Onnistuneita

lahjoja

Meillä ei ollut häämatkatiliä, ei kirjekuori-toiveita, ei lahjalistaa tavaratalossa tai kaasolla. Ei kirstua juhlapaikalla. Lahjoista ei kutsussa mainittu mitään. Mietimme valmiiksi mitä mahdollisille kysyjille vastataan. Saimme lahjoja ja lahjakortteja toiveiden mukaan, yllätyksiä, itsetehtyjä, ja rahaakin. Rahalla hankimme nimettyjä lahjoja. Tämä toimi meillä, eli on mahdollista antaa vieraille "vapaat kädet".

3

853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No money

      Saisinpa joskus kutsun vastaavanlaisiin häihin. Meille tullut kutsuja vain häihin, jossa toivotaan rahaa, kalliita ja persoonattomia lahjoja häälahjalistalta tai (mikä mielestäni raivostuttavin) niin, häämatka- tai talonrakennustilin tukemista! Huh huh... Pitäisi vielä toistenkin talot ja häämatkat kustantaa... :/

      • .

        ei minusta tunnu yhtään pahalta rahan antaminen esim. häämatkaa tai talon rakentamista varten.. lahja joka tulee tarpeeseen ja on toivottua on mukava antaa. Olisi kovin kurjaa jos saisi kaikkea mitä jo on ja sitten mietittäisiin että mihin kaikki nämä ylimääräiset laittaisi, jos esim. on pienet säilytystilat.

        Haluan ainakin itse tietää, että lahja on mieleinen, silloin myös itsellä hyvä mieli .


      • lahjan idea hukassa
        . kirjoitti:

        ei minusta tunnu yhtään pahalta rahan antaminen esim. häämatkaa tai talon rakentamista varten.. lahja joka tulee tarpeeseen ja on toivottua on mukava antaa. Olisi kovin kurjaa jos saisi kaikkea mitä jo on ja sitten mietittäisiin että mihin kaikki nämä ylimääräiset laittaisi, jos esim. on pienet säilytystilat.

        Haluan ainakin itse tietää, että lahja on mieleinen, silloin myös itsellä hyvä mieli .

        Meillä kävi kuten aloittajalla, tuli hyviä lahjoja vaikka mitään ennakkovaateita ei ollut. Muutama kysyi vinkkiä, joita olimme etukäteen sellaisia vieraita varten miettineet. Heille annettiin vaihtoehtoja, joista saivat sitten itse valita. Saimme monenlaisia lahjoja, joista kaikkia ei ole vielä kertaakaan käytetty, vaikka häistä jo muutama vuosi on. Minua se ei haittaa lainkaan, sillä tiedän, että sellainenkin tavara on odottamassa, kun joskus tulee tarve. Joka kerta sellaisen tavaran nähdessäni muistan, että tuon antoivat ne-ja-ne, olipas kiva, kun käyttivät omaa ajatteluaan. Niistä tulee silti hyvä mieli, vaikka itse en olisi vastaavaa tavaraa ostanutkaan.

        Vika nykyään ei taida olla siinä, etteikö lahjat sinänsä voisi olla mieleisiä, vaikkei niitä erikseen olisi varmisteltu saajalta. Vika taitaa olla siinä, että kaiken pitää olla nykymorsioille just oikeanlaista ja kaikki muu on heidän kodissaan niiiiiin väärää (kuka muistaa kuulleensa sulhasten näistä asioista valittaneen, vaikkei monikaan ole tainnut saada uutta jääkiekkomaalia tai vannesarjaa häälahjaksi). Tuntuu hukkuneen se ajatus, että lahja on vapaaehtoinen ja antajansa päätettävissä eikä mikään velvollisuus, jonka pitää sopia annettuihin ehtoihin. On minullakin pari mukia, jotka olen saanut muuna kuin häälahjana. Ne ovat yleisesti tykättyä, mutta minun ehdottomasti inhoamaani sarjaa. Käytän niitä usein, jos vaikka menisivät vahingossa rikki... ;-) ja jos eivät mene, niin voin hyville tutuille naureskella, että tämmöisetkin sain anopilta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      1992
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1427
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1285
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      66
      1194
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      112
      1090
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1020
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      986
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe