Kertokaapa viisaammat, mitä osia pitäisi ruveta vaihtelemaan, kun BMW 650F -94 lähtee hienosti kylmänä käymään, mutta hetken käytyään alkaa kaasua annettaessa yskimään ja köhimään. Ei siis nosta kierroksia.
Vaan kun laittaa ajovalot päälle, toimii kuin junan vessa!
Pyörällä siis pystyy ajelemaan kunnon reissuja, kunhan pitää ajovalot päällä. Heti kun sammuttaa valot, alkaa rykiminen.
Yksi ilta kävi niin, että valoista paloi lyhyet. Piti ajella pitkät päällä lähimmälle huoltsikalle, ja vaihtaa polttimo, jotta matka jatkui.
Hyvä puoli tietysti on, ettei jää valot pois päältä, eikä rikkinäisillä polttimoilla ajella, mutta silti...!
Funduron outo(ko) vika???
8
976
Vastaukset
- emmätiiämutta
Muutamat virtalukon läheisyydessä olevat ohjausakselin vieritse kulkevat johdot on niin lyhkäiset että voivat aiheuttaa haittaa käynnissä pysymiseen siinä kuin sivuseisontatuen tappokytkinkin.
Sitä en osaa sanoa, miksi valot pelastavat tilanteen.
Tai no voihan se olla niin että sytkä ja valot on sarjassa niin että siinä tilanteessa kun sytkältä puuttuu ehjä virtapiiri ilman valoja, niin valot paikkaavat tilanteen.- vierailija
Tarkista akun napajännite moottorin käydessä, jos se on reilusti yli 14,6V.
niin vaihda se.
Omassa pyörässäni oli sama vika ja korjaantui säätimen vaihdolla. - Tyhmä kysyjä
vierailija kirjoitti:
Tarkista akun napajännite moottorin käydessä, jos se on reilusti yli 14,6V.
niin vaihda se.
Omassa pyörässäni oli sama vika ja korjaantui säätimen vaihdolla.Miksi akku pitää vaihtaa, jos vika korjaantuu säätimen vaihdolla?
- vierailija
Tyhmä kysyjä kirjoitti:
Miksi akku pitää vaihtaa, jos vika korjaantuu säätimen vaihdolla?
Kirjoitin huolimattomasti.
tarkennetaan.
Jos lataussäädin on viallinen niin vaihda se. (RM-Heinolta voi tilata uuden).
Jos akku on ladattu kuivaksi niin voit tietysti lisätä siihen vettä ja toi-
voa että se toimii jatkossa ok.
Itse en yrittänyt säästää muutamaa kymppiä vaan ostin uuden tarvike akun.
t. Örkki.
- nalle64
Joo, eiköhän se se jännitteensäädin ollut syypää käyntihäiriöihin. Mittarin mukaan tyhjäkäynnin latausjännite on hilppasen alle 14V, vaan kierroksia nostaessa nousee jopa 17V:iin.
Uusi tilattu, ja pyörä sen aikaa telakalla. Ehti meinaan polttaa jo yhden akun loppuun.
Kuinka ollakkaan, kun tuli puhetta kireistä piuhoista, niin muutama päivä viestin tulon jälkeen alkoi Bemari tuon latausvian lisäksi sammuilla, kun stongan käänsi äärioikealle. Piuhoissa ei ollut havaittavia vaurioita, mutta virtalukon purettuani havaitsin sähkön syöttöpiuhan juotoksen pettäneen.
Liekö joskus 90-luvun alkupuolella ollut jollakulla juottajalla hieman kylmä kolvi, kun oli johto niin siististi irronnut, ja selainen sopivan kokoinen tinapallero pyöri irrallaan virtalukon sisällä.
Kiitoksia vinkeistä, ja hyvää Kesänloppua kaikille "rassaajille". Kaipa tässä vielä ehtii vähän ajelemaankin .- _____
Toimiiko mopo ?
t.Örkki. - nalle64
_____ kirjoitti:
Toimiiko mopo ?
t.Örkki.Juu, alkoi toimimaan jännitteensäätimen vaihdon jälkeen. Käy se säädin niin lämpöisenä, etten enään pidä satulan alla mitään ylimääräistä (rek. otetta, rättiä satulan kuivaamiseen tms.) jottei jäähdytys häiriinny.
Vantaalaisena sain osan helpoiten, kuten muutkin Bemun osat olen hankkinut, Biketeamista viikon tilausajalla.
- 426
Aina ajaessa valot!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876