Kierrokset jää yhä päälle fiesta 96

Fiesta 1.3i vm96 vaihdettu tyhjäkäyntisäädin/venttiilli ja kierrokset jäävät yhä päälle vaihdettaessa joten mistä nyt etsiä mahdollista vikaa? Olen mielestäni puhdistanut jokaisen liittimen joka löytyy, kaasuvaijeri palauttaa normaalisti. Jos on hyviä ehdotuksia mikä on syypää niin kiitoksella otan neuvoja vastaan ja vinkkejä jostakin piuhasta tai muusta jota en ole huomannut tarkistaa.

14

2760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulle ...

      kaasutin kaipaa huoltoa ja korjausta. mulla sama vika ollut jo kaksi vuotta, mutta korjaantuu aina kun irrotan kaasuttimeen ja joutokäyntianturaan menevät johdot ja laitan takaisin. sanoivat foord-huollossa, että vika kaasuttajassa ...

    • e.x.f.o.r.d

      Vieläkö vika vaivaa. Syy saattaisi olla painokytkimessä, joka on kytkinpolkimen yläpuolella. Itsellä se oli irronnut paikoiltaan ja aiheutti kyseistä vaivaa.

      • Kyllä vika on ennallaan ja moni on sitä hämmästellyt. Minkälainen tuo painokytkin oikein on kun en näitä härveleitä oikein tunne. Olisipa vika tossa niin pääsisi siitäkin murheesta.


      • e.x.f.o.r.d
        Shalale kirjoitti:

        Kyllä vika on ennallaan ja moni on sitä hämmästellyt. Minkälainen tuo painokytkin oikein on kun en näitä härveleitä oikein tunne. Olisipa vika tossa niin pääsisi siitäkin murheesta.

        Kytkinpolkimen yläpuolella oli osa, jonka nappia polkimen varsi painoi ylhäällä ollessaan ja kun kytkinpoljinta painettiin, niin nappi vapautui ja sai jotain säätöä aikaan moottorille. Tuo kyseinen osa oli jotenkin sivusta päin hahloon painettuna ja sieltä sen oli varmaan kengän kärjellä joku nykäissyt pois. Tuon osan pois oleminen vaikutti siten, että kun vaihdetta vaihtoi ajaessa, niin kierrokset eivät laskeneet vaan ennemminkin kohosivat. Tästä on aikaa jokunen vuosi ja kyseessä oli -96 Fiesta 1.3. Toivottavasti vika on tuossa osassa. Toinen vaiva autossa oli se, että kun kaasutti reippaammasti ja löysäsi kaasun, niin kierrokset kävivät niin alhaalla, että auto saattoi sammua. Tähän löytyi korjaus puhdistamalla moottorin etupuolella pakosarjassa olevan EGR-venttiilin, niin jo alkoi toimia.


      • e.x.f.o.r.d kirjoitti:

        Kytkinpolkimen yläpuolella oli osa, jonka nappia polkimen varsi painoi ylhäällä ollessaan ja kun kytkinpoljinta painettiin, niin nappi vapautui ja sai jotain säätöä aikaan moottorille. Tuo kyseinen osa oli jotenkin sivusta päin hahloon painettuna ja sieltä sen oli varmaan kengän kärjellä joku nykäissyt pois. Tuon osan pois oleminen vaikutti siten, että kun vaihdetta vaihtoi ajaessa, niin kierrokset eivät laskeneet vaan ennemminkin kohosivat. Tästä on aikaa jokunen vuosi ja kyseessä oli -96 Fiesta 1.3. Toivottavasti vika on tuossa osassa. Toinen vaiva autossa oli se, että kun kaasutti reippaammasti ja löysäsi kaasun, niin kierrokset kävivät niin alhaalla, että auto saattoi sammua. Tähän löytyi korjaus puhdistamalla moottorin etupuolella pakosarjassa olevan EGR-venttiilin, niin jo alkoi toimia.

        Tuo EGR-venttiili tulikin uusittua joten se on ainakin laskuista pois mutta kiitoksia hyvästä vinkistä!


      • Shalale kirjoitti:

        Tuo EGR-venttiili tulikin uusittua joten se on ainakin laskuista pois mutta kiitoksia hyvästä vinkistä!

        Kyllä täytyy nyt kiittää kovin sillä tuo painokytkin löytyi irrallisena jostakin kojetaulun puolestavälistä jossa se on varmaan ollut aika kauan jonkun edellisen omistajan jäljiltä. Siihen loppui kierrosten nouseminen vaihtamisen jälkeen! Pullakahveet vähintään tosta pitäisi tarjota jos jossakin joskus törmätään! Äitini kiittää myös kun hänen työkalunsa tuli kuntoon!

        t:Jani


      • e.x.f.o.r.d
        Shalale kirjoitti:

        Kyllä täytyy nyt kiittää kovin sillä tuo painokytkin löytyi irrallisena jostakin kojetaulun puolestavälistä jossa se on varmaan ollut aika kauan jonkun edellisen omistajan jäljiltä. Siihen loppui kierrosten nouseminen vaihtamisen jälkeen! Pullakahveet vähintään tosta pitäisi tarjota jos jossakin joskus törmätään! Äitini kiittää myös kun hänen työkalunsa tuli kuntoon!

        t:Jani

        Hyvä, että tuli kuntoon!! Eipä kiittämistä.

        -Tarmo


      • Pöllötöllö
        e.x.f.o.r.d kirjoitti:

        Hyvä, että tuli kuntoon!! Eipä kiittämistä.

        -Tarmo

        mutta en löydä kyseistä osaa polkimelta, vaikka kuinka etsisin. Missä ihmeessä se sijaitsee?


      • Pöllötöllö kirjoitti:

        mutta en löydä kyseistä osaa polkimelta, vaikka kuinka etsisin. Missä ihmeessä se sijaitsee?

        Osa sijaitsee ihan kytkinpolkimen yläpäässä, ellei se ole joutunut jonnekin kojelaudan alle piiloon kuten mun tapauksessa. Voin ottaa härvelistä valokuvan jos haluat tarkemmin nähdä mistä on kyse.


      • Pöllötöllö
        Shalale kirjoitti:

        Osa sijaitsee ihan kytkinpolkimen yläpäässä, ellei se ole joutunut jonnekin kojelaudan alle piiloon kuten mun tapauksessa. Voin ottaa härvelistä valokuvan jos haluat tarkemmin nähdä mistä on kyse.

        kyllä. Olisin siitä kovin kiitollinen.



      • Pöllötöllö
        Shalale kirjoitti:

        Laitoin kuvan kytkinpolkimen yläpäästä, tosin ei ole tarkka kun kamera ei suostunut millään ottamaan terävämpää kuvaa mutta toivottavasti on apua. http://janikoo0.tripod.com/opelit/index.album/fiestan-painokytkin?i=6

        kiitos tosi paljon, että viitsit nähdä näin vaivaa. Kyllä se tuosta selviää hyvinkin.


      • Pöllötöllö
        Pöllötöllö kirjoitti:

        kiitos tosi paljon, että viitsit nähdä näin vaivaa. Kyllä se tuosta selviää hyvinkin.

        minun autossani. Auto on vm - 95 1.3i. Polkimet ovat aivan erinäköisiä, eikä tuollaista painokytkintä siinä ole. Taitaa olla vika sähköisessä kaasuttimessa ns. yksipisteruiskussa.


      • Pöllötöllö kirjoitti:

        minun autossani. Auto on vm - 95 1.3i. Polkimet ovat aivan erinäköisiä, eikä tuollaista painokytkintä siinä ole. Taitaa olla vika sähköisessä kaasuttimessa ns. yksipisteruiskussa.

        Enpä sitten älynnyt kysellä autosi vuosimallia, kun 96 vaihtui malli joten siihen ei nämä neuvot tepsi. Toivottavasti selvität ongelman, nuo yksipisteruutat voivat joskus aiheuttaa kummallisia vaivoja vaikka eivät monimutkaisia härveleitä olekaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe