Onnistuneita

lahjoja

Meillä ei ollut häämatkatiliä, ei kirjekuori-toiveita, ei lahjalistaa tavaratalossa tai kaasolla. Ei kirstua juhlapaikalla. Lahjoista ei kutsussa mainittu mitään. Mietimme valmiiksi mitä mahdollisille kysyjille vastataan. Saimme lahjoja ja lahjakortteja toiveiden mukaan, yllätyksiä, itsetehtyjä, ja rahaakin. Rahalla hankimme nimettyjä lahjoja. Tämä toimi meillä, eli on mahdollista antaa vieraille "vapaat kädet".

3

891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No money

Saisinpa joskus kutsun vastaavanlaisiin häihin. Meille tullut kutsuja vain häihin, jossa toivotaan rahaa, kalliita ja persoonattomia lahjoja häälahjalistalta tai (mikä mielestäni raivostuttavin) niin, häämatka- tai talonrakennustilin tukemista! Huh huh... Pitäisi vielä toistenkin talot ja häämatkat kustantaa... :/

• .

ei minusta tunnu yhtään pahalta rahan antaminen esim. häämatkaa tai talon rakentamista varten.. lahja joka tulee tarpeeseen ja on toivottua on mukava antaa. Olisi kovin kurjaa jos saisi kaikkea mitä jo on ja sitten mietittäisiin että mihin kaikki nämä ylimääräiset laittaisi, jos esim. on pienet säilytystilat.

Haluan ainakin itse tietää, että lahja on mieleinen, silloin myös itsellä hyvä mieli .

• lahjan idea hukassa
        . kirjoitti:

ei minusta tunnu yhtään pahalta rahan antaminen esim. häämatkaa tai talon rakentamista varten.. lahja joka tulee tarpeeseen ja on toivottua on mukava antaa. Olisi kovin kurjaa jos saisi kaikkea mitä jo on ja sitten mietittäisiin että mihin kaikki nämä ylimääräiset laittaisi, jos esim. on pienet säilytystilat.

Haluan ainakin itse tietää, että lahja on mieleinen, silloin myös itsellä hyvä mieli .

Meillä kävi kuten aloittajalla, tuli hyviä lahjoja vaikka mitään ennakkovaateita ei ollut. Muutama kysyi vinkkiä, joita olimme etukäteen sellaisia vieraita varten miettineet. Heille annettiin vaihtoehtoja, joista saivat sitten itse valita. Saimme monenlaisia lahjoja, joista kaikkia ei ole vielä kertaakaan käytetty, vaikka häistä jo muutama vuosi on. Minua se ei haittaa lainkaan, sillä tiedän, että sellainenkin tavara on odottamassa, kun joskus tulee tarve. Joka kerta sellaisen tavaran nähdessäni muistan, että tuon antoivat ne-ja-ne, olipas kiva, kun käyttivät omaa ajatteluaan. Niistä tulee silti hyvä mieli, vaikka itse en olisi vastaavaa tavaraa ostanutkaan.

Vika nykyään ei taida olla siinä, etteikö lahjat sinänsä voisi olla mieleisiä, vaikkei niitä erikseen olisi varmisteltu saajalta. Vika taitaa olla siinä, että kaiken pitää olla nykymorsioille just oikeanlaista ja kaikki muu on heidän kodissaan niiiiiin väärää (kuka muistaa kuulleensa sulhasten näistä asioista valittaneen, vaikkei monikaan ole tainnut saada uutta jääkiekkomaalia tai vannesarjaa häälahjaksi). Tuntuu hukkuneen se ajatus, että lahja on vapaaehtoinen ja antajansa päätettävissä eikä mikään velvollisuus, jonka pitää sopia annettuihin ehtoihin. On minullakin pari mukia, jotka olen saanut muuna kuin häälahjana. Ne ovat yleisesti tykättyä, mutta minun ehdottomasti inhoamaani sarjaa. Käytän niitä usein, jos vaikka menisivät vahingossa rikki... ;-) ja jos eivät mene, niin voin hyville tutuille naureskella, että tämmöisetkin sain anopilta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1710
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1350
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1298
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      850
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      72