Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sickla köpkvarter

Suunnittelua

Tukholmaan menossa ja ajattelimme omistaa yhden päivistä shoppailulle. Keskustassa tulee muutenkin pyörittyä, ja kun mukana on 12 v. tytär ei 'turhaa' kävelyä sinä päivänä tarvittaisi.

Siispä ajattelin tuota Sicklaa. Monta liikettä saman katon alla, käsittääkseni. Onko joku käynyt, kannattaako? Entä ruokailu? Suosituksia? Vai unohdanko koko jutun.

12

2312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs tukholmalainen

      Ihan ok paikka mutta samoja kauppojahan on Suomessakin.

      Suosittelen Skärholmenin kauppakeskusta. Se on paljon isompi ja sieltä löytyy vaikka mitä. Se on tietääkseni pohjoismaiden suurin ostoskeskus. Siinä aivan lähellä on vielä Ikean alkuperäinen myymälä ja monen monta muuta tavarataloa.

      http://www.skarholmencentrum.se/Templates/ButikerSok1.aspx?PageID=7b9768e0-5f0d-4333-aab4-904a155096dc

      Särholmeniin pääsee metrolla http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Stockholm_metro_map.png

      Jos haluatte ilmaisen bussimatkan niin Ikeaan pääsee Ikean ilmaisella bussilla. Ikeasta ei ole pitkä matka kävellä Skärholmenin ostoskeskukseen. Opastettu kävelytie.
      Ikean bussi lähtee Regeringsgatan 13, kerran tunnissa kello 19 asti. Bussi lähtee tasalta joka tunti.

      • aloittaja

        Taitaapa Sickla siis jäädä väliin ja Skärholmen päästä tilalle. Desing Torgetin myymälä minua tuonne Sicklaan houkutti mutta niiden myymälöitä on muistaakseni ihan keskustassakin. Täytyy vielä tarkistaa.

        Ja hotellimme sattuu olemaan juuri samalla metrolinjalla 13, kätevää. Jos en museovierailujen takia ottaisi Tukholma-korttia, olisi tuo Ikean bussi kullanarvoinen tieto!

        Osaisitko vielä neuvoa tuolta hyvän ruokapaikan? Mieluiten tietty itse ostoskeskuksesta mutta jos lähistöllä on joku jota voit suositella... Huippuhintaiset saa suosiolla jättää pois.


      • matkaajaksi
        aloittaja kirjoitti:

        Taitaapa Sickla siis jäädä väliin ja Skärholmen päästä tilalle. Desing Torgetin myymälä minua tuonne Sicklaan houkutti mutta niiden myymälöitä on muistaakseni ihan keskustassakin. Täytyy vielä tarkistaa.

        Ja hotellimme sattuu olemaan juuri samalla metrolinjalla 13, kätevää. Jos en museovierailujen takia ottaisi Tukholma-korttia, olisi tuo Ikean bussi kullanarvoinen tieto!

        Osaisitko vielä neuvoa tuolta hyvän ruokapaikan? Mieluiten tietty itse ostoskeskuksesta mutta jos lähistöllä on joku jota voit suositella... Huippuhintaiset saa suosiolla jättää pois.

        Itse valitisin Sicklan. Olemme käyneet tuolla Skärholmenissa, mutta ei ollut kummoinen paikka. Ei edes tuntunut isolta paikalta. Liikket huonompia kuin Sicklassa.


      • usein käynyt turisti

        Skärholmenin parkki oli ennen ilmainen, nyt maksaa. Skärholmenissa oli ennen "tunnelmaa" mm. Euroopan suurin kirpputori jne. Nyt se on kuin mikä tahansa ostoskeskus paitsi maksullinen.

        Aja mieluummin suoraan Kungens Kurvaan ja tutustu Ikeaan ja muihin mielenkiintoisiin kauppoihin siellä.

        Ikeasta on kyllä hieman matkaa kävellä Skärholmeniin, mutta parkkimaksussa ainakin säästää kävellen... Itse en kävelisi.


      • aloittaja
        usein käynyt turisti kirjoitti:

        Skärholmenin parkki oli ennen ilmainen, nyt maksaa. Skärholmenissa oli ennen "tunnelmaa" mm. Euroopan suurin kirpputori jne. Nyt se on kuin mikä tahansa ostoskeskus paitsi maksullinen.

        Aja mieluummin suoraan Kungens Kurvaan ja tutustu Ikeaan ja muihin mielenkiintoisiin kauppoihin siellä.

        Ikeasta on kyllä hieman matkaa kävellä Skärholmeniin, mutta parkkimaksussa ainakin säästää kävellen... Itse en kävelisi.

        Kiitos autoiluvinkeistä. Me tosin käytämme tällä reissulla julkisia mutta hyvä tietää.

        Ikeaan on täällä Suomessa päässyt tutustumaan jo liiankin monta kertaa, se jää siis väliin, mutta nuo 'muut mielenkiintoiset kaupat'... Mitähän ne ovat?

        Ja edelleen niitä ruokapaikkokokemuksia kyselen. Ei tarvitsisi käyttää aikaa niiden etsintään.

        Sickla, Skärholmen kisa jatkukoon. :)


      • usein käynyt turisti
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitos autoiluvinkeistä. Me tosin käytämme tällä reissulla julkisia mutta hyvä tietää.

        Ikeaan on täällä Suomessa päässyt tutustumaan jo liiankin monta kertaa, se jää siis väliin, mutta nuo 'muut mielenkiintoiset kaupat'... Mitähän ne ovat?

        Ja edelleen niitä ruokapaikkokokemuksia kyselen. Ei tarvitsisi käyttää aikaa niiden etsintään.

        Sickla, Skärholmen kisa jatkukoon. :)

        Tästä linkistä löytyy lista Kungens Kurvan liikkeistä:

        http://www.kungenskurva.se/contentlibrary/Om_oss/Karta_kungenskurva_stor.gif

        Kannattaa tosiaan mennä ilmaisella bussilla Ikeaan. Itse olen kerran mennyt sinne niin. Helpoiten lähtöpaikka löytyy, kun kävelet Sergelin torilta suoraan kauppakeskus Gallerian läpi. Muuten tämä Galleriankin on jo shoppailupaikkana ihan ehdoton myös.


      • aloittaja
        usein käynyt turisti kirjoitti:

        Tästä linkistä löytyy lista Kungens Kurvan liikkeistä:

        http://www.kungenskurva.se/contentlibrary/Om_oss/Karta_kungenskurva_stor.gif

        Kannattaa tosiaan mennä ilmaisella bussilla Ikeaan. Itse olen kerran mennyt sinne niin. Helpoiten lähtöpaikka löytyy, kun kävelet Sergelin torilta suoraan kauppakeskus Gallerian läpi. Muuten tämä Galleriankin on jo shoppailupaikkana ihan ehdoton myös.

        Taitaa meidän shoppailupäivä keskittyä vaateliikkeisiin kun on tuo 12 v. mukana. H&M, Indiska, Kappahl, Lindex, Esprit jne ovat liiankin tuttuja ja niihin pääsee täällä kotimaassakin helposti - nyt haetaan kuulemma jotain mitä ei heti kävele vastaan mutta ei kuitenkaan heti erotu joukosta. :) Kungens Kurva taitaa siis ihan sen takia tipahtaa pois.

        Sicklassa samoja tuttuja liikkeitä mutta ainakin minulle uusiakin löytyy. Ja se äidin toive Design Torgetista...

        Skärholmenissa huomattavasti enemmän vaateliikkeitä. Samoja kuin täällä kotimaassa ja niitä uusiakin. Ja tietysti niitä muita liikkeitä tuntui olevan ihan mahdottomasti.

        Menee hankalaksi.

        Taidetaan antaa se ruokapaikan ratkaista... Jos siitä niitä vinkkejä vielä uskaltaa kysellä.


      • Nackassa
        aloittaja kirjoitti:

        Taitaa meidän shoppailupäivä keskittyä vaateliikkeisiin kun on tuo 12 v. mukana. H&M, Indiska, Kappahl, Lindex, Esprit jne ovat liiankin tuttuja ja niihin pääsee täällä kotimaassakin helposti - nyt haetaan kuulemma jotain mitä ei heti kävele vastaan mutta ei kuitenkaan heti erotu joukosta. :) Kungens Kurva taitaa siis ihan sen takia tipahtaa pois.

        Sicklassa samoja tuttuja liikkeitä mutta ainakin minulle uusiakin löytyy. Ja se äidin toive Design Torgetista...

        Skärholmenissa huomattavasti enemmän vaateliikkeitä. Samoja kuin täällä kotimaassa ja niitä uusiakin. Ja tietysti niitä muita liikkeitä tuntui olevan ihan mahdottomasti.

        Menee hankalaksi.

        Taidetaan antaa se ruokapaikan ratkaista... Jos siitä niitä vinkkejä vielä uskaltaa kysellä.

        Forum Nacka on yksi isoimpia ostoskeskuksia. Slussenilta noin 10min matkan päässä. samassa suunnassa siis kuin Sicklakin. kannatta käydä.


      • aloittaja
        Nackassa kirjoitti:

        Forum Nacka on yksi isoimpia ostoskeskuksia. Slussenilta noin 10min matkan päässä. samassa suunnassa siis kuin Sicklakin. kannatta käydä.

        Ette tosiaankaan aio tehdä tätä minulle helpoksi. :) Ok, katsotaan mitä netistä tuosta paikasta löytyy.


      • eräs tukholmalainen
        aloittaja kirjoitti:

        Taitaa meidän shoppailupäivä keskittyä vaateliikkeisiin kun on tuo 12 v. mukana. H&M, Indiska, Kappahl, Lindex, Esprit jne ovat liiankin tuttuja ja niihin pääsee täällä kotimaassakin helposti - nyt haetaan kuulemma jotain mitä ei heti kävele vastaan mutta ei kuitenkaan heti erotu joukosta. :) Kungens Kurva taitaa siis ihan sen takia tipahtaa pois.

        Sicklassa samoja tuttuja liikkeitä mutta ainakin minulle uusiakin löytyy. Ja se äidin toive Design Torgetista...

        Skärholmenissa huomattavasti enemmän vaateliikkeitä. Samoja kuin täällä kotimaassa ja niitä uusiakin. Ja tietysti niitä muita liikkeitä tuntui olevan ihan mahdottomasti.

        Menee hankalaksi.

        Taidetaan antaa se ruokapaikan ratkaista... Jos siitä niitä vinkkejä vielä uskaltaa kysellä.

        Makuasioista ei kannata kinata.

        Mutta Skärholmenissa on reilut 200 myymälää joten eiköhän sieltä löydy jotain mikä kiinnostaa. Sinne on äkkinäisen myös helpompi löytää kuin Sicklaan. Nuorelle 12 vuotiaalle vois Skärholmenilta vaikka löytyä jotain Bigbookista, Monkista tai Topschopista.

        Särholmenissa on ns restarangtorg, ravintolatori jonka ympärillä ravintolat sijaitsevat. Sieltä löytyy ruotsalaista lounasruokaa, paljon ulkomaalaista muonaa, esimerksiki italialaista jne. Siellä ei ole mitään kalliita gourmeravontoloita.
        Kävelin tänän DesigneTorgin päämyymälän ohi Sergels Torgilla ja poikkesin ohimennen sisään. Siellä oli vaan suomalaisia turisteja. Se ei ole mikään iso kauppa ja hirvittävän kallis eikä sieltä löydy oikein käyttötarkoitukseen mitään. Tuskin se Sicklan myymälä on sen isompi. Vaikka olen käynyt Sicklassa niin en musita DesigneTorgia siellä.

        Oma ehdotukseni onkin että voisitte piipahtraa vaikka Stochomessa joka sijaistee Kunsgatanilla. Pienempi Stockhome löytyy Sergels arkadilta, siis vain pieni matka DesigneTorgista eteenpäin.

        http://www.stockhome.se/


      • aloittaja
        eräs tukholmalainen kirjoitti:

        Makuasioista ei kannata kinata.

        Mutta Skärholmenissa on reilut 200 myymälää joten eiköhän sieltä löydy jotain mikä kiinnostaa. Sinne on äkkinäisen myös helpompi löytää kuin Sicklaan. Nuorelle 12 vuotiaalle vois Skärholmenilta vaikka löytyä jotain Bigbookista, Monkista tai Topschopista.

        Särholmenissa on ns restarangtorg, ravintolatori jonka ympärillä ravintolat sijaitsevat. Sieltä löytyy ruotsalaista lounasruokaa, paljon ulkomaalaista muonaa, esimerksiki italialaista jne. Siellä ei ole mitään kalliita gourmeravontoloita.
        Kävelin tänän DesigneTorgin päämyymälän ohi Sergels Torgilla ja poikkesin ohimennen sisään. Siellä oli vaan suomalaisia turisteja. Se ei ole mikään iso kauppa ja hirvittävän kallis eikä sieltä löydy oikein käyttötarkoitukseen mitään. Tuskin se Sicklan myymälä on sen isompi. Vaikka olen käynyt Sicklassa niin en musita DesigneTorgia siellä.

        Oma ehdotukseni onkin että voisitte piipahtraa vaikka Stochomessa joka sijaistee Kunsgatanilla. Pienempi Stockhome löytyy Sergels arkadilta, siis vain pieni matka DesigneTorgista eteenpäin.

        http://www.stockhome.se/

        Tuonne Skärholmeniin on kyllä kaikkein helpoin löytää: T-banalla suoraan hotellilta perille. Ja jos ruokapaikat ovat keskitetysti samassa paikassa, säästyy siinäkin suhteessa etsinnältä. Kaikki ylimenevä aika jää shoppailuun - ja teini kiittää. :) Ja kestää äidin vaatiman matkan kulttuuriosuuden paremmin.

        Katsoin myös nuo Stockhomen sivut ja hyvältä näyttää. Ehdoton tuliaisten hankintapaikka. Kiitos vinkistä! Samoin kiitos noista Skärholmenin nuorisovinkeistä - kaikkia liikkeitä ei tietenkään ehdi eivätkä nimet kerro mitään, joten hyvä kun on heti jokin mihin suunnistaa.

        Tässä on nyt nettiä selattu ja neuvoteltu tuon teinin kanssa siitä mikä on meille tärkeintä kesälomareissun onnistumiseksi. Me suuntaamme tänä kesänä Skärholmeniin. Mutta ehkäpä jo ensi kesänä testaamme muita antamianne vinkkejä.

        KIITOS kaikille auttajilleni! (Lisää Tukholma vinkkejä saa kyllä antaa... :) )


      • iso?

        Miksi teidän ruotsalaisten pitää aina suurennella ja valehdella asioita? Tämä kyseinen puoti ei pääsisi kymmenen suurimman kaupan joukkoon edes Suomessa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe