Kysyisin palstalaisilta minkälaista alkeiskirjallisuutta te suosittelisitte niin että voisin helposti ja kattavasti tutustua Buddhalaiseen elämänfilosofiaan. Olen aikuinen ja käsitellyt vuosien kuluessa useimmat ismit. Itämainen elämänoppi on mielestäni kiehtova ja humaani ja olisin hyvin kiitollinen ohjaavasta palautteesta.
Alkeiskirjallisuutta.
3
328
Vastaukset
- kurkkijaxxl
Jos osaat, suosittelen tätä kirjaa; Who Ordered This Truckload of Dung?
kirjoittajana on Ajahn Brahm.
Kirja ei sisällä mitään "opinpaukutusta" vaan pieniä tarinoita elämästä. Löytyy Amazonista ja muistakin nettikaupoista. Olen lukenut kirjan moneen kertaan ja aina antaa uutta. Mielestäni se on hieno ikkuna buddhalaiseen filosofiaan. Kirjasta pitää varmasti sellaisetkin ihmiset joita buddhalaisuus itse ei kiinnosta.
Muutenkin suosittelen Ajahn Brahmin ajatuksia, hänen puheitaan löytyy Youtubista. Englantilaisena hänen enkunkieli on selkeää ja helppoa ymmärtää(toisin on usein joidenkin Aasialaismunkkien englannin kanssa...) - Repson
Suomeksi löytyy (ehkä kirjastostakin) Sögyal Rinpoche: Tiibetiläinen kirja elämästä ja kuolemasta. Sangharakshita: Timanttisutra ja Buddhalaisen viisauden perinne. Chögyam Trungpa: Henkisen materialismin ylittäminen. Tässä järjestyksessä luettuna saat varsin kattavan selvityksen Buddhan viisaudesta. Onnea ja menestystä.
- ...
Suomalainen zen-opas. Siinä ei oo mitään turhaa hörhöilyä, mitä on vaikea ymmärtää aloittelevan mystikon =).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986948- 1592056
- 1131698
- 511400
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501118Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939