Rehellinen kysymys

mitä maksaa?

Raha tuntuu aina liittyvän tavalla tai toisella skientologiaan, ainakin yleisissä mielipiteissä. Vilpittomän rehellisesti siis kysyn, maksavatko ne auditoinnit jotain? Minulla on aina ollut sellainen ajatus, että kaikkien ns. henkisyyksien pitäisi olla ilmaisia. Eihän pappikaan ota rahaa ripittäytymisestä? Mitä siis scientologit ottavat auditoinneista? Ja onko niitä pakko ottaa, jos on skientologi. Mitä esimerkiksi jäsenmaksu on? Toivoisin ihan suoria vastauksia, en mitään kiertelyitä. Toivottavasti joku scientologi vastaa ja antaa numeroita hinnoista, se olisi reilua ja osoittaisi, että scientologia on rehellinen ja hyvä uskonto, niin kuin se sanoo olevansa.. sillä oikeasti haluan tietää. Vai vaihtelevatko ne hinnat? Ovatko ne vapaaehtoisia jne..

12

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metro G M

      Niistä "vapaaehtoisista" "lahjoituksista" voi saada alennusta jonkin kampanjan aikana.

    • Scientologiasta tietävä

      Kyllä, auditoinnit maksavat (paitsi jos opettelet tekemään sitä vaikka kaverisi kanssa toisillenne). Mehän maksamme palkastamme (suurin osa meistä maksaa) sen ilmaisen ripin (papin palkan), eikö? Mistä olet ottanut ajatuksen, että kaikkien henkisyyteen liittyvien palveluiden pitäisi olla ilmaisia? Tiesitkö esim. sitä, että auditoijan koulutus maksaa eli sekään ei ole ilmainen, miksi siis auditoinnin pitäisi olla ilmaista? Rahahan on vaihdon väline, jolla vaihdamme tavaroita tai pelveluja. Vaihdon suuruuksista elämässä toki voidaan olla montaa eri mieltä. Miksi auto maksaa sen minkä se maksaa, miksi jokin kurssi maksaa sen mitä se maksaa, miksi huumeet maksavat niin paljon?jne.

      Kysy auditoinnin hintoja esim. Lahden dianetiikkakeskuksesta p. 03-782 9010. Kannaattaa kysyä sieltä mistä saa ihan oikean vastauksia. Auditointihinnat vaihtelevat eri paikoissa eri puolilla maailmaa.

      Minkä jäsenmaksua tarkoitat, Suomen yhdistyksen vai kansainvälisen scientologia yhdistyksen?

      Scientologia on ollut ainakin minulle rehellinen ja hyvä uskonto. En ala väittämään sitä, etteikö asian tiimoilta ole voitu tehdä jotain paskaakin yksittäisten ihmisten ja tahojen aikaansaamana. Minä en ole kokenut enkä havainnut sitä henkilökohtaisesti, uskot sen tai et, sen saat päättää ihan itse. Muodosta omat näkemyksesi ja tee omat havaintosi scientologiasta. Toivon, että et tee niitä pelkästään internetin perusteella, etkä kuunnellen muiden mielipiteitä. Tutki itse vaikka scientologian kirjallisuutta (esim. uusia Basic-sarjan kirjoja) ja katso mitä siellä kerrotaan scientologiasta ja scientologian tekemistä löydöistä ja havainnoista koskien ihmistä ja elämää. Tee sitten omat havaintosi, että toimivatko scientologian esittämät asiat elävässä elämässä ja saako niillä vastauksia itsestämme, muista ihmisistä ja elämästä. Näin minä olen itse tehnyt alusta alkaen.

    • Scientologiasta tietävä

      Kysyit, että onko auditointeja pakko ottaa, ei ole. Miksi sinne joku pakottaisiin, jos ei ole valmis/halukas/kykenevä maksamaan. Jos sinne pakotettaisiin (ja ei alkaisi maksamaan), niin mitähän hyötyä siitäkin sitten olisi kenellekään, auditoitavalle tai auditoijalle? Toimisikohan auditointi pakotettuna???

      Tiedän kuitenkin senkin, että kun saat ymmärrystä ja tietoa scientologiasta, niin voi olla, että et ehkä esitä tuota kysymystä "pakko" sanan kanssa.

      • rairairahumppaasaatana

        "Tiedän kuitenkin senkin, että kun saat ymmärrystä ja tietoa scientologiasta, niin voi olla, että et ehkä esitä tuota kysymystä "pakko" sanan kanssa."

        Ai niin kuin ne, jotka OT-kaseina eroavat lahkostanne?


      • Se alkuperäinen kysyjä

        Arvostan rehellistä vastaustasi, kiitos siitä sinulle!

        Niin, itselläni on tapana nähdä sielu kehosta erillisenä osana. Pidän tärkeänä sielullisia asioita, koska ne koskevat ikuista sieluamme. Ehkä olen liian idealistinen! Maailma, raha ja kehot häviävät, mutta sielu on ja pysyy ja siksi pidän "henkisyyttä" tärkeimpänä asiana. Olen sitä mieltä, että kaikkein köyhimmänkin ihmisen kuuluu saada halutessaan sielunhoitoa, koska hänkin on pohjimmiltaan ikuinen sielu. En tiedä, ajatteletteko te scientologit samalla tavalla. Luulen, että kuitenkin uskotte sieluun, koska olen sen kuvan saanut teksteistä, joita scientologien sivuilla on.

        Toki olen sitä mieltä, että palkka kuuluu saada työstä, se on jokaisen oikeus. En ajattele rahaa yksinomaan pahana asiana, vaan toki itsekin oletan saavani palkan työstäni, jota teen ja jos teen työni kunnolla, odotan saavani jopa hyvänkin palkan siitä. Palkan on mielestäni oltava aina kohtuullinen suhteessa aikaan, vaivannäköön ja esimerkiksi koulutustasoon. Esimerkiksi pitkälle kouluttautuneen ja työtä omistautuvasti tekevän on saatava kunnon korvaus työstään.

        Tosiasia on, että se tieto, mitä scientologiasta on liikeellä on ehkä 98% negatiivista, joten se väkisinkin vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin. Puhutaan, että scientologit antavat ekan auditoinnin ilmaiseksi, mutta jatkossa ne alkavat maksaa yhä enemmän. Tosiasia on, että maailmassa on sairaita lahkoja, olet varmasti itse samaa mieltä. On olemassa kaikenlaisia hyväksikäyttäjä järjestöjä, jotka mielellään rahastavat hyväntahtoisia ja uskovaisia mummoja.

        Kirkossa on asiat järjestetty niin, että "jäsenmaksu" on prosentuaalisesti sama jokaisella, joten vähätuloinen maksaa vähemmän ja isotuloinen enemmän, se on kohtuullista. En tiedä sitten, miten teillä asiat ovat.. Tietenkin uteliaana ihmisenä olisin kiinnostunut tietämään.

        Kun puhuin auditoinnin "pakosta".. Tarkoitin, että onko skientologin kehityttävä jatkuvasti, vai voiko hän omaksua skientologin maailmankatsomuksen ja olla onnellisesti "clear" tilassa, kuten sitä kutsutte? Ymmärräthän, en tiedä scientologiasta mitään, joten mahdollisesti muotoilen kysymykseni sellaisella tavalla, joka kuulostaa sinusta jopa loukkaavalta. Sitä en tietenkään tarkoita!


      • Scientologiasta tietävä
        rairairahumppaasaatana kirjoitti:

        "Tiedän kuitenkin senkin, että kun saat ymmärrystä ja tietoa scientologiasta, niin voi olla, että et ehkä esitä tuota kysymystä "pakko" sanan kanssa."

        Ai niin kuin ne, jotka OT-kaseina eroavat lahkostanne?

        Tunnetko muuten henkilökohtaisesti jonkun henkilön, joka on eronnut OT-kasina ja mitä asioita siinä erossa on ollut syynä/taustalla?

        Ihmisellähän on täysi oikeus ja itsemääräävyys tehdä haluamallaan tavalla, miksei siin scientologiankin parista voisi lehteä silloin kuin itse haluaa. Ai niin eihän se olekaan itsestäänselvyys, ainakin jos uskoo internetin juttuja scientologiasta:)


      • Scientologiasta tietävä
        Se alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        Arvostan rehellistä vastaustasi, kiitos siitä sinulle!

        Niin, itselläni on tapana nähdä sielu kehosta erillisenä osana. Pidän tärkeänä sielullisia asioita, koska ne koskevat ikuista sieluamme. Ehkä olen liian idealistinen! Maailma, raha ja kehot häviävät, mutta sielu on ja pysyy ja siksi pidän "henkisyyttä" tärkeimpänä asiana. Olen sitä mieltä, että kaikkein köyhimmänkin ihmisen kuuluu saada halutessaan sielunhoitoa, koska hänkin on pohjimmiltaan ikuinen sielu. En tiedä, ajatteletteko te scientologit samalla tavalla. Luulen, että kuitenkin uskotte sieluun, koska olen sen kuvan saanut teksteistä, joita scientologien sivuilla on.

        Toki olen sitä mieltä, että palkka kuuluu saada työstä, se on jokaisen oikeus. En ajattele rahaa yksinomaan pahana asiana, vaan toki itsekin oletan saavani palkan työstäni, jota teen ja jos teen työni kunnolla, odotan saavani jopa hyvänkin palkan siitä. Palkan on mielestäni oltava aina kohtuullinen suhteessa aikaan, vaivannäköön ja esimerkiksi koulutustasoon. Esimerkiksi pitkälle kouluttautuneen ja työtä omistautuvasti tekevän on saatava kunnon korvaus työstään.

        Tosiasia on, että se tieto, mitä scientologiasta on liikeellä on ehkä 98% negatiivista, joten se väkisinkin vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin. Puhutaan, että scientologit antavat ekan auditoinnin ilmaiseksi, mutta jatkossa ne alkavat maksaa yhä enemmän. Tosiasia on, että maailmassa on sairaita lahkoja, olet varmasti itse samaa mieltä. On olemassa kaikenlaisia hyväksikäyttäjä järjestöjä, jotka mielellään rahastavat hyväntahtoisia ja uskovaisia mummoja.

        Kirkossa on asiat järjestetty niin, että "jäsenmaksu" on prosentuaalisesti sama jokaisella, joten vähätuloinen maksaa vähemmän ja isotuloinen enemmän, se on kohtuullista. En tiedä sitten, miten teillä asiat ovat.. Tietenkin uteliaana ihmisenä olisin kiinnostunut tietämään.

        Kun puhuin auditoinnin "pakosta".. Tarkoitin, että onko skientologin kehityttävä jatkuvasti, vai voiko hän omaksua skientologin maailmankatsomuksen ja olla onnellisesti "clear" tilassa, kuten sitä kutsutte? Ymmärräthän, en tiedä scientologiasta mitään, joten mahdollisesti muotoilen kysymykseni sellaisella tavalla, joka kuulostaa sinusta jopa loukkaavalta. Sitä en tietenkään tarkoita!

        Kyllä, olemme nimenomaan henkisiä olentoja joilla on keho. Scientologia tarjoaa meille teknologian (auditointi), jolla voimme tehdä sen varman havainnon omasta henkisyydestämme. Ja nimeomaan hengellä on esim. kyvykkyys ihmisessä. Henki on se, joka saa aikaan elämässä niitä ns. "ihmeitä".

        Et ole loukannut minua lainkaan, et missään tapauksessa.

        Tilanne on tietenkin köyhyyden kanssa kinkkinen. Silloin tuon maksullisen auditoinnin hankkiminen on työläämpää. Silloin meidän on varmaankin mietittävä sitä, millä voisimme tehdä vaihtoa, jotta pääsisimme sinne maksulliseen auditointiin. Pystymmekö me vaikuttamaan omaan rahatilanteeseemme vai onko se muiden käsissä? Onko elämä sattumaa vai pystymmekö itse ohjaamaan sitä? Jos pystymme ohjaamaan niin mitä kaikkea pystymme ohjaamaan vai kaikkeako? Mitkä ovat ihmisen tai hengen kyvykkyydet aikeuttaa elämässä asioita?

        Scientologiasta liikkuu hyvin paljon negatiivista tietoa? Mitkä niistä pitävät paikkansa ja mitkä eivät? Mistä etsimme tietoa itse scientologian aiheesta (sen eri osa-alueista) ei sen ympärillä tapahtuvista asioista? Scientologian tarjoamasta virallisesta materiaalista, netistä vai toisilta ihmisiltä? Itse olen päätynyt scientologian virallisiin materiaaleihin., kun kysymys on scientologian eri osa-alueista. Scientologian ympärillä kiertäviin juttuihin en lähde ottamaan kantaa, koska minulla ei ole omia henkilökohtaisia havaintoja niistä paikan päällä nähtynä ja kuultuna. Itse olen keskittynyt itse aiheen tutkimiseen en sen ympärillä pyöriviin oheisilmiöihin. Puhut totta, että maailmassa on paljon järjettömyyttä. Minulla on itselläni selvät kriteerit, millä katson jonkun asian järkevyyttä ja järjettömyyttä.

        Jäsenmaksut ovat kaikille samat.

        Scientologi päättää ihan itse, mihin asti hän haluaa katsoa kulkemaansa polkua. Se on henkilökohtainen päätös (ainakin omalla kohdallani). Minunhan se on itseni kuljettava (kurssit, luennot, auditoinnit jne.), ei sitä pysty kukaan muu tekemään puolestani, halusi sitä tai ei.


      • erota jos
        Scientologiasta tietävä kirjoitti:

        Tunnetko muuten henkilökohtaisesti jonkun henkilön, joka on eronnut OT-kasina ja mitä asioita siinä erossa on ollut syynä/taustalla?

        Ihmisellähän on täysi oikeus ja itsemääräävyys tehdä haluamallaan tavalla, miksei siin scientologiankin parista voisi lehteä silloin kuin itse haluaa. Ai niin eihän se olekaan itsestäänselvyys, ainakin jos uskoo internetin juttuja scientologiasta:)

        kaikki toimii ja menee hyvin? Ja jos internet ei sinulle medialähteeksi kelpaa, ole hyvä ja osoita joku parempi. Onhan teillä täällä Suomessakin tiedottaja, pistäkää hänet töihin.


      • Scientologiasta tietävä
        erota jos kirjoitti:

        kaikki toimii ja menee hyvin? Ja jos internet ei sinulle medialähteeksi kelpaa, ole hyvä ja osoita joku parempi. Onhan teillä täällä Suomessakin tiedottaja, pistäkää hänet töihin.

        Mitä Suomen tiedottajan pitäisi tiedottaa, erouutiset vai? Suurelle yleisölle vai kenelle ja mitä?

        Media on aina media olet oikeassa. Media on "kauhun kauppiaiden" kenttä. Kauhuhan myy, etkö sitä tiennyt? Katso nyt hyvä ihminen esim. Iltasanomien ja Iltalehden myyntiotsikoita. Ja esität minulle mediaan uskomista, HALOO!


      • että sana
        Scientologiasta tietävä kirjoitti:

        Mitä Suomen tiedottajan pitäisi tiedottaa, erouutiset vai? Suurelle yleisölle vai kenelle ja mitä?

        Media on aina media olet oikeassa. Media on "kauhun kauppiaiden" kenttä. Kauhuhan myy, etkö sitä tiennyt? Katso nyt hyvä ihminen esim. Iltasanomien ja Iltalehden myyntiotsikoita. Ja esität minulle mediaan uskomista, HALOO!

        "media" on sinulle kovin yksiulotteinen. Voisi jopa sanoa, että sana oli puolittainen täky ja meni kympillä läpi. Media(t) on käsitteenä huomattavasti laajempi, kuin Ilta-Sanomien yms. paskatuuttien lööpit, joihin sana sinun mielessäsi selkeästi korreloituu. Mutta tämä oli ennustettavissa ottaen huomioon palstan scientologien ja aivoitustensa yleisen tason, joten keskustelua ei liene syytä jatkaa. Eiväthän kuutosdivarin joukkueet yleensäkään pelaa valioliigalaisia vastaan.

        Miksi te olette aina vain tuollaisia pässejä, vaikka koko touhunne pitäisi perustua kommunikaatioon ja siihen, että hallitsette sen suvereenisti?


      • Metro G M
        Scientologiasta tietävä kirjoitti:

        Kyllä, olemme nimenomaan henkisiä olentoja joilla on keho. Scientologia tarjoaa meille teknologian (auditointi), jolla voimme tehdä sen varman havainnon omasta henkisyydestämme. Ja nimeomaan hengellä on esim. kyvykkyys ihmisessä. Henki on se, joka saa aikaan elämässä niitä ns. "ihmeitä".

        Et ole loukannut minua lainkaan, et missään tapauksessa.

        Tilanne on tietenkin köyhyyden kanssa kinkkinen. Silloin tuon maksullisen auditoinnin hankkiminen on työläämpää. Silloin meidän on varmaankin mietittävä sitä, millä voisimme tehdä vaihtoa, jotta pääsisimme sinne maksulliseen auditointiin. Pystymmekö me vaikuttamaan omaan rahatilanteeseemme vai onko se muiden käsissä? Onko elämä sattumaa vai pystymmekö itse ohjaamaan sitä? Jos pystymme ohjaamaan niin mitä kaikkea pystymme ohjaamaan vai kaikkeako? Mitkä ovat ihmisen tai hengen kyvykkyydet aikeuttaa elämässä asioita?

        Scientologiasta liikkuu hyvin paljon negatiivista tietoa? Mitkä niistä pitävät paikkansa ja mitkä eivät? Mistä etsimme tietoa itse scientologian aiheesta (sen eri osa-alueista) ei sen ympärillä tapahtuvista asioista? Scientologian tarjoamasta virallisesta materiaalista, netistä vai toisilta ihmisiltä? Itse olen päätynyt scientologian virallisiin materiaaleihin., kun kysymys on scientologian eri osa-alueista. Scientologian ympärillä kiertäviin juttuihin en lähde ottamaan kantaa, koska minulla ei ole omia henkilökohtaisia havaintoja niistä paikan päällä nähtynä ja kuultuna. Itse olen keskittynyt itse aiheen tutkimiseen en sen ympärillä pyöriviin oheisilmiöihin. Puhut totta, että maailmassa on paljon järjettömyyttä. Minulla on itselläni selvät kriteerit, millä katson jonkun asian järkevyyttä ja järjettömyyttä.

        Jäsenmaksut ovat kaikille samat.

        Scientologi päättää ihan itse, mihin asti hän haluaa katsoa kulkemaansa polkua. Se on henkilökohtainen päätös (ainakin omalla kohdallani). Minunhan se on itseni kuljettava (kurssit, luennot, auditoinnit jne.), ei sitä pysty kukaan muu tekemään puolestani, halusi sitä tai ei.

        Tässä on taas eräs onneton kohtalo, mutta kultin selityshän on tietysti taas jotain sepustusta henkilön omista rikoksista.

        http://www.youtube.com/watch?v=wfMxofuyPy8


        Miten on muuten mahdollista että kultin jäsenistössä on kultin oman ilmoituksen perusteella niin valtavat määrät rikollisia, sillä eronneitahan on jatkuvasti yhä enemmän ja enemmän? Tähän täytyy saada kultin virallinen selitys, sillä tämähän on taas valtava mediatappio.


    • auditoimalla kotona

      Clear on aika korkea taso,
      siihen tarvitsee halvimmillaan Dianetiikka-kirjan
      ja ystävän, henkilön, jonka kanssa auditoidaan
      toinen toisiaan vuoron perään, pari tuntia
      kerrallaan per henkilö.

      Cleariksi pääsee ehkä 150-800 tunnissa,
      riippuu tapauksesta.

      Dianetiikka-keskuksella on kenttäauditoijia,
      jotka auditoivat pienempään hintaan kirja-auditoinnilla
      ja sitten enemmän koulutettuja
      auditoijia, jotka tulevat joskus Suomeen,
      suomen- ruotsin tai englanninkielisiä,
      joiden auditointi on kalliimpaa. En tiedä
      tarkkoja hintoja, kysymällä Dianetiikkakeskuksesta tietää.

      Auditointiin ja kursseille ei pääsääntöisesti oteta,
      mikäli on ollut psykiatrilla tai kuuluu tuhoavaan ryhmään.

      Auditointia myydään 12,5 tunnin osioina,
      useammasta osiosta ja jäsenenä
      saa alennuksen.

      Kannattaa kysyä joko Suomen Scientologiayhdistyksen
      tai International Association of Scientologists
      -jäsenyyksiä, ja kummallako jäsenyydellä saa
      paremmat alennukset.

      Nämä eivät ole Kirkon virallisia tietoja, mutta eivät
      valhettakaan.

      Auditointi tulee latinan kielen sanasta audire, kuunnella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe