narttu

tiiizukka

hei!
Meillä on aikaisemmin ollut uroskoira joka pari vuotta sitten menhtyi. Nyt olemme ottamassa kultaistanoutajaa ja äiti on sitä mieltä, että nyt olisi nartun vuoro. Mietinkin tässä, että kuinka paljon "hankalampaa" elämä nartun kanssa on? juoksut sun muut, pitääkö kultsu itse itsensä siistinä?
Muutenkin eikö nartut yleensä ole rauhallisia, itse haluaisin että koiralla on ns luonnetta :)

2

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väittämään..

      ..itsellä majailee 2-vuotias leikkisä mutta rauhallinen ja kiltti sekä 1v sähköjänikseksi ristitty. molemmat narttuja.


      sehän on ihan koirakohtaista onko vuoto runsasta ja putsaako. todennäköisesti ekat on sottaiset mutta sitten oppii. meillä vanhempi putsasi nuoremmankin, kun olivat juoksussa samaan aikaan.

    • nartun omistaja

      Voi ei se tarkoita että kaikki nartut on rauhallisia ja kilttejä. On niin monia narttuja jotka on täysin bitchejä ja itsepäisiä.
      Tiedän muutamankin kultsu nartun jotka ovat niin ADHD kuin olla ja voi.
      Ja tuo putsaaminen on niin yksilökohtaista. Jotkut siivoo, jotkut ei. Ja sitäpaitsi, eläinkaupasta saa niitä juoksupöksyjä.
      Ainuthan ero nartuissa ja uroksissa on se että uroksilla on ns "juoksut" ympäri vuoden eli juoksevat eri juoksuisten narttujen perässä, ja nartuilla sen 2 krt vuodessa. Silloin ei voi kyllä pitää vapaana.

      Itsellä on elämän aikana ollut yksi uros ja muita ei tule. Narttuja ollut sen jälkeen aina, enkä vaihtaisi enää urokseen. Nartuilta sentää löytyy korvat juoksujen aikaankin ellei lasketa mukaan tärppipäiviä, hehe! ;)
      Mutta tämänhän on vaan miun mielipide ! :)
      Onnea tulevaisuudessa teille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1930
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1519
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      133
      1323
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      111
      896
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe