Sirkkeliä vailla

Mikael

Mistä kannattaisi Helsingissä käydä katselemassa sirkkeleitä. Olis tarkoitus ostaa pöytäsirkkeli talon remontteja varten. ( ei mitään kääntöpöytäsysteemeitä, kun jiirisirkkeli on erikseen jo ) HongKong mainostaa jotain 150 € konetta, mutta vähän epäilyttää jo hinnan puolesta. Onko kellään kokemuksia Einhell tai joku vastaava merkistä ?

15

19213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksaaja

pöytäsirkkelin 200€. Vaikutti hyvältä, ainaskin kertarakentajan tarpeeseen.

Starkillakin oli pikkuinen fernin pöytäsirkkeli, mutta sen peltijalat oli hengenvaaralliset, joutuis tekeen vahvikkeet.

jollain 20 cm terällä varustettua pöytäsirkkeliä myy Biltema about 130€. Sekin lienee käypä esim. kertarakentajalle.

Kärkkäisellä (en tiiä löytyykö liikettä etelästä) oli 199€ about 30cm terällä varustettu sirkkeli, näkyi olevan kaikki herkut jonninmoista apupöytää myöden ... hetkellisesti myyty loppuun.

• Vanhempi suunnittelija

Minulla on ollut pari vuotta Gern. Hintaansa nähden aivan hyvä. Rikoin ajamalla kakkosnelosen kyljestä irto-oksan siihen. Halkesi koko moottori vaihteesta hiiliin asti. Keskiseltä lähettivät takuuna vaikka sanoin että rikoin sen ajamalla oksan siihen. Olisin kyllä maksanut kun itse rikoin.

Osta Gern. Osta myös sähköhöylä Gern. Ei tarvitse hakea mitään höylättyä puutavaraliikkeestä enää ikinä. Gern-sirkkelillä vain likimain mittoihinsa ja höylällä loput. Tulee laudepuuta ja simpeliä listaa. Minä tein myös 30 m2 terassilankkua höylättynä. Ja naapuri 15 m2. Yhdet hiilet menneet tähän mennessä. Sirkkelissä on pientä klappia ja siitä erottaa ammattilaisvehkeet. Mutta käytännössä jälki on aivan samaa.

Nyt en enää muuten enää ihmettele, miksi lähettivät takuuna. Kaikki 24.000 lukijaa hakevat huomenna Gern-sirkkelin ja -höylän.

• junnu
        Vanhempi suunnittelija kirjoitti:

Minulla on ollut pari vuotta Gern. Hintaansa nähden aivan hyvä. Rikoin ajamalla kakkosnelosen kyljestä irto-oksan siihen. Halkesi koko moottori vaihteesta hiiliin asti. Keskiseltä lähettivät takuuna vaikka sanoin että rikoin sen ajamalla oksan siihen. Olisin kyllä maksanut kun itse rikoin.

Osta Gern. Osta myös sähköhöylä Gern. Ei tarvitse hakea mitään höylättyä puutavaraliikkeestä enää ikinä. Gern-sirkkelillä vain likimain mittoihinsa ja höylällä loput. Tulee laudepuuta ja simpeliä listaa. Minä tein myös 30 m2 terassilankkua höylättynä. Ja naapuri 15 m2. Yhdet hiilet menneet tähän mennessä. Sirkkelissä on pientä klappia ja siitä erottaa ammattilaisvehkeet. Mutta käytännössä jälki on aivan samaa.

Nyt en enää muuten enää ihmettele, miksi lähettivät takuuna. Kaikki 24.000 lukijaa hakevat huomenna Gern-sirkkelin ja -höylän.

terä , joka on terävä .

• Wilperi..

samaa laatua kuin ne hiomakoneet jotka eivät kestä pölyä?

• Vanhempi suunnittelija
        junnu kirjoitti:

terä , joka on terävä .

Sirkkelissä on asiallinen kovametalliterä. Ehkä hiukan liikaa harittava. Tosin hommasin pehmeän terän siihen, jotta voin viilalla pyyhkäistä. En viitsi kuljettaa työläästi 20 euroa jonnekin, kun kymmenen minuutin työllä saa itsekin terän kuntoon.

• Aku Ankka

En tiedä ketään, jolla Gern olisi kestänyt. Itsellä oli joskus Gernin käsisirkkeli ja pikkurälläkkä. Molemmat paloivat käsiin, sirkkeli ensimetreillä ja rälläkällä ei päässyt metriäkään. Ainoat kohtuukoneet Gerniltä ovat (kuulemani mukaan) paineilmavehkeet, kestävät edes harrastekäytössä. Gernin sähkövehkeisiin ei kannata sekaantua, vaikka takuu pelaakin. Vituttaa jättää aina hommat kesken ja lähteä vaihtamaan uutta konetta. Fermistä ei ole muita kokemuksia kuin pikkurälläkästä sen verran, että se kesti yhtä kauan kuin 14X kalliimpi sinínen Bosch, joten ei valittamista. Jos on Hannu Hanhi, niin voi saada halpakoneen joka kestää, mutta muuten ne tuntuvat olevan täyttä sontaa, Gernit ainakin.

• Olli-O
        Wilperi.. kirjoitti:

samaa laatua kuin ne hiomakoneet jotka eivät kestä pölyä?

Niistä hiomakoneista menee se heppoinen katkaisija, se tukkeutuu pölystä, ohita katkaisija niin kone pelittää jälleen.

• Vanhempi suunnittelija
        Aku Ankka kirjoitti:

En tiedä ketään, jolla Gern olisi kestänyt. Itsellä oli joskus Gernin käsisirkkeli ja pikkurälläkkä. Molemmat paloivat käsiin, sirkkeli ensimetreillä ja rälläkällä ei päässyt metriäkään. Ainoat kohtuukoneet Gerniltä ovat (kuulemani mukaan) paineilmavehkeet, kestävät edes harrastekäytössä. Gernin sähkövehkeisiin ei kannata sekaantua, vaikka takuu pelaakin. Vituttaa jättää aina hommat kesken ja lähteä vaihtamaan uutta konetta. Fermistä ei ole muita kokemuksia kuin pikkurälläkästä sen verran, että se kesti yhtä kauan kuin 14X kalliimpi sinínen Bosch, joten ei valittamista. Jos on Hannu Hanhi, niin voi saada halpakoneen joka kestää, mutta muuten ne tuntuvat olevan täyttä sontaa, Gernit ainakin.

Taitaa muuten olla se sähköhöylä mallia Ferm. Mutta samasta romutavaratalosta olen ne ostanut. Ja pikkuremppaan ne ovat ok. Ja itsensä maksaneet. Ja jälki on aivan hyvää.

• pää

Joo hongkongista saa halvalla ihan tarpeeks hyviä vehkeitä kotikäyttöön. Esim. gern tai Einhell.

• Mikael

Pitänee katella paikanpäällä. Tuota gerniä ja fermiä ainakin saanee joka kylältä. Fermin iskuporakone on kotona ja hyvin on ainakin vuoden päivät pelittänyt. Kiitosta vaan vastauksista.

• Ammattilainen

Tietysti jos ostaa kunnollisen ja ennenkaikkea vahvan(voimakkaan)sirkkelin,niin sillä on aina jälleenmyyntiarvoa.Kuten jo luitkin edellisistä,niin ikävää,jos koneesi pettää kesken kaiken.Itselläni on wanhanajan,rakennustyömaan, halkaisusirkkeli ja voimaa kuin pienessä kylässä.Kakkosnelosta saa työntää niin paljon kun jaksaa,eikä kone hyydy!Käytettyä laadutonta peliä ei osta sulta kukaan,ei edes harrastelija.Toisaalta sitä voi käyttää kodin pikkuaskareihin...suo siellä,vetelä täällä!

• Unto

En ole itse ostanut, mutta velimies on ostanut kaksi vesiautomaattia - hajosivat muutamassa kuukaudessa, appiukko osti akkuporakoneen - eka latauksessa tuli savut laturista. Minusta merkki kertoo kaiken: Einhell = yhtä helvettiä.

• Anonyymi

Mahtaakohan sinulla olla ollut milloinkaan ko. merkin valmistamaa laitetta, sitä en tiedä? Mutta sen tiedän että saksankielen sana Einhell ei tarkoita "yhtä" eikä myöskään "helvettiä".

Isolla kirjoitettuna Einhell on erisnimi samaan tapaan kuin Virtanen tai Jokinen, eihän niilläkään ole mitään tekemistä virran tai joen kanssa.

Yhdyssanana "einhell" tarkoittaa "yksimielisesti" ja erikseen "ein hell" se meonaa "kirkasta".

• Anonyymi

Oli korkea aika nostaa tämä täysin turha aloitus turhalla kommentoinnilla...

• Anonyymi

Tuo on muuten totta joka sana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      182
      7720
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      92
      3816
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      67
      2589
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      73
      1630
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      386
      1564
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      64
      1447
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1436
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1111
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1050
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1048
    Aihe