Muuttaminen Englantiin

englanti1

Olen harkinnut muuttoa Englantiin. Mutta mielessäni pyörii monta kysymystä, joihin en ole saanut vielä vastausta. Ajattelin, jos täällä olisi jotain kokeneita tai tietäviä, mielelläni otan tiedot vastaan!
Eli, jos muuttaisin Englantiin, ja ostaisin sieltä omankodin, paljonko se suunnilleen tulisi maksamaan? Punnissa?
Onko Englannissa ruoka,vaatteet yms. kalliita?
Esimerkiksi jos täällä on joku käynyt Englannissa, paljonko esim. perus t-paita maksaa suunnilleen?
Ja vielä, saako mistään työpaikkaa jos on surkea englanninkielen taito? Kannattaako sitten edes matkaan lähteä?

Kokemuksia? Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille. :)

33

7075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietavainen auttaja

      Oman kodin osto maksaa noin 100 000 - 10 000 000 puntaa, riippuu millaisen haluat. Suosittelen etta katselet hintahaarukan ylapaasta, sille ne ovat yleensa kivempia.
      Ei ole ruoka ja vaatteet kalliita jos vertaa suomen hintoihin.
      Perus T-paidan saat esimerkiksi kahdella punnalla.

      Kannattaa siis varata 10 000 002 puntaa mukaan niin saat hyvan talon ja T-paidan.

      Saa varmasti duunia monestakin paikkaa, sahan voit vaikka toimia puutarhurina itselles kun sulla on se hieno talo.

      • bournemouth

        olisin muuttamassa englantiin.. mihin kaikkialle mun pitää ilmottaa tääl suomen pääs sekä englannin päässä? mitä paprui pitää täyttää ja tarviiks sinne jotain työlupii tai visaa? vinkkejä?


      • suomalainenUK
        bournemouth kirjoitti:

        olisin muuttamassa englantiin.. mihin kaikkialle mun pitää ilmottaa tääl suomen pääs sekä englannin päässä? mitä paprui pitää täyttää ja tarviiks sinne jotain työlupii tai visaa? vinkkejä?

        talot maksaa 200-300 000£ 2-4 huonetta. Siellä on talot yleensä semi attached, eli muita taloja on kyljessä kiinni. Englantiin muutin puolivuotta sitten. Jouduin aluksi hankkimaan jo suomessa rekisteröinnin sairaanhoitajaksi, mutta jos ei sinulla ole työnpuolesta tarvetta kuulua rekisteriin, niin ei muuta kuin lentokoneeseen. Ainoastaan tarvitsee postin ja väestörekisterin tiedot päivittää sit kun olet löytänyt asunnon, jotta postin saat englantiin suomesta. Paikanpäällä on hyvä rekisteröityä paikallisessa kunnallistoimistossa äänestysrekisteriin jotta on helpompi todistaa pankille, ym, että olet paikallinen.


      • maijaliissa
        suomalainenUK kirjoitti:

        talot maksaa 200-300 000£ 2-4 huonetta. Siellä on talot yleensä semi attached, eli muita taloja on kyljessä kiinni. Englantiin muutin puolivuotta sitten. Jouduin aluksi hankkimaan jo suomessa rekisteröinnin sairaanhoitajaksi, mutta jos ei sinulla ole työnpuolesta tarvetta kuulua rekisteriin, niin ei muuta kuin lentokoneeseen. Ainoastaan tarvitsee postin ja väestörekisterin tiedot päivittää sit kun olet löytänyt asunnon, jotta postin saat englantiin suomesta. Paikanpäällä on hyvä rekisteröityä paikallisessa kunnallistoimistossa äänestysrekisteriin jotta on helpompi todistaa pankille, ym, että olet paikallinen.

        riippuen mitä työtä haluat, mutta kieltä ei tartte osata, kummallista kyllä mutta monessa paikassa myyjät (ja jopa pankissa) puhuu hädin tuskin mitään, siinä yrität selvittää esim mitkä kengät on hyvät juoksuun kun myyjä ei ymmärrä puoliakaan mita puhutaan. monessa ravintoloissa aksenttituottaa myös vaikeuksia. mun mielestä talon ostaminen on semmosta arvan heittoa kun täkäläiset talon on hyvin vanhoja, ja aika huonosti rakennettuja, joten kannattaa tutkia tarkkaan, en voi tietenkään kokemuksella sanoa mutta mitä nyt olen sivusta seurannut.

        esim yksi puolalainen tutun tuttu, ei puhunut sanaakaan englantia, mutta töitä oli tarjolla joka suunnalta, oli töissä sitten joku autotuunaajaa, eli laitto autot myyntikuntoon. Tässä nyt yks esimerkki.. :)

        olut ja ruoka on halvempaa kuin suomessa! ja se taitaa olla ainut positiivinen puolie mitä tähän hätään maasta keksin. jaa, matkoille pääsee halvemmalla (lennot), eli maasta pois pääsy on halvempaa, ja täältä kyllä mielellään lähteekin.


      • Portsmouth Girl
        bournemouth kirjoitti:

        olisin muuttamassa englantiin.. mihin kaikkialle mun pitää ilmottaa tääl suomen pääs sekä englannin päässä? mitä paprui pitää täyttää ja tarviiks sinne jotain työlupii tai visaa? vinkkejä?

        Suomessa teet tavallisesti muuttoilmoituksen maistraattiin, jonne ilmoitat Englannin osoitteesi. En tieda miten toimitaan tilanteessa, jossa osoite ei ole viela tiedossa. Myös Kelalle pitaa ilmoittaa muutosta, ne ottavat Kela-kortin sulta ja tarvittaessa antavat Eurooppalaisen sairaanhoitokortin tilalle.

        UK:ssa ei ole varsinaista rekisteria, kuten Suomessa. Postiluukusta tipahtaa jossain vaiheessa sellainen Electoral Roll -lappunen, jolla voit rekisteroitya aanestajaksi.

        EU-kansalaisena et tarvitse tyolupia etka viisumia.

        Vinkiksi voin antaa, etta kannattaa tilata mahdollisimman nopeasti aika haastatteluun NI-numeroa varten, koska sinne saattaa olla jonoa.


      • kysyy yhmiä...;)
        Portsmouth Girl kirjoitti:

        Suomessa teet tavallisesti muuttoilmoituksen maistraattiin, jonne ilmoitat Englannin osoitteesi. En tieda miten toimitaan tilanteessa, jossa osoite ei ole viela tiedossa. Myös Kelalle pitaa ilmoittaa muutosta, ne ottavat Kela-kortin sulta ja tarvittaessa antavat Eurooppalaisen sairaanhoitokortin tilalle.

        UK:ssa ei ole varsinaista rekisteria, kuten Suomessa. Postiluukusta tipahtaa jossain vaiheessa sellainen Electoral Roll -lappunen, jolla voit rekisteroitya aanestajaksi.

        EU-kansalaisena et tarvitse tyolupia etka viisumia.

        Vinkiksi voin antaa, etta kannattaa tilata mahdollisimman nopeasti aika haastatteluun NI-numeroa varten, koska sinne saattaa olla jonoa.

        Mutta mihin siellä marssitaan ensimmäiseksi? Tekemään maahanmuuttoilmoitus? Ja mistä tuo aika NI-numeron haastatteluun varataan?


      • Portsmouth Girl
        kysyy yhmiä...;) kirjoitti:

        Mutta mihin siellä marssitaan ensimmäiseksi? Tekemään maahanmuuttoilmoitus? Ja mistä tuo aika NI-numeron haastatteluun varataan?

        Ei tarvitse marssia minnekaan. Kuten sanoin, taalla ei ole mitaan rekisteria, etka EU-kansalaisena tarvitse tyo- tai asumislupia.

        Eli, 1. Kayt Kelassa ja kerrot muuttoaikeistasi, 2. Etsit Englannista tyopaikan ja asunnon 3. Asunnon saatuasi teet osoitteenmuutoksen Suomen vaestorekisteriin.

        NI-numerohaastattelun varaamiseen on ainakin joku puhelinlinja, jonka numeron voi kayda vaikka kysymassa lahimmasta Jobcentresta. Toivottavasti naista oli apua!


      • mitihmt
        Portsmouth Girl kirjoitti:

        Ei tarvitse marssia minnekaan. Kuten sanoin, taalla ei ole mitaan rekisteria, etka EU-kansalaisena tarvitse tyo- tai asumislupia.

        Eli, 1. Kayt Kelassa ja kerrot muuttoaikeistasi, 2. Etsit Englannista tyopaikan ja asunnon 3. Asunnon saatuasi teet osoitteenmuutoksen Suomen vaestorekisteriin.

        NI-numerohaastattelun varaamiseen on ainakin joku puhelinlinja, jonka numeron voi kayda vaikka kysymassa lahimmasta Jobcentresta. Toivottavasti naista oli apua!

        Englantiin voi siis muuttaa ihan helposti, kuten mihin vaan EU:ssa?

        Ei tarvitse hankkia työviisumeita ja oleskelulupia, eikä edes työpaikkaa etukäteen?
        Voit vain hypätä koneeseen,etsiä kämpän ja aloittaa töiden etsimisen?


      • 2000 muutto
        mitihmt kirjoitti:

        Englantiin voi siis muuttaa ihan helposti, kuten mihin vaan EU:ssa?

        Ei tarvitse hankkia työviisumeita ja oleskelulupia, eikä edes työpaikkaa etukäteen?
        Voit vain hypätä koneeseen,etsiä kämpän ja aloittaa töiden etsimisen?

        Kylla.

        Voit ilmoittautua tyottomaksi tyonhakijaksi, ja jaada vaikka 14 vuodeksi kuten allekirjoittanut. Tosin toita tuli kahdessa viikossa.


      • helpme1
        Portsmouth Girl kirjoitti:

        Ei tarvitse marssia minnekaan. Kuten sanoin, taalla ei ole mitaan rekisteria, etka EU-kansalaisena tarvitse tyo- tai asumislupia.

        Eli, 1. Kayt Kelassa ja kerrot muuttoaikeistasi, 2. Etsit Englannista tyopaikan ja asunnon 3. Asunnon saatuasi teet osoitteenmuutoksen Suomen vaestorekisteriin.

        NI-numerohaastattelun varaamiseen on ainakin joku puhelinlinja, jonka numeron voi kayda vaikka kysymassa lahimmasta Jobcentresta. Toivottavasti naista oli apua!

        Hei olen harkinnut muutta Englanttiin tyttäreni kansa 4v
        miten minun pitää toimia niin ; päiväkodin tai koulu saamiseen ?


    • Tyhmä1997

      Mites sitte muuttokuorma sinne saadaan ? Haluisin nimittäin itekki muuttaa kunhan olen 18v

      • Plaablaa4

        On muuten sama juttu, kunhan täytän 18 nii haluaisin muuttaa Englantiin :P Tai ehkä armeijan jälkeen, en sit kyl tiedä että pitääks käydä armeija suomessa ensin vai voiko heti muuttaa O.o


    • londonerrrr

      No useimmilla muuttajilla ei kyllä ole varsinaista "muuttokuormaa" vaan lähtevät matkalaukun/rinkan kanssa, sinnehän nyt saa tuupata mitä tarpeelliseksi näkee.

      Esim. Lontoossa on verrattain harvinaista olla oma vuokrakämppää yksiötä jne. Useimmat nuoret asuvat flatsharessa eli jakavat talon 2-6 muun kanssa. Nämäkin flatit maksavat halvimmillaan keskimäärin 100 puntaa viikossa, toki esim. jostain Hackneystä ja Leytonstonesta saa esim. 75 puntaa vk, mutta alueet eivät ole parhaimmasta päästä. Joissain flateissa laskut tulevat kaupan päälle, tai sitten eivät, kannattaa ottaa selvää. Flatit ovat yleensä kalustettuja, toki omat vuodevaatteet, pyyhkeet, välillä astiatkin ovat suotavia, mutta niitä voi hankkia paikan päältä. Vinkkinä; käy katsastamassa asuinalueesi sekä päivällä että pimeän aikaan illalla. Päivällä näennäisen rauhallisen alue saattaa muuttua crackheadien/mustien jengiläisten leikkikentäksi pimeällä. Esim. kaverini asui huonolla asuinalueella eikä uskaltanut postua pimeän jälkeen asunnostaan.

      Tässä nyt jotain vinkkejä Lontooseen.

    • PH

      Pyydan jo valmiiksi anteeksi surkeeta suomenkielen taitoani on vahan paassy retuperalle tassa parin vuoden aikana. Mutta tassa minun nakokulmani ja kokemukseni maasta.

      Ei kannata muuttaa, hirvee maa. Kaks vuotta taalla asunut ja en todellakaan suosittele kenellekkaan ellei tykkaa seuraavista:

      talot joissa ei valttamatta ole kunnon eristyksia saati tuplaikkunoita= tuulee sisaan ja kamppaasi luikertelee godzillan kokosia hamahakkeja (eniten touko-lokakuussa mutta kylla niita nakyy all year round) ovien raoista ja viemariputkien kautta ( siis oikeesti suomesta ei loydy tallasia hamahakkeja ku naa streoidi hirviot taalla) et jos tykkaa hamyista niin mikas siina. niin ja hiiriakin saattaa tulla visiitille.

      kokolattiamatot joita on joka paikassa, joissain kampissa jopa kylpyhuoneessa = helvetin rasittavia siivota ja astmaatikoille ei ainakaan hyvaksi.

      elaimet = joudut hankkimaan elaimelles vakuutuksen ellet halua maksaa monia satoja puntia jos joku tapaturma sille sattuu tai esim hampaita pitaa puhdistaa, ja kokolattiamattojen takia joudut jatkuvana kuurina antamaan elaimelles frontlinea tai muuta kirpun esto laaketta meinaan kirppuja ne taalta saa aivan varmasti.

      oman kodin ostaminen on varmaan ihan hyva idea jos siihen on varaa meinaan vuokraisannat on aika ketkuja taalla, tosi moni ei saa vuokratakuitansa takas ja jos kampassa hajoo jotain (esim boileri niin kuin kaverilla kavi) niin vuokraisanta ei valttamatta korjaa (joutuivat olemaan kuukausitolkulla ilman lamminta vetta).

      kaikki asiat hoidetaan taalla vahan sillai silmat puoliummessa. remontiksi kutsutaan sita etta maalataan vaan edellisten maalien/tapettien paalle ja sit kamppa on ihan ku brand new.

      toki ei kaikkialla varmastikaan ole tallaista mutta tassa korteni kekoon kahden vuoden kokemuksella.

      jos jotain positiivista pitais sanoa niin limut ja juomat yleisestikin on halpoja ja paljon shoppailu mahdollisuuksia loytyy melkein mista vaan.

      • flower

        Hei!
        Taa viesti pisti naurattaan. Oon asunu Englannissa jo 7 vuotta, ja just tallasta itellaki ollu. Monesti mietin miks olen edelleen taala kaikkien ongelmien jalkeen mutta joku viehatys tassa maassa on. Suosittelen tanne muuttoa jos haluaa haastetta elamaan, koska sita kylla riittaa. Jos haluaa glamouria, niin jaa Suomeen. Ihmiset taala valittaa hirveesti, monesti kaks naamasia. Talot on vanhoja, ja kylmia. Kolutukseen vaikea paasta, kallista ja pitas olla samaan aikaan toissa. Itsella koulutus, mutta alotin taala alusta, keittioavustajasta, siivoojaksi ja sitten paasin kehitysvammaistyohon. En omista lahihoitajankoulutusta, kokemuksella taala paasee eteenpain usein, ja persoonalla. Pitaa olla avoin ja hymyilla paljon. Mutta ala ole liian avoin, ala avaudu murheista, ihmiset ei jaksa kuunnella, mutta valittaa saa aina pinista asioista, kaikkia kiinnostaa. Jos tanne haluaa muuttaa, taa viehatys taala on itse loydettava. Rahan takia ei kannata, normi ihminen tienaa vahan, Suomessa tienaisin tuplaten. Taala kuitenkin kokee niin paljon asioita joita Suomessa en varmasti koskaan olisi kokenut... =)


      • Ainavaantäällä

        12 vuotta täällä eikä ole noin paskoja kokemuksia kun vähän viittii päätä käyttää ja kahtoo mihin muutat ja nokkasi työnnät niin pärjäät.

        Ihmiset mukavia ja suomalaisiin verrattuna paljon miellyttävämpiä!
        Hämyt on tosi juttu - ne on helevetin suuria..!

        Muuten rakastan tätä paikkaa enkä ainakaan suomen täältä lähtisi.


      • Bradford lass

        Olen aivan samaa mielta. Englannissa yli 10 vuotta ja surkein vuokrakamppa Suomessa menee ohi oikealta ja lujaa.

        Hometta joka paikassa, sita pidetaan normaalina.

        Kadut taynna roskaa, jarvia ei missaan, joka paikka taynna ihmisia.

        Hulluuksissani ostin talon ja nyt kun markkinat ovat nollissa niin taallahan istun pakistanilaisten terroristin nakoisten musumaanien seassa. Joka paikassa on moskeijoita ja kaupoissa ei saa soittaa joululauluja jne.

        Ja ei muuten ole vitsi.


    • Le francaise

      Joo minäkin haluaisin muuttaa englantiin, Tarkemmin Walesiin.
      Ensin kuitenkin aion opiskella sairaanhoitajaksi täällä suomessa, kerätä tarpeeksi rahaa ja hankkia asunnon ja työpaikan walesista (jos mahdollista)

      Ainoa kysymys minulla on, että pystyykö esim. asunnon tai työpaikan saada englannista täältä suomesta käsin?

      • _uuno_

        Mikä ihme tänne ihmisiä ajaa? Jos ulkomaille on pakko päästä, niin löytyy varmasti mukavampiakin kohteita (no se, että täällä pärjää englannilla toki helpottaa). Englanti (ehkä Lontoota lukuunottamatta) on kehityksen takapajula, kehitysmaa. Aikansa kun seuraa paikallisten toikkarointia, niin ei oikein tahdo huumori riittää. Usein sanotaan, että britit on kohteliaita. Niin ne onkin, mutta jos olet oikeasti ongelmissa niin silloin huomaat tämän näennäisen kohteliaisuuden ja huomioon-ottavuuden olevan vain silmänlumetta. Toistaiseksi kaksi positiivista asiaa on jäänyt mieleen; ruokakaupat ovat myöhään auki (osa jopa 24h) ja liikenteessä vähemmän törttöjä Suomeen verrattuna. Muuten tää on kyllä aika säälittävä paikka. Esim asunnonvuokrausbisnes tuntuu olevan erittäin vähän asiakaslähtöistä ja kämpät on surkeita (Suomalainen 70-luvun betonielementtikerrostalo on teknisesti huipputuote näihin homeisiin loukkuihin verrattuna)


    • ex-lontoolainen

      Vai säälittävä paikka Englanti ? kaiken olen nyt sitten kuullut ! Kauanko asuitte siellä tehdäksenne tällaisen kommentin?

      Jutun ydin piilenee siinä, ettei siellä olla niin tiukkapipoisia kuin Suomessa, jonka itse tunnen olevan erittäin ahdistava maa. Ei saa tupakoida, ei yskiä klo 10 jälkeen illalla, ei sitä eikä tätä ole sallittu, terveydenhuolto on sitä mitä se nyt on, eli kurjaa, kaikki valittavat.
      Englanti kun on vapaampi maa siinä muodossa. Tietenkin vanhassa kulttuurimaassa talot ei ole rakennettu Suomen mittapuiden mukaan, ne ovat vanhoja useimmat. Vaan ei koko maailma pyöri niinkuin Suomi.

      Töitäkin on helpompi löytää, ei tarvitse olla kaikenmaailman todistuksia siivojien yliopistoista ja muuta naurettavaa.

      • Heh he

        Joo ja kiva laittaa lapset yliopistoon yli 30 000 euroa per nuppi.

        14v tytot yleisesti raskaana ja ihan normaalia etta menevat kouluun lapsensa kanssa. 25% kansasta rikosrekisterissa.

        Upeata.


    • siis. Sairaanhoitajalle löytyy varmaan vuoden pesti jostain pienemmästä pitäjästä? Saako riski terve mies englannissa osa-aikatyötä hanttihommista? Olisiko vuoden vierailussa perheen kanssa elämisen toiveita englannissa?

      • Batmans world there

        Sairaanhoitajien ainoa toivo on etta menevat naimisiin englantilaisen jattilaiskorvaisen miehen kanssa. Ihan tosim nama on kuin jotain helkkarin lepakoita.


    • meneehermot1

      kamalaa kuunneltavaa tollane englannin ns. ''dissaus'' mulla ei oo ikina ollu mitaan ongelmia kun olen taalla asunut. rakastan englantilaisia taloja ja rakastan seutua milla asun.
      Torquay on koko englannin ihanin alue ! lakatkaa valittamasta ja muuttakaa takaisin suomeen jos ei miellyta !

    • HELP!

      Heippa kaikki! Oon tässä ajatellu että olisiko järkevää muuttaa Englantiin jo 18 vuotiaana vai onko se liian nuori asumaan uudessa paikassa ilman vanhempien tukea? Täytän koha 18 ja säästänyt rahaa aika tavalla niin selviääkö siellä jos on paljon potentiaalia ja kestää tiukatkin paikat? auttakaaa pitää kohta varata lento ja ostaa asunto ja hankkia työ!!:D

      • auttaja

        hei help ! kannattaa ensin lentaa englantiin ja kayda katsomassa paikkaa minne tahtoisit muuttaa. millaisia asuntoja on vuokralla/myynnissa ja kannattaa myos katsella tyopaikka tarjontaa ! itse muutin englantiin ku olin 19 vuotta ja hyvin olen taalla selvinnyt nama 6 vuotta.


    • kiitos!

      Hei kiitti avusta! Taidanpa varatakki matkan nytte ja käydä katteleen vähä paikkoja:) OLIT TODELLA SUURI APU!!

    • Guestions...?

      Vielä olisis sitä että jos sinne sitten menee niin miten sieltä voi sen työn vain saada vai pitääkö kulkea monissa eri paikoissa ? Vai ? Mutta jos aloittaa laulajan uraa niin kannattaisiko siinä sitten ottaa joku sivu työ? Ja kannattaako heti ostaa oma talo ? :) Miten ite pärjäsitte ekan vuoden?

    • vastatkaa2

      voiko hankki sieltä asunnon täältä suomest??? oisko mahollista? esim. vaikka netin kautta??? pliiiis vastatkaa :)

    • bnbnhbn

      varaudu:
      -sontikkaa pitää kantaa sateen varalta mukana kaikkialle. sää on sateinen koko ajan. Sumua aika paljon jos ei sada.
      -kylmät asunnot. Lämmintä vettä ei tule tai hyvin vähän, ja se pitää jakaa asunnon muiden asukkaiden kanssa suihkuvuoroissa. Sulle valitetaan jos olet kuluttanut liikaa lämmintä vettä tai ollut liian kauan ammeessa.Sähkön kalliudesta valitetaan koko ajan.
      -PALJON mustaihoisia ja aasialaisia, ym. etnisiä ihmsiä, etenkn pakistanilaisia, intialaisia, jotka puketuu ikäänkuin olisivat kotimassaan.
      -kaasulla toimivat hellat. ole varovainen.

      • Smoked salmon

        bnbnhbn kommentti on taas yksi osoitus yhdestä mielipiteestä. Kokonaisuus voi olla toinenkin.

        Minun asunnossani riittää lämpöä ja lämmintä vettä kaikille. Sademääräkin on millleissä mitattuna vähemmän kuin Suomessa. Toki talvi on aika karu, mutta niin se on Milanossa ja Turussakin. Ilman lunta on pimeää, märkää ja koleaa.

        Nuo ns. etniset ihmisethän OVAT kotimaassaan ja jos muiden rotujen näkeminen ahdistaa kannattaa jäädä Ypäjälle...

        Ja Suomessa taas kaasuliedet ovat joillekin osoitus elintasosta ja/tai halusta saada "ammattilaiskeittiö".

        Sen kuitenkin sanon, ettei minnekään muuttaminen poista sitä tosiasiaa, että töitä pitää tehdä ja pääsääntöisesti elämä on arkea. Välillä näistä jutuista tulee mieleen että kaikki ongelmat ratkeaa kun vaihtaa maata.


      • Mancunian prisoner
        Smoked salmon kirjoitti:

        bnbnhbn kommentti on taas yksi osoitus yhdestä mielipiteestä. Kokonaisuus voi olla toinenkin.

        Minun asunnossani riittää lämpöä ja lämmintä vettä kaikille. Sademääräkin on millleissä mitattuna vähemmän kuin Suomessa. Toki talvi on aika karu, mutta niin se on Milanossa ja Turussakin. Ilman lunta on pimeää, märkää ja koleaa.

        Nuo ns. etniset ihmisethän OVAT kotimaassaan ja jos muiden rotujen näkeminen ahdistaa kannattaa jäädä Ypäjälle...

        Ja Suomessa taas kaasuliedet ovat joillekin osoitus elintasosta ja/tai halusta saada "ammattilaiskeittiö".

        Sen kuitenkin sanon, ettei minnekään muuttaminen poista sitä tosiasiaa, että töitä pitää tehdä ja pääsääntöisesti elämä on arkea. Välillä näistä jutuista tulee mieleen että kaikki ongelmat ratkeaa kun vaihtaa maata.

        "Sademääräkin on millleissä mitattuna vähemmän kuin Suomessa."

        Vaikea uskoa kun useimmat ihmiset valittavat etta tarvitsevat veneen etta voivat liikkua omassa puutarhassaan taalla.

        Oliko mutua vai olisko heittaa lukuja? Taalla oli hiljattain myos sellaisia tulvia joita en muista nahneeni koskaan Suomessa. Siis oletko oikeasti Iso-Britanniassa?


      • Smoked Salmon
        Mancunian prisoner kirjoitti:

        "Sademääräkin on millleissä mitattuna vähemmän kuin Suomessa."

        Vaikea uskoa kun useimmat ihmiset valittavat etta tarvitsevat veneen etta voivat liikkua omassa puutarhassaan taalla.

        Oliko mutua vai olisko heittaa lukuja? Taalla oli hiljattain myos sellaisia tulvia joita en muista nahneeni koskaan Suomessa. Siis oletko oikeasti Iso-Britanniassa?

        Joo oli kyllä sateinen talvi, sateisin yli vuosisataan. Tunnusta yleistäneeni, Suomessa sataa keskimäärin vähemmän kuin UKssa. Muttaesim. Turussa, Helsingissä ja Jyväskylässä sataa enemmän kuin Lontoossa...

        Voit tutkailla tilastoja esim. täältä http://www.finland.climatemps.com/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe