Olen nyt lähiaikoina saamassa kolme hiirtä ja kysyisin nyt vähäsen.. Eli pitääkö hiirillä olla kokoajan dunassa ruokakuppi? Onko duna parempi kuin terraario? Miten dunaan saa kiinnitettyä juomapullon? Toivoisin että tähän vastattaisiin nopeasti, ja jokainen lukija vastaisi, jos tietää hiiristä. :)
Hiiristä
5
270
Vastaukset
- Nervukka
Onks ihmiset noin avuttomii, ettei voi vastaa. Siin lukee et JOKAINEN LUKIJA VASTAIS TOHON!!! (huoh...) Ku tarviin nopeesti vastauksii!!!!! Vtu..
..mut tollanen hoppu on yleensä vähän sellanen "punanen vaate" näissä eläinasioissa. Hankinnalla kun ei koskaan tulisi olla niin kiire, ettei ehtisi ajan kanssa etsimään vastauksia ja miettimään tulevaa vastuutaan. Olet ottamassa vastuuta elämästä tai useammastakin. Sillä ei ole väliä, minkä kokoisessa paketissa se elämä tulee, vastuu on yhtä suuri joka tapauksessa!
Meillä on hiirillä ruokakuppi vain tuoreruokaa varten. Pellettinsä ne saavat puruihin, jotta niillä on enemmän tekemistä niitä kaivellessaan.. :)
Dunista puhutaan yleensä silloin, kun tarkoitetaan muovisia terraarioita. Ne ovat kevyempiä liikuttaa ja puhdistaa, joten itse suosittelen hiirille kyllä esim. mini- tai hamster -kokoista muoviterraariota. :)
- Hiiriin ihastunut
Itse olen myös hankkimassa hiiriä tässä lähiakoina. Laitampa tähän lainauksen tuolta hiiret.fi sivustolta: "Hiiret tulee ruokkia yhdestä kahteen kertaa päivässä. Suuremmat hiirilaumat sekä naaras- että urospoikasineen on parempi ruokkia kaksi kertaa päivässä. Kullakin ruokintakerralla tulee ruokaa antaa sen verran, että seuraavalla kerralla sitä on vielä hieman jäljellä."
Ja niin tuo duna vaiko terraario käyttöön on ihan oma asia. En tiedä onko kumpikaan varsinaisesti parempi. Terraariota on tietysti hieman hankalampi liikutella etenkin jos se on iso. Dunasta taas hiiri saattaa jyrsiä itsensä ulos, mutta toisaalta duna on helpompi puhdistaa ja liikutella. Itselläni on duna tuleville hiirilleni :) Tähänkin voisin laittaa lainauksen hiiret.fi sivustolta: "Jokaisella vaihtoehdolla on omat hyvät ja huonot puolensa, eikä valmiita vastauksia ole helppo antaa. Huomioon kannattaa ottaa hiirten määrä, sukupuoli, koko ja onko taloudessa eläimiä jotka eivät saa päästä hiiriin käsiksi. Kannattaa miettiä osuntovaihtoehtoja myös siltä kannalta, mikä sopii oman (ihmis-) asunnon oloihin parhaiten" - hiiriin ihastunut
että juomapullon saa dunaan kun sen kiinnittää rautalangalla kattoritilästä ja joissakin dunissa on valmiina reikä juomapulloa varten. Tällöin juomapullon siis saa ulkopuoleltakin kiinni dunaan. Yleisesti kuitenkin kannattaa käyttää hyväksi dunan kattoritilää :)
- Nervukka
Kiitos sinulle, kun vastasit! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1182302- 1321856
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K971172En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k721070Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311050Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.441024Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉78981HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio23965Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932