mielipiteitä nimestä Sasa?

dcskns

ollaan mietitty tulevalle tyttärellemme nimeä Sasa. onko liian erikoinen?

toiseksi nimeksi olisi tulossa Aleksandra. ja jotain siihen vielä väliin.

kuten Sasa Aida/Ava Aleksandra

mielipiteitä?

22

762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xerttu

Kun kerran kysyt, vastaan, etten pidä laisinkaan. Minusta tuollaiset Sasa- Nana-, Mimi-tyyppiset nimet ovat mielikuvituksettomia ja persoonattomia.

Sasa mennee lisäksi liian helposti sekaisin Sasha nimen kanssa, joka on pojan nimi. Käsittääkseni Sasha Aleksanderin hellittelynimi. Sasa Aleksandra on sama kuin Hanna Johanna, sillä erotuksella, että luultaisiin etunimen olevan Hannu. Sasa menee myös sekaisin Sasun kanssa joka on myöskin pojan nimi.

Katsoinpa vielää Väestörekisterikeskuksen sivuilta. Sasaa on annettu enemmän pojille kuin tytöille. Eikä ihme, sillä Sasa on varmaankin "suomennettu" versio Sashasta.

• sassuli85

Sasa on kyllä pojan nimi... En ole koskaan kuullut tytöstä käytettävän edes lempinimenä. Suomennettu Sasha, tai sitten esim Aleksanterin lempinimi... Laittakaa ennemmin tuo Aleksandra etunimeksi, niin siitähän voi Sasaa käyttää lempinimenä.

• jenna.
        sassuli85 kirjoitti:

Sasa on kyllä pojan nimi... En ole koskaan kuullut tytöstä käytettävän edes lempinimenä. Suomennettu Sasha, tai sitten esim Aleksanterin lempinimi... Laittakaa ennemmin tuo Aleksandra etunimeksi, niin siitähän voi Sasaa käyttää lempinimenä.

Mun parasta kaveria on aina sanottu Sasaksi ja tyttö siis on ja minusta ainakin sopii hyvin mysö tytölle:)

• en suosittelisi

Väestörekisterin mukaan Sasa nimistä miespuolista on suomessa 34 ja naispuolista 23. Minä olin aina luullut sen olevan venäläinen miehen nimi.

Laita ennemmin nimi Susa koska sitä oli väestörekisterissä jopa 305 naispuolista.

Susa Ava Aleksandra

• ääni täältä

Samaa mieltä, Susa olisi paljon parempi.

• suosittelen...

Laita ennemmin Sessa. Sessa nimeä on väestörekisterissä 11.

• ihan

mielenkiinnosta tämän auki että onko Sasa pojalle suunnitteilla,
      en suosittelisi sitä tytölle.
      Ajattelisin itse Sasa-nimen pojaksi.
      Kävisi varmasti liian usein juuri näin,mietittäisiin että kumpaas sukupuolta se teidän Sasa on.
      Susa parempi tytölle.:)

• mielestä

Sasa on kyllä pojan nimi. Tai ainakaan en antaisi tytölle, saako sitä edes antaa tytölle...

• lyhyitä nimiä

Väestörekisterin mukaan muutamia lyhyitä s-alkuisia mm.

Siru 962
      Sani 406
      Sole 123
      Sera 70
      Sira 68
      Suna 42
      Sane 21
      Seni 17
      Sona 14
      Sisi 13

• kamaliaamalia

Sirua ja Sania lukuunottamatta, kuulostavat liikaa keksityiltä ja eivät vaikuta nimiltä lainkaan. Vessapaperimerkeiltä enempikin.

• Mauriina

joka tulee Aleksandrasta tai Aleksanderista. Pankaa vain Aida Aleksandra. Sasa voi olla sitten lapsen lempinimenä.

• aloittaja

ihastuin tuohon Sessaan. Kuulostaa omaan korvaan tosi kauniilta. Kiitos ehdotuksesta.

Miehellekin ehdotin tuota ja hän piti siitä myös, mutta sanoi että Tessa olisi kivempi. Hän oli bongannut jostain myös Silla nimen ja pistettiin sekin harkintaan.

• Täti

Sesse-nimi on annettu vain 8 tytölle.
        Silla -nimisiäkin on vain 86.
        Sella nimen on saanut 45 tyttöä.

Mitä pidätte Seela -nimestä? Niitä on 399 ( yksi mies!)

Tessa on myös ihan kiva nimi. (719 henkilöä - ei siis älyttömän yleinen sekään!)

• aloittaja
        Täti kirjoitti:

Tessa on myös ihan kiva nimi. (719 henkilöä - ei siis älyttömän yleinen sekään!)

tulee vähän mileen Jesse tai sössö. se ei nyt kolahtanut mutta Seela voisi olla myös kiva...

• .......
        aloittaja kirjoitti:

tulee vähän mileen Jesse tai sössö. se ei nyt kolahtanut mutta Seela voisi olla myös kiva...

Kun kerran mielipidettä kyselet niin Sasa on mielestäni aivan järkyttävä nimi, tiedän yhden pojan jolla on sama nimi eli mieltäisin sen kaiken lisäksi pojan nimeksi. Seela on kiva. Sessasta ja Sessestä tulee mieleen molemmista sössö.

• Are you serious?
        Täti kirjoitti:

Sesse?

Sehän on koiran nimi!

• ---------

Silla=sillä (tulee myös mieleen silli), Tessa ja Sessa=vessa. Voisi mennä koirien niminä, samoin kuin tuo Sasa.

Miksi ette laita kunnon ihmisen nimeä, kuten Saana, Salla, Sara, Siri, Siiri, Saara, Salli, Sanna, Senni, Senja jne.

• sibyllavon
        --------- kirjoitti:

Silla=sillä (tulee myös mieleen silli), Tessa ja Sessa=vessa. Voisi mennä koirien niminä, samoin kuin tuo Sasa.

Miksi ette laita kunnon ihmisen nimeä, kuten Saana, Salla, Sara, Siri, Siiri, Saara, Salli, Sanna, Senni, Senja jne.

Vanhaa, vanhaa

• Jabadabaduuuuuuuu

Sasa on Aleksanterin lempinimi siis miespuolisen.

• Ei Sasaa!

Sasa? Mitä ihmettä? Sehän on lemmikin nimi!

• ...

Sasa käy tytölle ihan hyvin. Tiedän kaksostytöt Susa ja Sasa, jotka ovat jo aikuisia.

• ................

Onko ihan pakko nostella näitä vanhoja aiheita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe