Kierrokset jää yhä päälle fiesta 96

Fiesta 1.3i vm96 vaihdettu tyhjäkäyntisäädin/venttiilli ja kierrokset jäävät yhä päälle vaihdettaessa joten mistä nyt etsiä mahdollista vikaa? Olen mielestäni puhdistanut jokaisen liittimen joka löytyy, kaasuvaijeri palauttaa normaalisti. Jos on hyviä ehdotuksia mikä on syypää niin kiitoksella otan neuvoja vastaan ja vinkkejä jostakin piuhasta tai muusta jota en ole huomannut tarkistaa.

14

3219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulle ...

      kaasutin kaipaa huoltoa ja korjausta. mulla sama vika ollut jo kaksi vuotta, mutta korjaantuu aina kun irrotan kaasuttimeen ja joutokäyntianturaan menevät johdot ja laitan takaisin. sanoivat foord-huollossa, että vika kaasuttajassa ...

    • e.x.f.o.r.d

      Vieläkö vika vaivaa. Syy saattaisi olla painokytkimessä, joka on kytkinpolkimen yläpuolella. Itsellä se oli irronnut paikoiltaan ja aiheutti kyseistä vaivaa.

      • Kyllä vika on ennallaan ja moni on sitä hämmästellyt. Minkälainen tuo painokytkin oikein on kun en näitä härveleitä oikein tunne. Olisipa vika tossa niin pääsisi siitäkin murheesta.


      • e.x.f.o.r.d
        Shalale kirjoitti:

        Kyllä vika on ennallaan ja moni on sitä hämmästellyt. Minkälainen tuo painokytkin oikein on kun en näitä härveleitä oikein tunne. Olisipa vika tossa niin pääsisi siitäkin murheesta.

        Kytkinpolkimen yläpuolella oli osa, jonka nappia polkimen varsi painoi ylhäällä ollessaan ja kun kytkinpoljinta painettiin, niin nappi vapautui ja sai jotain säätöä aikaan moottorille. Tuo kyseinen osa oli jotenkin sivusta päin hahloon painettuna ja sieltä sen oli varmaan kengän kärjellä joku nykäissyt pois. Tuon osan pois oleminen vaikutti siten, että kun vaihdetta vaihtoi ajaessa, niin kierrokset eivät laskeneet vaan ennemminkin kohosivat. Tästä on aikaa jokunen vuosi ja kyseessä oli -96 Fiesta 1.3. Toivottavasti vika on tuossa osassa. Toinen vaiva autossa oli se, että kun kaasutti reippaammasti ja löysäsi kaasun, niin kierrokset kävivät niin alhaalla, että auto saattoi sammua. Tähän löytyi korjaus puhdistamalla moottorin etupuolella pakosarjassa olevan EGR-venttiilin, niin jo alkoi toimia.


      • e.x.f.o.r.d kirjoitti:

        Kytkinpolkimen yläpuolella oli osa, jonka nappia polkimen varsi painoi ylhäällä ollessaan ja kun kytkinpoljinta painettiin, niin nappi vapautui ja sai jotain säätöä aikaan moottorille. Tuo kyseinen osa oli jotenkin sivusta päin hahloon painettuna ja sieltä sen oli varmaan kengän kärjellä joku nykäissyt pois. Tuon osan pois oleminen vaikutti siten, että kun vaihdetta vaihtoi ajaessa, niin kierrokset eivät laskeneet vaan ennemminkin kohosivat. Tästä on aikaa jokunen vuosi ja kyseessä oli -96 Fiesta 1.3. Toivottavasti vika on tuossa osassa. Toinen vaiva autossa oli se, että kun kaasutti reippaammasti ja löysäsi kaasun, niin kierrokset kävivät niin alhaalla, että auto saattoi sammua. Tähän löytyi korjaus puhdistamalla moottorin etupuolella pakosarjassa olevan EGR-venttiilin, niin jo alkoi toimia.

        Tuo EGR-venttiili tulikin uusittua joten se on ainakin laskuista pois mutta kiitoksia hyvästä vinkistä!


      • Shalale kirjoitti:

        Tuo EGR-venttiili tulikin uusittua joten se on ainakin laskuista pois mutta kiitoksia hyvästä vinkistä!

        Kyllä täytyy nyt kiittää kovin sillä tuo painokytkin löytyi irrallisena jostakin kojetaulun puolestavälistä jossa se on varmaan ollut aika kauan jonkun edellisen omistajan jäljiltä. Siihen loppui kierrosten nouseminen vaihtamisen jälkeen! Pullakahveet vähintään tosta pitäisi tarjota jos jossakin joskus törmätään! Äitini kiittää myös kun hänen työkalunsa tuli kuntoon!

        t:Jani


      • e.x.f.o.r.d
        Shalale kirjoitti:

        Kyllä täytyy nyt kiittää kovin sillä tuo painokytkin löytyi irrallisena jostakin kojetaulun puolestavälistä jossa se on varmaan ollut aika kauan jonkun edellisen omistajan jäljiltä. Siihen loppui kierrosten nouseminen vaihtamisen jälkeen! Pullakahveet vähintään tosta pitäisi tarjota jos jossakin joskus törmätään! Äitini kiittää myös kun hänen työkalunsa tuli kuntoon!

        t:Jani

        Hyvä, että tuli kuntoon!! Eipä kiittämistä.

        -Tarmo


      • Pöllötöllö
        e.x.f.o.r.d kirjoitti:

        Hyvä, että tuli kuntoon!! Eipä kiittämistä.

        -Tarmo

        mutta en löydä kyseistä osaa polkimelta, vaikka kuinka etsisin. Missä ihmeessä se sijaitsee?


      • Pöllötöllö kirjoitti:

        mutta en löydä kyseistä osaa polkimelta, vaikka kuinka etsisin. Missä ihmeessä se sijaitsee?

        Osa sijaitsee ihan kytkinpolkimen yläpäässä, ellei se ole joutunut jonnekin kojelaudan alle piiloon kuten mun tapauksessa. Voin ottaa härvelistä valokuvan jos haluat tarkemmin nähdä mistä on kyse.


      • Pöllötöllö
        Shalale kirjoitti:

        Osa sijaitsee ihan kytkinpolkimen yläpäässä, ellei se ole joutunut jonnekin kojelaudan alle piiloon kuten mun tapauksessa. Voin ottaa härvelistä valokuvan jos haluat tarkemmin nähdä mistä on kyse.

        kyllä. Olisin siitä kovin kiitollinen.



      • Pöllötöllö
        Shalale kirjoitti:

        Laitoin kuvan kytkinpolkimen yläpäästä, tosin ei ole tarkka kun kamera ei suostunut millään ottamaan terävämpää kuvaa mutta toivottavasti on apua. http://janikoo0.tripod.com/opelit/index.album/fiestan-painokytkin?i=6

        kiitos tosi paljon, että viitsit nähdä näin vaivaa. Kyllä se tuosta selviää hyvinkin.


      • Pöllötöllö
        Pöllötöllö kirjoitti:

        kiitos tosi paljon, että viitsit nähdä näin vaivaa. Kyllä se tuosta selviää hyvinkin.

        minun autossani. Auto on vm - 95 1.3i. Polkimet ovat aivan erinäköisiä, eikä tuollaista painokytkintä siinä ole. Taitaa olla vika sähköisessä kaasuttimessa ns. yksipisteruiskussa.


      • Pöllötöllö kirjoitti:

        minun autossani. Auto on vm - 95 1.3i. Polkimet ovat aivan erinäköisiä, eikä tuollaista painokytkintä siinä ole. Taitaa olla vika sähköisessä kaasuttimessa ns. yksipisteruiskussa.

        Enpä sitten älynnyt kysellä autosi vuosimallia, kun 96 vaihtui malli joten siihen ei nämä neuvot tepsi. Toivottavasti selvität ongelman, nuo yksipisteruutat voivat joskus aiheuttaa kummallisia vaivoja vaikka eivät monimutkaisia härveleitä olekaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      43
      7397
    2. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      54
      3673
    3. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

      Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      47
      3546
    4. Millaista läheisyyttä

      Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      62
      3298
    5. Mones päivä kaivattusi on syntynyt?

      😁
      Ikävä
      51
      2984
    6. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

      Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      52
      2900
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      34
      2799
    8. Antifasismi - mitä se on?

      Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      30
      2474
    9. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

      "Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      191
      1854
    10. Heräsin taas ikävään

      Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      47
      1541
    Aihe