minkä laista syöttiä/uistinta suosittelette hauki/ahven pilkille? kysyn tämän koska en ole kokenut kalastaja
pilkille
1
541
Vastaukset
- ulkomaalainen
Minä olen menestyksellisesti tehnyt näin:
Kairan kahta reikä, etäisiyys n. pari metriä. Viritän toista onkea liukkukoholla, topparilla, lyjillä ja kahdella koukuilla siten ,että yksinkertainen koukku on ensin ja pienempi kolmihaarainen sen jatkeena n. 8 cm päässä. Kohon pitää olla lähes uppomassa kun pikkukala on siinä.
Pilkin n. 12-15 cm:sia ahveniä ja mielummin myös särkiä, jos saa.
Siten laitan siiihen toiseen onkeen pikkukalan selän keskeltä ensimäiseen koukuun ja ylähuulesta läpi sen toisen. Siten ei muuta kuin veteen siten, että kala ui 20 cm pohjan yläpuolella. Löysä siima laitat muutaman metrin verran niin , että se pääsee vapaasti veteen.
Siten vain jatkat pilkimistä, kyllä sen huomaa, kun toinen siima kiristyy, voithan laitaa vielä kilkuttimen siihen vapaan. Joku nimittäin aina käy katsomassa, mitä nuo kalat siinä touhuvat pilkisi ympärillä ja huomaakin sen toisen paremmaksi.
Väsyttäminen on siten oma taitolaijinsa sen lyhyen vavan kanssa, mutta viiskiloisiakin on saatu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948489
- 926535
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon636389Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345051Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo593710- 453371
- 503315
- 502965
- 562882
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512856