Meillä ei ollut häämatkatiliä, ei kirjekuori-toiveita, ei lahjalistaa tavaratalossa tai kaasolla. Ei kirstua juhlapaikalla. Lahjoista ei kutsussa mainittu mitään. Mietimme valmiiksi mitä mahdollisille kysyjille vastataan. Saimme lahjoja ja lahjakortteja toiveiden mukaan, yllätyksiä, itsetehtyjä, ja rahaakin. Rahalla hankimme nimettyjä lahjoja. Tämä toimi meillä, eli on mahdollista antaa vieraille "vapaat kädet".
Onnistuneita
3
874
Vastaukset
- No money
Saisinpa joskus kutsun vastaavanlaisiin häihin. Meille tullut kutsuja vain häihin, jossa toivotaan rahaa, kalliita ja persoonattomia lahjoja häälahjalistalta tai (mikä mielestäni raivostuttavin) niin, häämatka- tai talonrakennustilin tukemista! Huh huh... Pitäisi vielä toistenkin talot ja häämatkat kustantaa... :/
- .
ei minusta tunnu yhtään pahalta rahan antaminen esim. häämatkaa tai talon rakentamista varten.. lahja joka tulee tarpeeseen ja on toivottua on mukava antaa. Olisi kovin kurjaa jos saisi kaikkea mitä jo on ja sitten mietittäisiin että mihin kaikki nämä ylimääräiset laittaisi, jos esim. on pienet säilytystilat.
Haluan ainakin itse tietää, että lahja on mieleinen, silloin myös itsellä hyvä mieli . - lahjan idea hukassa
. kirjoitti:
ei minusta tunnu yhtään pahalta rahan antaminen esim. häämatkaa tai talon rakentamista varten.. lahja joka tulee tarpeeseen ja on toivottua on mukava antaa. Olisi kovin kurjaa jos saisi kaikkea mitä jo on ja sitten mietittäisiin että mihin kaikki nämä ylimääräiset laittaisi, jos esim. on pienet säilytystilat.
Haluan ainakin itse tietää, että lahja on mieleinen, silloin myös itsellä hyvä mieli .Meillä kävi kuten aloittajalla, tuli hyviä lahjoja vaikka mitään ennakkovaateita ei ollut. Muutama kysyi vinkkiä, joita olimme etukäteen sellaisia vieraita varten miettineet. Heille annettiin vaihtoehtoja, joista saivat sitten itse valita. Saimme monenlaisia lahjoja, joista kaikkia ei ole vielä kertaakaan käytetty, vaikka häistä jo muutama vuosi on. Minua se ei haittaa lainkaan, sillä tiedän, että sellainenkin tavara on odottamassa, kun joskus tulee tarve. Joka kerta sellaisen tavaran nähdessäni muistan, että tuon antoivat ne-ja-ne, olipas kiva, kun käyttivät omaa ajatteluaan. Niistä tulee silti hyvä mieli, vaikka itse en olisi vastaavaa tavaraa ostanutkaan.
Vika nykyään ei taida olla siinä, etteikö lahjat sinänsä voisi olla mieleisiä, vaikkei niitä erikseen olisi varmisteltu saajalta. Vika taitaa olla siinä, että kaiken pitää olla nykymorsioille just oikeanlaista ja kaikki muu on heidän kodissaan niiiiiin väärää (kuka muistaa kuulleensa sulhasten näistä asioista valittaneen, vaikkei monikaan ole tainnut saada uutta jääkiekkomaalia tai vannesarjaa häälahjaksi). Tuntuu hukkuneen se ajatus, että lahja on vapaaehtoinen ja antajansa päätettävissä eikä mikään velvollisuus, jonka pitää sopia annettuihin ehtoihin. On minullakin pari mukia, jotka olen saanut muuna kuin häälahjana. Ne ovat yleisesti tykättyä, mutta minun ehdottomasti inhoamaani sarjaa. Käytän niitä usein, jos vaikka menisivät vahingossa rikki... ;-) ja jos eivät mene, niin voin hyville tutuille naureskella, että tämmöisetkin sain anopilta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793