Minicrossi ja harrastuksen aloittaminen?

TK

jo melkein 2 vuoden ajan olen harkinnut aloittavani minicrossin ihan "harrastus" mielessä. nyt kun ikää on lähes 17-vuotta, niin olen todella päättänyt vihdoin sen aloittaa, kun on jo hieman varustekassaa kertynyt.

kuinka aloittaa harrastus? -liittyä johonkin seuraan vai ajella aivan oma-aloitteisesti. kuinkas noita minicross seuroja löytyy PK-seudulta? (vantaalla asun, vantaan vauhtikeskus lähellä) taitaa vauhtikeskuksesta joku tuollainen seura löytyä?

paljon rahaa palaa pyörään, varusteisiin ja YM. maksuihin?

-pyörä 1000e-1500e?
-ajovarusteet 1000e?
-seura ja- ajomaksut?
-kanattaako tuollaiselle pyörälle ottaa vakuutus? n.200e?
-paljon varaosat maksavat yhdelle "kaudelle"?
-kaikkien osien korjaus/vaihto, jos ei itseltä onnistu?
-minkälainen huoltoväli tuollaisessa 4-T minicross pyörässä on?

lähdetääs näillä kysymyksillä liikkelle ja ihmetellään sitten lisää.

4

1308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iteltä löytyy vain 110

-no ajo paikoista ja seuroista en tiiä kun ite oon aina ajellu vaan pihamaalla ja pelloilla. Maalla vähän helpompaa :D
      -pyörään kannattaa varmaan laittaa joku 1000€ jos aijot kilpaillakin niin sillon varaan 125cc mutta jos vaan omaan ajoon niin 150cc
      -vakuutusta ei kannata ottaa, niin oppiipahan ajamaankin :D kunnon tangon, taittuvat kahvat ja ei pitäs pikku kaadoissa hajota. ja katteet maksaa semmoset 30€ että aika halpoja osia on.
      -korjaus ja osien vaihot kannattaa opetella ite, kuitenkin aika simppeli vehe. mutta edellyttää kunnon avaimet.
      -minicrossii huoltovälit on suht lyhyet, mutta huolot aika pieniä. öljyt vaihto n. 5-10 ajotunnin välein (menee rahaa jos kunnon öljyillä ajat ja paljon, öljyä menee 0,8l)
      pinnojen kiristely aina välillä, varsinkin alussa aika usein. Ja takarenkaita noi tahtoo syödä, kun lyö sutia kuitenkin aika paljon.

• M1R0M0

mulla BSE 125cc mad cow ja makso 950e eikä oo mikää kiinan ihme eikä kopio itekkii oon aatellu alkaa harrastaa crossii kotkassa...

• tuunaaaaaajaaaaaa

Mitä osia kannattas laittaa ihan ensimmäiseksi, jotka auttavat paljon ja ovat halpoja?

• Wannaberacer
        tuunaaaaaajaaaaaa kirjoitti:

Mitä osia kannattas laittaa ihan ensimmäiseksi, jotka auttavat paljon ja ovat halpoja?

mä kysyisin jostain alan liikkeestä. tuolta ostin oman mopon ja hyvää palvelua sain
        www.freerideshop.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3202
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2738
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82