pentuja

villakoiralla

Miellä on pieni valkoinen poika-villakoira. Koira on erittäin hyvistä, näyttelyssä pärjänneistä vanhemmista. Kirjat siis löytyy. Itse emme ole koiraamme käyttäneet näyttelyissä. Se on meillä vain omaksi iloksemme. Koira on ihanan luontoinen ja täysin terve.

Nyt haluaisimme antaa koiramme astutukseen jollekin nartulle. Haluaisimme vain yhden pennuista itsellemme. Onnistuuko tällainen homma? Olisiko joku kiinnostunut?

6

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puudelsson

Sanot, että koira on täysin terve. Onko sille siis tehty virallinen silmäpeilaus, geenitesti ja polvitutkimus? Jos ei, et voi sanoa sen olevan täysin terve, kun et tiedä. Mikäli näitä ei ole tehty, varaa aika eläinlääkärille vähintäänkin silmäpeilaukseen ja polvitarkastukseen. Hyvä olisi tehdä myös PRA prcd-testi (paitsi jos koirasi vanhemmat on testattu terveiksi - huom, molemmat!) ja lisääntyvissä määrin arvostetaan myös lonkkakuvausta.
      Tämän jälkeen voit vaikka laittaa villakoirafoorumille (googlesta löytyy osoite ihan tuolla nimellä) ilmoituksen, sieltä löytyy erikseen osio jalostusuroksille. Käsittääkseni sinne voi laittaa myös ennen kun nuo terveystutkimukset on tehty, mutta silloin kirjoitat ilmoitukseen, mitkä tutkimukset sitoudut tekemään. Eli jossain vaiheessa ne on tehtävä.

• tiedoista

Kiitos asiallisista teidoista. Kaikkia noita tutkimuksia ei ole tehty, mutta eläinlääkärillä kyllä on käytetty, viimeksi ihan vähän aikaa sitten. Varmaan molemmat vanhemmat on testattu terveisi tuosta PRA... testillä, koska niitä kuljetetaan näyttelyissä.

Meille koira on tosiaan ollut vain meidän oma lemmikki, enkä ole niin ajatellut noita jalostusasioita. Me vain itse asiassa haluaisimme itsellemme sen pennut sille kaveriksi. Mutta tosiaan kiitos sinuille tiedoista. Pitää alkaa selvittämään.

• .....
      • muah!

mistä saa kääpiövillakoiria??!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe