Gerby

Vaasaan muuttaja

Hei! Olen muuttamassa Vaasaan mieheni kanssa opiskelujeni vuoksi ja saimme Voasilta asuntotarjouksen Gerbystä. Onko mukava alue? Mainospuheista sain hyvän kuvan, mutta niissähän nyt ei mitään negatiivista mainita koskaan. Kulkeeko busseja usein keskustaan ja Palosaareen? Kertokaa toki kaikki mikä mieleen tulee. Kiitos kovasti!

9

2348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Magalena

      Voin suositella, busseista en tiedä mitään, mutta kun tunnen henkilön, joka asuu samalla alueella ja tunnen hänet...voin sillä perusteella sanoa, että on OK! Hyvää elämää Vaasassa!

    • Vaasalainen

      Gerbyhyn jos olet tulossa tänne opiskelemaan, joudut hommaamaan auton jos meinaat johonkin ehtiä, linja auto kulkee tosi harvoin (koska gerby ei ole minkään muun linjan yhteydessä), Gerby on niin sanottu "pussinpohja".

      palosaari on ykkönen opiskelijalle, keskusta, huutoniemi (loistavat bussi yhteydet), teeriniemi...

    • Voas Rosenlind

      Olet ilmeisesti Voassin asuntoon muuttamassa jotka sijaitsevat ns. "Alku"Gerbyssä, eikä siellä syvällä kuten monet olettavat Gerbystä puhuttaessa. Matkaahan siitä on vajaa 4km Palosaaren Ammattikorkeaan sekä Yliopistolle. Keskustaan n.5km. Pyörällä pääsee aika näppärästi, kun hyvä asfalttinen pyörätie vie täältä Palosaarelle hetkessä.

      Eikä kyllä hajuakaan mitä edellinen kirjoittaja puhui mutta bussiyhteydet Gerbystä ovat ihan kiitettävät, varsinkin talvella. Paremmat kuin esim. Ristinummelta,Suvilahdesta,Huutoniemi,Teeriniemi yms. Asuinlähiöt vaasassa. Tosi monet muualta tulevat vain syyttä pelkäävät Gerbyn uskomatonta etäisyyttä kaikkialle, kunhan koet itse niin hoksaat, ettei se nyt niin kaukana oo kun annetaan ymmärtää. (Voassin karttakin vääristää tosi paljon totuutta)

      Asunnot tosiaan itsessään ihan mukavia. Laadukkaita opiskelijakämpiksi. Remppaa tosin kaipais jo pikkuhiljaa, keittiön osalta ainakin, koska esim kaapisto,jääkaappi sekä uuni ovat muutaman vuoden nähneitä malleja :).

      Tyypilliseen opiskelija-asunto tapaan näissä on muovilattiat ja lähes kaikki on valkoista jottei kellään olisi ongelmaa, hirveää persoonaa asunnolta ei kannata odottaa siis. Osa asunnoista oli kyllä rempassa vielä tänäkin kesänä ja kerran katselin, että siellä pistetään just laminaattia lattiaan ja tuodaan keittiöön uudet varusteet. Näytti oikein hyvältä :)

      Paikoittain saattaa olla pari rauhattomampaakin kämppää mutta pääosin täällä kai rauhallista on. Itse en ole ainakaan herännyt kertaakaan biletykseen,mekastukseen yms. Aika paljon tuntuu asuvan 25-30v mies nainen & 1-lapsi tms. Ulkomaalaisia myös paljon.

      Minulla on lukihäiriö joten teksti voi vaikuttaa hieman sekavalta mutta kysy jos haluat tietää lisää :)

    • Gerbyn asukki

      Auto olis kyl hyvä olla, ei noi bussi yhteydet mitään Tampereen luokkaa ole. Tosin tuo matka yliopistolle taittuu kävellenkin pyöräteitä ihan kivasti, mutta kun ottaa huomioon Suomen loskakelit, niin aina niin kiva. Muuten asuinalueena olen itse viihtynyt. Ihan varmasti jokaisessa lähiössä/asuinpaikassa on omat negatiiviset puolensa. Keskusta/Palosaari aluetta suosittelen ykkös vaihtoehdoksi. Tervetuloa!

      • Koira.se.oli

        Kukaan ei ole sutta nähnyt.
        Sa oli naapurin bernhadilasikoira jolla on isot tassut.


      • näköä-jakokoa

        Tai vielä susisemman näköinen on Alaskan Malmute.


    • Tietäväihminen

      Gerby mahtava paikka asua.

    • Muuttohaukkako

      Vai että muuttamassa. Monennenko kerran? Nytkö halusit Gerbyn polttopisteeseen? Mikä seuraavaksi, eli mithin et vielä ole ollut muuttamassa?

    • Gerbynsaaristoon

      Siellä on baarikin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe