Vaihdelaatikon laakeriremontti

kokemuksia?

Ave 2002 1.6 vvt-i:n etupää on pitänyt ääntä jonkin aikaa ja viaksi on paljastumassa laatikon laakerit. Ilmeisesti pääakselin pari laakeria menee vaihtoon ja akselin päässä oleva levy myös. Hintaa remontille tulee ilmeisesti reilu tonni. Vähän harmittaa, kun autolla on ajettu alle 120tkm. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Onko hinta-arvio oikeansuuntainen vai pitääkö varautua suurempaan mälliin?

95

30763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • , yrität

      taas välillä keksiä jotain!

      • ketjun aloittaja

        En ymmärrä kommenttiasi.

        Kävin juttelemassa asiasta huoltoliikkeessä ja vika tuntui olevan siellä jo tiedossa. Kun kysyin, onko kyseessä tyyppivika, huoltoneuvoja vähän närkästyi ja kertoi, ettei näissä ole tyyppivikoja. Olen samaa mieltä ja tähän saakka ollut hyvin tyytyväinen autooni. Mielessä oli vaihto nuorempaan, mutta ilmeisesti pidän nyt tätä sitten pitempään.

        Maksaahan korjaus suhteellisen paljon auton arvoon nähden. Käyttöarvoltaan autoni on kuitenkin niin hyvä, ettei sitä taida kannattaa vaihtaa. Siinä on ilmastointi, taloudellinen kone, riittävästi airbägejä, tilava, mukava ajaa jne... Miksi siis vaihtamaan. Korjautan ja ajelen vielä kymmeniä tuhansia (tod. näk. hyvin vähillä vioilla).

        Jos siis jollakin on tähän asiallisia kommentteja tai tietoa, olen kiitollinen omista kokemuksistanne.


      • ketjun aloittaja kirjoitti:

        En ymmärrä kommenttiasi.

        Kävin juttelemassa asiasta huoltoliikkeessä ja vika tuntui olevan siellä jo tiedossa. Kun kysyin, onko kyseessä tyyppivika, huoltoneuvoja vähän närkästyi ja kertoi, ettei näissä ole tyyppivikoja. Olen samaa mieltä ja tähän saakka ollut hyvin tyytyväinen autooni. Mielessä oli vaihto nuorempaan, mutta ilmeisesti pidän nyt tätä sitten pitempään.

        Maksaahan korjaus suhteellisen paljon auton arvoon nähden. Käyttöarvoltaan autoni on kuitenkin niin hyvä, ettei sitä taida kannattaa vaihtaa. Siinä on ilmastointi, taloudellinen kone, riittävästi airbägejä, tilava, mukava ajaa jne... Miksi siis vaihtamaan. Korjautan ja ajelen vielä kymmeniä tuhansia (tod. näk. hyvin vähillä vioilla).

        Jos siis jollakin on tähän asiallisia kommentteja tai tietoa, olen kiitollinen omista kokemuksistanne.

        .....on vähintäänkin ymmärrettävä, vaikka sinusta ei välttämättämättä siltä tunnukaan......

        Olen seurannut tätä palstaa vuodesta 2001 ja ensimmäisen kerran minä luen kuvailemasi ongelman. -jotain laattikovaivaa, synkroja ja sen sellaista olen tavannut, mutta että laakerivikaa "sisäänajamattomassa" autossa!

        Jos et ole trolli, niin otan osaa.... harvinainen tapaus ja tuskin tältä palstalta saat apua. -täällä kun on noita "paskan puhujia", joihin tuo ensimmäisen vastaaja sinukin luokitteli........


      • on...
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        En ymmärrä kommenttiasi.

        Kävin juttelemassa asiasta huoltoliikkeessä ja vika tuntui olevan siellä jo tiedossa. Kun kysyin, onko kyseessä tyyppivika, huoltoneuvoja vähän närkästyi ja kertoi, ettei näissä ole tyyppivikoja. Olen samaa mieltä ja tähän saakka ollut hyvin tyytyväinen autooni. Mielessä oli vaihto nuorempaan, mutta ilmeisesti pidän nyt tätä sitten pitempään.

        Maksaahan korjaus suhteellisen paljon auton arvoon nähden. Käyttöarvoltaan autoni on kuitenkin niin hyvä, ettei sitä taida kannattaa vaihtaa. Siinä on ilmastointi, taloudellinen kone, riittävästi airbägejä, tilava, mukava ajaa jne... Miksi siis vaihtamaan. Korjautan ja ajelen vielä kymmeniä tuhansia (tod. näk. hyvin vähillä vioilla).

        Jos siis jollakin on tähän asiallisia kommentteja tai tietoa, olen kiitollinen omista kokemuksistanne.

        tyyppivika. 2002-2006 mallin Corolloista on myös mennyt vaihdelaatikoita 100tkm. kieppeillä.


      • Peipiziisus

        mutta tyhmä ei kannata olla. Toyotassa vika?!?!


      • Et ole tosissasi!
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        .....on vähintäänkin ymmärrettävä, vaikka sinusta ei välttämättämättä siltä tunnukaan......

        Olen seurannut tätä palstaa vuodesta 2001 ja ensimmäisen kerran minä luen kuvailemasi ongelman. -jotain laattikovaivaa, synkroja ja sen sellaista olen tavannut, mutta että laakerivikaa "sisäänajamattomassa" autossa!

        Jos et ole trolli, niin otan osaa.... harvinainen tapaus ja tuskin tältä palstalta saat apua. -täällä kun on noita "paskan puhujia", joihin tuo ensimmäisen vastaaja sinukin luokitteli........

        Vai et ole lukenut! Miten olet voinut missata kaikki nämä: http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/(vaihdelaatikko OR laakerivika) -Volkswagen -vag -tdi -tsi -dsg tid:146?sort=created&perpage=25&term_keywords=
        Haku on tehty keskustelualueelle Toyota ja hausta on tarkoituksella rajattu pois sanat Volkswagen, vag, tdi, tsi ja dsg, koska täällä on tapana kääntää keskustelu Volkswageniin jos joku kysyy neuvoa tai kokemuksia Toyotan vioista.
        Muistelenpa köllinkin maininneen laakeriviasta omassa katiskassaan.


      • Tojo-Köle
        Et ole tosissasi! kirjoitti:

        Vai et ole lukenut! Miten olet voinut missata kaikki nämä: http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/(vaihdelaatikko OR laakerivika) -Volkswagen -vag -tdi -tsi -dsg tid:146?sort=created&perpage=25&term_keywords=
        Haku on tehty keskustelualueelle Toyota ja hausta on tarkoituksella rajattu pois sanat Volkswagen, vag, tdi, tsi ja dsg, koska täällä on tapana kääntää keskustelu Volkswageniin jos joku kysyy neuvoa tai kokemuksia Toyotan vioista.
        Muistelenpa köllinkin maininneen laakeriviasta omassa katiskassaan.

        Kirjoittaessani tuon viestin 2009 olin tosissani. .... tyyppiviaksi en laakerivikaa silloin uskonut. -täytyy muistaa, että palstalle kirjoitetaan niin paljon paskaa, että vain uskon pääasiassa vain todellisiksi "tunnettuja" palstalaisia ja vertaan kirjoituksia lukuisten tuttavien/työelämässa kuulleisiin kokemuksiin.

        Nyt 2011 itsekin v-laatikon laakerivian koneneena (tosin mulla oli mittarissa yli 500tkm) voin itsekin todeta olleeni vuonna 2009 jossain määrin väärässä. -toki edelleen ihmettelen alhaista kilometrimäärää.....

        Anteeksipyyntöni!

        PS. huono katiska, kun kalansaaliit uupuu :-)


      • aveman
        Tojo-Köle kirjoitti:

        Kirjoittaessani tuon viestin 2009 olin tosissani. .... tyyppiviaksi en laakerivikaa silloin uskonut. -täytyy muistaa, että palstalle kirjoitetaan niin paljon paskaa, että vain uskon pääasiassa vain todellisiksi "tunnettuja" palstalaisia ja vertaan kirjoituksia lukuisten tuttavien/työelämässa kuulleisiin kokemuksiin.

        Nyt 2011 itsekin v-laatikon laakerivian koneneena (tosin mulla oli mittarissa yli 500tkm) voin itsekin todeta olleeni vuonna 2009 jossain määrin väärässä. -toki edelleen ihmettelen alhaista kilometrimäärää.....

        Anteeksipyyntöni!

        PS. huono katiska, kun kalansaaliit uupuu :-)

        pitikö laatikko ulinaa vai jotain muuta ääntä kysyy 2,0 vm 2006 ajettu 122t


      • Tojo-Köle
        aveman kirjoitti:

        pitikö laatikko ulinaa vai jotain muuta ääntä kysyy 2,0 vm 2006 ajettu 122t

        Sellaista rohinaa kuului, mutta lähinnä kiihdytyksissä. -siksi en ymmärtänytkään, että se tulikin laatikosta...... minulla "sytytti" vasta siinä, kun ykkönen lakkasi menemästä päälle, alaspäin vaihdettaessa.


      • aveman
        Tojo-Köle kirjoitti:

        Sellaista rohinaa kuului, mutta lähinnä kiihdytyksissä. -siksi en ymmärtänytkään, että se tulikin laatikosta...... minulla "sytytti" vasta siinä, kun ykkönen lakkasi menemästä päälle, alaspäin vaihdettaessa.

        jaa mulla kyllä ulisee mut voi se vika olla siinä vetarin tukilaakerissa koska laatikko avattiin luojuksella ja ei mitään löytyny kehuivait että välyksissä vika


      • jeppejoonas
        Peipiziisus kirjoitti:

        mutta tyhmä ei kannata olla. Toyotassa vika?!?!

        Ei olekaan Toyotassa vika, vaan laatikossa.


      • Karihaa2
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        En ymmärrä kommenttiasi.

        Kävin juttelemassa asiasta huoltoliikkeessä ja vika tuntui olevan siellä jo tiedossa. Kun kysyin, onko kyseessä tyyppivika, huoltoneuvoja vähän närkästyi ja kertoi, ettei näissä ole tyyppivikoja. Olen samaa mieltä ja tähän saakka ollut hyvin tyytyväinen autooni. Mielessä oli vaihto nuorempaan, mutta ilmeisesti pidän nyt tätä sitten pitempään.

        Maksaahan korjaus suhteellisen paljon auton arvoon nähden. Käyttöarvoltaan autoni on kuitenkin niin hyvä, ettei sitä taida kannattaa vaihtaa. Siinä on ilmastointi, taloudellinen kone, riittävästi airbägejä, tilava, mukava ajaa jne... Miksi siis vaihtamaan. Korjautan ja ajelen vielä kymmeniä tuhansia (tod. näk. hyvin vähillä vioilla).

        Jos siis jollakin on tähän asiallisia kommentteja tai tietoa, olen kiitollinen omista kokemuksistanne.

        Minulla Avesis vm. 2001 päälaakerivian korjaaminen maksoi 860€


    • Kultzi

      Itelläni on avensis 1.6 vvt-i vm.01. ajettu 98 tkm. edellinen omistaja oli ilmeisesti vetänyt sillä asuntovaunua --> n 72 tkm kun oli mittarissa alkoi tasauspyörästö huutamaan, hampaista ja laakeriliuskoista pinnat pois.koottuna pakettina se makso n. 750e pääakselin takalaakeri 50e. samoihin aikoihin huomasin öljynkulutuksen ja jakopään kannen öljyvuodon. tilkitsin öljyvuodon,mutta kulutus senkun jatkuu eli kone auki. kaiketi sitten ne männärenkaat. ei yhtäkään öljynvaihtoväliä etteikö jotain hajoaisi eli TOYOTA laatuun voit luottaa... ja alle 100 tkm ajettu, hyvä peli.

      • Kultzi

        Niin ja jos joku ei usko.Niin onhan mulla kuitit


      • for ever'

        ?? Laakeriliuskoja vaihdelaatikossa ?? ei ole tehtaalla asennettu
        ?? jakopään kansi ?? Oletko vahingossa käyttänyt autoasi jossakin vaiheessa VW-korjaamolla, sillä siellä saatetaan arpoa autoon uusia osia, mitkä ei siihen edes kuulu. Vai onko sulla se kuuluisa virtuaalitojo.
        Omalla on menty 340.000 eikä vielä kone tai laatikko ilmoittele mitään.
        jarrupaloja ja jokunen levy sekä nokkaremmi on sentää kulunut tohon matkaan.
        Tojossa nokkaremmikin kestää paljon pidempään kuin VW 1.2 TSI:n nokkaketju ja sen kiristäjä.


    • vaihdettu

      Vaihdatin laatikosta kaksi laakeria ja akselin päätylevyn. Tiivisteet ja liimat tietysti myös. Ääni hävisi ja auto toimii taas hyvin. Toisesta laakerista oli pinta lähtenyt osaksi pois, ei kokonaan ympäriinsä. Huoltomiehen mukaan ei ihme, että oli ääntänyt. Toinen laakeri oli kunnossa. Uskon edelleenkin Toyotan laatuun, mutta aion olla maahantuojaan yhteydessä. Sieltä tuskin irtoaa muuta kuin myötätuntoa, mutta meneepähän tieto eteenpäin.

      • Jone7

        Oletko saanut maahantuojalta kommenttia asiasta?? Ilmeisesti sama homma edessä 2001 avessa 1.6 vvt-i..


      • jkkkkkk
        Jone7 kirjoitti:

        Oletko saanut maahantuojalta kommenttia asiasta?? Ilmeisesti sama homma edessä 2001 avessa 1.6 vvt-i..

        -01 1.6 ave 165 000km ei vetokoukkua, laakeroitiin laatikko ja kytkin uusittiin (levy ja paineas). Ei välttämättä olisi vielä tarvinnut, mutta kun oli auki vaihdatin samalla. tojolla tehtiin hintaa 1930€.


      • äänet?
        jkkkkkk kirjoitti:

        -01 1.6 ave 165 000km ei vetokoukkua, laakeroitiin laatikko ja kytkin uusittiin (levy ja paineas). Ei välttämättä olisi vielä tarvinnut, mutta kun oli auki vaihdatin samalla. tojolla tehtiin hintaa 1930€.

        Osaatko kuvailla minkä tyyppistä ääntä nuo laakerit pitää jos niissä on vikaa? Omassa on pientä naksutusääntä, vähän niin kuin vanhoissa autoissa äänti venttiilit jos ne oli löysällä ja ääni häviää kun kytkimen painaa pohjaan.


      • jkkkkkkk
        äänet? kirjoitti:

        Osaatko kuvailla minkä tyyppistä ääntä nuo laakerit pitää jos niissä on vikaa? Omassa on pientä naksutusääntä, vähän niin kuin vanhoissa autoissa äänti venttiilit jos ne oli löysällä ja ääni häviää kun kytkimen painaa pohjaan.

