Puinen kotelo tietokoneelle

Kysyjä213

Olen tekemässä puusta koteloa, ja funtsailen et pitäisköhän tuo lakata myös sisäpuolelta.
En nyt keksi josko sen kanssa tulee ongelmia (lämpö,pölynkeräys, muu..) ?
.. että olisko jollain tästä parempaa kuvaa, niin ei sitten tarttis myöhemmin hioa koppaa uudestaan?

Toinen sitten että jos petsaisi sisältä ja lakkaisi ulkoa.
Mitä mieltä ajartuksesta ?

Kiitos

14

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttua puukoteloista
      • kysyjä231

        Katsoin ton ketjun, mutta siellä ei ole aiheesta mitään.

        Yksi mikä mietityttää lakan käytössä koneen sisällä on haju.
        Siellä voi kuitenkin lämmöt nousta korkeallekin, ja olettaisin että lakattu sisusta voisi aiheuttaa tuossa ongelmia.

        Voin laittaa kuvia, kunhan saan valmiiksi.


      • juttua puukoteloista
        kysyjä231 kirjoitti:

        Katsoin ton ketjun, mutta siellä ei ole aiheesta mitään.

        Yksi mikä mietityttää lakan käytössä koneen sisällä on haju.
        Siellä voi kuitenkin lämmöt nousta korkeallekin, ja olettaisin että lakattu sisusta voisi aiheuttaa tuossa ongelmia.

        Voin laittaa kuvia, kunhan saan valmiiksi.

        Ketju oli pitkä enkä itse viitsinyt sitä lukea, lämpöä tietenkin jokuverran kehittyy mutta luulis lakanhajun ajankanssa hellittävän. Eikö ne korkeammat lämmöt ole prosessorin ja näyttiksen paikkeilla eli pienehköjä pistekohtaisia lämpimiä kohtia, en ole kyllä koskaan huomannut koteloa ulkopuolelta kosketellessa että se olisi lämmin ollut ehkä tuulettimet jäähdyttää kotelon kuoret tarpeeksi hyvin ettei lakkakaan ala kovin voimakkaasti haista.


      • e32
        juttua puukoteloista kirjoitti:

        Ketju oli pitkä enkä itse viitsinyt sitä lukea, lämpöä tietenkin jokuverran kehittyy mutta luulis lakanhajun ajankanssa hellittävän. Eikö ne korkeammat lämmöt ole prosessorin ja näyttiksen paikkeilla eli pienehköjä pistekohtaisia lämpimiä kohtia, en ole kyllä koskaan huomannut koteloa ulkopuolelta kosketellessa että se olisi lämmin ollut ehkä tuulettimet jäähdyttää kotelon kuoret tarpeeksi hyvin ettei lakkakaan ala kovin voimakkaasti haista.

        Päätin jättää lakkaamatta. Eihän se sieltä kulahda kuitenkaan, joten tärkeimmäksi syyksi lakata sisusta nousisi pölynkeräyksen estäminen. En usko, että vaikutus olisi kovin suuri kumpaankaan suuntaan, joten jääköön lakkaus väliin.


    • kaupasta

      puisen banaanilaatikon, on tarpeeks ilmava, ja esteettinen.

      • ehkä ei

        Sitä kukin tyytyy siihen, mikä itselleen riittää. :)


      • tuli varmaan
        ehkä ei kirjoitti:

        Sitä kukin tyytyy siihen, mikä itselleen riittää. :)

        ihan hirvee...raakalautaa ei pruukata lakata, höylätä kyllä, jos on vehkeet, sulla ei. ota santapaperi, sitä voi tehdä myös itse edullisesti, kopiopaperia, tai mainoksia, erikeepperiä ja sepeli/hiekkakasa, millaista karkeutta kukin haluaakin:)


      • homma etenee
        tuli varmaan kirjoitti:

        ihan hirvee...raakalautaa ei pruukata lakata, höylätä kyllä, jos on vehkeet, sulla ei. ota santapaperi, sitä voi tehdä myös itse edullisesti, kopiopaperia, tai mainoksia, erikeepperiä ja sepeli/hiekkakasa, millaista karkeutta kukin haluaakin:)

        Vittuako sä mun välineistä tiedät? -Tai materiaaleista ? :D

        Nähtävästi voisit mennä antamaan ohjeita vaikka tonne mielenterveysasioista kysyville,näin niinkuin omista kokemuksistasi...Ja tosiaan tuosta hiekkapaperin valmistuksesta...


      • juttua puukoteloista
        homma etenee kirjoitti:

        Vittuako sä mun välineistä tiedät? -Tai materiaaleista ? :D

        Nähtävästi voisit mennä antamaan ohjeita vaikka tonne mielenterveysasioista kysyville,näin niinkuin omista kokemuksistasi...Ja tosiaan tuosta hiekkapaperin valmistuksesta...

        Mistä näitä perkeleen pösilöitä tännekin eksyy sotkeen asiallisen ketjun, ovat varmaan näitä joilla minkäänlainen työkalu ei käteen sovi eivätkä mitään osaa tehdä.


      • loodan
        juttua puukoteloista kirjoitti:

        Mistä näitä perkeleen pösilöitä tännekin eksyy sotkeen asiallisen ketjun, ovat varmaan näitä joilla minkäänlainen työkalu ei käteen sovi eivätkä mitään osaa tehdä.

        nurkkia naulatessa tuppa naula tuleen kattomaan lyöjääns, miten ootte saaneet ne nätsiti kotkattua piiloon siitä, lakka ei niitä peitä, oon yrittäny, melkei pahenee siittä, kun ruosteisesta naulasta lähtee väriä, ja leviää sitten koko sivulle. Entäs, kun se lauta halkee naulatessa? ainaki tollanen 4-6" nayla, tahtoo helposti halkaista koko hianon tekeleen.


      • Kysyjä213
        loodan kirjoitti:

        nurkkia naulatessa tuppa naula tuleen kattomaan lyöjääns, miten ootte saaneet ne nätsiti kotkattua piiloon siitä, lakka ei niitä peitä, oon yrittäny, melkei pahenee siittä, kun ruosteisesta naulasta lähtee väriä, ja leviää sitten koko sivulle. Entäs, kun se lauta halkee naulatessa? ainaki tollanen 4-6" nayla, tahtoo helposti halkaista koko hianon tekeleen.

        Älä käytä nauloja.


      • .....
        Kysyjä213 kirjoitti:

        Älä käytä nauloja.

        Onko trollille trollaaminen muuten trollaamista ollenkaan?


      • se muuten
        Kysyjä213 kirjoitti:

        Älä käytä nauloja.

        pysyy??? liimako, ei onnistu kun on raakalauta kyseessä, silokoni? ei taida silläkään, no ehkä sikafexillä, mutta tulee sellanen venyvä, kun on elastinen sauma. Pysyykö neliönä, vai meneekö salmiakille? pohja tietty pitää, millä ootte täyttäneet lautojen raot? Hitto jos pitäis sitä järves, niiinko paattii, niin se ehkä turpois tiiviiks, tosin olihan tää lauta jo tuoretta muutenkin, hitto miten vaikeeta, mitä luulette, kannattaako mun koristeveistää tän loodan kansi? Nupinaulan kannat siinä vähän on tiellä, mutta aattelin vaikka rälläkällä ne kohdat sit fiksata...


      • puutyöläinen
        se muuten kirjoitti:

        pysyy??? liimako, ei onnistu kun on raakalauta kyseessä, silokoni? ei taida silläkään, no ehkä sikafexillä, mutta tulee sellanen venyvä, kun on elastinen sauma. Pysyykö neliönä, vai meneekö salmiakille? pohja tietty pitää, millä ootte täyttäneet lautojen raot? Hitto jos pitäis sitä järves, niiinko paattii, niin se ehkä turpois tiiviiks, tosin olihan tää lauta jo tuoretta muutenkin, hitto miten vaikeeta, mitä luulette, kannattaako mun koristeveistää tän loodan kansi? Nupinaulan kannat siinä vähän on tiellä, mutta aattelin vaikka rälläkällä ne kohdat sit fiksata...

        puusepät ei koskaan käytä liitoksissa mitään ruuveja tai nauloja. pilaavat penteleet muuten hienon tekeleen.
        suosittelisin käymään ensin vaikka kirjastossa lainaan puuliitoksia käsittelevän kirjan. kyllä ne liitokset kestää vaikka niissä ole kuin liimaa. rakojen paikkaaminen jääköön salaisuudeksi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe