Hiiristä

Nervukka

Olen nyt lähiaikoina saamassa kolme hiirtä ja kysyisin nyt vähäsen.. Eli pitääkö hiirillä olla kokoajan dunassa ruokakuppi? Onko duna parempi kuin terraario? Miten dunaan saa kiinnitettyä juomapullon? Toivoisin että tähän vastattaisiin nopeasti, ja jokainen lukija vastaisi, jos tietää hiiristä. :)

5

336

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nervukka

Onks ihmiset noin avuttomii, ettei voi vastaa. Siin lukee et JOKAINEN LUKIJA VASTAIS TOHON!!! (huoh...) Ku tarviin nopeesti vastauksii!!!!! Vtu..

• ..mut tollanen hoppu on yleensä vähän sellanen "punanen vaate" näissä eläinasioissa. Hankinnalla kun ei koskaan tulisi olla niin kiire, ettei ehtisi ajan kanssa etsimään vastauksia ja miettimään tulevaa vastuutaan. Olet ottamassa vastuuta elämästä tai useammastakin. Sillä ei ole väliä, minkä kokoisessa paketissa se elämä tulee, vastuu on yhtä suuri joka tapauksessa!

Meillä on hiirillä ruokakuppi vain tuoreruokaa varten. Pellettinsä ne saavat puruihin, jotta niillä on enemmän tekemistä niitä kaivellessaan.. :)
        Dunista puhutaan yleensä silloin, kun tarkoitetaan muovisia terraarioita. Ne ovat kevyempiä liikuttaa ja puhdistaa, joten itse suosittelen hiirille kyllä esim. mini- tai hamster -kokoista muoviterraariota. :)

• Hiiriin ihastunut

Itse olen myös hankkimassa hiiriä tässä lähiakoina. Laitampa tähän lainauksen tuolta hiiret.fi sivustolta: "Hiiret tulee ruokkia yhdestä kahteen kertaa päivässä. Suuremmat hiirilaumat sekä naaras- että urospoikasineen on parempi ruokkia kaksi kertaa päivässä. Kullakin ruokintakerralla tulee ruokaa antaa sen verran, että seuraavalla kerralla sitä on vielä hieman jäljellä."

Ja niin tuo duna vaiko terraario käyttöön on ihan oma asia. En tiedä onko kumpikaan varsinaisesti parempi. Terraariota on tietysti hieman hankalampi liikutella etenkin jos se on iso. Dunasta taas hiiri saattaa jyrsiä itsensä ulos, mutta toisaalta duna on helpompi puhdistaa ja liikutella. Itselläni on duna tuleville hiirilleni :) Tähänkin voisin laittaa lainauksen hiiret.fi sivustolta: "Jokaisella vaihtoehdolla on omat hyvät ja huonot puolensa, eikä valmiita vastauksia ole helppo antaa. Huomioon kannattaa ottaa hiirten määrä, sukupuoli, koko ja onko taloudessa eläimiä jotka eivät saa päästä hiiriin käsiksi. Kannattaa miettiä osuntovaihtoehtoja myös siltä kannalta, mikä sopii oman (ihmis-) asunnon oloihin parhaiten"

• hiiriin ihastunut

että juomapullon saa dunaan kun sen kiinnittää rautalangalla kattoritilästä ja joissakin dunissa on valmiina reikä juomapulloa varten. Tällöin juomapullon siis saa ulkopuoleltakin kiinni dunaan. Yleisesti kuitenkin kannattaa käyttää hyväksi dunan kattoritilää :)

• Nervukka

Kiitos sinulle, kun vastasit! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      134
      732
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      197
      690
    3. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      24
      632
    4. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      45
      627
    5. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      99
      614
    6. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      61
      609
    7. 42
      544
    8. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      521
    9. Kuinka hyvin kestäisit?

Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?
      Sinkut
      102
      520
    10. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      59
      515
    Aihe