        Juuri näin, alkoi pienellä naksutukella ja parhaiten kuului vedättäessä. Remppamies ajoi ajolenkin ja totesi, että selvä peli, laatikosta tulee. Ääni paheni aika nopeasti n. 600km jälkeen.


      • ölakwfj
        jkkkkkkk kirjoitti:

        Juuri näin, alkoi pienellä naksutukella ja parhaiten kuului vedättäessä. Remppamies ajoi ajolenkin ja totesi, että selvä peli, laatikosta tulee. Ääni paheni aika nopeasti n. 600km jälkeen.

        Ostin juuri auton johon on huoltokirjan mukaan vaihdettu 198 tkm kohdalla vaihdelaatikon laakerit. Eli kyllä näitä löytyy.


      • kyllästynyt toyotaan
        ölakwfj kirjoitti:

        Ostin juuri auton johon on huoltokirjan mukaan vaihdettu 198 tkm kohdalla vaihdelaatikon laakerit. Eli kyllä näitä löytyy.

        Avensis 1,8 farmari 2004 ajettu 215tkm .,laatikosta alkoi kuulua aluksi pientä sirinää isolla vaihteella kevyesti vedättäessä ja myöhemmin sirinä voimistui ja kaikilla vaihteilla.Kylmänä sirinää ei juuri kuule .Mikä lienee syy.Laatikko öljyt vaihdettu ja öljyä on . En kyllä uskonut että toyotasta hajoo laatikko.Paljon muutakin on vaihettu,ajotietokone ,lamda antutrin johtojen suojaus petti ja johtojen muovikuori kului hiekasta ja vedestä puhki ja kuparit johdot syöpyi poikki, startti moottori.
        ,sisätilan puhallin moottori , peräluukun kaasujouset Kaikki muoviset auton alla olevat suojat irronneet ja etupuskuri irtosi pienestä osumasta. tuulilasi halkes kun pistin lasin lämmittimen päälle.Että kyllä ongelmia on ollut ,ei ikinä enään toyotaa.


      • Pettynyt autoon
        kyllästynyt toyotaan kirjoitti:

        Avensis 1,8 farmari 2004 ajettu 215tkm .,laatikosta alkoi kuulua aluksi pientä sirinää isolla vaihteella kevyesti vedättäessä ja myöhemmin sirinä voimistui ja kaikilla vaihteilla.Kylmänä sirinää ei juuri kuule .Mikä lienee syy.Laatikko öljyt vaihdettu ja öljyä on . En kyllä uskonut että toyotasta hajoo laatikko.Paljon muutakin on vaihettu,ajotietokone ,lamda antutrin johtojen suojaus petti ja johtojen muovikuori kului hiekasta ja vedestä puhki ja kuparit johdot syöpyi poikki, startti moottori.
        ,sisätilan puhallin moottori , peräluukun kaasujouset Kaikki muoviset auton alla olevat suojat irronneet ja etupuskuri irtosi pienestä osumasta. tuulilasi halkes kun pistin lasin lämmittimen päälle.Että kyllä ongelmia on ollut ,ei ikinä enään toyotaa.

        Avensiksen vaihdelaatikko remontti 3600€. 2kpl laakeria sökönä ,laakerit väljät ja rohisi ,laakerit pyöri
        kopassa ,uusi koppa ,poskilaakeri pyärinyt tasaupyörän tapissa. ym. Mikä on että avensin latikko pettää .Auto kun pitäisi olla vahvaa tekoa. Nämä viat eivät ole johtuneet ajamisesta että jotain virheasennusta tai tyyppivikaa on laatikossa. Maahantuoja ei tietenkään ottanut kantaa eikä asentaja tai työnjohtaja tienneet mistään mitään ,ihmetteli.Onko niin että rakenteelliset heikkoudet laatikossa maksatetaan kuluttajalla .On kuulema saattanut tulla parempia osia sen jäleen .ilmoitti työnjohtaja.Mistä tiedän että laatikko kestää korjattuna .Koetan päästä eroon autosta ja toivon ettei kellekkään muulle tapahdu vastaavaaill sapettaa tällainen virheiden maksattaminen asiakkailla jotka ovat hyvässä uskossa ostanut toyotan ,Ei ikinä enää toyotaa...............................


      • Tojomään
        Pettynyt autoon kirjoitti:

        Avensiksen vaihdelaatikko remontti 3600€. 2kpl laakeria sökönä ,laakerit väljät ja rohisi ,laakerit pyöri
        kopassa ,uusi koppa ,poskilaakeri pyärinyt tasaupyörän tapissa. ym. Mikä on että avensin latikko pettää .Auto kun pitäisi olla vahvaa tekoa. Nämä viat eivät ole johtuneet ajamisesta että jotain virheasennusta tai tyyppivikaa on laatikossa. Maahantuoja ei tietenkään ottanut kantaa eikä asentaja tai työnjohtaja tienneet mistään mitään ,ihmetteli.Onko niin että rakenteelliset heikkoudet laatikossa maksatetaan kuluttajalla .On kuulema saattanut tulla parempia osia sen jäleen .ilmoitti työnjohtaja.Mistä tiedän että laatikko kestää korjattuna .Koetan päästä eroon autosta ja toivon ettei kellekkään muulle tapahdu vastaavaaill sapettaa tällainen virheiden maksattaminen asiakkailla jotka ovat hyvässä uskossa ostanut toyotan ,Ei ikinä enää toyotaa...............................

        Miten niin "pitäisi olla vahvaa tekoa"?


      • provokokoelma
        Pettynyt autoon kirjoitti:

        Avensiksen vaihdelaatikko remontti 3600€. 2kpl laakeria sökönä ,laakerit väljät ja rohisi ,laakerit pyöri
        kopassa ,uusi koppa ,poskilaakeri pyärinyt tasaupyörän tapissa. ym. Mikä on että avensin latikko pettää .Auto kun pitäisi olla vahvaa tekoa. Nämä viat eivät ole johtuneet ajamisesta että jotain virheasennusta tai tyyppivikaa on laatikossa. Maahantuoja ei tietenkään ottanut kantaa eikä asentaja tai työnjohtaja tienneet mistään mitään ,ihmetteli.Onko niin että rakenteelliset heikkoudet laatikossa maksatetaan kuluttajalla .On kuulema saattanut tulla parempia osia sen jäleen .ilmoitti työnjohtaja.Mistä tiedän että laatikko kestää korjattuna .Koetan päästä eroon autosta ja toivon ettei kellekkään muulle tapahdu vastaavaaill sapettaa tällainen virheiden maksattaminen asiakkailla jotka ovat hyvässä uskossa ostanut toyotan ,Ei ikinä enää toyotaa...............................

        Onko tämä sittenkin VW-palstan tekstiä, merkki on vain vaihdettu tojoksi.


      • Hae lääkitystä!
        provokokoelma kirjoitti:

        Onko tämä sittenkin VW-palstan tekstiä, merkki on vain vaihdettu tojoksi.

        Vainoharhaisuus ei ole ihmiselle hyväksi. Hae lääkitysträ!


      • 8kahdeksas
        Tojomään kirjoitti:

        Miten niin "pitäisi olla vahvaa tekoa"?

        Hei, puhutko sinä tosiaan Toyotasta. Haiskahtaa vähän omituiselta.


      • Kallistalystiäon
        jkkkkkk kirjoitti:

        -01 1.6 ave 165 000km ei vetokoukkua, laakeroitiin laatikko ja kytkin uusittiin (levy ja paineas). Ei välttämättä olisi vielä tarvinnut, mutta kun oli auki vaihdatin samalla. tojolla tehtiin hintaa 1930€.

        Kytkin kannattaa aina vaihtaa kun se on auki. Levyn hinta on niin pieni osa kytkinremontin hinnasta. Mutta muu maksaa sitäkin enemmän.


    • .

      Onse hyvä et ei tarvii kaikkia laakereita vaihtaa paitsi vitosvaihteen laakerit et ääni häviää ja se on viel hyvä et ne laakerit pystyy vaihtamaan sillein et vaihdelaatikko on paikallaan eikä tarvii irroittaa. Joku moittii tojon laatikoita mut muissa merkeissä on sama ongelma et laakerit menee eihän nekään oo ikuisia ja jos joku nyt sanoo et ei oo ollu omassa autossa tommosta vikaa ja eikä oo tojota nii ne kaikkien auto merkkien vaihdelaatikoiden laakerit tulee samalta alihankkialta ei jokainen merkki rupee omia laakereita tekemään

      • Tietoja

        Vaihdelaatikoita tekee useampi firma. En usko, että Gettragin vaihteistossa käytetään Aisinin osia. Osien yhteensopivuus ratkaisee laakerien keston.


    • aveman

      mun avessa ulisee joko vaihdeloota tai vetopyörästö ja kuuluu 40-85 kmh pahemmin kolmosella ja vitosella auto on 2,0 farmari 2006 ja ajettu 120 t että onko kellään vastaavia vikoja

      • TerraYfe

        Vaihdelaatikon laakereiden on jo pitkään tiedetty olevan heikkoja nimenomaan Toyotan Corolla, Avensis ja Yaris- malleissa. Meillä sattui vuoden 2003 Corolla STW 1.6- malli oikkuilemaan jo alta 60000km:n. Vaihdoimme auton pois, ja kuulimme kolmannen omistajan vaihtaneen laakerit vaihdelaatikosta n.130 000km : n kohdalla.


    • kyllä pelaa

      ei oo mulla ainaskaan,ave myös 06 ja 320tkm vasta takana joten ei kun menoks

    • aveman

      onko ollu lamda vikoja tai muita ja onko 2 litranen

    • aveman

      kokemuksia. mikä oli vikana laatikossa ?

      • Langollani olise vika laatikossa,laakerinkuulia kasassa pitävä rengas ,muovinen ,oli lämmennyt,ja sulanut,joten kuulat oli sikin sokin ja hanganneet uria laakeripesään ja lopulta leikkasi kiinni.Joihinkin malleihin on mennyt halpaosia,johtuneeko käytöstä vai mistä,etteivät kestä.Yhtäkään vaihdelaatikkoa en ole eläissäni saanut rikki,joskus 70-luvun opelissa ,takavetoisessa ei pakki pysynyt päällä,muuten kyllä pelasi.Se vika siinä oli käytettynä ostettaessa.


    • Itselläni on 03 mallinen 1,8 koneella,ei ole vielä kuulunut mitään.Langollani toissa kesänä -99 mallin avesta meni se laakeri.Oli kuulunut jo kauan ääniä,kunnes kerran meille tullessa jämähti. jumiin,ei minun aveni meinannut saada liikkeelle hinattaessa alamäkeen.Vaihtovat purkuosalaatikon,samanlaisen kuin novassa.Jos sattuis löytymään purkaamolta,olis halvempi,riippuen millä hinnalla saa työt ja laatikon.VVVT-I koneissa lienee erilainen laatikko,käyneekö auriksen,corollan laatikko.

    • Verso-mies

      Itselläni on Toyota corolla verso - 05, ajettu 145000 ja vaihdelaatikko huutaa, tedettu laakerivika. Otin yhteyttä maahantuojaan joka oli ei ollut (muka) kuullut tällaisista tapauksista aikaisemmin. Myös kaverillani on samallainen/samaa vuosimallia oleva auto kuin minulla ja autossa sama vika, ottanut myös yhteyttä maahantuojaan samanlaisin tuloksin. Kaverini kanssa tehdään juttu toyotan laadusta/maahantuojan vastuusta. Mutta se on selvä ei enää Toyotaa.

      • aveman

        mulla 06 2,0 ave ja vetopyörästö ulisee pienillä nopeuksilla ja loppuu ko vauhtia on yli90 kmh että on vikaa jos jonkin moisia lamdat vittuilee ja laatikko avattiin luojuksella ja ei mitään löytyny sano eettä liian isot välykset pantu jo tehtaalla tojota osta ja kulut maksa ... autolla ajettu 100tkm vanhat avet oli viä autoja 300 tkm ajettuna ei mitään vikaa taidan vaihtaa vanhaan takas ..


      • kohta toyo lähtee!!
        aveman kirjoitti:

        mulla 06 2,0 ave ja vetopyörästö ulisee pienillä nopeuksilla ja loppuu ko vauhtia on yli90 kmh että on vikaa jos jonkin moisia lamdat vittuilee ja laatikko avattiin luojuksella ja ei mitään löytyny sano eettä liian isot välykset pantu jo tehtaalla tojota osta ja kulut maksa ... autolla ajettu 100tkm vanhat avet oli viä autoja 300 tkm ajettuna ei mitään vikaa taidan vaihtaa vanhaan takas ..

        Sama vika 07 avessa!!!
        Vetopyörästö ulvoo ja vaihde pomppii pois päältä!!
        ulina taitaa olla ominaisuus, mutta vaihteen pomppaaminen vit**ttaa!!! Kun päästät jalan kaasulta esim.liikenne valoon tullessa ja painat uudestaan ni ei olekka vaihde "silmässä" ja kierrokset tapissa!!!

        Taitaa tämä toinen tojo jäädä viimeiseksi ja palaan tuttuun ja turvalliseen hurriin??!
        Vaik on kalliimpi ja huollot maksaa....


      • TOJOPOJOING
        aveman kirjoitti:

        mulla 06 2,0 ave ja vetopyörästö ulisee pienillä nopeuksilla ja loppuu ko vauhtia on yli90 kmh että on vikaa jos jonkin moisia lamdat vittuilee ja laatikko avattiin luojuksella ja ei mitään löytyny sano eettä liian isot välykset pantu jo tehtaalla tojota osta ja kulut maksa ... autolla ajettu 100tkm vanhat avet oli viä autoja 300 tkm ajettuna ei mitään vikaa taidan vaihtaa vanhaan takas ..

        Taitaa olla provoo!!!
        EI AVENSIKSESSA KUULE PIKKU ULINOITA, KU MUOVI NITISEE JA TUULI SUHISEE OVISTA!!!


      • aveman
        TOJOPOJOING kirjoitti:

        Taitaa olla provoo!!!
        EI AVENSIKSESSA KUULE PIKKU ULINOITA, KU MUOVI NITISEE JA TUULI SUHISEE OVISTA!!!

        taitaa korvienvälis suhista poika


      • aveman
        kohta toyo lähtee!! kirjoitti:

        Sama vika 07 avessa!!!
        Vetopyörästö ulvoo ja vaihde pomppii pois päältä!!
        ulina taitaa olla ominaisuus, mutta vaihteen pomppaaminen vit**ttaa!!! Kun päästät jalan kaasulta esim.liikenne valoon tullessa ja painat uudestaan ni ei olekka vaihde "silmässä" ja kierrokset tapissa!!!

        Taitaa tämä toinen tojo jäädä viimeiseksi ja palaan tuttuun ja turvalliseen hurriin??!
        Vaik on kalliimpi ja huollot maksaa....

        mun autos ei vaihteet pompi mut 40...90 kmh kuuluu ulinaa täytyy varmaan vetää kempin lukko - ko perä huutaa enemmän ku gt corollas jolla vedetään isoo lujaa mut se onki viä auto perkele. saksalaisia en osta enään oli yks fsi 07 passatti 200 hepoa muuten hyvä mut vei oljyy enemmän ko pensaa ja sähkovikoja ..... tojos huuta vaan vetopyörästö mut öljyt pysyy koneessa vaikka aika mopö onki


      • laatu BUGI
        kohta toyo lähtee!! kirjoitti:

        Sama vika 07 avessa!!!
        Vetopyörästö ulvoo ja vaihde pomppii pois päältä!!
        ulina taitaa olla ominaisuus, mutta vaihteen pomppaaminen vit**ttaa!!! Kun päästät jalan kaasulta esim.liikenne valoon tullessa ja painat uudestaan ni ei olekka vaihde "silmässä" ja kierrokset tapissa!!!

        Taitaa tämä toinen tojo jäädä viimeiseksi ja palaan tuttuun ja turvalliseen hurriin??!
        Vaik on kalliimpi ja huollot maksaa....

        Corolla tekee samaa jo melko uutena, en tiedä syytä....


      • Lujaalaatua

        3 vuotta ja 100000 km ajettu samoilla ulinoilla.turha niitä kalliita laakereita heti on vaihtaa.


    • ei ole kokemusta

      Kun ajelee vain kunnon autoilla, ei tarvitse laatikoita tai koneita availla eikä ajaessa korvat höröllä sivuääniä kuunnella.

      • vw-hemmo

        Sen vuoksi ajelenkin vain tojolla. Volkkarit jätän kauppaan.

        Kirjoituksista, niiden ajoituksesta ja kerrontatyylistä sekä peukalopisteistä päätellen kaksi jätkää on kirjoitellu toisilleen , lätkinyt pisteitä hullun lailla täysin tekaistuista vioista.
        Mutta volkkariperustaisten TSI-koneiden venyvien nokkaketjujen aiheuttamia konerikkoja hämmästellään ympäri eurooppaa lukuisilla eri palstoilla.
        Myös DSG-laatikoiden lukuisat viat ovat työllistäneet kirjoittajia sekä huoltokorjaamoita monessa euroopan maassa sekä yhdysvalloissa, missä VW on pakotettu jatkamaan vaihdelaatikon takuuta 100.000 mailiin (160.00 km) asti.


      • Mikään ei riitä!
        vw-hemmo kirjoitti:

        Sen vuoksi ajelenkin vain tojolla. Volkkarit jätän kauppaan.

        Kirjoituksista, niiden ajoituksesta ja kerrontatyylistä sekä peukalopisteistä päätellen kaksi jätkää on kirjoitellu toisilleen , lätkinyt pisteitä hullun lailla täysin tekaistuista vioista.
        Mutta volkkariperustaisten TSI-koneiden venyvien nokkaketjujen aiheuttamia konerikkoja hämmästellään ympäri eurooppaa lukuisilla eri palstoilla.
        Myös DSG-laatikoiden lukuisat viat ovat työllistäneet kirjoittajia sekä huoltokorjaamoita monessa euroopan maassa sekä yhdysvalloissa, missä VW on pakotettu jatkamaan vaihdelaatikon takuuta 100.000 mailiin (160.00 km) asti.

        Itse Tojo-Köllikin vahvistaa laakerivian mahdollisuusden, mutta aina näköjään löytyy joku vainoharhainen lajitoveri, jolle mikään ei ole mahdollista jos ei omalle kohdalle ole osunut.


      • aveman

        jätkällä on varmaan mopo ko ei ole kokemusta mammapoika vitan


    • laakeriremppa

      laakeriremontti tehty -03 avensis ajettu 175000km.Samalla vaihdettiin kulunut kytkin.Maksaa vähän enemmän.Tyytyväinen olen nyt jälkeenpäin.

      • just noin

        Ei hitto noilla kilsoilla pitäisi laatikon hajota, ei ainakaan laatuautoista. Taitaa laatikko olla perua 80-luvun Corollasta.


      • iergtirws
        just noin kirjoitti:

        Ei hitto noilla kilsoilla pitäisi laatikon hajota, ei ainakaan laatuautoista. Taitaa laatikko olla perua 80-luvun Corollasta.

        Kumpa olisikin 80 ja 90 luvun toyotissa laatikko kesti ja pelitti koko auton iän.


    • Voi ei

      Tojoon ei voi tulla laakerivikaa. Ne on ikuisia. Varmaan oli Nissan, jota omistaja luuli Tojoksi.

    • aveman

      olen tulluut siihen tulokseen paskA MIKÄ PASKA ei toyotaa vaikkei muuta saias laatu huono ko ei osia tehdä ja koota japanissa vaan pistetään saksalaisia osia ne tekee tojosta huonon .....

    • helppo homma

      avensisksen pääakselin päätylaakerin pystyy vaihtamaan laatikkopaikallaan olessa,melko helppo homma,tuntii tekee,tarpeet yksilaakeri,kysykää toyotan huollosta, askin päätykoppa irti niin tuo laakeri näkyy.kytkimen puoleista ei tarvitse vaihtaa koskaan kestää vähintään 500 000km.

      • osat löytyy

        jos kiinnostaa katsella aven osa hintoja ja englanti hallussa niin tuosta linkistä löytyy kaikki taivaan ja maan väliltä avensikseen http://toyota-europe.epc-data.com/avensis/
        mut vaikee kattoo,pitää olla jo milten ammattilainen


      • yksi riittää

        ja tuost aven askista menee vaan yhdestä laakerista pinta,huonoo laatuu joissakin.kun ääntä kuuluu niin pääty auki ja päätylaakerin vaihto riittää.muuta ei tarvitse vaihtaa.


      • aveman
        yksi riittää kirjoitti:

        ja tuost aven askista menee vaan yhdestä laakerista pinta,huonoo laatuu joissakin.kun ääntä kuuluu niin pääty auki ja päätylaakerin vaihto riittää.muuta ei tarvitse vaihtaa.

        minkä ikänen ave sulla on mulla on 06 2,0 . luojuksella ollu auki loota ja ne sano että kaikki ok mut ulina jatkuu onko varmaa tietoo tuo... yksi riittää kysyy hän-


      • 0eic0c0c

        Mulla kohta 500tkm takana, mutta mikään ei äännä normaalista poikkeavasti ja kaikki toimii hyvin. Kytkintäkään ei vielä ole tietääkseni vaihdettu, mutta jarrulevyt 2 kertaa. Mutta, nyt saattaa lootaöljyä jostain vuotaa, kun välillä haiskahtaa, mutta ei ole näkynyt ainakaan vuotoa päällepäin eikä tiputtanut. Eipä sinne oikein näe mitään, kun on niin täysi konetila ja suoja alapuolella. Onko kokemusta mistä saattaisi ensiksi alkaa vuotamaan ulos ja millasta remponttia niissä tarvitaan?
        Tämä on 2,2d Corolla Verso ja 6-vaihteinen manuaali. Se tehokkaampi 177hv kone saattaa olla pahempi voimansiirrolle.
        Onko näissä muuten ketjuremppaa millasilla km määrillä joutunut tekemään?


      • Oeicococo
        0eic0c0c kirjoitti:

        Mulla kohta 500tkm takana, mutta mikään ei äännä normaalista poikkeavasti ja kaikki toimii hyvin. Kytkintäkään ei vielä ole tietääkseni vaihdettu, mutta jarrulevyt 2 kertaa. Mutta, nyt saattaa lootaöljyä jostain vuotaa, kun välillä haiskahtaa, mutta ei ole näkynyt ainakaan vuotoa päällepäin eikä tiputtanut. Eipä sinne oikein näe mitään, kun on niin täysi konetila ja suoja alapuolella. Onko kokemusta mistä saattaisi ensiksi alkaa vuotamaan ulos ja millasta remponttia niissä tarvitaan?
        Tämä on 2,2d Corolla Verso ja 6-vaihteinen manuaali. Se tehokkaampi 177hv kone saattaa olla pahempi voimansiirrolle.
        Onko näissä muuten ketjuremppaa millasilla km määrillä joutunut tekemään?

        Vuotoon vastaan itse, että vaihteensiirtäjän stefa. Osa 9e ja työtä about tunti.


    • Viimeinen T

      Minulla 2006 Toyota Corolla. Kilometrejä huikeat 105000 ja vaihdelaatikko paskana !!
      Maahantuojan komentteja odotellaan... (Pelkään pahinta).
      Vuosien varrella ollut kymmenkunta autoa, ei koskaan vaihdelaatikko / kytkinongelmia- ei edes siinä helvetin Renault Meganessa, jossa sentään oli lähes kaikki mahdolliset ongelmat. Ei enää Toyotaa - kiitos.

    • ans71

      omassa avessa kokoauto pomppii kun kunnolla vedättää. vetarit vaihdettu turhaan nyt odotellaan vaihto laatikkoa prkl

      • aveman

        ulinat parani mun autosta ko meni lunastukseen ettää ny on uudempi 2 litranen farmari 08 ajettu 57 t ei mitään vikaa niikö oli tuossa 2 vuotta vanhemmas . uudempi ei nyi eikä loota huuda ja kulkee ihan erilailla ko edellinen, että odotellessa koska ens mäinen lamda menee se on yleensä vähä sadantonnin jälkeen että sillai jos tää viä temppuilee ni ostan vanhan 90 luvun corollan se menee vaikka kuuhun.....


    • juurinyt682

      Eihän millään autolla ajeta 300 tkm, muualla kuin suomessa ja alikehittyneissä maissa. Eli ei ole edes suunniteltu kestämään 300 tkm. Ja tämä koskee kaikkia merkkejä

    • 6789098

      Aven laatikkko viasta asiaa, ilmaantuuko yarikseen samanlaista ongelmaa vai onko eri osista kasatut vaihteistot 2004/1999 yaris verrattuna 00-12 avensikseen?Millä km määrillä vika tulee tod.näk esille?

      Tästä on paljon juttua ja tuntuu laatikoiden laakerointi hajoavan 100-200tkm kohdilla, korvaako takuu laatikko laakerin vian jos menee alle 100tkm/3v koska ei ole tullut esille kuinka maahantuoja suhtautuu asiaan.

      Kiitoksia vastauksista.

    • 338lm

      Laatikosta pakko kommentoida että onko kuinka samanlaisia laatikoita eri koneissa?

      Diesel varmaan vahvempaa tekoa (no kestänyt itsellä sen 80tkm ainakin) mutta ajoin tätä edellisen sukupolven (olisko ollut joku 2006-2007 malli) silloin koeajolla ja se huomio kiinnittyi että Diesel malli (joku 2.2 kone) ja Bensa malli 1.8l vaihteistot toimivat todella hienosti mutta 1.6l Avensis ja Corolla (myyjä väitti että sama laatikko molemmissa) oli jo uutena kuin toisesta maailmasta, paljon huonompi vaihtamaan niin kylmänä kuin sitten kuumanakin. Kokeilin silloin myyjän innostuksesta ajaa myös Corollan ja aivan sama ilmiö oli tässäkin. Myyjä selitti että ovat niin uusia ettei ole ehtinyt vielä hioutua kunnolla (miksi sitten nämä isommat toimivat paremmin)

      Se vielä että tosiaan 80 ja 90 uvun Corollat ja Carinat eikä vaihteistoa tarvinnut avata. Itsellä oli 92 mallin Corolla jossa jo ennen sataatuhatta huomasi 2-3 vaihteiden vaihdossa synkronoinnin vikaa mutta eipä se siitä miksikään muuttunut vaikka kilometrejä tulikin se 320tkm.

      Se vielä että pitäkää huoli öljyistä, jos pienikin vuoto jossain tai itse vaihdetut "traktorin" laatikko öljyt voi yllätys tulla äkkiä.

    • Kallista korjausta??

      Ilmeneekö laakeri vika rahinana ja välillä tapahtuvana kirahduksena vaihtaessa??
      Vai onko kytkytin ongelma??
      Kolmonen ei aina meinaa mennä silmään ja pitää "narskauksen" lopulta mennessään?

      Auto on 2005 Avensis 1.8 ajettu 130tkm

    • mikkocuu

      Itelläni oli corolla -98 4a fe koneella,nelosella ajettaessa laatikosta kuulu ujellus.autossa km lukema 220000.
      ostin toissaviikolla saman vuotisen diesel corolan,kilsoja 298000,siinä laatikko ei ujella,laatikko on tainnut olla remontissa?tiiviste siliconiit roikkuu saumojen välistä.
      onko "tyyppivika"?

    • autoilija1

      Minulla on ollut monen merkkisiä autoja mersusta ladaan. Enimmäkseen olen ajellut ykstyisajoa Toyotilla ja nyt jo kaksi volkkaria menossa; IV-koppainen Golf (hyvin pelasi). Nyt ajan vähän ajetulla Passatilla 3BG 2,0 96 kw. Jälkimmäisessä ollut sähköpuolella vikoja ja moottorissa. Kun Toyota on minulle tuttu auto jo entisen ammattinikin puolesta ja monet muutkin merkit, niin yleisesti ottaen Toyotassa on keskimäärin vähemmän vikoja, mikäli niitä huolletaan. Huollettava on tottakai muitakin merkkejä. Juuri tarkastin erään kaverini perheen kakkosautoksi harkinnassa olevan vm. 97 Corollan, jossa on aukoton huoltohistoria ja siisti kuin mikä ! Kilsoja mittarissa 350 tkm. Ainoa vika, minkä löysin oli vaihteistovika. Enempää erittelemättä sen vaihteisto oli tullut tiensä päähän, vaikka vaihteet menivät nätisti päälle ja pysyivätkin päällä. Vaihteistoöljyjä ei oltu koskaan vaihdettu huoltokirjan mukaan. Katsastuksesta auto meni vast'ikään heittämällä läpi. Veljelläni on minun entinen vm. 93 1,6 Corolla 4A FE moottorilla . Pilkun tarkasti huollettu ja normaalit kuluvat osat vaihdettu. Moottoriin ja voimansiirtoon ei koskaan ole tarvinnut kajota ja mittarissa lähes 400 tkm. Auto on ruostesuojattu uudesta alkaen ja pilkun tarkasti huollettu. Moottori ei kuluta öljyä kuin 1 litra /10000 km. Ja tämän se on tehnyt uudesta saakka. Ajoltaan se on lähes kuin uusi. Itse pidän siitä, että auto on luotettava. Golf pelasi hyvin ja ajo-ominaisuudet olivat paremmat kuin Corollassa. Mutta Corolla on luotettavampi vielä puhuttaessa made in Japan malleista. Passatissani on yhtä sun toista pientä, mutta huollolla ja tarkalla pidolla olen saanut viat ennaltaehkäistyä, mutten tietenkään kaikkea. Ihmetyttää toisaalta joiltakin osin tämän viestiketjun taso. Onko meille suomalaisille miehille (ehkäpä naisillekin) kauhea itsetunto-ongelma, mikäli täällä asialliseen sävyyn keskustellaan autojen vioista, joita on kaikissa autoissa on enemmän ja vähemmän...? Ei pitäisi olla aikuisille ihmisille. Mutta parasta vikojen ehkäisyä on huollattaa auto kuin auto niin hyvin kuin mahdollista ja siitä huolimatta odottamaton vika saattaa tulla autoon kuin autoon. Eihän joka merkilla muutoin merkkikorjaamot olisi niin täysbuukattuja kuin ne vähän tuppaavat olla, eikä kyse ole pelkästään normihuolloista, mitä niissä tehdään autoille. Hyvää kevään jatkoa kaikille !

    • miksi sikiää

      Pötköön kirjootettu.
      Tuollaista ei viihti lukea. Jätävirlä pisteer ja isot kirijaamet pois, jalosta nääs.

    • toyota

      Mulla alako seisomaan.

    • hhffhfshfjzjjdzttjt

      Corolla farkku -07 meni pääakselien 2kpl pääty pallolaakeria vaihtoon.
      Ne ovat laatikon heikkolenkki.
      Ilmeisesti laakerit saa vain marmoritiskiltä, erikoisesksi laakerit tekee ilmeisesti ura laakerin ulkokehällä.
      Laakerin pitimet sekoitemuovia.
      Jos hommaisi metallipitimillä laakerit ja veisi koneistettavaksi että saa tarvittavat urat laakereihin niin saisi paremmat.

      Toyotan varaosa puoli myönsi että laakerit ovat "alimitoitetut".

      Laatikko alkoi ääntämään 150tkm vitos vaihteella 80km/h, 250tkm oli niin paha että meni huoltoon.

    • teknikkotietoa

      kiinnostasi tietää onko kaikissa missä on tuo 4afe kone- niin sama vaihteisto? corollaa avensista ja carinaa- valmistus maasta riippumatta sama? Kuinka esim 88-90 luvun carina niissä myös sama? Ihmettelen vähän sellasta että miten ne carina 2 vaihteistot kesti, ei mitään vikaa ollut, mutta uudemmissa on jotain laakerihommia- onko muutelleet osia?

    • 1nero

      ei ihan eriosia ovat

    • Boincari

      Mulla oli 1.8 L 2006 Awensiksessa (ajettu n. 175000) pahat rohinat vaihdelaatikossa. Kiteellä Kone Waschko vaihtoi vitosvaihteen takalaakerin ja rohina hävisi. Remppa maksoi 469€ ja homma kesti nelisen tuntia. Erinomainen suoritus. Lahdessa huoltoliikkeet olisi halunneet vaihtaa koko vaihdelaatikon ja se olisi tullut pikkusen kalliimmaksi.

    • Samavikarahikaisella

      Te joilla on ollut vaihteisto ongelmia kuinka useasti olette vaihtaneet vaihteistoöljyn ja mitä öljyä olette käyttäneet

    • Avensis_Mies

      Avensis hyvä auto mutta kun pakoputken painelaakerit ei tahdo kestää.
      Nyt ajettu 175 tuhatta km.Laakerit vaihdettu jo 4 kertaa.

    • Avemies

      Mulla 242tkm ajettu 2001 VVT-i Avensis ja vaihdelaatikko alkoi pitämään rohina ääntä joka vaihteella veto päällä. Kytkin pohjaan ja rohina häviää sekä tyhjäkäynnillä ei rohinaa kuulu. Eli olisi lootan laakeri(t) menny, vai onko kyseessä vain 1 päätylaakeri. Jos noin on niin olikos niin että loota paikallaan, ja takakoppa irti, uusi laakeri paikalleen, koppa kiinni ja taas mennään ilman rohina ääntä?

    • Ave-06

      Toyotakuskina minäkin laitan tänne vähän kokemuksiani. Minulla on 2006 vuoden Avensis 1.8 VVT-i farkku. Se on ollut minulla yli 6-vuotta ja ostettaessa mittarissa oli 100tkm ja nyt noin 170tkm. Pitkä juttu, joten lukekaa jos jaksatte.

      Kolmisen vuotta sitten erään päivänä startin jälkeen joko kytkimestä tai laatikosta alkoi kuulua naputusta. Se naputus tuntui ihan kytkinpolkimessa asti. Sammutin koneen ja hetken päästä starttasin uudelleen, jonka jälkeen tuota ääntä ei kuulunut, eikä ole vielä tähän mennessä kuulunutkaan. En tutkinut asiaa sen enempää. Olisko tuolloin mittarissa ollut noin 140tkm.

      Viime vuonna kytkin alkoi täristämään liikkeelle lähdössä, eli semmoista rauhallista lähtöä ei enää saanut tehtyä millään. Vein sen korjaamoketjulle tutkittavaksi, jossa sanoivat kytkimen olevan lopussa. Se kyllä irrotti normaalisti ja vaihteetkin menivät aina päälle, joten vähän ihmettelin sen olleen lopussa. Olisiko sitten ne asetelman jouset kuoleentuneet, jolloin koko pakka pääsi tutisemaan. No vaihtoivat sitten uuden kytkimen ja asetelman, jonka jälkeen taas mentiin. Tuolloin vaihtoivat myös vaihteistoöljyt. Mittarissa oli noin 155tkm.

      Tänä keväänä alkoi laatikossa tuntumaan vähän tahmeutta pienemmälle vaihtaessa, mutta vain satunnaisesti. Liekkö tähtien asennolla vaikutusta asiaan? Kolmonen ja ykkönen ei meinaa mennä sujuvasti päälle, vaan pitää vaihtaa ns. kaksoispoljennalla, niinkuin vanhoissa kuorma-autoissa ;) Vein sen taas samalle korjaamoketjulle, jossa ilmasivat kytkimen, poistivat polkimen välyksen ja totesivat vaihteensiirtäjien puslat/helat hieman väljiksi. No tilanne parani hieman tuolla kytkinpolkimen välyksen säädöllä (!?), vähän erikoista sinänsä. Kyllähän nuo pykälät takertelevat välillä edelleen.

      Kuluneen kahden viikon sisällä alkoi sitten taas kuulumaan joku terävä napsahdus liikkeelle lähdettäessä sekä nopeassa kiihdytyksessä. Tämäkään napsaus ei kuulu ihan joka kerta, varmaan joku kosminen häiriö taas :D Ensimmäisenä tulee mieleen, että tulisiko se laatikosta, mutta kun se ei kuulu koko ajan. Ääni kuulostaa vähän samalta, kuin soratiellä kivi sinkoaisi renkaasta pohjaan tai kylkeen, eli jostain se kantautuu koriin. No asun kaupungissa, joten kiviä ei lentele. Lueskelin foorumeita, joissa jotkut Honda-ja Nissan-miehet olivat valitelleet samaa, ja syyksi oli osoittautunut joko moottorin tai vaihdelaatikon tukikumit. Eli ääni kuuluu (jos kuuluu) silloin, kun kytkin alkaa ottaa ja kierroksia nostetaan. Samalla syntyy vääntöä, jolloin nuo tukikumet voivat vähän joustaa ja antaa periksi. Tuo oli siis vain minun teoriani :D Onkos täällä muut toyotakuskit törmänneet samaan?

      • Ave-06

        Ai niin jäi vielä lisäämättä moottorista kuuluva resonoiva "särähdys" heti kylmästartin jälkeen, kun kone pyörähtää käyntiin. Tuo ääni alkoi kuulumaan siitä lähtien, kun siirryttiin käyttämään E10-bensaa. Samaan aikaan tehtiin myös määräaikaishuolto, jossa vaihdettiin vain öljyt suodattimet ja lisäksi tulpat. No näistä mikään ei saa aikaiseksi tuota ääntä, joten viitannee tuohon bensalaadun vaihtumiseen. Ääni kuuluu jostain imusarjan puolelta, mahdollisesti polttoainesuuttimista. Viallisen startin ääneksi se on liian kirkas. Samoin jakoketjun ääni se ei myöskään ole, jos siis kuviteltaisiin, että öljynpaineella toimiva jakoketjun kiristin olisi viallinen. Myöskään venttiiliääni ei ole, koska ei ole nakuttava. En ole tutkituttanut asiaa tarkemmin.


    • avensisraukka

      Uudesta asti juurikin sama ääni täällä.

      Toimenpiteitä seuraavanlaisia,,, molemmat vetonivelet vaihdettu laatikkoremontti, vain kuoret jäi vanhaa jarrusatulat vaihdettu satuloiden tapit moneen kertaan. Ääni ei ole lähtenyt pois. Olen noita jutskia ehdottanut mitä esität,,, nauravat ja ei niissä voi olla vikaa koska toyota ohjeet ei kerro niistä.

      Mielestäni korjaamotoiminta on ala-arvoista ja asiakasta mollaavaa. Maahantuojaan kun ottaa yhteyttä niin sieltä vittuillaan.

      Nyt takuun loputtua minäkään en voi muuta kuin odottaa että mistä paukahtaa. Laatikko viallinen alunperin, veikkaisin. Ei se todista mitään että ovat laatikon takuuseen korjanneet,,, en voi sitä todistaa vaikka väittävät niin. On ne jääneet monesti kiinni valehtelusta ennenkin. Nyt mittarissa n 130 tkm.

    • hhffhfshfjzjjdzttjt

      En tiedä yhdistääkö vaihdelaatikko vikoja se että jos auto on turkissa tehty, vaihdelaatikko toimittaja joku lammasfarmari?...
      Corolla farkut on ainakin kasattu turkissa.
      Vaihteistoöljyn vaihtaminen säännöllisesti ei ehkäissyt ongelmaa, kaksi kertaa 150tkm sisään.
      Kannattaa ylitäyttää 0.5 litr.
      1.6 bensa, -07.

      • ahsln

        Helisevä ääni johtuu pakosarjassa olevista läpistä. Ovat päästöjen takia. Korjaamolla voivat lukita ne paikoilleen. Ääni ei ole vaarallista. Naapurin ave 98-00 tekivät sen ja ääni katos. Omassa 02 on myös tuo ääni, en valvo sen takia. Hyvää jatkoa. Lukemani perusteella ei ehkä mullekkaanehkä tule toista toyotaa.


    • PettynytTojoon

      Meillä.mwni 77tkm:n kohdalla laatikko. Rupesi ääntämään. Oli kyllä lähemmäs kaks tonnia. Aikamoinen yllärikustannus, ei olla vaunuja vedetty.

    • Carservicelapista

      Vitos vaihteella ajo liianalhaisella nopeudella alle 80 ei tee hyvää laatikolle.Voitelu kärsii kun on roiskevoitelu.

      • hhffhfshfjzjjdzttjt

        Auto ollut uudesta asti, ei ole "vedätetty". Aina vitosella ollut väh. 80, sen takia juuri kun tiedostaa siitä aiheutavat ongelmat. Puhtaasti päätylaakeriongelma.
        Jos meinaa auton pitää niin hyvä avata koko laatikko jotta sisällä olevan magneettikeräimen saa puhdistettua. Muutkin laakerit tuli vaihdatettua, muistaakseni yht 6. Huonosta laakerista irtoava metalli kulkee muidenkin osien kautta mahd. aiheuttaen kulutusta.


    • Varmaansama

      Minulla oli sama ongelma mutta ainoa oire oli kun ykkönen ei mennyt suosiolla päälle. Arvelin että joku synkronijuttu tai vivuston puslat, mutta jotain laakereita ne vaihtoi ainakin ja aski avattiin että ehkä se oli tuo sama, sen muistan että karvan päälle tonnin maksoi. Kyllä.se merkkikin sitten vaihtui, no onhan se vaihtunut monasti muutenkin.

    • tapsalapinpoika

      mulla 03 avensis laakerit laitettiin kaikki 6 kpl. jurinat loppu. samlla uusi kytkin. ammattimiehet Karppisella haukiputaalla laitto homman kuntoon hintaa osat ja työ n. 1480 mutta hyvä tuli. suosittelen ovat kunnon ammattilaisia

    • Januzk

      2000 luvun ekat vvtiit ja uudet laatikot on ihan paskoja. Oliko kilpailu niin kovaa että piti syöltää paskaa maailmalle. Joitain yksilöitä on jotka kestää sen yli 300tkm, mutta ei niinkuin fe koneet ja laatikot, 500tkm eikä tunnu missään.

    • Anfix84

      Jos Toyotan laatikko toimii normaalisti ja "ääntäminen"varsinkin isommilla vaihteilla on ainoa ongelma, saattaa vika olla korjattavissa vielä edullisesti. Osat ja työt halvimmillaan ~350€. Jos vikaa ei korjata ajoissa ja laatikko hajoaa on hinta vähintään nelinumeroinen. Myös viitosvaihteen (yleensä 2.0l diesel) hyppiminen pois päältä saattaa olla korjattavissa järkevään hintaan.
      Laatikon korjausta ja hinta-arviota voi halutessaan tiedustella sähköpostilla (Päijät-Häme): [email protected]

    • Anonyymi

      Onkohan rav4 sama kone ja laatikko? Itellä vinkuu ärsyttävästi kun ajaa tasakaasulla.
      Vähä ku ralliauton vaihteisti mutta hiljempaa.
      Ärsyttävä taajuus äänessä kun kuuluu radionki yli jos kuuntelee silleen ettei kumminka ihan vielä huudata. Kylmänä ku lähtee liikenteeseen niin ei kuulu mitään mutta lämpimänä kuuluu aikalailla kaikilla vaihteilla ja on kuultavissa kovimmillaan kun kierrokset on noin 2000 kohdalla

      • Anonyymi

        Aikalailla samat laatikot ja koneet kuinavensiksessakin.


    • Anonyymi

      On se hienoa omistaa tojota kun pitää venttiilejä ouhallella ja vaihdelaatikko tiputtaa että saat laakerit vaihdettua. Laakerit maksaa sen 600~800€ jälleenmyyjällä, (ei saa muualta).
      Sit vaan etsittävä yritys tai kaveri siihen vaihtamaan.

      Saa varautua useamman tunnin työsarkaan. Lopullisesti vaihdelaatikolle tulee hintaa 600€(pelkät laakerit, ota huomioon tarvittavat työkalut lisäksi (~200€) sekä ketutus laittaessa) taikka päälle tonni teetettynä jossain korjaamolla.

      Tiedoksi vaan kaikille 2000-luvun alun tojojen ostamista miettiville että jos laatikko ääntää niin varaudu tinkaamaan se tonni auton hinnasta, tai vielä parempi älä osta 2000-luvun alun tojoa. Enkä suosittele D4 ellet halua irroitella imusarjaa 80tkm välein putsataksesi venttiileitä pähkinämurskalla.

      • Anonyymi

        Uudet CVT-laatikot on lyhytikäisiä, pysykää erossa.


    • Anonyymi

      Carina e:ssä vinkui vaihdelaatikko vähän monta vuotta eikä hajonnut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3720
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1823
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      923
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      840
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe