Täysrauhoitus

Econoomi

Vuonna 2008 kanalintujen pesintä epäonnistui täysin. Poikueet kuolivat nälkään, kylmyyteen ja sateisiin.

Kun pesiviä naaraita on yhä vähemmän ja pesintä tänäkin kesänä näyttää epäonnistuneen, olisi nyt korkein aika saattaa voimaan täysrauhoitus.

5

888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyisin nyt

      Mielenkiinnosta kyselen, mihin faktoihin perustat väitteesi siitä, että kanalintujen pesintä on kuluvana kesänä epäonnistunut? Ainakin pohjoisemmassa Suomessa olosuhteet poikasten ensimmäisten viikkojan aikana ovat olleet varsin hyvät.

    • maata

      Tämä rauhoitus on voimassa. Meillä päin ei juuri metsäkanalintuja
      näe ja sen vuoksi ne on rauhoitettu. Mielestäni tämä on hyvä käytäntö.
      Siellä missä niitä on edelleen riittävästi, olkoon ne paikallisten
      metsästäjien riemuna. Minulle riittää iloa, kun sellaisen ihmeen joskus täälläpäin edes näen. En oikein tämän vuoksi voi ajaa täyskieltoa. Se olisi
      muualla Suomessa asuville metsästäjille jo hiukan kohtuutonta.

    • täällä..

      pohjois-hämeessä kanalintuja on ja pesintä omien havaintojen mukaan onnistunut hyvin. pyy poikueita on puskat väärällään ja teeri poikueita hyvin myös. Esim tänään lähti metsä polulta viimeksi edestäni teeri poikue että ropina kävi ja isoja ovat jo. Koppelotkin vedelly poikas jonoja perässään toiset on kehuneet.
      Kanalintuja lapissa metsästäneenä olen kyllä huomannut järkyttävän muutoksen muutaman vuoden takaisiin suoraan sanottuna hirveisiin lintu määriin. Nyt siellä aikalailla nollissa mutta sehän on normaalia aallonpohjaa. Huippuvuodet taas tulee mutta oman aikansa se ottaa.

    • kainuunpoika____________

      olisin toivonut että tällä kainuussa olisi kanalinnunmehtuu kielletty kokonaan ja annettu kantojen voimistua. linnut olleet harvassa, vaikkakin yhden 10kpl mehto poikueen olen nähnyt mutta siinäpä se.

      ps. jos tiemetsästys kiellettäisiin lailla niin mielestäni mitään ongelmaa ei olisi?

      • kkkkkkjjj

        tiemetsästys on kielletty laissa .joukossamme on yhä vaan näitä idiootteja jotka laiskuuttaan tahi taitojen puutteen takia eivät viitsi mennä metsään ja metsästää riistaa kunniottavalla tavalla.
        Luultavasti näiltä molopäiltä jää se lintukin syömättä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe