Vinkkejä Airpro/TUIn haastatteluun!!!

kolmen äiti

Vinkkejä kaipaan haastatteluun ja kyselisin millainen terveystarkastus / selvitys TUIlla ollut viime vuonna? Millaiset työvuorot ja voiko tehdä lyhennettyä vai rekrytoivatko kk palkkalaiseksi suoraan? Mitä kokemuksia viime vuoden hakijoilla? Millainen rekryprosessi oli verrattuna esim AYhyn josta täällä paljon puhetta ja millaista työskennellä? Kurssi ilmeisesti ruotsiksi, mitä muuta? Monta viikkoa ja kuinka rankka? Kiitos kaikista vastauksistanne etukäteen!

314

8359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tullut..?

      Odottelen vielä kutsua haastatteluun.

    • dippadaidaaaaa

      Ystäväni työskentelee Tuilla ja on keskimäärin 6 pv kuussa kotona. Kurssin kestosta en tiedä mutta en usko alle 5 vkoa kestävän. Kurssit on aina rankkoja, siihen pitää varautua.

    • Mymmeliinikö

      ..jo kutsun haastatteluun? Milloin sulla on se? Koska laitoit paperit ja koska soittivat?

      Ja vastanneelle : kuulostaa aikas pahalat, että keskimäärin vaan 6 päivää kotona kuussa?

      Kääks!

      • Odotellaan

        ja nyt vain odottelen sitä kutsua haastatteluun. Olen päättänyt että menen läpi :)
        Ymmärsin, että haastattelu tulee hyvinkin pian joten tässä jo valmistaudun henkisesti. On varmaan paljon hakijoita, emojakin, joten kilpailu on kovatasoista.


      • Mymmeliinikö
        Odotellaan kirjoitti:

        ja nyt vain odottelen sitä kutsua haastatteluun. Olen päättänyt että menen läpi :)
        Ymmärsin, että haastattelu tulee hyvinkin pian joten tässä jo valmistaudun henkisesti. On varmaan paljon hakijoita, emojakin, joten kilpailu on kovatasoista.

        Laitoin itse hakemuksen, eikä vielä mitään... Pidän peukkuja sulle!


      • Riipinraapin
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Laitoin itse hakemuksen, eikä vielä mitään... Pidän peukkuja sulle!

        Hei!

        Onko kukaan saanut vielä haastattelukutsuja Airprolle, luulis pikkuhiljaa soittojen tulevan...
        Itse laitoin hakemuksen heti haun auettua ja odottavan aika on pitkä.
        Laittakaahan viestiä heti kun ekat soitot tulevat!!


      • kolmen äiti
        Riipinraapin kirjoitti:

        Hei!

        Onko kukaan saanut vielä haastattelukutsuja Airprolle, luulis pikkuhiljaa soittojen tulevan...
        Itse laitoin hakemuksen heti haun auettua ja odottavan aika on pitkä.
        Laittakaahan viestiä heti kun ekat soitot tulevat!!

        tsemppiä! Odottavan aika on tosi pitkä täälläkin! Ei ole mitään kuulunut. Haussa oli elokuulle aikaa lähettää hakemuksia, mutta koulutuskin järjestetään jo elokuussa. Luulisi siis, että pian ottaisivat yhteyttä.

        Pidetään meille kaikille peukut siis yhä pystyssä :)


      • jepajepa
        kolmen äiti kirjoitti:

        tsemppiä! Odottavan aika on tosi pitkä täälläkin! Ei ole mitään kuulunut. Haussa oli elokuulle aikaa lähettää hakemuksia, mutta koulutuskin järjestetään jo elokuussa. Luulisi siis, että pian ottaisivat yhteyttä.

        Pidetään meille kaikille peukut siis yhä pystyssä :)

        Luulisi kaiken järjen mukaan että alkaisivat soittelemaan tällä viikolla. Jos kurssi alkaa elokuun lopussa, niin kursille valittaville luulisi annettavan se kuukausi aikaa järjestää työasiansa kuntoon (irtisanoutua tai muuta). Ilmoitelkaa heti kun kuuluu, täälläkin odotellaan vallan kärsimättöminä. :)


      • tuli
        jepajepa kirjoitti:

        Luulisi kaiken järjen mukaan että alkaisivat soittelemaan tällä viikolla. Jos kurssi alkaa elokuun lopussa, niin kursille valittaville luulisi annettavan se kuukausi aikaa järjestää työasiansa kuntoon (irtisanoutua tai muuta). Ilmoitelkaa heti kun kuuluu, täälläkin odotellaan vallan kärsimättöminä. :)

        Sain tänään soiton haastatteluun :D
        Haastattelu on ensi viikolla torstaina....

        Jibiiiiii !!!


      • jepajepa
        tuli kirjoitti:

        Sain tänään soiton haastatteluun :D
        Haastattelu on ensi viikolla torstaina....

        Jibiiiiii !!!

        onnea :)) toivottavasti soittelevat myös huomennakin, muuten vaivun epätoivoon!! :(


      • Mymmeliinikö
        jepajepa kirjoitti:

        onnea :)) toivottavasti soittelevat myös huomennakin, muuten vaivun epätoivoon!! :(

        Haluan kanssa soiton ja heti heti heti!!! =) Pidän meille kaikille peukkuja!


      • sanoivat
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Haluan kanssa soiton ja heti heti heti!!! =) Pidän meille kaikille peukkuja!

        Soitin ja kysyin (vaikka ei olis saanut) :)
        Kuulemma aloittavat haastatteluihin kutsumisen tällä viikolla. Muutamille on jo soitettu.
        Soittoja kuulemma tulee pitkälti viellä elokuulle asti :D


      • 3 äiti
        sanoivat kirjoitti:

        Soitin ja kysyin (vaikka ei olis saanut) :)
        Kuulemma aloittavat haastatteluihin kutsumisen tällä viikolla. Muutamille on jo soitettu.
        Soittoja kuulemma tulee pitkälti viellä elokuulle asti :D

        Ei ole mullekaan soittoa vielä tullut. Voi kuolema jos ei mitään kuulu!


      • riipinraapin
        3 äiti kirjoitti:

        Ei ole mullekaan soittoa vielä tullut. Voi kuolema jos ei mitään kuulu!

        Hei kanssasisaret ja veljet, mulle muli just soitto keskiviikon 22.7 haastatteluun Thomas Cookille!!! jes, viestitelkää kuinka teidän käy!


      • Mymmeliinikö
        riipinraapin kirjoitti:

        Hei kanssasisaret ja veljet, mulle muli just soitto keskiviikon 22.7 haastatteluun Thomas Cookille!!! jes, viestitelkää kuinka teidän käy!

        Tajusin justiinsa, että puhelin oli eilen kiinni 13-16 kun olin kouluttamassa. Jos ovat silloin soittaneet niin tuskin vaivautuvat soittamaan uudelleen, jos hakijoita pilvin pimein. Eikä mulla ole vastaajaakaan....

        Ja vaikka eivät olisi eilen soittaneet, alkaa pahasti näyttää huonolta.

        Niin olisin halunnut...


      • huolestua
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Tajusin justiinsa, että puhelin oli eilen kiinni 13-16 kun olin kouluttamassa. Jos ovat silloin soittaneet niin tuskin vaivautuvat soittamaan uudelleen, jos hakijoita pilvin pimein. Eikä mulla ole vastaajaakaan....

        Ja vaikka eivät olisi eilen soittaneet, alkaa pahasti näyttää huonolta.

        Niin olisin halunnut...

        Ei kannata huolestua vielä. Jos hakija halutaan haastatteluun niin kyllä muutaman kerran silloin luulis heidän yrittävän soittaa...


      • nnknkhikkk
        riipinraapin kirjoitti:

        Hei kanssasisaret ja veljet, mulle muli just soitto keskiviikon 22.7 haastatteluun Thomas Cookille!!! jes, viestitelkää kuinka teidän käy!

        mistä tiedät haastattelun olevan TC:lle eikä TUI:lle? Sanoiko ne puhelimessa? Onnea haastatteluun!


      • riipinraapin
        nnknkhikkk kirjoitti:

        mistä tiedät haastattelun olevan TC:lle eikä TUI:lle? Sanoiko ne puhelimessa? Onnea haastatteluun!

        Moi!

        Mulle sanottiin että haastattelu on TC:lle mun kohdalla. olin hakemuksessa maininnut sen ensisijaisesti perheelliselle sopivampana... olivat vasta alkaneet soittelemaan, joten soittoja tulee!


      • jepajepa
        riipinraapin kirjoitti:

        Moi!

        Mulle sanottiin että haastattelu on TC:lle mun kohdalla. olin hakemuksessa maininnut sen ensisijaisesti perheelliselle sopivampana... olivat vasta alkaneet soittelemaan, joten soittoja tulee!

        onnea vaan kaikille jo haastatteluun päässeille :)
        mulle ei ole vielä puhelua tullut, alkaa jo vähän ahdistamaan, luulisi että tarvitsevat päteviä jätkiäkin sinne taivaille... :/
        toivottavasti soittelevat vielä loppuviikosta..


      • Mymmeliinikö
        jepajepa kirjoitti:

        onnea vaan kaikille jo haastatteluun päässeille :)
        mulle ei ole vielä puhelua tullut, alkaa jo vähän ahdistamaan, luulisi että tarvitsevat päteviä jätkiäkin sinne taivaille... :/
        toivottavasti soittelevat vielä loppuviikosta..

        Kutsun!!!! 23.7 haastattelu. Laitoin siis ahkemusken 1.7

        =)=)=)=)=)=)=)=)=)


      • tämä on jo puolivoittoa
        jepajepa kirjoitti:

        onnea vaan kaikille jo haastatteluun päässeille :)
        mulle ei ole vielä puhelua tullut, alkaa jo vähän ahdistamaan, luulisi että tarvitsevat päteviä jätkiäkin sinne taivaille... :/
        toivottavasti soittelevat vielä loppuviikosta..

        Odotettu soitto tuli. Kyllä soittajaa nauratti, niin
        onnellinen olin haastattelupyynöstä :)

        Toivottavasti kaikki muutkin saitte tai saatte soiton!!!!!


      • Mymmeliinikö
        tämä on jo puolivoittoa kirjoitti:

        Odotettu soitto tuli. Kyllä soittajaa nauratti, niin
        onnellinen olin haastattelupyynöstä :)

        Toivottavasti kaikki muutkin saitte tai saatte soiton!!!!!

        Siis haastatteluun? Onnea! =)


      • kolmen äiti
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Siis haastatteluun? Onnea! =)

        vaan keskiviikkona menen jo. Kyseli mikä päivä käy, ke, to tai pe tai seuraava vko. Apua, jännitys meinaa pistää pasmat ihan sekaisin.

        Kuinkas teillä mies ottanut asian? Ei varmaan voi kuitenkaan mitenkään valmistautua, olla oma itsensä ja toivoa parasta.


      • riipinraapin
        kolmen äiti kirjoitti:

        vaan keskiviikkona menen jo. Kyseli mikä päivä käy, ke, to tai pe tai seuraava vko. Apua, jännitys meinaa pistää pasmat ihan sekaisin.

        Kuinkas teillä mies ottanut asian? Ei varmaan voi kuitenkaan mitenkään valmistautua, olla oma itsensä ja toivoa parasta.

        Hei kolmen äiti!

        Oletko tulossa TC haastatteluun keskiviikkona klo 10.00?


      • kolmen äiti
        riipinraapin kirjoitti:

        Hei kolmen äiti!

        Oletko tulossa TC haastatteluun keskiviikkona klo 10.00?

        Kyllä olen. MInut sitten varmaan tunnistaa jos tulee jotain ryhmäkeskusteluja ;)
        Sitten nähdään! Onkohan paljon kerralla? Kertoiko lisää jatkosta mahdollisesti? Tiedätkö sinä millaisia vuoroja mahtavat lentää, monta yöpymistä ja monta vapata noin keskimäärin. Vaikka eiköhän se viikon päästä selviä...Olisi niin kivaa jutella tästä kauheasti :)


      • riipinraapin
        kolmen äiti kirjoitti:

        Kyllä olen. MInut sitten varmaan tunnistaa jos tulee jotain ryhmäkeskusteluja ;)
        Sitten nähdään! Onkohan paljon kerralla? Kertoiko lisää jatkosta mahdollisesti? Tiedätkö sinä millaisia vuoroja mahtavat lentää, monta yöpymistä ja monta vapata noin keskimäärin. Vaikka eiköhän se viikon päästä selviä...Olisi niin kivaa jutella tästä kauheasti :)

        Moi vielä!

        Eiköhän meidät tunnista, ymmärtääkseni ryhmät ei ole isoja. TC taitaa lentää pääasiassa kanariaa, mutta tänä vuonna niillä on uusi iso kone, joten Phukettia tulee kanssa. Taisi olla Gambiakin... Elijonkunverran joutuu reissaamaan, mutta paljon myös vapaa aikaa. Itselläni neljä lasta ja olen lentänyt aikaisemminkin, joten kotona jo suunnilleen tiedetään mitä lentotyö tuo tullessaan... Nähdään keskiviikkona!!


      • lentänyt
        riipinraapin kirjoitti:

        Moi vielä!

        Eiköhän meidät tunnista, ymmärtääkseni ryhmät ei ole isoja. TC taitaa lentää pääasiassa kanariaa, mutta tänä vuonna niillä on uusi iso kone, joten Phukettia tulee kanssa. Taisi olla Gambiakin... Elijonkunverran joutuu reissaamaan, mutta paljon myös vapaa aikaa. Itselläni neljä lasta ja olen lentänyt aikaisemminkin, joten kotona jo suunnilleen tiedetään mitä lentotyö tuo tullessaan... Nähdään keskiviikkona!!

        TC:n talvi lennoista sen verran, että FNC on turn-around lento. TFS/TFN ja LPA lennot on joko yhden tai kahden yöpyviä. BJL ei koskaan yövytä vaan on turn-around lento TFS:lta.
        Ensi talveksi on tulossa HKT ja LPA myös isolla A333 bussilla mutta koulutuksen koneeseen saa vain osa jo TC:llä lentävistä :(


      • Mymmeliinikö
        kolmen äiti kirjoitti:

        vaan keskiviikkona menen jo. Kyseli mikä päivä käy, ke, to tai pe tai seuraava vko. Apua, jännitys meinaa pistää pasmat ihan sekaisin.

        Kuinkas teillä mies ottanut asian? Ei varmaan voi kuitenkaan mitenkään valmistautua, olla oma itsensä ja toivoa parasta.

        Mies ei vielä tiedä mikä sitä odottaa =) ei vaan, olen kyllä kertonut kaiken ja tukena se on. Itse asiassa mulla on sillälailla eri tilanne, kun olen eronnut ja lapset säännöllisesti isällään.

        Mulla olisi haaveena nimenomaan tehdä pitkää reittiä ja sitten olla reilusti kotona.

        Mites teillä?

        Saas nyt nähdä mitä kertovat sitten infossa.

        Mulle sanottiin, että vaihtoehtoina on 23 pvä tai 29?


      • kasvatti minäkin
        lentänyt kirjoitti:

        TC:n talvi lennoista sen verran, että FNC on turn-around lento. TFS/TFN ja LPA lennot on joko yhden tai kahden yöpyviä. BJL ei koskaan yövytä vaan on turn-around lento TFS:lta.
        Ensi talveksi on tulossa HKT ja LPA myös isolla A333 bussilla mutta koulutuksen koneeseen saa vain osa jo TC:llä lentävistä :(

        Tuo on totta ja mahdollisesti uudet työllistyisivät 75%sesti.. Phukettiin uusien on turha haaveilla.. ;)


      • riipinraapin
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Mies ei vielä tiedä mikä sitä odottaa =) ei vaan, olen kyllä kertonut kaiken ja tukena se on. Itse asiassa mulla on sillälailla eri tilanne, kun olen eronnut ja lapset säännöllisesti isällään.

        Mulla olisi haaveena nimenomaan tehdä pitkää reittiä ja sitten olla reilusti kotona.

        Mites teillä?

        Saas nyt nähdä mitä kertovat sitten infossa.

        Mulle sanottiin, että vaihtoehtoina on 23 pvä tai 29?

        Kiitos tiedoista TC:llä lentänyt. Minulle toi on hyvä uutinen, että uudemmat pysyy näillä lähireiteillä, ei siis laajarunkokoulutusta uusille?? Mymmeliini, oletkohan menossa TUI:n haastatteluun, silloin ainakin kaukoa piisais..


      • vierailija
        lentänyt kirjoitti:

        TC:n talvi lennoista sen verran, että FNC on turn-around lento. TFS/TFN ja LPA lennot on joko yhden tai kahden yöpyviä. BJL ei koskaan yövytä vaan on turn-around lento TFS:lta.
        Ensi talveksi on tulossa HKT ja LPA myös isolla A333 bussilla mutta koulutuksen koneeseen saa vain osa jo TC:llä lentävistä :(

        Moi, mikäs lyhenne on BJL?


      • olla...

      • KASVATTI
        riipinraapin kirjoitti:

        Kiitos tiedoista TC:llä lentänyt. Minulle toi on hyvä uutinen, että uudemmat pysyy näillä lähireiteillä, ei siis laajarunkokoulutusta uusille?? Mymmeliini, oletkohan menossa TUI:n haastatteluun, silloin ainakin kaukoa piisais..

        Lyhenne on Banjul, Gambia. Tehdään ns.kahden yön reissulla.. Eli ei makailla poolilla päiviä..


      • kasvatti lisää
        KASVATTI kirjoitti:

        Lyhenne on Banjul, Gambia. Tehdään ns.kahden yön reissulla.. Eli ei makailla poolilla päiviä..

        Eikä siellä Banjulissa kuin käydä kääntymässä ja takas Kanarialle ja seuraavana päivänä kotiin.. Elikkä jos eka lento Kanarialle päivänä 1, tokana päivänä Gambia ja kolmantena kotiin..


      • A330-200
        kasvatti lisää kirjoitti:

        Eikä siellä Banjulissa kuin käydä kääntymässä ja takas Kanarialle ja seuraavana päivänä kotiin.. Elikkä jos eka lento Kanarialle päivänä 1, tokana päivänä Gambia ja kolmantena kotiin..

        Hesaan tuleva taitaa olla A330-300

        http://www.youtube.com/watch?v=hkH3tZN27e8


      • Mymmeliinikö
        kasvatti lisää kirjoitti:

        Eikä siellä Banjulissa kuin käydä kääntymässä ja takas Kanarialle ja seuraavana päivänä kotiin.. Elikkä jos eka lento Kanarialle päivänä 1, tokana päivänä Gambia ja kolmantena kotiin..

        Miksi Tuilla taukoa piisaa?

        Ja siis ei mua haittaa vaikka yöksi kotiin =) Tarkoitin vaan, että tuo kääntyminenkin tarkoittanee yli 8h työpäiviä ja sitten kotona lepuuttamassa ja asioita hoitelemassa hetken.

        Se mitä olen netistä saanut raavittua kasaan näyttäis, että yhtä pitkiä reittejä TC:llä ja Tuilla? Miksi perheelliset haluaa mieluumin TC:lle?

        Eikö kukaan ole tulossa 23.7?

        Kyselykausi ja AIKA vaikeata pysyä nahoissaan...


      • Mymmeliinikö
        A330-200 kirjoitti:

        Hesaan tuleva taitaa olla A330-300

        http://www.youtube.com/watch?v=hkH3tZN27e8

        T: kapteenin tytär =)


      • Mymmeliinikö
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Miksi Tuilla taukoa piisaa?

        Ja siis ei mua haittaa vaikka yöksi kotiin =) Tarkoitin vaan, että tuo kääntyminenkin tarkoittanee yli 8h työpäiviä ja sitten kotona lepuuttamassa ja asioita hoitelemassa hetken.

        Se mitä olen netistä saanut raavittua kasaan näyttäis, että yhtä pitkiä reittejä TC:llä ja Tuilla? Miksi perheelliset haluaa mieluumin TC:lle?

        Eikö kukaan ole tulossa 23.7?

        Kyselykausi ja AIKA vaikeata pysyä nahoissaan...

        =)


      • kotoa
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Miksi Tuilla taukoa piisaa?

        Ja siis ei mua haittaa vaikka yöksi kotiin =) Tarkoitin vaan, että tuo kääntyminenkin tarkoittanee yli 8h työpäiviä ja sitten kotona lepuuttamassa ja asioita hoitelemassa hetken.

        Se mitä olen netistä saanut raavittua kasaan näyttäis, että yhtä pitkiä reittejä TC:llä ja Tuilla? Miksi perheelliset haluaa mieluumin TC:lle?

        Eikö kukaan ole tulossa 23.7?

        Kyselykausi ja AIKA vaikeata pysyä nahoissaan...

        TC:llä on huomattavasti lyhyempiä poissaoloja Suomesta, mitä TUI:lla.


      • kasvattiko minutkin
        kasvatti minäkin kirjoitti:

        Tuo on totta ja mahdollisesti uudet työllistyisivät 75%sesti.. Phukettiin uusien on turha haaveilla.. ;)

        Mitä tarkoitat tuolla että työllistyy vain 75%:sti? Siis eikö kaikki kurssilaiset saisi töitä?


      • BlueStar
        kotoa kirjoitti:

        TC:llä on huomattavasti lyhyempiä poissaoloja Suomesta, mitä TUI:lla.

        Moi! Itse hain myös mutta ei ole soittoa kuulunut... minkä ikäisiä te muut olette?? Itse olen TUIn palveluksessa ollut aikaisemminkin, mutta matkaopas puolella.. Mietin siis että ottavatkohan ne lentopuolelle mielummin 25-40 vuotiaita kun nuoria??? Olen lentämään halunnut jo vuosia, mutta ikä ei ole riittänyt ja nyt kun se viimein alkaa riittämään niin yritys on entistäkin kovempi...


      • kasvatti jälleen
        BlueStar kirjoitti:

        Moi! Itse hain myös mutta ei ole soittoa kuulunut... minkä ikäisiä te muut olette?? Itse olen TUIn palveluksessa ollut aikaisemminkin, mutta matkaopas puolella.. Mietin siis että ottavatkohan ne lentopuolelle mielummin 25-40 vuotiaita kun nuoria??? Olen lentämään halunnut jo vuosia, mutta ikä ei ole riittänyt ja nyt kun se viimein alkaa riittämään niin yritys on entistäkin kovempi...

        Tarkoitin, että ne uudet eivät saisi 100% listaa vaan 75%, eli eivät työllistyisi ihan sellasella listalla kuin 100%sesti työskentelevät..
        TC musta perheelliselle parempi vaihtoehto, TUI´lla todella pitkiä slingejä, jopa 9 päivää.. TC´llä tosiaan Funchal, Kanariaa ja Banjulin kääntö.. Isolla koneella (A330) menevät sitten aikasemmin siellä työskennelleet..


      • ??
        kasvatti jälleen kirjoitti:

        Tarkoitin, että ne uudet eivät saisi 100% listaa vaan 75%, eli eivät työllistyisi ihan sellasella listalla kuin 100%sesti työskentelevät..
        TC musta perheelliselle parempi vaihtoehto, TUI´lla todella pitkiä slingejä, jopa 9 päivää.. TC´llä tosiaan Funchal, Kanariaa ja Banjulin kääntö.. Isolla koneella (A330) menevät sitten aikasemmin siellä työskennelleet..

        Hei!
        Ymmärsin,että tässä haussa on töitä tarjolla VAIN talvikaudeksi. Onko kellään tietoa ovatko viime vuoden sekä TUI:n,että TC:n kurssilaiset saaneet töitä myös kesäkaudeksi.
        Kieltämättä vähän mietityttää kannattaako tässä vakipaikkaa riskeerata,jos lentotyötä olisi tarjolla vaan talveksi.No,ensin pitäisi varmaan saada edes kutsu haastatteluun.


      • kasvatti
        ?? kirjoitti:

        Hei!
        Ymmärsin,että tässä haussa on töitä tarjolla VAIN talvikaudeksi. Onko kellään tietoa ovatko viime vuoden sekä TUI:n,että TC:n kurssilaiset saaneet töitä myös kesäkaudeksi.
        Kieltämättä vähän mietityttää kannattaako tässä vakipaikkaa riskeerata,jos lentotyötä olisi tarjolla vaan talveksi.No,ensin pitäisi varmaan saada edes kutsu haastatteluun.

        Tänä kesänä oli eka kesä TC´llä jolloin kaikki työllistyivät tai oikeastaan kukaan. TUI´sta en ole varma, kai ainakin vähemmän lentoja ja vain osa. En pistä siitä päätäni likoon kylläkään..


      • roosas
        kasvatti kirjoitti:

        Tänä kesänä oli eka kesä TC´llä jolloin kaikki työllistyivät tai oikeastaan kukaan. TUI´sta en ole varma, kai ainakin vähemmän lentoja ja vain osa. En pistä siitä päätäni likoon kylläkään..

        Toisessa keskustelussa puhutaan Airpron huonosta palkasta.Mitähän se sitten mahtaa olla? Mikä lienee aloittavan peruspalkka? Lisäksihän siihen tulee niitä lisiä ja päivärahoja.Mietin vain,että onko se peruspalkka hirveästi huonompi kuin noin puhutaan,vai onko vain puhetta.


      • hopilopi
        kasvatti minäkin kirjoitti:

        Tuo on totta ja mahdollisesti uudet työllistyisivät 75%sesti.. Phukettiin uusien on turha haaveilla.. ;)

        Onko kellään tietoa saako lentoemännät ja stuertit alennusta Tjäreborgin matkoista tai TC:n lennoista? Entä muilta lentoyhtiöiltä? Haastatteluun menossa piakkoin.


      • 6kk - 1v jälkeen vasta
        hopilopi kirjoitti:

        Onko kellään tietoa saako lentoemännät ja stuertit alennusta Tjäreborgin matkoista tai TC:n lennoista? Entä muilta lentoyhtiöiltä? Haastatteluun menossa piakkoin.

        Tjäreborgin matkoista ei saa koska ovat töissä Airprolla.
        TC:n lennoille on ID-lippu oikeus sekä määrätyn ajan kuluttua myös SAS:lle


    • +489

      Kuinka sujuvaa teidän ruotsinkieli on?

      • kurssilleko?

        ummikkoruosalaisen kanssa pystyy jaarittelemana niitä näitä perusjuttuja. Mutta ei kyllä sen enempää :)

        Miten muilla?


      • 1908
        kurssilleko? kirjoitti:

        ummikkoruosalaisen kanssa pystyy jaarittelemana niitä näitä perusjuttuja. Mutta ei kyllä sen enempää :)

        Miten muilla?

        kukaan vastaile täällä meidän moniin kysymyksiin! Itseänikin kiinnostaisi nuo mitä olette muut kirjoitelleet. Toivottavasti siinä infossa kerrotaan olennaiset asiat, palkat, lisät, työvuorot (onko yhtään ennakoitavissa kuinka työ / vapaat suunnilleen menee jne) ja kuinka pitkäksi aikaa lista aina tehdään etukäteen??? Tietääkö joku? Mikä on yleisin stoppi 1, 2 vai 4 yötä pois kotoa? Ja elääkö tuolla rahalla tosiaan mitä airpro tarjoaa?

        Kysymyksiä kysymyksiä kumpa joku kiltti vastaisi!


      • Mymmeliinikö
        1908 kirjoitti:

        kukaan vastaile täällä meidän moniin kysymyksiin! Itseänikin kiinnostaisi nuo mitä olette muut kirjoitelleet. Toivottavasti siinä infossa kerrotaan olennaiset asiat, palkat, lisät, työvuorot (onko yhtään ennakoitavissa kuinka työ / vapaat suunnilleen menee jne) ja kuinka pitkäksi aikaa lista aina tehdään etukäteen??? Tietääkö joku? Mikä on yleisin stoppi 1, 2 vai 4 yötä pois kotoa? Ja elääkö tuolla rahalla tosiaan mitä airpro tarjoaa?

        Kysymyksiä kysymyksiä kumpa joku kiltti vastaisi!

        ..on päällä koko ajan. Olin koulussa hyvä ruotsissa, mutta puhunut en ole aikoihin. Suap nährä kuin käy.

        Varmaan vastauksia ei tule kun ei ole. Kaikki selviää varmasti aikanaan. Mua kyllä kiinostaisi 1. päivän kesto kun on työsuhde päällä edelleen ja pitäisi kertoa milloin tulen takas työpaikalle haastattelun jälkeen. Saikkua kun en kehtaa ottaa tällaisen asian takia =) heh!

        Voi kun saisi kärsivällisyyttä jostain odotella torstaihin!


      • itse lentävä
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        ..on päällä koko ajan. Olin koulussa hyvä ruotsissa, mutta puhunut en ole aikoihin. Suap nährä kuin käy.

        Varmaan vastauksia ei tule kun ei ole. Kaikki selviää varmasti aikanaan. Mua kyllä kiinostaisi 1. päivän kesto kun on työsuhde päällä edelleen ja pitäisi kertoa milloin tulen takas työpaikalle haastattelun jälkeen. Saikkua kun en kehtaa ottaa tällaisen asian takia =) heh!

        Voi kun saisi kärsivällisyyttä jostain odotella torstaihin!

        lensin itse viime talvikauden Tui:lla ja itse ainakin pidin paljon.

        kurssi on juu ruotsiski, tai ainakin meillä oli, joten eiköhän se ole sitä tänäkin vuonna.
        kurssimatskut ja kokeet englanniksi - kokeita 2-3 vkossa, joten ainakin mulla meni lukemiseen, kertaamiseen koulun jälkeenkin.

        itse kurssi kesti muistaaksi 4-5 vkoa.

        tein itse tosi paljon longholia, joten itselläni vapaapäiviä per kk oli noin 8-10, tai näiksi päiviksi laskin ne, jotka olin kongreettisesti kotona suomessa.

        palkka vaihteli jonkin verran ihmisillä meillä - riippu just oliko pitkillä slingoilla vai lenskö kanariaa esim. pvärahat teki ison potin palkkaan.
        muistaakseni kk palkka on jotn about 1300kk, mutta pvärahoilla ja myyntiprovikoilla, itselläni palkka kuussa mitä sain käteen, oli pyöreet 2600kk.

        ja kyllä, viime vuonna, palkattiin talvikaudeksi, ja kesällä "meistä uusista", sai mahd jatkaa kaksi.

        itse odotan taas tulevaa talvikautta, että pääsee lentää, koska se on oikeesti hauskaa :)

        tässä tällainen pieni infopaketti,

        onnea kaikille hakijoille!


      • Mymmeliinikö
        itse lentävä kirjoitti:

        lensin itse viime talvikauden Tui:lla ja itse ainakin pidin paljon.

        kurssi on juu ruotsiski, tai ainakin meillä oli, joten eiköhän se ole sitä tänäkin vuonna.
        kurssimatskut ja kokeet englanniksi - kokeita 2-3 vkossa, joten ainakin mulla meni lukemiseen, kertaamiseen koulun jälkeenkin.

        itse kurssi kesti muistaaksi 4-5 vkoa.

        tein itse tosi paljon longholia, joten itselläni vapaapäiviä per kk oli noin 8-10, tai näiksi päiviksi laskin ne, jotka olin kongreettisesti kotona suomessa.

        palkka vaihteli jonkin verran ihmisillä meillä - riippu just oliko pitkillä slingoilla vai lenskö kanariaa esim. pvärahat teki ison potin palkkaan.
        muistaakseni kk palkka on jotn about 1300kk, mutta pvärahoilla ja myyntiprovikoilla, itselläni palkka kuussa mitä sain käteen, oli pyöreet 2600kk.

        ja kyllä, viime vuonna, palkattiin talvikaudeksi, ja kesällä "meistä uusista", sai mahd jatkaa kaksi.

        itse odotan taas tulevaa talvikautta, että pääsee lentää, koska se on oikeesti hauskaa :)

        tässä tällainen pieni infopaketti,

        onnea kaikille hakijoille!

        Miten elätit itsesi kesällä? Jaako "jatkosopparin" helposti seuraavaksi talveksi jos on tehnyt työnsä hyvin?

        Saitko vailta lennätkö pitkää vai kanariaa jo ensimmäisenä vuonna?


      • neuvokas a/p...
        1908 kirjoitti:

        kukaan vastaile täällä meidän moniin kysymyksiin! Itseänikin kiinnostaisi nuo mitä olette muut kirjoitelleet. Toivottavasti siinä infossa kerrotaan olennaiset asiat, palkat, lisät, työvuorot (onko yhtään ennakoitavissa kuinka työ / vapaat suunnilleen menee jne) ja kuinka pitkäksi aikaa lista aina tehdään etukäteen??? Tietääkö joku? Mikä on yleisin stoppi 1, 2 vai 4 yötä pois kotoa? Ja elääkö tuolla rahalla tosiaan mitä airpro tarjoaa?

        Kysymyksiä kysymyksiä kumpa joku kiltti vastaisi!

        charterilla ei ainakaan työ ole muuttunut helpommaksi vuosien varrella, olen nyt lentänyt charteria 15 vuotta, myös kyseisellä yhtiöillä mutta myös muualla.

        Työvuorolistoissa ei ole minkäänlaista kiertoa tai logiikkaa, eli et ollenkaan tiedä mitä seuraavassa listassa on, oman elämän suunnittelu pitää jättää siihen kun lista tulee. Alle kuukauden varoitusajalla tulevat kutsut tai muut jutut joudut pääsääntöisesti jättämään väliin, ellei ne sattumalta ole vapaapäivinäsi. Niin monet perhetapahtumat ja muut kivat juhlat ja kemut jääneet väliin vuosien aikana. Ja vaikka pyydät vapaata etukäteen ei ole takuuta että saisit vapaata sittenkään. Joulut ja uudenvuoden olet töissä, nykyisessä firmassani joka kolmas vuosi vapaa jouluna - käytännössä aatto ja joulupäivä. Samoin juhannukset, pääsiäiset ja vaput menee töiden merkeissä. Tai esim niin että juhannusatto vapaa ja juhannuspäivänä töihin - seuraavan vuonna saat kuulla että "sullahan oli vapaata viime vuonna - tänä vuonna töitä".

        Normirytmissä työlista on 4 viikkoa, joista yksi viikonloppu on vapaa. Vapaapäivän jälkeinen työpäivä alkaa usein 5.30 - 06 välillä, eli herätys on siinä 3.30-4.30 riippuen työmatkasta. Unohda että siinä veisit mihinkään lapsia hoitoon aamulla, edellisenä iltana on vietävä. Ja nukkumaankin pitää päästä aikaisin että jaksat herätä ja tehdä sen 13-15 tuntisen työpäivän jota charterissa tehdään. Talvisesonki on vähän helpompaa aamujen kannalta, mutta taas toisaalta ennen vapaapäivää kun tulet Kanaria-lennolta työaikasi loppuu n 22.30. Käytännössä olet kotona puolenyön aikaan ennen vapaapäivääsi. Vapaita on 8-10 työlistan aikana, jotka saat varmuudella olla kotona näiden työaikojen puitteissa. Firmat eivät mielellään anna 75 % työsuhteita koska kustannukset per henkilö nousee. Näin ainakin jos olet suoraan yhtiön palveluksessa, airpron kautta en tiedä miten suhtautuvat.

        Tässä tätä arkea - juuri tullut venyneeltä yölennolta ja nukkua pitäisi. Lapset olisi kuitenkin haettava anopilta aamupäivällä. Työssä on paljon kivaa ja hyviä puoliakin, juuri nyt ne vaan tuntuvat kaukaisilta... Palaan ehkä huomennaillalla palstalle kaunistelemaan tätä kirjoitusta pikkasen, nyt ei jaksa... Onnea hakuun - kiva työ kunhan vaan tietää mitä hakee ja mihin on ryhtymässä.


    • gpuj

      Tui kurssi on siis ruotsiksi ja Thomas Cookin englanniksi, niinkö? Missä vaiheessa määräytyy kummalle kurssille on menossa? Vai voiko toivoa?

      • Itse lentävä

        Talven jatkuvuudesta kesän jälkeen tuli sellasta tietoo, että takas on periaatteessa kaikki mahd. päästä. Tottakai on pitänyt näyttää että osaa ja on sen paikan arvoinen. Sut ikäänku arvioidaan koko se "puolivuotinen" siellä.

        Lennoista, että eka "oikeesti positiossa olevassa vuorossa", taisin päräyttää bangkokiin jumbolla, jota tosin ei oo enää tulevana kautena, konetta siis. muuten meni aika puokkiin, tais olla enempi longholia kuitenkin, thaimaa, venezuela (jäi pois nyt) ja kap verde.
        -------------
        Tui:lla kurssi ruotsiksi, oppimatskut ja kokeet engl.
        meiltä kysyttiin, kumpi kiinn. enempi. valitsin tui:n, tykkäsin enempi kohteista niillä heh. ja sitten olinkin tui:n puolelle menossa toisella haastis kierroksella.
        tosin ne kyllä käsittääkseni kattoi myös, kummalle sopii heidän mielestään, että millanen tyyppi sitte olet .. mitä se ikinä tarkoittakaan.


      • vastaamaan
        Itse lentävä kirjoitti:

        Talven jatkuvuudesta kesän jälkeen tuli sellasta tietoo, että takas on periaatteessa kaikki mahd. päästä. Tottakai on pitänyt näyttää että osaa ja on sen paikan arvoinen. Sut ikäänku arvioidaan koko se "puolivuotinen" siellä.

        Lennoista, että eka "oikeesti positiossa olevassa vuorossa", taisin päräyttää bangkokiin jumbolla, jota tosin ei oo enää tulevana kautena, konetta siis. muuten meni aika puokkiin, tais olla enempi longholia kuitenkin, thaimaa, venezuela (jäi pois nyt) ja kap verde.
        -------------
        Tui:lla kurssi ruotsiksi, oppimatskut ja kokeet engl.
        meiltä kysyttiin, kumpi kiinn. enempi. valitsin tui:n, tykkäsin enempi kohteista niillä heh. ja sitten olinkin tui:n puolelle menossa toisella haastis kierroksella.
        tosin ne kyllä käsittääkseni kattoi myös, kummalle sopii heidän mielestään, että millanen tyyppi sitte olet .. mitä se ikinä tarkoittakaan.

        kaiken väsymyksenkin keskellä. Yksi mieltä askarruttavista kysymyksistä on näin ennen haastattelua: mikä on tarpeeksi hyvä kielitaito?
        Kuina flytande svenska tai brittiaksenttienkku pitää olla? Jos vähän takeltelee jännityksestä, sanoja vähän kääntää hassusti vaikka onkin kielitaitoinen, riittääkö se vai pitäisikö puhua kuin äidinkielenään?

        Ja mitä ryhmätehtäviä teillä oli ja mitä asioita ryhmän edessä joutuu puhumaan itsestään vai onko haastattelut aina yksittäin?

        Mikä oli pahin kohta?

        Kiitos jos joku näihin vielä sanoo sanasensa!


      • 3776
        vastaamaan kirjoitti:

        kaiken väsymyksenkin keskellä. Yksi mieltä askarruttavista kysymyksistä on näin ennen haastattelua: mikä on tarpeeksi hyvä kielitaito?
        Kuina flytande svenska tai brittiaksenttienkku pitää olla? Jos vähän takeltelee jännityksestä, sanoja vähän kääntää hassusti vaikka onkin kielitaitoinen, riittääkö se vai pitäisikö puhua kuin äidinkielenään?

        Ja mitä ryhmätehtäviä teillä oli ja mitä asioita ryhmän edessä joutuu puhumaan itsestään vai onko haastattelut aina yksittäin?

        Mikä oli pahin kohta?

        Kiitos jos joku näihin vielä sanoo sanasensa!

        jo heti soittaessa, että Thomas Cookille menisin haastatteluun. Eiköhän he sitten jonkinlaisen katselmuksen aiheesta ole jo tehneet etukäteen?


      • Alanvaihtaja
        3776 kirjoitti:

        jo heti soittaessa, että Thomas Cookille menisin haastatteluun. Eiköhän he sitten jonkinlaisen katselmuksen aiheesta ole jo tehneet etukäteen?

        Mulle sanottiin puhelimessa, että mittaavat vielä pituuden, koska olin juuri 165cm rajoilla. Jos 165cm niin cookille ja jos alle niin tuille (sanoivat että tc:llä raja 165cm ja tuilla 163cm) että näin...


      • liikaa...
        vastaamaan kirjoitti:

        kaiken väsymyksenkin keskellä. Yksi mieltä askarruttavista kysymyksistä on näin ennen haastattelua: mikä on tarpeeksi hyvä kielitaito?
        Kuina flytande svenska tai brittiaksenttienkku pitää olla? Jos vähän takeltelee jännityksestä, sanoja vähän kääntää hassusti vaikka onkin kielitaitoinen, riittääkö se vai pitäisikö puhua kuin äidinkielenään?

        Ja mitä ryhmätehtäviä teillä oli ja mitä asioita ryhmän edessä joutuu puhumaan itsestään vai onko haastattelut aina yksittäin?

        Mikä oli pahin kohta?

        Kiitos jos joku näihin vielä sanoo sanasensa!

        Tuosta kielitaidosta ei kannata olla kovin huolissaan.
        Englantia pitää osata kyllä todella hyvin molemmilla firmoilla. Ei sillä ole väliä, että onko Mika Häkkis-aksentti vai ei... Pää-asia et kykenee puhumaan kieltä muutenkin kuin vain palvelu englantia.
        TC:llä ruotsilla ei ole niin suurta merkitystä varmaan mitä TUI:n puolella koska TUI:lla kurssi on ruotsiksi. Mutta mitä parempi ruotsi sen parempi :D

        Ryhmätehtävässä yleensä jutellaan jostain asiasta porukassa ja sinua arvioidaan sen tilanteen ajan. Kuinka otat osaa keskusteluun jne...
        Yksittäinen haastattelu on sitten muutaman haastattelijan edessä...

        Mikään ei ole pahinta, päinvastoin koko homma on aika rentoa meininkiä ja mukavaa puuhaa.

        Onnea teille kaikille hakijoille!!! :D


      • kohteet talvi 09/10
        Itse lentävä kirjoitti:

        Talven jatkuvuudesta kesän jälkeen tuli sellasta tietoo, että takas on periaatteessa kaikki mahd. päästä. Tottakai on pitänyt näyttää että osaa ja on sen paikan arvoinen. Sut ikäänku arvioidaan koko se "puolivuotinen" siellä.

        Lennoista, että eka "oikeesti positiossa olevassa vuorossa", taisin päräyttää bangkokiin jumbolla, jota tosin ei oo enää tulevana kautena, konetta siis. muuten meni aika puokkiin, tais olla enempi longholia kuitenkin, thaimaa, venezuela (jäi pois nyt) ja kap verde.
        -------------
        Tui:lla kurssi ruotsiksi, oppimatskut ja kokeet engl.
        meiltä kysyttiin, kumpi kiinn. enempi. valitsin tui:n, tykkäsin enempi kohteista niillä heh. ja sitten olinkin tui:n puolelle menossa toisella haastis kierroksella.
        tosin ne kyllä käsittääkseni kattoi myös, kummalle sopii heidän mielestään, että millanen tyyppi sitte olet .. mitä se ikinä tarkoittakaan.

        TC:n kohteet Suomesta talvi 09/10 kaudella.

        - FNC - Funchal
        - LPA - Las Palmas
        - TFS - Tenerife Sur
        - BJL - Banjul
        - HKT - Phuket (SHJ - Sharjah)


      • mitä ihmettä?
        liikaa... kirjoitti:

        Tuosta kielitaidosta ei kannata olla kovin huolissaan.
        Englantia pitää osata kyllä todella hyvin molemmilla firmoilla. Ei sillä ole väliä, että onko Mika Häkkis-aksentti vai ei... Pää-asia et kykenee puhumaan kieltä muutenkin kuin vain palvelu englantia.
        TC:llä ruotsilla ei ole niin suurta merkitystä varmaan mitä TUI:n puolella koska TUI:lla kurssi on ruotsiksi. Mutta mitä parempi ruotsi sen parempi :D

        Ryhmätehtävässä yleensä jutellaan jostain asiasta porukassa ja sinua arvioidaan sen tilanteen ajan. Kuinka otat osaa keskusteluun jne...
        Yksittäinen haastattelu on sitten muutaman haastattelijan edessä...

        Mikään ei ole pahinta, päinvastoin koko homma on aika rentoa meininkiä ja mukavaa puuhaa.

        Onnea teille kaikille hakijoille!!! :D

        mitä tarkoittaa että muutakin kuin palvelu englantia???
        Mä en ole nukkunut viikkoon ja vatsa käy kierroksilla. Ja vielä pitäis olla jännittämättä siis. Ja kieliosiotko on kolmen ihmisen edessä voi kääk!?
        Mitä ne yleensä on kysyneet, jotain itsestään vai jotain filosoofisempaa?

        Mä en oikein osaa sanoa mikä oma kielitaito on, vaikka asunut olen vuosia ulkomailla. Silti tuntuu nyt jo hetken suomessa asuneena ettei sitä enää tiedä miten puhutaan.


      • stressatko
        mitä ihmettä? kirjoitti:

        mitä tarkoittaa että muutakin kuin palvelu englantia???
        Mä en ole nukkunut viikkoon ja vatsa käy kierroksilla. Ja vielä pitäis olla jännittämättä siis. Ja kieliosiotko on kolmen ihmisen edessä voi kääk!?
        Mitä ne yleensä on kysyneet, jotain itsestään vai jotain filosoofisempaa?

        Mä en oikein osaa sanoa mikä oma kielitaito on, vaikka asunut olen vuosia ulkomailla. Silti tuntuu nyt jo hetken suomessa asuneena ettei sitä enää tiedä miten puhutaan.

        Eli tarkoitan, että pitää pystyä juttelemaan englanniksi muitakin kuin vain palveluun liittyviä asioita.
        Itselläni aikoinaan niin englanniksi kuin ruotsiksi juteltiin ihan yleisiä asioita :)
        Ei virheistä sakoteta, tärkeintä on se yritys!!!

        Haastattelijat on oikein mukavaa porukkaa eli älä stressaa turhia :D


      • mietin vain
        kohteet talvi 09/10 kirjoitti:

        TC:n kohteet Suomesta talvi 09/10 kaudella.

        - FNC - Funchal
        - LPA - Las Palmas
        - TFS - Tenerife Sur
        - BJL - Banjul
        - HKT - Phuket (SHJ - Sharjah)

        psykologisia testejä myöskin ja keskustelut sen pohjalta?


      • Mymmeliinikö
        mietin vain kirjoitti:

        psykologisia testejä myöskin ja keskustelut sen pohjalta?

        Kertokaa ihmeessä huomenna kuinka meni ja mitä tapahtui (ja kauanko koko hommaan meni)? =) Huoh, vielä 2 yötä...


      • riipinraapin
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Kertokaa ihmeessä huomenna kuinka meni ja mitä tapahtui (ja kauanko koko hommaan meni)? =) Huoh, vielä 2 yötä...

        Kun homma on ohi. Saas nähdä onko kaksiosainen haastattelu, eli kutsutaanko jatkoon päässeet vielä lentoyhtiön haastatteluun vai onko homma hoidettu kertalaakilla... palailen huomenissa!!!


      • sitten...
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Kertokaa ihmeessä huomenna kuinka meni ja mitä tapahtui (ja kauanko koko hommaan meni)? =) Huoh, vielä 2 yötä...

        Itselläni meni toissa vuonna noin 7h koko haastattelun ensimmäiseen osaan. Oli siinä hiukan kyllä luppoaikaakin haastatteluun pääsyä odottaessa.
        Toisen kierroksen hastattelu kestikin melkein tunnin ja haastattelijana oli lentoyhtiön edustaja.
        Koko haastattelu oli englanniksi ja ruotsiksi.
        Sen jälkeen tulikin sitten soitto muutama päivä myöhemmin, että minut oli hyväksytty kurssille... Edessä oli sit vielä lääkärintarkastus ja hyväksytysti läpäisty kurssi :D

        Nyt kuitenkin pari vuotta kohta unelmatyössä viihtynyt :D

        Onnea kaikille haastatteluihin ja nähdää lennoilla.... :)


      • Kajban
        sitten... kirjoitti:

        Itselläni meni toissa vuonna noin 7h koko haastattelun ensimmäiseen osaan. Oli siinä hiukan kyllä luppoaikaakin haastatteluun pääsyä odottaessa.
        Toisen kierroksen hastattelu kestikin melkein tunnin ja haastattelijana oli lentoyhtiön edustaja.
        Koko haastattelu oli englanniksi ja ruotsiksi.
        Sen jälkeen tulikin sitten soitto muutama päivä myöhemmin, että minut oli hyväksytty kurssille... Edessä oli sit vielä lääkärintarkastus ja hyväksytysti läpäisty kurssi :D

        Nyt kuitenkin pari vuotta kohta unelmatyössä viihtynyt :D

        Onnea kaikille haastatteluihin ja nähdää lennoilla.... :)

        Minäpä reippaana 30 vee tyttönä laittelin tänään hakemuksen. Ja täytyy kyllä myöntää että jänskättää kovasti saako soittoa vai ei, jo ihan tuon iän puolesta.

        Toinen mikä jänskättää on juurikin ruotsin kieli. Aika hataralla pohjalla vaikka AMK pohjalla, tosin sekin kurssi rimaa hipoen :) Ehkä vetäsen tässä jonkun pikakurssin, onneksi asuu lähellä porvoota ;)

        Niin kovasti haluaisin päästä töihin ilmoihin :)

        Kertokaas miten haastattelut meni!


      • öitä tiedossa ;)
        riipinraapin kirjoitti:

        Kun homma on ohi. Saas nähdä onko kaksiosainen haastattelu, eli kutsutaanko jatkoon päässeet vielä lentoyhtiön haastatteluun vai onko homma hoidettu kertalaakilla... palailen huomenissa!!!

        Haastattelu on kaksiosainen ja kakkoshaastattelu on vasta sitten ku kaikki ekan kierroksen haastattelut on tehty ja kakkoshaastatteluun halutut on valittu.


      • Mymmeliinikö
        Kajban kirjoitti:

        Minäpä reippaana 30 vee tyttönä laittelin tänään hakemuksen. Ja täytyy kyllä myöntää että jänskättää kovasti saako soittoa vai ei, jo ihan tuon iän puolesta.

        Toinen mikä jänskättää on juurikin ruotsin kieli. Aika hataralla pohjalla vaikka AMK pohjalla, tosin sekin kurssi rimaa hipoen :) Ehkä vetäsen tässä jonkun pikakurssin, onneksi asuu lähellä porvoota ;)

        Niin kovasti haluaisin päästä töihin ilmoihin :)

        Kertokaas miten haastattelut meni!

        Sekä huomisen ihmisille, että kutsua odottaville!


      • terracot
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Sekä huomisen ihmisille, että kutsua odottaville!

        Laitoin hakemuksen jo kesäkuun lopulla eli ei taida soittoa tulla:(. Laitoin ehkä innoissani liian hätäisesti sen menemään. (Ei ollut ehkä tarpeeksi "myyvä" hakemus). No, voihan olla jokin muu seikka itse hakijassa, ettei soittoa tule. Tsemppiä kovasti hakijoille!


      • riipinraapin
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Kertokaa ihmeessä huomenna kuinka meni ja mitä tapahtui (ja kauanko koko hommaan meni)? =) Huoh, vielä 2 yötä...

        Lupasin laittaa muutamalla sanalla päivän kulusta.. Eli päivä oli tosi rento, Airprolaiset tosi mukavia. Ensin he kertoivat hieman yhtiöstä ja työstä yleensä, jolloin sai esittää myös kysymyksiä. Sitten tehtiin pieni esittelykierros. Sen jälkeen henkilökohtaset haastattelut, kaksi haastattelijaa. Kyselivät niitä näitä ensin suomeksi ja sitten ruotsiksi ja englanniksi! Haastattelu oli asiallinen ja lämminhenkinen, ei mitään jännättävää! Olkaa omia ittejänne!!!

        Tsemppiä


      • Mymmeliinikö
        riipinraapin kirjoitti:

        Lupasin laittaa muutamalla sanalla päivän kulusta.. Eli päivä oli tosi rento, Airprolaiset tosi mukavia. Ensin he kertoivat hieman yhtiöstä ja työstä yleensä, jolloin sai esittää myös kysymyksiä. Sitten tehtiin pieni esittelykierros. Sen jälkeen henkilökohtaset haastattelut, kaksi haastattelijaa. Kyselivät niitä näitä ensin suomeksi ja sitten ruotsiksi ja englanniksi! Haastattelu oli asiallinen ja lämminhenkinen, ei mitään jännättävää! Olkaa omia ittejänne!!!

        Tsemppiä

        Menikö koko päivä? Saitko jo varmistuksen toisesta kierroksesta vai koska ilmoittavat? Koska kurssit alkavat jos sinne asti pääsee?

        Jaahans, ei rouva jaksa odottaa huomiseen...


      • riipinraapin
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Menikö koko päivä? Saitko jo varmistuksen toisesta kierroksesta vai koska ilmoittavat? Koska kurssit alkavat jos sinne asti pääsee?

        Jaahans, ei rouva jaksa odottaa huomiseen...

        Ilmoittaavat ensi viikon loppuun mennessä valituille, toka haastattelu TC:lle tais olla 10.8...


      • Mymmeliinikö
        riipinraapin kirjoitti:

        Ilmoittaavat ensi viikon loppuun mennessä valituille, toka haastattelu TC:lle tais olla 10.8...

        Jep, nyt on eka päivä pulkassa. Ihan oli fiftysixty fiilis. Olis haastattelu voinut mennä paremminkin. Ruåtsi oli ruosteessa ja kyssärit oli kohtalaisen vaikeita.

        Tämän päivän haastattelut olivat myös TC:lle ja Tuikun haastikset sitten myöhemmin.

        Aika paljon oli valmiita lentoemäntiä joukossa, joten tällainen tavis voi kyllä jäädä keräilyeriin.

        Edelleen on kova hinku ja halu kurssille JOS työllistyminen varmaa.

        Henkilökunta sekä Airprolla että TC:llä kyllä ihania!

        Ilmoitellaan sitten tuliko kutsua jatkoon jookos kookos? Toivottavasti kurssilla nähdään!

        =)

        Vit laav, mymmeli


      • Mymmeliinikö
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Jep, nyt on eka päivä pulkassa. Ihan oli fiftysixty fiilis. Olis haastattelu voinut mennä paremminkin. Ruåtsi oli ruosteessa ja kyssärit oli kohtalaisen vaikeita.

        Tämän päivän haastattelut olivat myös TC:lle ja Tuikun haastikset sitten myöhemmin.

        Aika paljon oli valmiita lentoemäntiä joukossa, joten tällainen tavis voi kyllä jäädä keräilyeriin.

        Edelleen on kova hinku ja halu kurssille JOS työllistyminen varmaa.

        Henkilökunta sekä Airprolla että TC:llä kyllä ihania!

        Ilmoitellaan sitten tuliko kutsua jatkoon jookos kookos? Toivottavasti kurssilla nähdään!

        =)

        Vit laav, mymmeli

        Sanoivat, että ilmoittavat s-postilla, jos ei tule valituksi haastatteluun. (siis tähän ekaan). Siispä siihen asti on ainakin toivoa! Lippu korkealla vaan!


      • riipinraapin
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Jep, nyt on eka päivä pulkassa. Ihan oli fiftysixty fiilis. Olis haastattelu voinut mennä paremminkin. Ruåtsi oli ruosteessa ja kyssärit oli kohtalaisen vaikeita.

        Tämän päivän haastattelut olivat myös TC:lle ja Tuikun haastikset sitten myöhemmin.

        Aika paljon oli valmiita lentoemäntiä joukossa, joten tällainen tavis voi kyllä jäädä keräilyeriin.

        Edelleen on kova hinku ja halu kurssille JOS työllistyminen varmaa.

        Henkilökunta sekä Airprolla että TC:llä kyllä ihania!

        Ilmoitellaan sitten tuliko kutsua jatkoon jookos kookos? Toivottavasti kurssilla nähdään!

        =)

        Vit laav, mymmeli

        Toivotaan onnea meille kaikille, kilpailu on tottakai kovaa, koska esim TC:lle ei taideta edes ottaa kuin kymmenkunta...
        Laitellaan viestiä heti kun jotain ilmenee.. Montako teitä oli tänään? Eilen oli 11.

        Piretään mieli ja lippu korkealla!!!


      • neitimaisaliini
        riipinraapin kirjoitti:

        Toivotaan onnea meille kaikille, kilpailu on tottakai kovaa, koska esim TC:lle ei taideta edes ottaa kuin kymmenkunta...
        Laitellaan viestiä heti kun jotain ilmenee.. Montako teitä oli tänään? Eilen oli 11.

        Piretään mieli ja lippu korkealla!!!

        ensi viikolla haastatteluun.osaatteko sanoa mitä kysyvät
        englanniksi tai ruotsiksi? Kuinka monta kysymystä ja oli mitä tosiaankin
        kysyivät? Mikä oli teistä vaikein kysymys? Millainen oli se ryhmätehtävä sitten?

        Kiitti kovasti!!


      • hmm.
        Itse lentävä kirjoitti:

        Talven jatkuvuudesta kesän jälkeen tuli sellasta tietoo, että takas on periaatteessa kaikki mahd. päästä. Tottakai on pitänyt näyttää että osaa ja on sen paikan arvoinen. Sut ikäänku arvioidaan koko se "puolivuotinen" siellä.

        Lennoista, että eka "oikeesti positiossa olevassa vuorossa", taisin päräyttää bangkokiin jumbolla, jota tosin ei oo enää tulevana kautena, konetta siis. muuten meni aika puokkiin, tais olla enempi longholia kuitenkin, thaimaa, venezuela (jäi pois nyt) ja kap verde.
        -------------
        Tui:lla kurssi ruotsiksi, oppimatskut ja kokeet engl.
        meiltä kysyttiin, kumpi kiinn. enempi. valitsin tui:n, tykkäsin enempi kohteista niillä heh. ja sitten olinkin tui:n puolelle menossa toisella haastis kierroksella.
        tosin ne kyllä käsittääkseni kattoi myös, kummalle sopii heidän mielestään, että millanen tyyppi sitte olet .. mitä se ikinä tarkoittakaan.

        Se on muuten longhaul, kirjoitettuna oikein.


      • Mymmeliinikö
        neitimaisaliini kirjoitti:

        ensi viikolla haastatteluun.osaatteko sanoa mitä kysyvät
        englanniksi tai ruotsiksi? Kuinka monta kysymystä ja oli mitä tosiaankin
        kysyivät? Mikä oli teistä vaikein kysymys? Millainen oli se ryhmätehtävä sitten?

        Kiitti kovasti!!

        Oliskos toi nyt sitten Tuikun haastattelu? Voi olla erilainen kun tämä tämänpäiväinen TC:n versio.

        Meillä ryhmätehtävä pareittain. Piti puhua "luokan" edessä. Ei ollut vaikeata.

        Yksilöhaastattelu musta aika tiukka, vaikka kaikki oli siellä iloisia ja ystävällisiä. Muutama kysymys englannilla ja ruotsilla. Ihan peruskauraa tyyliin mitä teet vapa-aikana.

        Kysymysten määrään en osaa kommentoida, aika monta. Mulla henk koht haastattelussa meni noin 40min ja aika tykitystä. Haluavat varmasti saada todellisen minäsi tiukassa paikassa esiin.
        Iloinen ja reipas mieli ilman teeskentelyä niin hyvin se menee!

        TSEMPPIÄ!!!=)

        RIIPINRAAPIN : meitä oli tasan 10, eli tiukille menee. Aikalailla pitäisi onnistua nappiin kaikessa kait? Luulen, että henkilökemiat merkkaa kaikkein eniten tässä ekassa vaiheessa. Täytyypi toivoa, että säteilevä persoonani valloitti heidät, Heh!


      • terracot
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Sanoivat, että ilmoittavat s-postilla, jos ei tule valituksi haastatteluun. (siis tähän ekaan). Siispä siihen asti on ainakin toivoa! Lippu korkealla vaan!

        hyvä tietää ettei odottele sitten turhaan. Kiitos kun jaksoit ilmoittaa:). Pidän sulle peukkuja että pääset kurssille!


      • riipinraapin
        neitimaisaliini kirjoitti:

        ensi viikolla haastatteluun.osaatteko sanoa mitä kysyvät
        englanniksi tai ruotsiksi? Kuinka monta kysymystä ja oli mitä tosiaankin
        kysyivät? Mikä oli teistä vaikein kysymys? Millainen oli se ryhmätehtävä sitten?

        Kiitti kovasti!!

        Moi!

        Enpä usko, että tällaseen haastatteluun voi varsinaisesti harjoitella tms. Olet vaan oma itsesi, hyvin se menee. Kysymykset ovat henkilökohtasia, jokaisella varmaan aika erilaiset, niihin ei liene oikeeta tai väärää vastausta!! Joten relax and enjoy!


      • Riipinraapin
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Oliskos toi nyt sitten Tuikun haastattelu? Voi olla erilainen kun tämä tämänpäiväinen TC:n versio.

        Meillä ryhmätehtävä pareittain. Piti puhua "luokan" edessä. Ei ollut vaikeata.

        Yksilöhaastattelu musta aika tiukka, vaikka kaikki oli siellä iloisia ja ystävällisiä. Muutama kysymys englannilla ja ruotsilla. Ihan peruskauraa tyyliin mitä teet vapa-aikana.

        Kysymysten määrään en osaa kommentoida, aika monta. Mulla henk koht haastattelussa meni noin 40min ja aika tykitystä. Haluavat varmasti saada todellisen minäsi tiukassa paikassa esiin.
        Iloinen ja reipas mieli ilman teeskentelyä niin hyvin se menee!

        TSEMPPIÄ!!!=)

        RIIPINRAAPIN : meitä oli tasan 10, eli tiukille menee. Aikalailla pitäisi onnistua nappiin kaikessa kait? Luulen, että henkilökemiat merkkaa kaikkein eniten tässä ekassa vaiheessa. Täytyypi toivoa, että säteilevä persoonani valloitti heidät, Heh!

        henkilökemiat oli kohillaan ja muutoinkin homma olisi mennyt nappiin. Mun mielestä haastattelu oli leppoisa, mutta mulla olikin takana jo vuodentakaset haastattelut ja muutenkin lentokokemusta, joten ehkä sekin helpotti. Lykkyvä pyttyyn ja laitellaan ens viikolla viestiä kun soittoja satelee... tiistaina vielä haastattelut, joten keskiviikosta aletaan jännäämään!!


      • lentoemo2
        hmm. kirjoitti:

        Se on muuten longhaul, kirjoitettuna oikein.

        Täällä ollaan kavereiden kanssa seurattu tätä keskustelua ja ihmetellään, miksei meille jo lentäneille ole kutsua tullu. Ollaan iso joukko finskiläisiä ja ei mitään kutsua. Boikotoidaanko tässä finskiläisiä, luulLaanko, että mennään sinne kesken kauden takas jos kutsu käy??? Ihan tasavarmasti olemme päteviä emoja ja monella jo muistakin yhtiöistä kokemusta, ei siis vain finskiltä.
        Mulle on toisaalta sama, tuleeko sitä kutsua vai ei. Mutta on se kumma, jos meitä on 250 kappaletta nyt ilman töitä ja omistetaan samat konetyypit kuin esim TC´llä, niin miks helvatissa ei kutsua oo kellekään irronnut ( puhun omasta tuttavapiiristäni, n.20 kpl, jotka sinne hakeneet ).
        Toisaalta ymmärrän, että halutaan uusia monestakin syystä, mutta toisaalta, jos matkustajia aateltais niin työhön tottuneilta jäis oikeesti enempi aikaa myös asiakaspalveluun. Työ koneessa vaatii aluksi paljon, on paljon muistettavaa- rutiinit, proceduurit jne.. Ei voi kuin ihmetellä oikeasti. Oikeastihan se menee niin, että on osoitettava, miksi joku joukko ei saa ees haastatteluun kutsua, jos ruvetaan oikein ilkeäksi.
        Sanoisivat sitten hakukriteereiksi , ettei finskitaustaa, saatikka muuta kokemusta eri yhtiöiltä.. Monelta hakemukselta säästyisivät..


      • lentoemo3
        lentoemo2 kirjoitti:

        Täällä ollaan kavereiden kanssa seurattu tätä keskustelua ja ihmetellään, miksei meille jo lentäneille ole kutsua tullu. Ollaan iso joukko finskiläisiä ja ei mitään kutsua. Boikotoidaanko tässä finskiläisiä, luulLaanko, että mennään sinne kesken kauden takas jos kutsu käy??? Ihan tasavarmasti olemme päteviä emoja ja monella jo muistakin yhtiöistä kokemusta, ei siis vain finskiltä.
        Mulle on toisaalta sama, tuleeko sitä kutsua vai ei. Mutta on se kumma, jos meitä on 250 kappaletta nyt ilman töitä ja omistetaan samat konetyypit kuin esim TC´llä, niin miks helvatissa ei kutsua oo kellekään irronnut ( puhun omasta tuttavapiiristäni, n.20 kpl, jotka sinne hakeneet ).
        Toisaalta ymmärrän, että halutaan uusia monestakin syystä, mutta toisaalta, jos matkustajia aateltais niin työhön tottuneilta jäis oikeesti enempi aikaa myös asiakaspalveluun. Työ koneessa vaatii aluksi paljon, on paljon muistettavaa- rutiinit, proceduurit jne.. Ei voi kuin ihmetellä oikeasti. Oikeastihan se menee niin, että on osoitettava, miksi joku joukko ei saa ees haastatteluun kutsua, jos ruvetaan oikein ilkeäksi.
        Sanoisivat sitten hakukriteereiksi , ettei finskitaustaa, saatikka muuta kokemusta eri yhtiöiltä.. Monelta hakemukselta säästyisivät..

        Aika mielenkiintoista tämä on, että kokeneita työntekijöitä ei kutsuta. Tietysti varmasti kokemattomistakin löytyy täysin yhtä hyviä ja jopa parempiakin työntekijöitä, mutta luulisi alalla kuin alalla edeltävän työkokemuksen merkkaavan jotain. Ehkä Airpro osaa antaa tähän vielä vastauksen, jos nyt näin on, että kokeneet eivät suurilta osin pääse edes pääse haastatteluun.


      • taivahalle
        lentoemo3 kirjoitti:

        Aika mielenkiintoista tämä on, että kokeneita työntekijöitä ei kutsuta. Tietysti varmasti kokemattomistakin löytyy täysin yhtä hyviä ja jopa parempiakin työntekijöitä, mutta luulisi alalla kuin alalla edeltävän työkokemuksen merkkaavan jotain. Ehkä Airpro osaa antaa tähän vielä vastauksen, jos nyt näin on, että kokeneet eivät suurilta osin pääse edes pääse haastatteluun.

        Itselläni siis finskitausta ja sain kutsun haastatteluun, joten ei varmaankaan mikään yleinen linjaus. Voihan se kutsu vielä tulla!


      • emokki
        lentoemo3 kirjoitti:

        Aika mielenkiintoista tämä on, että kokeneita työntekijöitä ei kutsuta. Tietysti varmasti kokemattomistakin löytyy täysin yhtä hyviä ja jopa parempiakin työntekijöitä, mutta luulisi alalla kuin alalla edeltävän työkokemuksen merkkaavan jotain. Ehkä Airpro osaa antaa tähän vielä vastauksen, jos nyt näin on, että kokeneet eivät suurilta osin pääse edes pääse haastatteluun.

        No hyvä, että osa finskiläisitä sentään saanut kutsun. Onko sitä ennen mittään kokemusta??
        Toivottavasti nappaa sulla, näinä aikoina töihin ois ihana päästä.
        Miten sun haastis meni, vai onko vielä ollut? Kumpaan yhtiöön oisit menossa?

        Pidetään peukut ylhäällä!!!


      • emokki jatkaa
        emokki kirjoitti:

        No hyvä, että osa finskiläisitä sentään saanut kutsun. Onko sitä ennen mittään kokemusta??
        Toivottavasti nappaa sulla, näinä aikoina töihin ois ihana päästä.
        Miten sun haastis meni, vai onko vielä ollut? Kumpaan yhtiöön oisit menossa?

        Pidetään peukut ylhäällä!!!

        Unohtui sanoa, että oon täysin varma, että osa aikoo ottaa yhteyttä Airprohon ja kysyä, mistä kiikastaa, jos työkokemuksen vuoksi hyljätään.
        Osa on kaiketi kyseisillä yhtiöillä lentänyt ja sitten siirtynyt finskille. Jos polttanut sillat mennessään, niin ymmärrettävää, mutta jos kerran ollut haluttu työntekijä ja itse tekee päätöksen, ettei jatka sopimusta jatka, niin onko se syy olla ottamatta haastatteluun??
        Työkokemus tällä alalla eduksi, tosin ymmärrän myös, jos haluavat uusia kasvoja alalle-- tosin osahan niistäkin joskus siirtynee sitten finskille.
        Aikooko joku tosiaan kysellä syitä miksei haastattelukutsuja kuulu? Meitä näyttää olevan aika kasa, koska minullakin kasa ystäviä, jotka lentäneet 2-6 vuotta ja kellekään ei ole kutsua tullut..


      • Mymmeliinikö
        emokki kirjoitti:

        No hyvä, että osa finskiläisitä sentään saanut kutsun. Onko sitä ennen mittään kokemusta??
        Toivottavasti nappaa sulla, näinä aikoina töihin ois ihana päästä.
        Miten sun haastis meni, vai onko vielä ollut? Kumpaan yhtiöön oisit menossa?

        Pidetään peukut ylhäällä!!!

        Mun mielestä ei vielä yhtään kutsuttu Tuikun haastatteluun ja rekryävät sinne enemmän väkeä kun TC:lle, joten ei peli ole vielä menetetty ex-Finskiläisillä toisaankaan.

        En kyllä keksi nitään järkevää syytä muuten tohon kysymykseen, miksei kaikkia valmiita ole kutsuttu haastatteluun kun, että jos kutsutaan reservistä Finskille takas.

        Onko kellään tietoa onko jonkun näköinen bondi näissä lentoyhtiöissä? Sittenhän se ei voisi olla syy, kö? Olenko ymmärtänyt oikein, että käytäntönä on se, että koulutus on maksuton, mutta sitten sitoutuu lentämään tietyn ajan sillä lentoyhtiöllä?

        Joutuuko jo "valmiit" käymään koko koulutuksen kuitenkin uudelleen taas? Silloinhan se aikaisempi kokemus ei rahallisesti olisi merkittävää lentoyhtiölle?

        Tämä nyt vaan oli pohdintaa, eikä mulla ole minkään näköistä aijempaa kokemusta ilmailualasta.


      • Mymmeliinikö
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Mun mielestä ei vielä yhtään kutsuttu Tuikun haastatteluun ja rekryävät sinne enemmän väkeä kun TC:lle, joten ei peli ole vielä menetetty ex-Finskiläisillä toisaankaan.

        En kyllä keksi nitään järkevää syytä muuten tohon kysymykseen, miksei kaikkia valmiita ole kutsuttu haastatteluun kun, että jos kutsutaan reservistä Finskille takas.

        Onko kellään tietoa onko jonkun näköinen bondi näissä lentoyhtiöissä? Sittenhän se ei voisi olla syy, kö? Olenko ymmärtänyt oikein, että käytäntönä on se, että koulutus on maksuton, mutta sitten sitoutuu lentämään tietyn ajan sillä lentoyhtiöllä?

        Joutuuko jo "valmiit" käymään koko koulutuksen kuitenkin uudelleen taas? Silloinhan se aikaisempi kokemus ei rahallisesti olisi merkittävää lentoyhtiölle?

        Tämä nyt vaan oli pohdintaa, eikä mulla ole minkään näköistä aijempaa kokemusta ilmailualasta.

        Tulipas kankeata tekstiä, mutta kait mun pointti tuli sieltä selväksi, heh! Aivot on jo untenmailla.


      • yli-ikäinen
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Tulipas kankeata tekstiä, mutta kait mun pointti tuli sieltä selväksi, heh! Aivot on jo untenmailla.

        Haluavatkohan tasapaksun lauman kokemattomia, nuoria(?) joita helpompi "muokata" ja säästyvät maksamasta parempaa palkkaa kokeneille.

        Aattelin pistää paprut menemään koittaakseni kepillä jäätä, sittenhän sen näkee. Eivätkös tee vain määräaikasia soppareita talven yli..?


      • lentoemäntä2
        yli-ikäinen kirjoitti:

        Haluavatkohan tasapaksun lauman kokemattomia, nuoria(?) joita helpompi "muokata" ja säästyvät maksamasta parempaa palkkaa kokeneille.

        Aattelin pistää paprut menemään koittaakseni kepillä jäätä, sittenhän sen näkee. Eivätkös tee vain määräaikasia soppareita talven yli..?

        Airprolla ei ole bondia, kai. Musta se oisikin hyvä vaihtoehto, jos pelkäävät finskiläisten jättävän heidät pulaan. Itse ainakin oisin sopimuskauden mielelläni kokonaan, eikä ainakaan minulle tulisi mieleenkään pomppia paikasta toiseen.
        Meillä finskiläisillä tosiaan on noi samat koneyypit kuin TC´llä, eli meidän kohdalla voisi harkita lyhyempää koulutusta, joka olisi kannattavaa kaikille. Airpron palkka on muutenkin aikas surkee, niin ei se voi olla syy etteivät haluaisi jo lentäneille maksaa.
        Oikeesti hatuttaa, kun tietää olevansa hyvä ja erinomaiset suositukset, mutta silti ei kelpaa ees haastatteluun. En tosin luovu toivosta ja uskon, että kaikella on tarkoituksensa.. Jos en pääse, niin elämä jatkuu.. Mutta enpä ole ainoa tosiaan kuka tätä ihmettelee.
        Airprolla tosiaan ei etuja, ja lisiä maksetaan mm.päivystyksestä aika heikonlailla. Hävisivät mm. aikoinaan AirFinlandille oikeusjutun, jossa eivät maksaneet päivystyksestä.. Mutta lentämäänhän sitä halutaan, oli työnantaja kuka tahansa..
        Mutta sen voin kertoa, että liitto ollut yhteydessä aika paljon Airprohon.. Mutta kuten sanoin, hinku ja motivaatio kova tähän työhön, joten senkin sitten kestäisi.


      • mymmeliinikö
        lentoemäntä2 kirjoitti:

        Airprolla ei ole bondia, kai. Musta se oisikin hyvä vaihtoehto, jos pelkäävät finskiläisten jättävän heidät pulaan. Itse ainakin oisin sopimuskauden mielelläni kokonaan, eikä ainakaan minulle tulisi mieleenkään pomppia paikasta toiseen.
        Meillä finskiläisillä tosiaan on noi samat koneyypit kuin TC´llä, eli meidän kohdalla voisi harkita lyhyempää koulutusta, joka olisi kannattavaa kaikille. Airpron palkka on muutenkin aikas surkee, niin ei se voi olla syy etteivät haluaisi jo lentäneille maksaa.
        Oikeesti hatuttaa, kun tietää olevansa hyvä ja erinomaiset suositukset, mutta silti ei kelpaa ees haastatteluun. En tosin luovu toivosta ja uskon, että kaikella on tarkoituksensa.. Jos en pääse, niin elämä jatkuu.. Mutta enpä ole ainoa tosiaan kuka tätä ihmettelee.
        Airprolla tosiaan ei etuja, ja lisiä maksetaan mm.päivystyksestä aika heikonlailla. Hävisivät mm. aikoinaan AirFinlandille oikeusjutun, jossa eivät maksaneet päivystyksestä.. Mutta lentämäänhän sitä halutaan, oli työnantaja kuka tahansa..
        Mutta sen voin kertoa, että liitto ollut yhteydessä aika paljon Airprohon.. Mutta kuten sanoin, hinku ja motivaatio kova tähän työhön, joten senkin sitten kestäisi.

        Ainakin haastattelussa puhuttiin id-eduista


      • niksnaksnoks
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Mun mielestä ei vielä yhtään kutsuttu Tuikun haastatteluun ja rekryävät sinne enemmän väkeä kun TC:lle, joten ei peli ole vielä menetetty ex-Finskiläisillä toisaankaan.

        En kyllä keksi nitään järkevää syytä muuten tohon kysymykseen, miksei kaikkia valmiita ole kutsuttu haastatteluun kun, että jos kutsutaan reservistä Finskille takas.

        Onko kellään tietoa onko jonkun näköinen bondi näissä lentoyhtiöissä? Sittenhän se ei voisi olla syy, kö? Olenko ymmärtänyt oikein, että käytäntönä on se, että koulutus on maksuton, mutta sitten sitoutuu lentämään tietyn ajan sillä lentoyhtiöllä?

        Joutuuko jo "valmiit" käymään koko koulutuksen kuitenkin uudelleen taas? Silloinhan se aikaisempi kokemus ei rahallisesti olisi merkittävää lentoyhtiölle?

        Tämä nyt vaan oli pohdintaa, eikä mulla ole minkään näköistä aijempaa kokemusta ilmailualasta.

        Mistä tiedät bondeista ja reservistä jos sinulla ei ole aiempaa kokemusta ilmailualasta? Jotenkin vaan haiskastaa..


      • taivahalle
        lentoemäntä2 kirjoitti:

        Airprolla ei ole bondia, kai. Musta se oisikin hyvä vaihtoehto, jos pelkäävät finskiläisten jättävän heidät pulaan. Itse ainakin oisin sopimuskauden mielelläni kokonaan, eikä ainakaan minulle tulisi mieleenkään pomppia paikasta toiseen.
        Meillä finskiläisillä tosiaan on noi samat koneyypit kuin TC´llä, eli meidän kohdalla voisi harkita lyhyempää koulutusta, joka olisi kannattavaa kaikille. Airpron palkka on muutenkin aikas surkee, niin ei se voi olla syy etteivät haluaisi jo lentäneille maksaa.
        Oikeesti hatuttaa, kun tietää olevansa hyvä ja erinomaiset suositukset, mutta silti ei kelpaa ees haastatteluun. En tosin luovu toivosta ja uskon, että kaikella on tarkoituksensa.. Jos en pääse, niin elämä jatkuu.. Mutta enpä ole ainoa tosiaan kuka tätä ihmettelee.
        Airprolla tosiaan ei etuja, ja lisiä maksetaan mm.päivystyksestä aika heikonlailla. Hävisivät mm. aikoinaan AirFinlandille oikeusjutun, jossa eivät maksaneet päivystyksestä.. Mutta lentämäänhän sitä halutaan, oli työnantaja kuka tahansa..
        Mutta sen voin kertoa, että liitto ollut yhteydessä aika paljon Airprohon.. Mutta kuten sanoin, hinku ja motivaatio kova tähän työhön, joten senkin sitten kestäisi.

        Minä siis olin haastattelussa TC:lle, siinä oli useampikin finskiläinen. Ja muistaakseni Airprolla on jonkinlainen bondi, että kausi tehdään loppuun. Eikä mulla olisi aikomustakaan kipittää takas finkille, jos kutsu tulis, soppari loppuun vähintään.
        Hakuhan on vielä auki, ja onkohan TUI:lle vielä kutsuttu ketään. Sinne värvätään paljon enemmän porukkaa, joten malttakaahan vaan, kyllä niitä soittoja varmaan tulee. TC:lle ei hirveesti porukkaa oteta kurssille ja todellinen tarve olikin auki. Haastattelussakin kysyttiin olisko valmis menemään kurssille, jos tarjolla olisi vain reservi. Eli varsinainen henkilöstötarve lienee vielä laskimen alla.
        hakijoita on nyt niin paljon ja kilpailu kovaa, että tunteet alkaa käymään kuumina.
        Kyllähän tässä itse kukin töitä tarviis, ja toivotaan että tämä taantuma lähtis pikku hiljaa nousuun, niin päästäis kaikki taivahalle yhtiöllä tai toisella!!!
        Tsemppiä kaikille hakijoille, joitakin onni suosii, toiset saa pettyä...


      • TC´n kkasvatti
        niksnaksnoks kirjoitti:

        Mistä tiedät bondeista ja reservistä jos sinulla ei ole aiempaa kokemusta ilmailualasta? Jotenkin vaan haiskastaa..

        Ei aina ole ainakaan bondia ollut. Mutta hyvä, jos on, jos se helpottaisi osan sisälle pääsyä.
        Id-edut oli silloin seuraavat- TC´n omille lennoille pääs, jos kapteenille, ja purserille sopi ja jos mukaan muu ei ollut sitä ennen kysynyt. Finskille tais olla jotain heikkoja etuja 6kk´n jälkeen. En muista, mutta mitättömät oli. Ja kuinka sitä siellä kamalasti ehtis käyttääkään, jos soppari 7kk ja töitä teet suht paljon-- tarkotan, että 3 päivän vapaita...
        Silloin osa oli 75% töissä, ja kuulemma siellä ollut niitäkin nykyään. Faktaa on, ettei uudet mene kaukolennoille vaan suhaavat kanariaa, funchalia ja banjulia.Ei siellä poolilla makoilla päiviä. Montaa sinne ei oteta ja millaset sopparit ne saa, on epäselvää.
        Reissut tosiaan maksimissaan 2 yötä ja jos se napsahtaa, niin molempina päivinä on töitä..
        Hyvä yhtiö ei sinänsä. Hyvä jengi, kiva työ ja sinällänsä se Airpron touhu on kuulemma hieman parantunut.

        TUI´n puoli taas ollut enempi tyytymätöntä. En tiedä, onko faktaa, mutta TUIlaiset joutuisivat maksaa siitä kököstä ruoasta. Faktahan on, että lennoilla tärkee juoda ja syödä ja on oikeesti kumma, jos työnantaja ei tarjoo ruokaa lennoilla. Tai jos tarjoo, veloittaa siitä. Tätä ei tod. ole missään muussa yhtiössä. Päinvastoin!!!!!! Pidetään huoli, että ihmisten energiataso ois oikea.. Mutta enpä mä siellä oo niitä asioita päättämässä ja nää tosiaan vaan kavereiden kertomaa Airpron tekemistä soppareista TUIn kanssa.


      • Mymmeliinikö
        niksnaksnoks kirjoitti:

        Mistä tiedät bondeista ja reservistä jos sinulla ei ole aiempaa kokemusta ilmailualasta? Jotenkin vaan haiskastaa..

        Tiettyjä asioita kannattaa varmaankin ottaa selville ennenkun työpaikkaa hakee ja olen ahkerasti googlettanut, kysellyt tutuilta ja isältä =)

        Tällä hetkellä haiskahtaa vaan kainalot kun en ole vieläkään jaksanut raahautua aamusuihkuun.

        P.s olisin kyllä PALJON huojentuneemmalla ja varmemmalla ololla jos olisi sitä kokemusta ca:n työstä

        Vit laav,

        My


      • Mymmeliinikö
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Tiettyjä asioita kannattaa varmaankin ottaa selville ennenkun työpaikkaa hakee ja olen ahkerasti googlettanut, kysellyt tutuilta ja isältä =)

        Tällä hetkellä haiskahtaa vaan kainalot kun en ole vieläkään jaksanut raahautua aamusuihkuun.

        P.s olisin kyllä PALJON huojentuneemmalla ja varmemmalla ololla jos olisi sitä kokemusta ca:n työstä

        Vit laav,

        My

        Mulle tuli jotenkin sellainen olo, että työsopparin ja rekryn hoitaa AP ja siellä ollaan palkkalistoilla, mutta noi ruokailut, työvuorot ja edut tulee TC:n mukaan?

        Alanko jo sekoilemaan?


      • TC´n kasvatti
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Mulle tuli jotenkin sellainen olo, että työsopparin ja rekryn hoitaa AP ja siellä ollaan palkkalistoilla, mutta noi ruokailut, työvuorot ja edut tulee TC:n mukaan?

        Alanko jo sekoilemaan?

        Ruokailut ym tosiaan tulee emoyhtiöltä. Palkan tosiaan maksaa Airpro ja sieltä ei etuja tule. Moni jo vuosia toivonut, että AP lähtis tosta välistä pois-- palkka, edut ym.paranis.. Mutta eipä oo lähtenyt.

        Soittakaa liittoon ja kyselkää AP´sta, se on mun neuvo.

        TC itsessään oli mahtawa!


      • ihmettelee...
        TC´n kasvatti kirjoitti:

        Ruokailut ym tosiaan tulee emoyhtiöltä. Palkan tosiaan maksaa Airpro ja sieltä ei etuja tule. Moni jo vuosia toivonut, että AP lähtis tosta välistä pois-- palkka, edut ym.paranis.. Mutta eipä oo lähtenyt.

        Soittakaa liittoon ja kyselkää AP´sta, se on mun neuvo.

        TC itsessään oli mahtawa!

        Onkohan kukaan ajatellut sellaista vaihtoehtoa, että mitäs jos se ei olekkaan Airpro joka ei halua meitä finskiläisiä vaan jos kyseessä onkin Thomas Cook / TUIfly?
        Kyllä se silleen on ihan ymärrettävää, että lentoyhtiöt "pelkäävät" palkata emoja/stujuja jotka olisivat edelleen työsuhteessa edellisessä firmassa jos vain töitä riittäisi...
        Asia olis ihan eri jos vaikka edellinen firma olisi mennyt konkkaan ja siten paluuta sinne ei ole.
        Olen kuullut muualtakin, että meitä Finskiläisiä ei mielellään palkata koska jos kutsu tulee takas niin moni lähtis varmaan kesken kauden ja sit taas toinen firma olisi pulassa.

        Mutta toivotaan parasta.....


      • TC´n kasvatti
        ihmettelee... kirjoitti:

        Onkohan kukaan ajatellut sellaista vaihtoehtoa, että mitäs jos se ei olekkaan Airpro joka ei halua meitä finskiläisiä vaan jos kyseessä onkin Thomas Cook / TUIfly?
        Kyllä se silleen on ihan ymärrettävää, että lentoyhtiöt "pelkäävät" palkata emoja/stujuja jotka olisivat edelleen työsuhteessa edellisessä firmassa jos vain töitä riittäisi...
        Asia olis ihan eri jos vaikka edellinen firma olisi mennyt konkkaan ja siten paluuta sinne ei ole.
        Olen kuullut muualtakin, että meitä Finskiläisiä ei mielellään palkata koska jos kutsu tulee takas niin moni lähtis varmaan kesken kauden ja sit taas toinen firma olisi pulassa.

        Mutta toivotaan parasta.....

        Asia on niin, että AP hoitaa rekryn. Mun avokki lentää TUI´lla ja parhaan ystävän mies TC´LLä Tanskassa ja ne on oikeesti aivan huuli pyöreenä..


      • ????
        TC´n kasvatti kirjoitti:

        Asia on niin, että AP hoitaa rekryn. Mun avokki lentää TUI´lla ja parhaan ystävän mies TC´LLä Tanskassa ja ne on oikeesti aivan huuli pyöreenä..

        Kuka on huuli pyöreenä ja mistä?


      • minä..
        ???? kirjoitti:

        Kuka on huuli pyöreenä ja mistä?

        tarkoittanee varmaan sitä, etteivät jo lentäneet ole saaneet kutsua haastiksiin toivotussa määrin..


      • tämäkin...
        minä.. kirjoitti:

        tarkoittanee varmaan sitä, etteivät jo lentäneet ole saaneet kutsua haastiksiin toivotussa määrin..

        Tää on kylllä ihan selkee juttu.

        Eivät tietenkään ota Finskillä lentäneitä, ainakaan suuressa määrin. Miksi ottaa toisen firman kurssit käyneitä ja siellä lentäneitä henkilöitä, joiden päähän on viimeisten vuosien aikana taottu tietyt proseduurit ja säännöt. Myös näiden firmojen toimitamallit/edut/rutiinit eivät ole ihan niin viimeiseen asti hiottu kuin esim. Finskin, ja tästä seuraisi eittämättä naaman vertailua ja naaman nyrpistelya vähintään verhon takana. Etenkin jos ex-/tulevia-Finskiläisiä olisi paljon.

        Sitä ei kai kukaan kielllä, etteikö joukossa olisi kovinkin hyviä tyyppejä, mutta ylipäätään lomalentoihmiset ja Finskiläiset erottaa jo kaukaa. Hakevat siis erityyppisiä henkilöitä kaiken lisäksi.

        Nimim. Itse molemmilla puolilla työskennellyt


      • Sanni ca 6
        tämäkin... kirjoitti:

        Tää on kylllä ihan selkee juttu.

        Eivät tietenkään ota Finskillä lentäneitä, ainakaan suuressa määrin. Miksi ottaa toisen firman kurssit käyneitä ja siellä lentäneitä henkilöitä, joiden päähän on viimeisten vuosien aikana taottu tietyt proseduurit ja säännöt. Myös näiden firmojen toimitamallit/edut/rutiinit eivät ole ihan niin viimeiseen asti hiottu kuin esim. Finskin, ja tästä seuraisi eittämättä naaman vertailua ja naaman nyrpistelya vähintään verhon takana. Etenkin jos ex-/tulevia-Finskiläisiä olisi paljon.

        Sitä ei kai kukaan kielllä, etteikö joukossa olisi kovinkin hyviä tyyppejä, mutta ylipäätään lomalentoihmiset ja Finskiläiset erottaa jo kaukaa. Hakevat siis erityyppisiä henkilöitä kaiken lisäksi.

        Nimim. Itse molemmilla puolilla työskennellyt

        Taidat olla oikeassa. Tosin tiedän kaksi jotka kävivät vain Finnairin kurssin, eivätkä silti ole päässeet haastatteluun. Epäilen muistavatko proseduureja kun kurssista on aikaa, olisiko yli vuosi. Finskiläisillä voi myös puuttua senttejä pituudesta. Tui ja TC vaativat pidempiä emoja. (Monethan hakevat vaikka puuttuu pituudesta sentti). On silti kummallista, ettei ketään edes haastatella. Pitäisihän ammattilaisten erottaa jyvät akanoista. Monella ex-Finskiläisellä on kuitenkin takanaan lomalentotaustaa tai muuta palvelualan taustaa.


      • vastaa
        Sanni ca 6 kirjoitti:

        Taidat olla oikeassa. Tosin tiedän kaksi jotka kävivät vain Finnairin kurssin, eivätkä silti ole päässeet haastatteluun. Epäilen muistavatko proseduureja kun kurssista on aikaa, olisiko yli vuosi. Finskiläisillä voi myös puuttua senttejä pituudesta. Tui ja TC vaativat pidempiä emoja. (Monethan hakevat vaikka puuttuu pituudesta sentti). On silti kummallista, ettei ketään edes haastatella. Pitäisihän ammattilaisten erottaa jyvät akanoista. Monella ex-Finskiläisellä on kuitenkin takanaan lomalentotaustaa tai muuta palvelualan taustaa.

        Niin ja osalla finskiläisistä työskentelee lomalennoilla ja ne jotka eivät ole ns. lomalentoryhmässä tekevät silloin tällöin lomalentoja.

        Ja varmasti ammattilaiset osaavat työnsä myös lomalennoilla. Tietty lomalennolla oleva emo käyttäytyy erilailla kuin esim. reittilennon businessluokassa.

        Ja taitoahan on myös oppia uutta ja soveltaa jo oppimista.

        Itse lentänyt lomalentoyhtiöllä, reittilentoyhtiöllä ja finskillä, mutta eipä oo tännekään kutsua tullut. Tosin en yllätty.

        En usko, että siellä väärää naamaa näytettäis, jos sais työskennellä haluamassaan ammatissa. Tuskin kukaan hakee töihin, jos ei sitä haluaisi tehdä.
        Itsellä ainakin motivaatio oisi hyvä.. Ja kypsyyskin on tällä alalla valttia joustavuuden ja kaiken muun ohella.. ;) Joten musta tässä pitäis merkata ammattitaito, eikä se mistä sen saanut.. Tuskin esim. s-marketin kassalla ikänsä ollut lynkattaisiin, jos hakisi cittariin k-ryhmään.. Siinäkin luultavasti ratkaisisi työkokemus alalta.. Vai??


      • palkka kaikilla
        yli-ikäinen kirjoitti:

        Haluavatkohan tasapaksun lauman kokemattomia, nuoria(?) joita helpompi "muokata" ja säästyvät maksamasta parempaa palkkaa kokeneille.

        Aattelin pistää paprut menemään koittaakseni kepillä jäätä, sittenhän sen näkee. Eivätkös tee vain määräaikasia soppareita talven yli..?

        Oli sulla lentokokemusta tai ei niin palkka on ihan sama!


      • kärsivällisyyttä
        vastaa kirjoitti:

        Niin ja osalla finskiläisistä työskentelee lomalennoilla ja ne jotka eivät ole ns. lomalentoryhmässä tekevät silloin tällöin lomalentoja.

        Ja varmasti ammattilaiset osaavat työnsä myös lomalennoilla. Tietty lomalennolla oleva emo käyttäytyy erilailla kuin esim. reittilennon businessluokassa.

        Ja taitoahan on myös oppia uutta ja soveltaa jo oppimista.

        Itse lentänyt lomalentoyhtiöllä, reittilentoyhtiöllä ja finskillä, mutta eipä oo tännekään kutsua tullut. Tosin en yllätty.

        En usko, että siellä väärää naamaa näytettäis, jos sais työskennellä haluamassaan ammatissa. Tuskin kukaan hakee töihin, jos ei sitä haluaisi tehdä.
        Itsellä ainakin motivaatio oisi hyvä.. Ja kypsyyskin on tällä alalla valttia joustavuuden ja kaiken muun ohella.. ;) Joten musta tässä pitäis merkata ammattitaito, eikä se mistä sen saanut.. Tuskin esim. s-marketin kassalla ikänsä ollut lynkattaisiin, jos hakisi cittariin k-ryhmään.. Siinäkin luultavasti ratkaisisi työkokemus alalta.. Vai??

        Hyvät ihmiset... Älkääpäs nyt vielä hätäilkö.

        Kaverini oli haastattelussa ja nyt on kuulemma menossa vasta TC:n haku jonne todellakin vain noin 10 pääsee kurssille.
        TUI:n haastattelut alkavat vasta elokuun puolella jolloin alkaa sadella kutsuja haastatteluihin....


      • ........................
        vastaa kirjoitti:

        Niin ja osalla finskiläisistä työskentelee lomalennoilla ja ne jotka eivät ole ns. lomalentoryhmässä tekevät silloin tällöin lomalentoja.

        Ja varmasti ammattilaiset osaavat työnsä myös lomalennoilla. Tietty lomalennolla oleva emo käyttäytyy erilailla kuin esim. reittilennon businessluokassa.

        Ja taitoahan on myös oppia uutta ja soveltaa jo oppimista.

        Itse lentänyt lomalentoyhtiöllä, reittilentoyhtiöllä ja finskillä, mutta eipä oo tännekään kutsua tullut. Tosin en yllätty.

        En usko, että siellä väärää naamaa näytettäis, jos sais työskennellä haluamassaan ammatissa. Tuskin kukaan hakee töihin, jos ei sitä haluaisi tehdä.
        Itsellä ainakin motivaatio oisi hyvä.. Ja kypsyyskin on tällä alalla valttia joustavuuden ja kaiken muun ohella.. ;) Joten musta tässä pitäis merkata ammattitaito, eikä se mistä sen saanut.. Tuskin esim. s-marketin kassalla ikänsä ollut lynkattaisiin, jos hakisi cittariin k-ryhmään.. Siinäkin luultavasti ratkaisisi työkokemus alalta.. Vai??

        Kaikki aina luulee, että se on joku hieno meriitti et on ollu Finskillä töissä ja ovet aukeavat muissa lentöyhtiöissä...
        Valitettavasti näin ei ole, taitaa olla finski tausta jopa haitaksi.

        Jos itse olisin päättämässä ketä palkattais niin en myöskään ottaisi finskiläisiä koska se on sata varma, että jokainen juoksee ovet paukkuen takaisin kesken kauden Finskille jos vaan kutsu käy.
        Ajatteles tilannetta... Olet esim TUI:lla 6kk sopimuksella ja 2kk jälkeen tulee Finskiltä soitto, että nyt olis töitä tarjolla vuodeksi ensi kuun alusta. Niin kuinka moni ei lähtis???


      • nimimerkki x
        ........................ kirjoitti:

        Kaikki aina luulee, että se on joku hieno meriitti et on ollu Finskillä töissä ja ovet aukeavat muissa lentöyhtiöissä...
        Valitettavasti näin ei ole, taitaa olla finski tausta jopa haitaksi.

        Jos itse olisin päättämässä ketä palkattais niin en myöskään ottaisi finskiläisiä koska se on sata varma, että jokainen juoksee ovet paukkuen takaisin kesken kauden Finskille jos vaan kutsu käy.
        Ajatteles tilannetta... Olet esim TUI:lla 6kk sopimuksella ja 2kk jälkeen tulee Finskiltä soitto, että nyt olis töitä tarjolla vuodeksi ensi kuun alusta. Niin kuinka moni ei lähtis???

        Juuri näin. Sitäpaitsi se, että on Finskillä lentänyt lomalentoja ei tarkoita sitä, että sopisi lomalentoyhtiön porukkaan!


      • emokki..
        nimimerkki x kirjoitti:

        Juuri näin. Sitäpaitsi se, että on Finskillä lentänyt lomalentoja ei tarkoita sitä, että sopisi lomalentoyhtiön porukkaan!

        No mä en lähtis ja iskisivät bondin sitten, jos toi pelkona. Kyllä sieltä muutenkin ihmisiä kesken kauden lähtee.

        Hmm, lomalentoryhmään ei tosin finskilläkään pääse ihan kuka tahansa. Vaatii myös halua myydä, joten suut tukkoon.

        Joka pirun yhtiössä on huonoja ja hyv iä työntekijöitä, myös finskillä. Kaikki ei sinne halua, mutta jos tykkää työstä ja haluaa siitä pidemmän ja vaihtelevan ammatin, niin miksei hakisi valtion yhtiöön.. Nyt epävakaat olot, mutta niin on kaikissa yhtiöissä.

        Ihan sama missä sen ammattitaidon saanut, jos työnsä hoitaa ja mootivoitunut ko.yritystä palvelemaan... Oikeeeeesti!!!!


      • ihmettelen vain
        emokki.. kirjoitti:

        No mä en lähtis ja iskisivät bondin sitten, jos toi pelkona. Kyllä sieltä muutenkin ihmisiä kesken kauden lähtee.

        Hmm, lomalentoryhmään ei tosin finskilläkään pääse ihan kuka tahansa. Vaatii myös halua myydä, joten suut tukkoon.

        Joka pirun yhtiössä on huonoja ja hyv iä työntekijöitä, myös finskillä. Kaikki ei sinne halua, mutta jos tykkää työstä ja haluaa siitä pidemmän ja vaihtelevan ammatin, niin miksei hakisi valtion yhtiöön.. Nyt epävakaat olot, mutta niin on kaikissa yhtiöissä.

        Ihan sama missä sen ammattitaidon saanut, jos työnsä hoitaa ja mootivoitunut ko.yritystä palvelemaan... Oikeeeeesti!!!!

        No kerros nyt mikä erottaa selvästikin lomalentoemon ja Finnairlaisen?


      • emokki..
        ihmettelen vain kirjoitti:

        No kerros nyt mikä erottaa selvästikin lomalentoemon ja Finnairlaisen?

        Entäs finnairilaisen lomalentoryhmäläisen ja AP´n charter yhtiöiden työntekijän??

        Mutta minuakin kiinnostaa, mikä erottaa charter emon toisesta emosta, joka tekee eri yhtiössä melkein pelkästään chartereita???

        Oikeesti, eiköhän asia ole niin, että jos haluaa joskus vakkarisopparin, niin ei sitä keiku vuodesta toiseen AP´n määräaikaisilla soppareilla, ja välillä kesät ilman töitä.

        Kyllä finskillä on reservi, mutta arvoisille arvostelijoille tiedoksi, että niin on kaikilla muillakin isoilla yhtiöillä. Ja jos TC´n 10 uutta saa 75% sopparin, niin oikeasti ajaa melkein saman asian.. Odotat saatko töitä ja toivot, että sua nyt tarttettais..


      • emokki
        emokki.. kirjoitti:

        Entäs finnairilaisen lomalentoryhmäläisen ja AP´n charter yhtiöiden työntekijän??

        Mutta minuakin kiinnostaa, mikä erottaa charter emon toisesta emosta, joka tekee eri yhtiössä melkein pelkästään chartereita???

        Oikeesti, eiköhän asia ole niin, että jos haluaa joskus vakkarisopparin, niin ei sitä keiku vuodesta toiseen AP´n määräaikaisilla soppareilla, ja välillä kesät ilman töitä.

        Kyllä finskillä on reservi, mutta arvoisille arvostelijoille tiedoksi, että niin on kaikilla muillakin isoilla yhtiöillä. Ja jos TC´n 10 uutta saa 75% sopparin, niin oikeasti ajaa melkein saman asian.. Odotat saatko töitä ja toivot, että sua nyt tarttettais..

        Ok, jos ne niin erottaa toisistaan ja hakevat aiavn eri tyyppisiä ihmisiä, niin miten on mahdollista, että tuttavani valittiin sekä AP´n palvelukseen, että finskille??? Ja lentokokemusta oli.. Kaikki voimme päätellä, kumman valitsi.. ;)

        Että silleen.. sillä oli varmaan sit pari persoonaa, joista toinen oli tämä kauheen kehuttu AP´n charteremo ja toinen oli sitten sellanen finskiläinen, joka ei sovi lomalennoille.. Joo-o.. :D


      • sanni ca 6
        emokki kirjoitti:

        Ok, jos ne niin erottaa toisistaan ja hakevat aiavn eri tyyppisiä ihmisiä, niin miten on mahdollista, että tuttavani valittiin sekä AP´n palvelukseen, että finskille??? Ja lentokokemusta oli.. Kaikki voimme päätellä, kumman valitsi.. ;)

        Että silleen.. sillä oli varmaan sit pari persoonaa, joista toinen oli tämä kauheen kehuttu AP´n charteremo ja toinen oli sitten sellanen finskiläinen, joka ei sovi lomalennoille.. Joo-o.. :D

        En minä tiedä mistä erottaa lomalentolaisen?? en minä niin kirjoittanut vaan minua edeltävä. Olin hänen kanssaan samaa mieltä tuosta proseduuri asiasta josta kirjoitti. Onko se syy vai ikä, paino, pituus, tukan väri, kielitaito jne? Monilla finskiläisillä on lomalentotaustaa joten jos sellaisen haluavat niin kyllä löytyy henkilöitä. Mutta hyvä kuulla joidenkin finskiläisten päässeen haastatteluun muutenhan tämä kuulostaa syrjimiseltä;)


      • Off the record
        emokki kirjoitti:

        Ok, jos ne niin erottaa toisistaan ja hakevat aiavn eri tyyppisiä ihmisiä, niin miten on mahdollista, että tuttavani valittiin sekä AP´n palvelukseen, että finskille??? Ja lentokokemusta oli.. Kaikki voimme päätellä, kumman valitsi.. ;)

        Että silleen.. sillä oli varmaan sit pari persoonaa, joista toinen oli tämä kauheen kehuttu AP´n charteremo ja toinen oli sitten sellanen finskiläinen, joka ei sovi lomalennoille.. Joo-o.. :D

        Käypäs keskustelu nyt kuumana. Eikös loppujenlopuksi kaikki emot tee samaa työtä? Ja jokainen on ylpeä työpaikastaan? Ja palkka on hyvä jos on itselle riittävä?

        Esim myyjä on myyjä oli se sitten s-marketissa tai k-marketissa. Tuskin s-ryhmäläiset nokittaa ja haukkuu k-ryhmän palkkoja ja työolosuhteita?

        Ihmeen ristiriitasta porukkaa saman alan työntekijöiden kesken...

        Ja mitä olen seurannut toisia ketjuja niin kovasti Finskiläiset haukkuvat toisia lentoyhtiöitä. Mikä on motiivi?

        Ymmällään olen??!!??

        P.s jos muut yhtiöt kun Finski on niin paljon huonompia, miksi nyt haluatte kovasti AP:lle?


      • emokki
        sanni ca 6 kirjoitti:

        En minä tiedä mistä erottaa lomalentolaisen?? en minä niin kirjoittanut vaan minua edeltävä. Olin hänen kanssaan samaa mieltä tuosta proseduuri asiasta josta kirjoitti. Onko se syy vai ikä, paino, pituus, tukan väri, kielitaito jne? Monilla finskiläisillä on lomalentotaustaa joten jos sellaisen haluavat niin kyllä löytyy henkilöitä. Mutta hyvä kuulla joidenkin finskiläisten päässeen haastatteluun muutenhan tämä kuulostaa syrjimiseltä;)

        Sori, jos sekotin sut johonkin, ei ollut tarkotus.. ;) Mutta taitohan sinänsä on unohtaa ne jo opitut proseduurit ja rakentaa uusi tieto aivan uudelta pohjalta. Tietysti kokemus auttaa hahmottamaan mm.lennon kulun ihan erilailla kuin ei lentänyt.
        Musta tää on AP´n osalta finskiläisten syrjintää ja ainakin minä aion olla tästä jonnekin yhteydessä. Koska ennen olen kelvannut, mutta näköjään 2 vuotta finskillä olon jälkeen en. Ja kokemusta tosiaan on vuosien takaa. Että jos valitsevat ei lentäneen jo lentäneen tilalle, niin pitäähän siihen olla vahva peruste.

        Mutta ei tämä ois eka kerta, kuin AP soveltaa ihan omia lakeja. Tietty sitä toivois, että kaikki sais töitä ja muissa ammateissahan se työkokemus ratkasee esim haastatteluun pääsyn. AP näköjään ei. Mutta itsepähän ovat linjansa valinneet ja uskon, että en ole ainoa, joka tästä aikoo kysellä. Jos ei muuta, niin suoraan vaikka TUIlle viestiä taikka TC´lle. Ohan se ennen kuulumatonta, että kokemuksen omaavia syrjitään. Voiko joku haastattelussa ollut kertoa, kuinka paljon lentäneitä oli versus ei lentäneitä ja kauanko ne oli lentänyt vai olivatko vaan käynneet esim.peruskurssin finskillä? Kiinnostaa oikeesti tietää, että sais jonkunlaisen kuvan. Tosiasiahan on, että finskille hakee n.2000 yksilöä, joista yleensä valitaan 150-250. Eli ei sinnekään ihan kaikki pääse.Ja finski suosii muualtakin ammattitaustaa saaneita. eI VÄLTTÄMÄTTÄ TARTTE olla lentänyt, mutta kuhan ei tuu suoraan koulunpenkiltä asenteella- se on niiiiin ihanaa...

        Nyt keskustellut kavereiden kanssa ja ne taas omien tuttavien ja yksikään jo lentänyt ei ole saanut kutsua,, joten nyt kysymys kuuluu, paljonko haastatteluun päässeillä ollut lentokokemusta?????? ja kuinka monta esim 11´sta haastattelussa olleesta oli jo lentänyt..


      • emokki
        Off the record kirjoitti:

        Käypäs keskustelu nyt kuumana. Eikös loppujenlopuksi kaikki emot tee samaa työtä? Ja jokainen on ylpeä työpaikastaan? Ja palkka on hyvä jos on itselle riittävä?

        Esim myyjä on myyjä oli se sitten s-marketissa tai k-marketissa. Tuskin s-ryhmäläiset nokittaa ja haukkuu k-ryhmän palkkoja ja työolosuhteita?

        Ihmeen ristiriitasta porukkaa saman alan työntekijöiden kesken...

        Ja mitä olen seurannut toisia ketjuja niin kovasti Finskiläiset haukkuvat toisia lentoyhtiöitä. Mikä on motiivi?

        Ymmällään olen??!!??

        P.s jos muut yhtiöt kun Finski on niin paljon huonompia, miksi nyt haluatte kovasti AP:lle?

        Ite voin sanoa, että finskille siirryin, koska tosiaan tavoittena tätä lopun ikääni tehdä ja se vaikutti kaikista varmimmalta vaihtoehdolta.
        Minulla on perhe ja se, etten aina tiennyt pääsenkö talvikauden jälkeen töihin kesäksi sai minut oikeasti hakemaan finskille.

        Itse tiedän esim. TC olevan hyvä yhtiö, nimeä tosin vaihtanut aika useaan, mutta mitäpä tuosta.

        Olen itse henk.kohtaisesti juuri siitä yhtiöstä jossa työskentelen. Nyt finskille ei tartte varmaan muutamaan vuoteen haaveilla, mutta koska haluan tehdä tätä työtä, hain AP´lle. Itse siihen erittäin motivoitunut ja varmasti oisin edustanut yhtiötä parhaalla mahdollisella ammattitaidollani, jos siihen oisi suotu mahdollisuus.

        Se, millaset edut tms. firmalla on, ei mua hetkauta pätkääkään. Vaan kyseessä työ, jota haluan tehdä.
        En tiedä, muiden mielipiteistä, vastaan vain omastani. :)


      • emokki
        emokki kirjoitti:

        Ite voin sanoa, että finskille siirryin, koska tosiaan tavoittena tätä lopun ikääni tehdä ja se vaikutti kaikista varmimmalta vaihtoehdolta.
        Minulla on perhe ja se, etten aina tiennyt pääsenkö talvikauden jälkeen töihin kesäksi sai minut oikeasti hakemaan finskille.

        Itse tiedän esim. TC olevan hyvä yhtiö, nimeä tosin vaihtanut aika useaan, mutta mitäpä tuosta.

        Olen itse henk.kohtaisesti juuri siitä yhtiöstä jossa työskentelen. Nyt finskille ei tartte varmaan muutamaan vuoteen haaveilla, mutta koska haluan tehdä tätä työtä, hain AP´lle. Itse siihen erittäin motivoitunut ja varmasti oisin edustanut yhtiötä parhaalla mahdollisella ammattitaidollani, jos siihen oisi suotu mahdollisuus.

        Se, millaset edut tms. firmalla on, ei mua hetkauta pätkääkään. Vaan kyseessä työ, jota haluan tehdä.
        En tiedä, muiden mielipiteistä, vastaan vain omastani. :)

        syy, miksi osa finskiläisitä haukkuu muita ihmisiä saattaa löytyä siitä, miten yhtiö kohtelee työntekijöitään. Kaikki asiat ei tosiaankaan ole finskillä hyvin, mutta työolot ( ruokailu, lepo, vapaat, työtunnit ja työsuunnittelu-- lista tulee aina kuukaudeksi eteenpäin ja siihen saanut itse vaikuttaa mm.vapaiden, lentojen ja kohteiden suhteen ) ovat oikeasti siellä hyvät. Palkka määräytyy kokemuksen mukaan. AP´llahan kaikilla sama palkka, oli lentänyt tai ei.
        Lisät, ylityöt ja yölennot korvataa finskillä erittäin hyvin, kun taas AP´lla ennen ainakin päivystettiin tietyt tunnit, ilman korvausta. Eli finskillä on etuja ajettu ja siksi osa saattaa mätkättää tietyistä jutuista. Mutta jokainenhan vastaa vaan omasta työpanoksestaan ym. Minä vastaan omistani ja tämä oli vaan mun arvaus. Ja henk.kohtainen kanta/olettamus.

        Olisin oikeasti itse ollut hyper happy, jos oisin ees päässyt haastatteluun. Motivaatio oisi ollut huipussaan ja kuten sanoin, olisin antanut kaikkeni sille yhtiölle. Enkä itse oisi kesken kauden lähtenyt minnekään vaan pitäytynyt sopimuksessa. Tälläisissä tapauksissa bondi ois oikeesti kovasana.


      • ....
        emokki kirjoitti:

        syy, miksi osa finskiläisitä haukkuu muita ihmisiä saattaa löytyä siitä, miten yhtiö kohtelee työntekijöitään. Kaikki asiat ei tosiaankaan ole finskillä hyvin, mutta työolot ( ruokailu, lepo, vapaat, työtunnit ja työsuunnittelu-- lista tulee aina kuukaudeksi eteenpäin ja siihen saanut itse vaikuttaa mm.vapaiden, lentojen ja kohteiden suhteen ) ovat oikeasti siellä hyvät. Palkka määräytyy kokemuksen mukaan. AP´llahan kaikilla sama palkka, oli lentänyt tai ei.
        Lisät, ylityöt ja yölennot korvataa finskillä erittäin hyvin, kun taas AP´lla ennen ainakin päivystettiin tietyt tunnit, ilman korvausta. Eli finskillä on etuja ajettu ja siksi osa saattaa mätkättää tietyistä jutuista. Mutta jokainenhan vastaa vaan omasta työpanoksestaan ym. Minä vastaan omistani ja tämä oli vaan mun arvaus. Ja henk.kohtainen kanta/olettamus.

        Olisin oikeasti itse ollut hyper happy, jos oisin ees päässyt haastatteluun. Motivaatio oisi ollut huipussaan ja kuten sanoin, olisin antanut kaikkeni sille yhtiölle. Enkä itse oisi kesken kauden lähtenyt minnekään vaan pitäytynyt sopimuksessa. Tälläisissä tapauksissa bondi ois oikeesti kovasana.

        Vaikka AP tajoaa vain määräaikaista työtä niin toiveena lienee heidän puoleltaan jatkaa sopimusta jos töitä on tarjolla ja työntekijä hyvä. Jos palkattava on toisen yhtiön reservissä on luultavaa että paluu siihen firmaan on edessä ennemmin tai myöhemmin.


      • ...
        .... kirjoitti:

        Vaikka AP tajoaa vain määräaikaista työtä niin toiveena lienee heidän puoleltaan jatkaa sopimusta jos töitä on tarjolla ja työntekijä hyvä. Jos palkattava on toisen yhtiön reservissä on luultavaa että paluu siihen firmaan on edessä ennemmin tai myöhemmin.

        en usko, että niin kauan kuin TUI ja TC on AP´n kautta, sieltä ei kato käy esim. B1 tai finskille. Tosin tietää hän täällä, että jos AP ei välikätenä olisi moni finskiläinenkin saattaisi sille tielle jäädä..

        Ei se ihan herkkua ole koko ajan charteria vetää, mutta.. Ja riippuuhan se, mitä ihminen tahtoo.. Moni vaan haluaa loppujen lopuksi isolle kotimaiselle, joka nyt tunnetusti aika luotettava ja osa työntekijöistä joudutaan pakottaa eläkkeelle, koska eivät haluaisi lähteä. Harvassa nykytyöpaikassa enää löytyy ihmisiä, joilla keskimäärin yli 15 vuoden työhistoria samassa firmassa. Finskillä isolla osalla jo yli 30vee.. Kunnioitettavaa. Jos se ei oisi hyvä paikka, niin noinhan ei kävis.


      • cabin crew
        ... kirjoitti:

        en usko, että niin kauan kuin TUI ja TC on AP´n kautta, sieltä ei kato käy esim. B1 tai finskille. Tosin tietää hän täällä, että jos AP ei välikätenä olisi moni finskiläinenkin saattaisi sille tielle jäädä..

        Ei se ihan herkkua ole koko ajan charteria vetää, mutta.. Ja riippuuhan se, mitä ihminen tahtoo.. Moni vaan haluaa loppujen lopuksi isolle kotimaiselle, joka nyt tunnetusti aika luotettava ja osa työntekijöistä joudutaan pakottaa eläkkeelle, koska eivät haluaisi lähteä. Harvassa nykytyöpaikassa enää löytyy ihmisiä, joilla keskimäärin yli 15 vuoden työhistoria samassa firmassa. Finskillä isolla osalla jo yli 30vee.. Kunnioitettavaa. Jos se ei oisi hyvä paikka, niin noinhan ei kävis.

        Kylläpäs täällä on kova meno...
        Ymmärtääkseni Tui:lle ei ole vielä kutsuttu haastatteluihin, ja suurin osa talven työtarpeesta on juuri Tui:n leipiin. Joten odotelkaas hakuajan loppuun, ennenkuin otatte yhteyttä sinne ja tänne.
        Kuka vaan teistä voi saada heti huomenna kutsun haastatteluun, joten jäitä hattuun.


      • hot hot ca
        cabin crew kirjoitti:

        Kylläpäs täällä on kova meno...
        Ymmärtääkseni Tui:lle ei ole vielä kutsuttu haastatteluihin, ja suurin osa talven työtarpeesta on juuri Tui:n leipiin. Joten odotelkaas hakuajan loppuun, ennenkuin otatte yhteyttä sinne ja tänne.
        Kuka vaan teistä voi saada heti huomenna kutsun haastatteluun, joten jäitä hattuun.

        Toivottavasti kaikki saa. Tunteet tosiaan käy kuumana, koska kaikki haluavat omaa ammattitaustaa vastaavan työn.. Ja tappelevat siitä kynsin hampain, joten motivaatiota ei näköjään jo lentäneiltäkään puutu, vaikka airpron kautta työllistyisivät.
        Eli odotellaan vaan, ja toivotaan, että kaikki siellä kohta ollaan.


      • nyt sen vasta tajusin
        hot hot ca kirjoitti:

        Toivottavasti kaikki saa. Tunteet tosiaan käy kuumana, koska kaikki haluavat omaa ammattitaustaa vastaavan työn.. Ja tappelevat siitä kynsin hampain, joten motivaatiota ei näköjään jo lentäneiltäkään puutu, vaikka airpron kautta työllistyisivät.
        Eli odotellaan vaan, ja toivotaan, että kaikki siellä kohta ollaan.

        Tuliko puhelu teille numerollisesta vaiko tuntemattomasta??
        Mulle oli tullu 3 puhelua tuntemattomasta ja nyt rupesin miettii, joskos.. Tuskin, mutta...


      • jatkaa
        nyt sen vasta tajusin kirjoitti:

        Tuliko puhelu teille numerollisesta vaiko tuntemattomasta??
        Mulle oli tullu 3 puhelua tuntemattomasta ja nyt rupesin miettii, joskos.. Tuskin, mutta...

        siis reilu viikko sitten. En aina jaksa kulkea luuri mukana ja silloin ei ollu.. :(


      • tsemppiä!
        jatkaa kirjoitti:

        siis reilu viikko sitten. En aina jaksa kulkea luuri mukana ja silloin ei ollu.. :(

        tuli ihan näkyvästä numerosta ainakin minulle.


      • kiinnostuntu
        tsemppiä! kirjoitti:

        tuli ihan näkyvästä numerosta ainakin minulle.

        Olikos muita käyneitä ap tai sinne menossa? onko jollekin tullut soittoja? kuinkas paljon sinne ollut hakijoita, onko tietoa?


      • neuvokas cc
        Sanni ca 6 kirjoitti:

        Taidat olla oikeassa. Tosin tiedän kaksi jotka kävivät vain Finnairin kurssin, eivätkä silti ole päässeet haastatteluun. Epäilen muistavatko proseduureja kun kurssista on aikaa, olisiko yli vuosi. Finskiläisillä voi myös puuttua senttejä pituudesta. Tui ja TC vaativat pidempiä emoja. (Monethan hakevat vaikka puuttuu pituudesta sentti). On silti kummallista, ettei ketään edes haastatella. Pitäisihän ammattilaisten erottaa jyvät akanoista. Monella ex-Finskiläisellä on kuitenkin takanaan lomalentotaustaa tai muuta palvelualan taustaa.

        Tästähän on varsin mielenkiintoinen ja värikäs threadi syntynyt. Tässä nyt vähän näkökulmia kauan lentäneeltä charteremolta, useampi yhtiö on nyt koluttu läpi, myös toinen näistä, molemmat yhtiöt ovat toki tuttuja.

        Pituudesta sen verran että TC:llä ovat tarkkoja, TUI:lla enemmän joustoa.

        Finskiläisten (ja muidenkin) kannattaa ottaa huomioon että määräaikainen työsopimus sitoo työntekijää sopimuksen loppuun saakka, työnantajalla on oikeus vaatia korvausta jos purat määräaikaisuuden ennen sopimuksen viimeistä päivämäärää. Määräaikaisissa sopimuksissa ei pääsääntöisesti ole erillisiä iritsanomisaikoja, joten tämä kannattaa tarkistaa ennen kun mihinkään nimensä laittaa.

        Oma käsitykseni Finnairin lentävistä on erittäin positiivinen, koulutus on laadukas ja korkeatasoinen ja nirppanokkia en ole AY:llä nähnyt. Asiallisia hyvinkäyttäytyviä emäntiä, ei mitään erityistä tarvetta päteä, työt hoidetaan työnä ja vapaa-aika ja sen setviminen hoidetaan työpaikan ulkopuolella tai ainakin hyvin siististi. Kaikkialla ei ole näin, monella kun helposti unohtuu että verho ei ole äänieristävä. En voi ymmärtää jos ei finskiläisille kutsua haastatteluun tule, sillä helpottaisi niin monen vanhan kolleegan työtaakkaa koneessa, itse mielellään ottaisin työkaveriksi kokeneemmankin kun pelkkiä untuvikkoja. En voi nähdä mitään syytä että työ olisi jotenkin niin poikkeavaa että Finski-tausta olisi esteenä, päinvastoin.

        Voisin kuvitella syyn olevan ennemminkin sen, että jos siirryt Finskiltä Airpron palvelukseen niin on ehkä heidän makuunsa vähän liian tietoinen tes:n koukeroista ja käsitykseni mukaan Airpro ei noudata lentävän matkustamohenkilökunnan yleissitovaa tes:ä. Eikä ilmeisesti tarvitsekaan koska ei ole lentoyhtiö. Jos olen ymmärtänyt asian oikein noudatetaan jotain ihan muuta tes:ä (kaupan alan???). Olisi mielenkiintoista kuulla miten tähän lopputulokseen on tultu. Korjatkaa mielellään jos olen väärässä. Kuitenkin menetät kaikki lentävien edut, esim id-liput. Toki TC ja TUI voivat itse myöntää omien sääntöjensä mukaan lippuja, norm 2 kk:n työsuhteen jälkeen, mutta heidän kautta et voi hakea muiden yhtiöiden lippuja. Mitkä sopimukset Airprolla on eri lentoyhtiöiden kanssa on sitten eri asia, koska heidän kanssa olet työsuhteessa.

        Mihin liittoon Airpron kautta palkatut vuokralentoemännät kuuluvat? Onko heidän liittonsa SLSY vai joku muu? Vai Loimaan kassa?

        Onnea kaikille hakuun, sanon vielä kerran että työ on kivaa ja antoisaa kunhan vaan on selvillä mitä hakee ja mihin on ryhtymässä. Ja mihin hintaan.


      • hiottu
        tämäkin... kirjoitti:

        Tää on kylllä ihan selkee juttu.

        Eivät tietenkään ota Finskillä lentäneitä, ainakaan suuressa määrin. Miksi ottaa toisen firman kurssit käyneitä ja siellä lentäneitä henkilöitä, joiden päähän on viimeisten vuosien aikana taottu tietyt proseduurit ja säännöt. Myös näiden firmojen toimitamallit/edut/rutiinit eivät ole ihan niin viimeiseen asti hiottu kuin esim. Finskin, ja tästä seuraisi eittämättä naaman vertailua ja naaman nyrpistelya vähintään verhon takana. Etenkin jos ex-/tulevia-Finskiläisiä olisi paljon.

        Sitä ei kai kukaan kielllä, etteikö joukossa olisi kovinkin hyviä tyyppejä, mutta ylipäätään lomalentoihmiset ja Finskiläiset erottaa jo kaukaa. Hakevat siis erityyppisiä henkilöitä kaiken lisäksi.

        Nimim. Itse molemmilla puolilla työskennellyt

        Taitaa Finnairin edut ja säännöt tosiaankin olla jo liian hiottuja kun on nukkumiskomiteaa jne. Kuten Finnairin toimitusjohtaja eilen sanoi kyseisillä eduilla ei oikein pysy mukana markkinoilla joten eiköhän jatkossakin muut rekrytoi edukkaampaa työvoimaa lentämään samoja reittejä ja huolehtimaan samoista matkustajista jotka ennen lensivät sinivalkoisin siivin. Siellä uudella työnantajilla voi sitten muistella entisiä aikoja kuinka Finnairilla asiat OLI niin paljon paremmin. Jatkossa hallinnolliset työt, koneiden huollot, catering ja monet muut tukitoiminnot hoidetaan muualla kun suomessa. Lentävän henkilökunnan palkat ja edut ovat kaukana hyvien päivien ajoista. Koneessa myös sekamiehistöt joissa suomalaiset vähemmistössä ja pienemmällä palkalla kun rakkaiden naapurimaidemme työntekijät. Suomalaiset piiat ovat todellisessa piian asemassa tiukassa ruodussa kun firman varsinaiset työntekijät näyttävät kaapin paikan koneessa.

        Kuka tässä oikein voittaa? Kannattaisikohan oikeasta hieman joustaa jotta kotimainen sinivalkoinen pärjäisi kilpailussa ja voisi työllistää maassa ja ilmassa ison joukon suomalaisia kenties jopa tarjota palveluja suomen ulkopuolella. Edut hieman nykyisiä heikommat mutta taatusti paremmat kun yrityksessä jossa tässä ketjussa nyt puhutaan. Eduista kun puhutaan ei välttämättä tarkoiteta edes huonompaa palkkaa.


    • riipinraapin

      Tervehdys kaikille!


      Sain soiton kakkosvaiheeseen 10.8 TC:lle! Jes, laitelkaa viestiä muutkin kun soittoja tulee!

      • lentokki

        Jos vinskiläisiä soitellaan sitten enempi tuille haastikseen, heillähän täytyy sitä ruåttia osata.


      • vanhoista työntekijöistä
        lentokki kirjoitti:

        Jos vinskiläisiä soitellaan sitten enempi tuille haastikseen, heillähän täytyy sitä ruåttia osata.

        esimerkin 2 viikon työvuorolistasta TC osalta? Elikäs
        kuinka vuorot saattavat mennä ja miten vapaat sijoittuvat viikolle?
        Voi kuullostaa tosi kummalta mutta olisin iloinen esimerkistä.

        Voiko vapaita toivoa etukäteen hyvin ja mitenkä ne yleensä onnistuvat?


      • btir
        vanhoista työntekijöistä kirjoitti:

        esimerkin 2 viikon työvuorolistasta TC osalta? Elikäs
        kuinka vuorot saattavat mennä ja miten vapaat sijoittuvat viikolle?
        Voi kuullostaa tosi kummalta mutta olisin iloinen esimerkistä.

        Voiko vapaita toivoa etukäteen hyvin ja mitenkä ne yleensä onnistuvat?

        Onko tuohon "huhuun" ruokailun maksullisuudesta tullut selvyyttä haastatteluissa? Samassa koneessa työskennellään ja airprolainen maksaa omasta ateriastaan, onko tosiaan näin?


      • diipadaapaca
        btir kirjoitti:

        Onko tuohon "huhuun" ruokailun maksullisuudesta tullut selvyyttä haastatteluissa? Samassa koneessa työskennellään ja airprolainen maksaa omasta ateriastaan, onko tosiaan näin?

        no kuinkas moni meistä finskiläisistä saanut sitä kutsua??

        Eipä ainakaan kukaan mun tuttavapiiristä..


      • taivahalle
        diipadaapaca kirjoitti:

        no kuinkas moni meistä finskiläisistä saanut sitä kutsua??

        Eipä ainakaan kukaan mun tuttavapiiristä..

        Eli sain kutsun kakkosvaiheeseen TC:lle ja olen finskiläinen..


      • diipadaapaca
        taivahalle kirjoitti:

        Eli sain kutsun kakkosvaiheeseen TC:lle ja olen finskiläinen..

        Mutta kukaan sellanen, kuka ei vielä viime vkolla ollut saanut. Jos finskihakijoita 100 ja 1 saa ( taikka 2 ) saa kutsun, ni johan on kumma..

        Lensitkö kauan finskillä? Vai kävitkö vaan peruskurssin ja oliko sitä ennen kokemusta?? Meillä- isolla joukolla ei kutsutuilla lentokokemusta 2-6vuotta..


      • kierros
        diipadaapaca kirjoitti:

        Mutta kukaan sellanen, kuka ei vielä viime vkolla ollut saanut. Jos finskihakijoita 100 ja 1 saa ( taikka 2 ) saa kutsun, ni johan on kumma..

        Lensitkö kauan finskillä? Vai kävitkö vaan peruskurssin ja oliko sitä ennen kokemusta?? Meillä- isolla joukolla ei kutsutuilla lentokokemusta 2-6vuotta..

        Sain myös kutsun toiseen haastatteluun ja lensin Finskillä 2007 syksystä lähtien.


      • todellisuus...
        diipadaapaca kirjoitti:

        Mutta kukaan sellanen, kuka ei vielä viime vkolla ollut saanut. Jos finskihakijoita 100 ja 1 saa ( taikka 2 ) saa kutsun, ni johan on kumma..

        Lensitkö kauan finskillä? Vai kävitkö vaan peruskurssin ja oliko sitä ennen kokemusta?? Meillä- isolla joukolla ei kutsutuilla lentokokemusta 2-6vuotta..

        Finskiläisiä ei vaan haluta koska ovat reservissä ja lähtevät heti takaisin kunhan vain käsky käy :(


      • maksaa
        btir kirjoitti:

        Onko tuohon "huhuun" ruokailun maksullisuudesta tullut selvyyttä haastatteluissa? Samassa koneessa työskennellään ja airprolainen maksaa omasta ateriastaan, onko tosiaan näin?

        Meillä TUI:lla maksetaan ainakin jokaisesta ateriasta verotusarvo eli noin vajaa 5eur.


      • taivahalle
        diipadaapaca kirjoitti:

        Mutta kukaan sellanen, kuka ei vielä viime vkolla ollut saanut. Jos finskihakijoita 100 ja 1 saa ( taikka 2 ) saa kutsun, ni johan on kumma..

        Lensitkö kauan finskillä? Vai kävitkö vaan peruskurssin ja oliko sitä ennen kokemusta?? Meillä- isolla joukolla ei kutsutuilla lentokokemusta 2-6vuotta..

        Mitenkä teitä monta vuotta lentäneitä finskiläisiä on noin paljon työnhaussa, onko vakkaritkin saaneet lähteä, vai kuulutteko määräaikaisiin joilla on aikaisempaa lentokokemusta muilta yhtiöiltä?


      • meille töihin
        taivahalle kirjoitti:

        Mitenkä teitä monta vuotta lentäneitä finskiläisiä on noin paljon työnhaussa, onko vakkaritkin saaneet lähteä, vai kuulutteko määräaikaisiin joilla on aikaisempaa lentokokemusta muilta yhtiöiltä?

        Toivottavasti molempiin firmoihin tulee uutta verta eikä finskiläisiä.
        En ainakaan jaksais kuunnella sitä et meillä Finskillä sitä ja tätä.
        Muo jo nyt ärsyttää se et finskiläiset luulee et ne varmasti pääsevät töihin TC:lle tai TUI:lle koska ovat lentäneet Finskillä.
        Ei se Finnair avaa ovia sen enempää kuin mikään muukaan lentoyhtiö...


      • joka voisi kertoa
        maksaa kirjoitti:

        Meillä TUI:lla maksetaan ainakin jokaisesta ateriasta verotusarvo eli noin vajaa 5eur.

        joka voisi kertoa esimerkin 2viikon työlistasta! Kiinnostaisi miten vapaat ja työt määräytyvät koska pitää tehdä alustavia suunnitelmia hiukan niiden pohjalta.

        Etukäteen kiittäen


      • Mymmeliinikö
        joka voisi kertoa kirjoitti:

        joka voisi kertoa esimerkin 2viikon työlistasta! Kiinnostaisi miten vapaat ja työt määräytyvät koska pitää tehdä alustavia suunnitelmia hiukan niiden pohjalta.

        Etukäteen kiittäen

        Kelkassa ollaan edelleen!!! =) ihanaa!!!


      • lentänyt
        joka voisi kertoa kirjoitti:

        joka voisi kertoa esimerkin 2viikon työlistasta! Kiinnostaisi miten vapaat ja työt määräytyvät koska pitää tehdä alustavia suunnitelmia hiukan niiden pohjalta.

        Etukäteen kiittäen

        2 viikon työvuorot tulevat 3 viikkoa etukäteen.

        Vapaissa ei ole mitään "sääntöä" varsinaisesti. Voi olla 3 päivää lentoja, 2 vapaata, 2 lentoa, 2 päivystystä, 2 vapaata, 4 lentoa, 1 vapaa jne jne.

        Vapaita voi toivoa pari kk etukäteen mutta niiden saaminen ei ole 100% varmaa.

        Tässä työssä ei kauheasti voi suunnitella vapaita :(


      • kyselijä1
        lentänyt kirjoitti:

        2 viikon työvuorot tulevat 3 viikkoa etukäteen.

        Vapaissa ei ole mitään "sääntöä" varsinaisesti. Voi olla 3 päivää lentoja, 2 vapaata, 2 lentoa, 2 päivystystä, 2 vapaata, 4 lentoa, 1 vapaa jne jne.

        Vapaita voi toivoa pari kk etukäteen mutta niiden saaminen ei ole 100% varmaa.

        Tässä työssä ei kauheasti voi suunnitella vapaita :(

        tiedän ettei kauheasti voi suunnitella, mutta antoi hyvin osviittaa. Luuletko että uudet saisivat mahdollisesti lentää osa-aikaisesti? Työllistyminenhän ei ole 100% varmaa kaikille, mutta onko tod.näk että voisi toivoa osa-aikaisesti?


      • lentänyt
        kyselijä1 kirjoitti:

        tiedän ettei kauheasti voi suunnitella, mutta antoi hyvin osviittaa. Luuletko että uudet saisivat mahdollisesti lentää osa-aikaisesti? Työllistyminenhän ei ole 100% varmaa kaikille, mutta onko tod.näk että voisi toivoa osa-aikaisesti?

        En lennä enää TC:llä joten en osaa sanoa.


      • Riipinraapin
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Kelkassa ollaan edelleen!!! =) ihanaa!!!

        Tuletko jatkohaastatteluun 10,8?
        Siellä nähdään!!!


      • siivekäs...
        diipadaapaca kirjoitti:

        Mutta kukaan sellanen, kuka ei vielä viime vkolla ollut saanut. Jos finskihakijoita 100 ja 1 saa ( taikka 2 ) saa kutsun, ni johan on kumma..

        Lensitkö kauan finskillä? Vai kävitkö vaan peruskurssin ja oliko sitä ennen kokemusta?? Meillä- isolla joukolla ei kutsutuilla lentokokemusta 2-6vuotta..

        Kutsu tuli siis tänään TUIn haastatteluun. Olen yli vuoden lentänyt Finnairilla ja aikaisemmin myös muualla, yhteensä kolme vuotta kokemusta lentotyöstä.


      • Mymmeliinikö
        Riipinraapin kirjoitti:

        Tuletko jatkohaastatteluun 10,8?
        Siellä nähdään!!!

        Siellä nähdään! Ihanaa!


      • lentänyt kirjoitti:

        En lennä enää TC:llä joten en osaa sanoa.

        Heips,
        Kertoisko joku TUIlainen, miten on Kanarian lentojen laita, lennetaanko sielta samana paivana takaisin? Vai mitenkas se ammattikielella sanotaan. Tama asia kiinnostaa minua.


      • keikka on
        seikkailijatyttö kirjoitti:

        Heips,
        Kertoisko joku TUIlainen, miten on Kanarian lentojen laita, lennetaanko sielta samana paivana takaisin? Vai mitenkas se ammattikielella sanotaan. Tama asia kiinnostaa minua.

        Ei ole turn-around lento vaan yöpyvä.
        Päivä ei saa mennä yli 14h


      • tiiinuska
        keikka on kirjoitti:

        Ei ole turn-around lento vaan yöpyvä.
        Päivä ei saa mennä yli 14h

        Täällä yks 30 neitonen, haastattelukutsu rävähti, huh. Nopeeta toimintaa kyllä kun toissapäivänä pistin lyhyehkön hakemuksen. Ehkä ne hakee "kypsyyttä" enemmän ikään kuin (lento)kokemukseen katsoen, tiedä häntä. Tsemppiä kaikille hakijoille!


      • mujkku
        tiiinuska kirjoitti:

        Täällä yks 30 neitonen, haastattelukutsu rävähti, huh. Nopeeta toimintaa kyllä kun toissapäivänä pistin lyhyehkön hakemuksen. Ehkä ne hakee "kypsyyttä" enemmän ikään kuin (lento)kokemukseen katsoen, tiedä häntä. Tsemppiä kaikille hakijoille!

        juu, mulle tuli kans haastis kutsu, olin tosi yllättyny!:D positiivisesti tietenkin, ihanaa päästä ees haastatteluun, kun tonne on niin paljon varmasti ollu halukkaita hakijoita, ja mitä nyt näitä keskusteluja oon seurannu, niin vaan murto osa pääsee haastatteluun.
        Tiedä häntä sit miten haastis menee, mutta mennään koittaan ja näyttään parhaamme :D:D ;) millon sulla on se? mulla 26 pvä elokuussa..


      • tiiinuska
        mujkku kirjoitti:

        juu, mulle tuli kans haastis kutsu, olin tosi yllättyny!:D positiivisesti tietenkin, ihanaa päästä ees haastatteluun, kun tonne on niin paljon varmasti ollu halukkaita hakijoita, ja mitä nyt näitä keskusteluja oon seurannu, niin vaan murto osa pääsee haastatteluun.
        Tiedä häntä sit miten haastis menee, mutta mennään koittaan ja näyttään parhaamme :D:D ;) millon sulla on se? mulla 26 pvä elokuussa..

        Sepä se, lämmittää mieltä et pääsee edes haastikseen näinä aikoina. Eri päivä mut tsemppiä, Tuille oot ilm. menossa?! Ootko lentäny aiemmin? Itse en mut muuten kokemusta alalta ja asiakaspalvelusta. Hoppas det bästa! :)


      • lentävälautanen
        tiiinuska kirjoitti:

        Sepä se, lämmittää mieltä et pääsee edes haastikseen näinä aikoina. Eri päivä mut tsemppiä, Tuille oot ilm. menossa?! Ootko lentäny aiemmin? Itse en mut muuten kokemusta alalta ja asiakaspalvelusta. Hoppas det bästa! :)

        kertoa, että kuinka nopeasti mahdollinen työllistyminen tapahtui viime vuonna tai aikaisempina kurssin jälkeen? Tietääkö joku sisäpiirin tietoa miten tulevat mahdollisesti työllistyvät onko 75% kuten täällä joku heitti?


      • stc dnm
        lentävälautanen kirjoitti:

        kertoa, että kuinka nopeasti mahdollinen työllistyminen tapahtui viime vuonna tai aikaisempina kurssin jälkeen? Tietääkö joku sisäpiirin tietoa miten tulevat mahdollisesti työllistyvät onko 75% kuten täällä joku heitti?

        Kuinka tarkkaan TC:llä mitataan pituus? Tuleeko hylky muutamasta puuttuvasta millistä? Mitataanko pituus jo haastattelupäivänä?


      • Mymmeliinikö
        stc dnm kirjoitti:

        Kuinka tarkkaan TC:llä mitataan pituus? Tuleeko hylky muutamasta puuttuvasta millistä? Mitataanko pituus jo haastattelupäivänä?

        TC:lle tuntui olevan aika tarkkaa ton pituuden kanssa. Ei kyllä kukaan ollut mittanauhan kanssa vastassa ekana päivänä.

        Sitten kyssäri jo TC:llä lentäneille : Miksi Madeira on tunaround ja GC ja Teneriffa yöpyviä? Kaikille on lentoaika kuitenkin sen 6h?

        Ei ymmärrä.=(


      • luulisi
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        TC:lle tuntui olevan aika tarkkaa ton pituuden kanssa. Ei kyllä kukaan ollut mittanauhan kanssa vastassa ekana päivänä.

        Sitten kyssäri jo TC:llä lentäneille : Miksi Madeira on tunaround ja GC ja Teneriffa yöpyviä? Kaikille on lentoaika kuitenkin sen 6h?

        Ei ymmärrä.=(

        Eikö haastattelussa ole aina mahdollisuus kysyä mieltä askarruttavista asioista..?


      • -travis-
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        TC:lle tuntui olevan aika tarkkaa ton pituuden kanssa. Ei kyllä kukaan ollut mittanauhan kanssa vastassa ekana päivänä.

        Sitten kyssäri jo TC:llä lentäneille : Miksi Madeira on tunaround ja GC ja Teneriffa yöpyviä? Kaikille on lentoaika kuitenkin sen 6h?

        Ei ymmärrä.=(

        Madeiralle lentoaika on hieman lyhyempi (vajaa 6 tuntia) kun Kanarialle (6-6,5h)
        Ja Madeiralle lento vain kerran viikossa joten yöpyvät olisi hankalempi järjestää..
        Eli tästä luultavasti johtuu. Se alkaa olla max lentomatka toi Madeira mihin turnaround voidaan tehdä. Ja jos on kovasti vastatuulta niin miehistön tunnit kyllä helposti paukkuu yli madeiran kohdalla..


      • nahkis
        -travis- kirjoitti:

        Madeiralle lentoaika on hieman lyhyempi (vajaa 6 tuntia) kun Kanarialle (6-6,5h)
        Ja Madeiralle lento vain kerran viikossa joten yöpyvät olisi hankalempi järjestää..
        Eli tästä luultavasti johtuu. Se alkaa olla max lentomatka toi Madeira mihin turnaround voidaan tehdä. Ja jos on kovasti vastatuulta niin miehistön tunnit kyllä helposti paukkuu yli madeiran kohdalla..

        sitten on 1 yöpyvä kuinka usein 2 yöpyvä. Onko joku tietty logiikka riippuen siis kohteesta tai viikonpäivästä? Kaikki lähdöt vissiin aamusta heti. Onko paljon perheellsiä jotka lentää tuota TC? Kuinka arki sujuu lasten ja perheen osalta?


      • -travis-
        nahkis kirjoitti:

        sitten on 1 yöpyvä kuinka usein 2 yöpyvä. Onko joku tietty logiikka riippuen siis kohteesta tai viikonpäivästä? Kaikki lähdöt vissiin aamusta heti. Onko paljon perheellsiä jotka lentää tuota TC? Kuinka arki sujuu lasten ja perheen osalta?

        Kahden yöpyvä on (ainakin ollut) kerran viikossa, su lähtö ja tiistaipaluu.
        1 kertaa madeira turnaround ja sit ne viis muuta lähtöä on ollut yhden yön stoppeja. Pääsääntöisesti lähtö aina aamulla ja paluu myöhään illalla.


      • nahkis
        -travis- kirjoitti:

        Kahden yöpyvä on (ainakin ollut) kerran viikossa, su lähtö ja tiistaipaluu.
        1 kertaa madeira turnaround ja sit ne viis muuta lähtöä on ollut yhden yön stoppeja. Pääsääntöisesti lähtö aina aamulla ja paluu myöhään illalla.

        eli jos tulee 1 yön stopilta kotiin myöhään, voiko samana aamuna olla taas lähtö? Vai onko aina se 1 päivä välissä vapaata vähintään? Lasketaanko se pakolliseksi vapaaksi vai vapaapäiväksi? En oikein ymmärrä tätä kaavaa..JOs on 4 lentoa putkeen, ja niitä yhden yöpyviä, ovat siis niin, että puolilta öin kotona ja herätys 3.30 vai...?????


      • seuraavanlaisesti
        nahkis kirjoitti:

        eli jos tulee 1 yön stopilta kotiin myöhään, voiko samana aamuna olla taas lähtö? Vai onko aina se 1 päivä välissä vapaata vähintään? Lasketaanko se pakolliseksi vapaaksi vai vapaapäiväksi? En oikein ymmärrä tätä kaavaa..JOs on 4 lentoa putkeen, ja niitä yhden yöpyviä, ovat siis niin, että puolilta öin kotona ja herätys 3.30 vai...?????

        Oli yhtiö kuin yhtiö niin aina on lennon jälkeen lepo. Home base:ssa pidempi kuin out base:ssa. Perussääntö taitaa olla myös TC:lla se, että kohteessa väh. 10h lepo tai lennon pituus jos lento yli 10h. Kotona vähintään 12h tai taas lennon pituus jos yli 12h.


      • kyseleepi
        seuraavanlaisesti kirjoitti:

        Oli yhtiö kuin yhtiö niin aina on lennon jälkeen lepo. Home base:ssa pidempi kuin out base:ssa. Perussääntö taitaa olla myös TC:lla se, että kohteessa väh. 10h lepo tai lennon pituus jos lento yli 10h. Kotona vähintään 12h tai taas lennon pituus jos yli 12h.

        eli onko se 12h tai 10h välilepo täysi vapaapäivä eli lasketaan siten?


      • vapaapäivä
        kyseleepi kirjoitti:

        eli onko se 12h tai 10h välilepo täysi vapaapäivä eli lasketaan siten?

        Vapaapäivä on täysi 24h periodi. 00.00-24.00


    • haaveilija.

      sain itse laitettua hakemuksen vasta tänään, vaikka hakua on vielä jälellä niin toivottavasti en ole liian myöhään liikkeellä! Onnea kaikille haastatteluun päässeille! Toivottavasti teitä onnistaa! Onko tietoa kellään montako kurssia pitävät? Ja saavatko kaiikki kurssita valmistuneet töitä?

      Hyvät kesän jatkot kaikille!

      • Mymmeliinikö

        Mietin vaan, että ei noilla lepoajoilla montaa työvuoroa viikkoon mahdu...Ja vielä pakolliset 8 vapaata/kk? Tajusinkohan ihan oikein?

        Mun käsittääkseni TC.llä 1 kurssi ja Tuille 1-2 kurssia. Joka tapauksessa Tuille rekryävät enempi.

        Haastattelussa kysyivät, menenkö kursille silloinkin jos työllistyminen ei 100% varmaa. Kysyivät myös olisinko valmis tekemään 75% tai 50% työlistaa, joten sellainen mahd ainakin TC:llä.

        Niin ja näitä yöpyviä, lepoaikoja ja mahd työvuoroja ei kukaan varmaan älyä siinä haastattelutilanteessa hermostuneena lähteä pohtimaan???!!! Musta on hyvä, että ihmiset ihmettelee ja annan 10 pistettä "konkareille" jotka jaksavat vastata meille keltanokille täällä.

        =)


      • Mymmeliinikö
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Mietin vaan, että ei noilla lepoajoilla montaa työvuoroa viikkoon mahdu...Ja vielä pakolliset 8 vapaata/kk? Tajusinkohan ihan oikein?

        Mun käsittääkseni TC.llä 1 kurssi ja Tuille 1-2 kurssia. Joka tapauksessa Tuille rekryävät enempi.

        Haastattelussa kysyivät, menenkö kursille silloinkin jos työllistyminen ei 100% varmaa. Kysyivät myös olisinko valmis tekemään 75% tai 50% työlistaa, joten sellainen mahd ainakin TC:llä.

        Niin ja näitä yöpyviä, lepoaikoja ja mahd työvuoroja ei kukaan varmaan älyä siinä haastattelutilanteessa hermostuneena lähteä pohtimaan???!!! Musta on hyvä, että ihmiset ihmettelee ja annan 10 pistettä "konkareille" jotka jaksavat vastata meille keltanokille täällä.

        =)

        Kahden yön yöpyvä CG Gambia (?) Tjäreborgin esitten mukaan kaiketi ke-pe. Teneriffalle lennetään vain su ja ti joten sekinkö 2 yöpyvä?
        Madeiralle vain ma lähtö ja CG ke, to pe, la.

        Nyt oon jo ihan sekaisin...hih!


      • kunhan työt aloittaa
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Kahden yön yöpyvä CG Gambia (?) Tjäreborgin esitten mukaan kaiketi ke-pe. Teneriffalle lennetään vain su ja ti joten sekinkö 2 yöpyvä?
        Madeiralle vain ma lähtö ja CG ke, to pe, la.

        Nyt oon jo ihan sekaisin...hih!

        Jos lento on esim Teneriffalle niin sieltä siirrytään välillä Las Palmasiin jossa yövytään ja päinvastoin.

        Gambian lento menee siten, että suomalaiset jotka matkaavat Gambiaan, miehistö lentää vain Las Palmasiin asti josta palaavat takaisin Suomeen seuraavana päivänä.
        Las Palmas Gambia Las Palmas välin lentää ruotsalainen miehistö.
        Vastaavasti Gambiasta palaavat suomalaiset saavat suomalaisen miehistön koneeseen Las Palmasissa.
        Suomalainen miehistö lentää Gambiaan maanantaisin Teneriffalta norjalaisten matkustajien kanssa eli Su Teneriffalle, yö siellä, Ma Gambia ja takas Tenskulle ja sit Ti takas Suomeen Tenskulta....


      • matti myöhänen
        kunhan työt aloittaa kirjoitti:

        Jos lento on esim Teneriffalle niin sieltä siirrytään välillä Las Palmasiin jossa yövytään ja päinvastoin.

        Gambian lento menee siten, että suomalaiset jotka matkaavat Gambiaan, miehistö lentää vain Las Palmasiin asti josta palaavat takaisin Suomeen seuraavana päivänä.
        Las Palmas Gambia Las Palmas välin lentää ruotsalainen miehistö.
        Vastaavasti Gambiasta palaavat suomalaiset saavat suomalaisen miehistön koneeseen Las Palmasissa.
        Suomalainen miehistö lentää Gambiaan maanantaisin Teneriffalta norjalaisten matkustajien kanssa eli Su Teneriffalle, yö siellä, Ma Gambia ja takas Tenskulle ja sit Ti takas Suomeen Tenskulta....

        Onkohan haastattelukutsuja vielä sadellu tuille? Tässä ketjussa ainakin ollu hiljaista sen suhteen viime aikoina että liekö soitot soiteltu.
        nimim. hakemus lähti puol tuntia sitten ;-)


      • nahkis
        matti myöhänen kirjoitti:

        Onkohan haastattelukutsuja vielä sadellu tuille? Tässä ketjussa ainakin ollu hiljaista sen suhteen viime aikoina että liekö soitot soiteltu.
        nimim. hakemus lähti puol tuntia sitten ;-)

        haastattelu 10.8 oikein menee? Ymmärsin, että
        tämän viikon aikana mailaavat tarkan kellonajan.
        Olihan se niin? Vielä ei ainakaan itselleni ole viestiä tullut.
        Onko muille?


      • riipinraapin
        nahkis kirjoitti:

        haastattelu 10.8 oikein menee? Ymmärsin, että
        tämän viikon aikana mailaavat tarkan kellonajan.
        Olihan se niin? Vielä ei ainakaan itselleni ole viestiä tullut.
        Onko muille?

        Eli ei ole minullekkaan tullut vielä tietoa ja sanoivat meilaavansa kellonajan!


      • edessä?
        riipinraapin kirjoitti:

        Eli ei ole minullekkaan tullut vielä tietoa ja sanoivat meilaavansa kellonajan!

        Vissiin on alkanu finskiläisilläkin pirisemään kun on narinat loppuneet tyystin?!


      • haaveilija....

        heips.
        Tänään tuli soitto tuin haastatteluun. Vaikkakaan en usko tuon ruotsinkielen riittävän, ja hakemuksessa kyllä asian ilmaisin,.. Loppukuusta olis tarkotusw mennä. Opetus ruotsiksi, matskut ja kokeet englanniksi. Silti hulluna halauisin uskoa että heikommallakin ruotsilla pärjäis, vaikka en kauheesti usko tähän mahdollisuuteen. Pliis, keskustelua asiasta!


      • Mymmeliinikö
        riipinraapin kirjoitti:

        Eli ei ole minullekkaan tullut vielä tietoa ja sanoivat meilaavansa kellonajan!

        Mulle oli eilen tullut soitto (ja kun en päässyt vastaamaan niin tex), että haastattelu 2 olisi ma klo puolenpäivän jälkeen.


      • toinen haaveilija
        haaveilija.... kirjoitti:

        heips.
        Tänään tuli soitto tuin haastatteluun. Vaikkakaan en usko tuon ruotsinkielen riittävän, ja hakemuksessa kyllä asian ilmaisin,.. Loppukuusta olis tarkotusw mennä. Opetus ruotsiksi, matskut ja kokeet englanniksi. Silti hulluna halauisin uskoa että heikommallakin ruotsilla pärjäis, vaikka en kauheesti usko tähän mahdollisuuteen. Pliis, keskustelua asiasta!

        Tuota kielijuttua juuri olen mietiskellyt että tyssääkö ruotsin kielen taitoon tai siis sen puutteeseen.. Mitä laitoitte hakemukseen te muut joilla ruotsi hieman hakusessa, kaunistellakaan ei oikein voinut koska kiinnihän siitä jää jos haastikseen edes pääsee.. Edellytyksenä ilmossa oli kuitenkin sujuva ruotsin taito!


      • tuituitui
        toinen haaveilija kirjoitti:

        Tuota kielijuttua juuri olen mietiskellyt että tyssääkö ruotsin kielen taitoon tai siis sen puutteeseen.. Mitä laitoitte hakemukseen te muut joilla ruotsi hieman hakusessa, kaunistellakaan ei oikein voinut koska kiinnihän siitä jää jos haastikseen edes pääsee.. Edellytyksenä ilmossa oli kuitenkin sujuva ruotsin taito!

        Tuilla ainakin täytyy osata ruotsia sen verran sutjakkaasti että pystyy kommunikoimaan (tarvittaessa argumentoimaan;) ja hoitamaan työnsä skandiasiakkaiden sekä työtovereiden kanssa. TC:stä en tiedä, ei ehkä niin tarkkaa mutta heillehän esivalinnat on jo tehty eli toivoa haastatteluun pääsystä taitaa olla enää tuille.


      • tietoa?
        tuituitui kirjoitti:

        Tuilla ainakin täytyy osata ruotsia sen verran sutjakkaasti että pystyy kommunikoimaan (tarvittaessa argumentoimaan;) ja hoitamaan työnsä skandiasiakkaiden sekä työtovereiden kanssa. TC:stä en tiedä, ei ehkä niin tarkkaa mutta heillehän esivalinnat on jo tehty eli toivoa haastatteluun pääsystä taitaa olla enää tuille.

        Onko kellään tietoa milloin tuin kurssi(t) pidetään? Ei varmaan ihan syyskuun alussa kuitenkaan jos elokuun lopulla vasta haastatteluja tehdään?


      • haaveilija...
        tietoa? kirjoitti:

        Onko kellään tietoa milloin tuin kurssi(t) pidetään? Ei varmaan ihan syyskuun alussa kuitenkaan jos elokuun lopulla vasta haastatteluja tehdään?

        tota en tajunnut kysyä. Ja varmasti menee toi kakkosvaihekkin syyskuun puolelle. Joten itse veikkaisin syyskuun loppua/lokakuun alkua. Oletko tulossa haastatteluihin? Itelläni olis 27. Edelleen toi oma ruotsinkielentaito arveluttaa, mutta ei se ota jos ei annakkaa.onko ketä muita palstalaisia kutsuttu?


      • Mymmeliinikö
        haaveilija... kirjoitti:

        tota en tajunnut kysyä. Ja varmasti menee toi kakkosvaihekkin syyskuun puolelle. Joten itse veikkaisin syyskuun loppua/lokakuun alkua. Oletko tulossa haastatteluihin? Itelläni olis 27. Edelleen toi oma ruotsinkielentaito arveluttaa, mutta ei se ota jos ei annakkaa.onko ketä muita palstalaisia kutsuttu?

        Olen kovasti laskenut ja pohtinut ja tullut siihen tulokseen, etten mitenkään voi asuntolainaisena ottaa vastaan 75% saati 50% sopimusta. Vähän mixed feelings, kun olen täältä lukenut, että uusille tarjotaan vain noita eikä 100% ollenkaan.

        Siihen päälle kun laskee vielä sen palkattoman opiskelun, niin ei taivu talous ei... =(

        Katellaan sit maanantaina, mutta taitaa meikäläisen haaveet kaatua.


      • hakenut
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Olen kovasti laskenut ja pohtinut ja tullut siihen tulokseen, etten mitenkään voi asuntolainaisena ottaa vastaan 75% saati 50% sopimusta. Vähän mixed feelings, kun olen täältä lukenut, että uusille tarjotaan vain noita eikä 100% ollenkaan.

        Siihen päälle kun laskee vielä sen palkattoman opiskelun, niin ei taivu talous ei... =(

        Katellaan sit maanantaina, mutta taitaa meikäläisen haaveet kaatua.

        En nyt kauhean faktana pitäisi kaikkea mitä täällä kirjoitellaan.
        Palkkauksestakin saanut lukea kuinka airpron palkollisena saa tehdä rupuliksalla samaa työtä mistä tuilainen nettoaa huomattavasti enemmän. Kuulin että pari vuotta sitten aloituspalkka oli 12 000 kr. että se siitäkin "vääryydestä"...


      • oikeasti
        hakenut kirjoitti:

        En nyt kauhean faktana pitäisi kaikkea mitä täällä kirjoitellaan.
        Palkkauksestakin saanut lukea kuinka airpron palkollisena saa tehdä rupuliksalla samaa työtä mistä tuilainen nettoaa huomattavasti enemmän. Kuulin että pari vuotta sitten aloituspalkka oli 12 000 kr. että se siitäkin "vääryydestä"...

        Älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkeen mitä täällä puhutaan.

        Ja ei haaveita kannata heittää menemään kovin helpolla! Ilmailualalla asiat muuttuu koko ajan...muutaman kk kärsimyksen jälkeen asiat saattaa olla ihan toisin ;D


      • säger jag
        oikeasti kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkeen mitä täällä puhutaan.

        Ja ei haaveita kannata heittää menemään kovin helpolla! Ilmailualalla asiat muuttuu koko ajan...muutaman kk kärsimyksen jälkeen asiat saattaa olla ihan toisin ;D

        12000 saattaa olla jonkun liksa mutta ei 100% tekevän.


      • Mymmeliinikö
        säger jag kirjoitti:

        12000 saattaa olla jonkun liksa mutta ei 100% tekevän.

        Ekassa haastattelutilanteessa kertoivat TC:n edustajat palkka-asioista, joten tuli sellainen olo, että palkka sama.

        Mun käsityksen mukaan puhuivat 100% palkasta ja sen kun jakelee 75% tai 50% niin ei kyllä riitä lainojen makseluun.

        Ja jos tekee sellaista vuoroa, että 3vko töitä 1vko vapaa niin on vaikeata saada siihen jotain toista työtä kylkeen joka vielä kannattaisi.

        Lisänä sopassa tietty se, että sopimus vain talvikaudeksi ja mulla nyt vakityö. Niin kovasti kuitenkin edelleen sinne haluaisin, että jos satasta tarjoavat ja sen saan niin en mieti hetkeäkään!!!


      • sopparilla
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Ekassa haastattelutilanteessa kertoivat TC:n edustajat palkka-asioista, joten tuli sellainen olo, että palkka sama.

        Mun käsityksen mukaan puhuivat 100% palkasta ja sen kun jakelee 75% tai 50% niin ei kyllä riitä lainojen makseluun.

        Ja jos tekee sellaista vuoroa, että 3vko töitä 1vko vapaa niin on vaikeata saada siihen jotain toista työtä kylkeen joka vielä kannattaisi.

        Lisänä sopassa tietty se, että sopimus vain talvikaudeksi ja mulla nyt vakityö. Niin kovasti kuitenkin edelleen sinne haluaisin, että jos satasta tarjoavat ja sen saan niin en mieti hetkeäkään!!!

        Paljon se peruspalkka on tänä syksynä aloittaville?


      • kasvatti
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Ekassa haastattelutilanteessa kertoivat TC:n edustajat palkka-asioista, joten tuli sellainen olo, että palkka sama.

        Mun käsityksen mukaan puhuivat 100% palkasta ja sen kun jakelee 75% tai 50% niin ei kyllä riitä lainojen makseluun.

        Ja jos tekee sellaista vuoroa, että 3vko töitä 1vko vapaa niin on vaikeata saada siihen jotain toista työtä kylkeen joka vielä kannattaisi.

        Lisänä sopassa tietty se, että sopimus vain talvikaudeksi ja mulla nyt vakityö. Niin kovasti kuitenkin edelleen sinne haluaisin, että jos satasta tarjoavat ja sen saan niin en mieti hetkeäkään!!!

        Älä missään nimessä luovu unelmastasi. Vaikka lennät ehkä 75% sopimuksella niin voit tienata ihan saman verran kuin 100% jos lentoja on pari lisää...
        75% sopparilla jää sellaiset 2000eur käteen ku laskee lisät jne.


      • 654321
        kasvatti kirjoitti:

        Älä missään nimessä luovu unelmastasi. Vaikka lennät ehkä 75% sopimuksella niin voit tienata ihan saman verran kuin 100% jos lentoja on pari lisää...
        75% sopparilla jää sellaiset 2000eur käteen ku laskee lisät jne.

        Luulisi ihmisiä enemmän huolestuttavan puolen vuoden työttömyys kuin mahd. vajaa soppari..


      • kausihommelit
        654321 kirjoitti:

        Luulisi ihmisiä enemmän huolestuttavan puolen vuoden työttömyys kuin mahd. vajaa soppari..

        miten ollaan huolestuneita vajaasta sopparista mutta se, että joutuu työttömäksi huhtikuun jälkeen ei huoleta...??? Tai jos on jo ensi vuodeksi kesätyö hankittu niin sitten ymmärrän ettei huoleta.


      • kyssäri?
        654321 kirjoitti:

        Luulisi ihmisiä enemmän huolestuttavan puolen vuoden työttömyys kuin mahd. vajaa soppari..

        Kustantaako työnantaja muuten työvermeet?


      • kustantaa
        kyssäri? kirjoitti:

        Kustantaako työnantaja muuten työvermeet?

        Työnantaja kustantaa uniformusta matkalaukkuun...


      • haaveilija....
        kausihommelit kirjoitti:

        miten ollaan huolestuneita vajaasta sopparista mutta se, että joutuu työttömäksi huhtikuun jälkeen ei huoleta...??? Tai jos on jo ensi vuodeksi kesätyö hankittu niin sitten ymmärrän ettei huoleta.

        minä en muista tiedä. Mutta vastaan omasta puolestani.... Olen ravintola alan ammattilainen ja minulle kyllä löytyy töitä väli ajaksi vaikka kuinka paljon, ja etenkin kesällä ammattilaiselle löytyy töitä vaikka kuinka paljon. Nykyisessä tykpaikassani olen poomojen kanssa jutellut siitä asiasta että pääsen extraamaan sillon kun haluan. Tällä hetkellä minulla on vaihtoehtoina työ ilmoissa tai koulunpenkille. Jompi kumpi varmasti onnistuu. Luulen kyllä että se on jälkimmäinen.

        Kuten sanloin, vastaan vain omasta puolestani. Oma tilanteeni on mielestäni siinä mielessä todella hyvä... Ei pelota työ vähyys tai pätkä työ koska töitä tekevälle löytyy.

        Mymmelille: älä luovuta tai lannistu vielä. Voit pankinkin kanssa sopia maksuvapaista kuukausista. Kun korot on näin alhaalla se ei paljoa sitä mukaa tee. Olen itsekkin asuntovelallinen


      • on kokemusta
        kustantaa kirjoitti:

        Työnantaja kustantaa uniformusta matkalaukkuun...

        Täällä joku sanoi että 75% sopimuksella jää TC:llä 2000 eur käteen. Älkää hyvät ihmiset uskoko moista, ei todellakaan jää niin paljon.


      • nahkis
        on kokemusta kirjoitti:

        Täällä joku sanoi että 75% sopimuksella jää TC:llä 2000 eur käteen. Älkää hyvät ihmiset uskoko moista, ei todellakaan jää niin paljon.

        teille jäi tän päivän annista? Kuinkahan monta nyt sitten otetaan ja monta haastatellaan? Minusta oli aika hurjat kysymykset ja tuntuu että itse vastasin niin pöhkösti, etten ihmettele jollen tule valituksi ;/ pitääkin aina puhua ensin ja ajatella vasta sitten. Kuinkas te muut? Millainen olo jäi?


      • kurtz
        nahkis kirjoitti:

        teille jäi tän päivän annista? Kuinkahan monta nyt sitten otetaan ja monta haastatellaan? Minusta oli aika hurjat kysymykset ja tuntuu että itse vastasin niin pöhkösti, etten ihmettele jollen tule valituksi ;/ pitääkin aina puhua ensin ja ajatella vasta sitten. Kuinkas te muut? Millainen olo jäi?

        Nopea vastaus on ainakin spontaani ja tulee aidosti :-) mitäs niin "hurjaa" kyseltiin?? Eivätkö kerro monta kurss(e)ille otetaan?


      • nahkis
        kurtz kirjoitti:

        Nopea vastaus on ainakin spontaani ja tulee aidosti :-) mitäs niin "hurjaa" kyseltiin?? Eivätkö kerro monta kurss(e)ille otetaan?

        käydä fraaseja ja sanastoa hieman läpi vaikka aamulla. Ajattelin, ettei kuitenkaan voi etukäteen valmistautua haastatteluun hirveästi. Mutta enkku ja ruotsi takkusi ja sanoja piti miettiä ja hakea jutellessa välistä ja sitten tuli vain sanottua vähän lapsellisia juttuja, plaah, koen itseni myötähäpeää ja kovasti. No, ei voi mitään. Kiinnostaa vain kuulla muiden mietteitä. Eihän näitä enää ensiviikolla muista mitä on vastannut. Olin ehkä liian oma itseni, vaikka jännittikin kovin....


      • just..
        nahkis kirjoitti:

        käydä fraaseja ja sanastoa hieman läpi vaikka aamulla. Ajattelin, ettei kuitenkaan voi etukäteen valmistautua haastatteluun hirveästi. Mutta enkku ja ruotsi takkusi ja sanoja piti miettiä ja hakea jutellessa välistä ja sitten tuli vain sanottua vähän lapsellisia juttuja, plaah, koen itseni myötähäpeää ja kovasti. No, ei voi mitään. Kiinnostaa vain kuulla muiden mietteitä. Eihän näitä enää ensiviikolla muista mitä on vastannut. Olin ehkä liian oma itseni, vaikka jännittikin kovin....

        Ei ne varmaan, tai siis toivottavasti;) niin hirveesti kiinnitä huomiota siihen MITÄ sitä vastaa (vars. jos kielillä sönköttää) vaan MITEN ylipäänsä on, esiintyy ja pitääkö pokka just esmes jos/kun menee senat sakasin tai häviää kokonaan. Pokkana vaan eteenpäin :) jänskättää kyllä odotella!


      • siivekäs...
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Ekassa haastattelutilanteessa kertoivat TC:n edustajat palkka-asioista, joten tuli sellainen olo, että palkka sama.

        Mun käsityksen mukaan puhuivat 100% palkasta ja sen kun jakelee 75% tai 50% niin ei kyllä riitä lainojen makseluun.

        Ja jos tekee sellaista vuoroa, että 3vko töitä 1vko vapaa niin on vaikeata saada siihen jotain toista työtä kylkeen joka vielä kannattaisi.

        Lisänä sopassa tietty se, että sopimus vain talvikaudeksi ja mulla nyt vakityö. Niin kovasti kuitenkin edelleen sinne haluaisin, että jos satasta tarjoavat ja sen saan niin en mieti hetkeäkään!!!

        En nytt juuri Tui:n palkka asioista tiedä, mutta tuo 12000 kr kuullostaa ihan normaalilta uuden lentoemännän peruspalkalta. Samantapaisia lentoja olen tehnyt muualla (siis 100% tunneilla) ja joku tuollainen oli peruspalkka aloittaessa, lisiä on sitten tullut joka kuukausi niin paljon että loppu palkka on ollut aina tuplasti peruspalkan verran, siitä tietenkin verot pois ja päälle vielä jokaisesta ulkomailla vietetystä vuorokaudesta päiväraha (esim kanarian saaret 55 euroa) verovapaasti. Päivärahasta voi helposti säästää hiukan kotiinkin, eikä ainakaan tarvitse ulkomailla vietettyjen päivien aikana käyttää omia rahojaan jos ei halua.


      • Hmmm....
        siivekäs... kirjoitti:

        En nytt juuri Tui:n palkka asioista tiedä, mutta tuo 12000 kr kuullostaa ihan normaalilta uuden lentoemännän peruspalkalta. Samantapaisia lentoja olen tehnyt muualla (siis 100% tunneilla) ja joku tuollainen oli peruspalkka aloittaessa, lisiä on sitten tullut joka kuukausi niin paljon että loppu palkka on ollut aina tuplasti peruspalkan verran, siitä tietenkin verot pois ja päälle vielä jokaisesta ulkomailla vietetystä vuorokaudesta päiväraha (esim kanarian saaret 55 euroa) verovapaasti. Päivärahasta voi helposti säästää hiukan kotiinkin, eikä ainakaan tarvitse ulkomailla vietettyjen päivien aikana käyttää omia rahojaan jos ei halua.

        Onko kaikille valituille jo soitettu?!? Ei ole tullut vielä mitään, ei puhelua, ei sähköpostia...Varmaan kannattaa jo lopettaa haaveileminen...


      • riipinraapin
        Hmmm.... kirjoitti:

        Onko kaikille valituille jo soitettu?!? Ei ole tullut vielä mitään, ei puhelua, ei sähköpostia...Varmaan kannattaa jo lopettaa haaveileminen...

        Sanoivat haastattelussa, että viikon loppuun mennessä ilmoittaavat valituille. Luulis, että valitut nyt jo on tiedossa, mielestäni eilen oli 15 haastateltavaa, en tiedä montako kurssille valitaan. Lykkyä pyrttyn kaikille haastatelluille. Se seikka kyllä vähän harmittaa, että jos sattus pääsemään, ei ole varmaa onko sopparia tarjolla.. mut katotaan!


      • hakijaa
        riipinraapin kirjoitti:

        Sanoivat haastattelussa, että viikon loppuun mennessä ilmoittaavat valituille. Luulis, että valitut nyt jo on tiedossa, mielestäni eilen oli 15 haastateltavaa, en tiedä montako kurssille valitaan. Lykkyä pyrttyn kaikille haastatelluille. Se seikka kyllä vähän harmittaa, että jos sattus pääsemään, ei ole varmaa onko sopparia tarjolla.. mut katotaan!

        montakohan tosiaan sitten kurssille otetaan? eikö ollut puhetta aluksi että palkkaavat n. 30? Hiukan näyttää pahalta syksyn tilanne sitten varaustilanteissa, jos näin on...


      • haku meneillään?
        hakijaa kirjoitti:

        montakohan tosiaan sitten kurssille otetaan? eikö ollut puhetta aluksi että palkkaavat n. 30? Hiukan näyttää pahalta syksyn tilanne sitten varaustilanteissa, jos näin on...

        Onko TUI:n haastattelut edes vielä alkaneet?
        Eiks nyt ole menossa TC:n toinen kierros?


      • riipinraapin
        hakijaa kirjoitti:

        montakohan tosiaan sitten kurssille otetaan? eikö ollut puhetta aluksi että palkkaavat n. 30? Hiukan näyttää pahalta syksyn tilanne sitten varaustilanteissa, jos näin on...

        Tarkoitin siis, että haastattelivat TC:lle maanantaina 15, kurssille otetaan varmaan alle kymmenen... Ymmärtääkseni TUI:lle ja TC:lle koulutetaan yhteensä noin 30 uutta, eli TUI:lle enemmän...
        Onko TC:llä kakkoshaastattelussa olleille tullut valintasoittoja??


      • on pitkä
        riipinraapin kirjoitti:

        Tarkoitin siis, että haastattelivat TC:lle maanantaina 15, kurssille otetaan varmaan alle kymmenen... Ymmärtääkseni TUI:lle ja TC:lle koulutetaan yhteensä noin 30 uutta, eli TUI:lle enemmän...
        Onko TC:llä kakkoshaastattelussa olleille tullut valintasoittoja??

        Entä onko tuin haastikseen kellekään tullut soittoja viime päivinä?


      • taivahalle
        riipinraapin kirjoitti:

        Tarkoitin siis, että haastattelivat TC:lle maanantaina 15, kurssille otetaan varmaan alle kymmenen... Ymmärtääkseni TUI:lle ja TC:lle koulutetaan yhteensä noin 30 uutta, eli TUI:lle enemmän...
        Onko TC:llä kakkoshaastattelussa olleille tullut valintasoittoja??

        Eli onko alkaneet jo soittelemaan valituille???

        Odottavan aika on piiiiitkä...


      • minämyöskin
        taivahalle kirjoitti:

        Eli onko alkaneet jo soittelemaan valituille???

        Odottavan aika on piiiiitkä...

        tullut! Nyt jo alkaa kohta vaipuminen epätoivoon...
        Koskahan soittavat???


      • ihmettelevä_
        minämyöskin kirjoitti:

        tullut! Nyt jo alkaa kohta vaipuminen epätoivoon...
        Koskahan soittavat???

        Miksi ottavat kursseille enemmän ihmisiä kuin on soppareita tarjolla?? Näinä aikoina tuskin tarvitsee pelätä katoa kesken kurssin vai eivätkö luota omaan valintakykyynsä löytää sopivat henkilöt haastatteluiden avulla että pitää vielä myöhemminkin karsia..?


      • lamahan se syy
        ihmettelevä_ kirjoitti:

        Miksi ottavat kursseille enemmän ihmisiä kuin on soppareita tarjolla?? Näinä aikoina tuskin tarvitsee pelätä katoa kesken kurssin vai eivätkö luota omaan valintakykyynsä löytää sopivat henkilöt haastatteluiden avulla että pitää vielä myöhemminkin karsia..?

        kun eivät tiedä todellista tarvetta. Talven matkat ovat heikosti myytyjä ja lentoja voidaan jopa vähentää jollei varauksia tule.


      • hakenut
        lamahan se syy kirjoitti:

        kun eivät tiedä todellista tarvetta. Talven matkat ovat heikosti myytyjä ja lentoja voidaan jopa vähentää jollei varauksia tule.

        No eipä kannata ainakaan miettiä vakipaikasta luopumista jos/kun vaihtoehtona on _mahdollinen_ sopimus (ja sekin kenties vajaa) puolen vuoden määräajaksi.


      • taivahalle
        minämyöskin kirjoitti:

        tullut! Nyt jo alkaa kohta vaipuminen epätoivoon...
        Koskahan soittavat???

        ole saapunut vieläkään TC:ltä???


      • mennään
        taivahalle kirjoitti:

        ole saapunut vieläkään TC:ltä???

        Sain hetki sitten soiton ja minut valittiin kurssille :D


      • =)
        mennään kirjoitti:

        Sain hetki sitten soiton ja minut valittiin kurssille :D

        onnea,onnea,onnea, onnea! En tunne sua muta onnea!

        T:kateellinen :)
        itselläni olis tuin haastattelu, mutta olen miettinyt että perun sen kun ei toi ruotsi ole vielä niin vahva, mutta koko ajan opetellaan.... Toivottavasti joku päivä minäkin päsisin hehkuttamaan, mutta varmaan alan kohta olemaan liian vanha :(


      • mennään.
        =) kirjoitti:

        onnea,onnea,onnea, onnea! En tunne sua muta onnea!

        T:kateellinen :)
        itselläni olis tuin haastattelu, mutta olen miettinyt että perun sen kun ei toi ruotsi ole vielä niin vahva, mutta koko ajan opetellaan.... Toivottavasti joku päivä minäkin päsisin hehkuttamaan, mutta varmaan alan kohta olemaan liian vanha :(

        Älä peru haastattelua, anna niiden päättää, että onko ruotsi tarpeeksi hyvä vai ei.
        Perusjuttuja kuulemma kyselevät vain TUI:n haastattelussa :D


      • Riipinraapin
        mennään kirjoitti:

        Sain hetki sitten soiton ja minut valittiin kurssille :D

        soittoja TC:n kurssille? Oliko puhetta tarjoavatko sopparia, vai oliko tarjolla pelkkää kurssitusta???
        Oisko kaikki jo soiteltu, ei kai siinä kauaa nokka tuhise kun muutaman valitun soittelee. Jaah, pitänee kääntää uusi sivu...


      • Mymmeliinikö
        Riipinraapin kirjoitti:

        soittoja TC:n kurssille? Oliko puhetta tarjoavatko sopparia, vai oliko tarjolla pelkkää kurssitusta???
        Oisko kaikki jo soiteltu, ei kai siinä kauaa nokka tuhise kun muutaman valitun soittelee. Jaah, pitänee kääntää uusi sivu...

        Tosin sanoin aika selkeästi, etten tule kurssille, jos ei ole töitä varmasti tarjolla. Olen vaan elätellyt toivoa, kun eivät vielä ole soittaneet...höh...

        Onnea päässeelle!! =)


      • mennään..
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Tosin sanoin aika selkeästi, etten tule kurssille, jos ei ole töitä varmasti tarjolla. Olen vaan elätellyt toivoa, kun eivät vielä ole soittaneet...höh...

        Onnea päässeelle!! =)

        Kaikki kurssille pääsevät saavat sopimuksen, joko 75% tai 100% =)


      • Mymmeliinikö
        mennään.. kirjoitti:

        Kaikki kurssille pääsevät saavat sopimuksen, joko 75% tai 100% =)

        niin kyllä mä vielä sitten jännitän!!!


      • taivahalle
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        niin kyllä mä vielä sitten jännitän!!!

        vielä satelisi, jos ilmoittanut sai soiton heti 12 aikaan, niin eiköhän muutkin valitut olisi soitettu samaan syssyyn... no huomennapahan sen tietää varmaks..Toivonsa menettäneenä..


      • Mymmeliinikö
        taivahalle kirjoitti:

        vielä satelisi, jos ilmoittanut sai soiton heti 12 aikaan, niin eiköhän muutkin valitut olisi soitettu samaan syssyyn... no huomennapahan sen tietää varmaks..Toivonsa menettäneenä..

        Mulle lupasivat soittaa joka tapauksessa.


      • kio123
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Mulle lupasivat soittaa joka tapauksessa.

        Kertokaa ruotsin haastsatteluosiosta. Kauan kesti, miten kannattaisi valmistautua esim. sanasto. Vai pitikö vain kertoa itsestään? Kiitos


      • Mymmeliinikö
        kio123 kirjoitti:

        Kertokaa ruotsin haastsatteluosiosta. Kauan kesti, miten kannattaisi valmistautua esim. sanasto. Vai pitikö vain kertoa itsestään? Kiitos

        Toisen kerran kysyivät, että kerro harrastuksistasi ja toisen kerran piti kertoa perheestä. Muutamilla lauseilla.

        Niin ja tuli myytama jatkokysymys, esim missä harrastat ja kuinka kauan olet harrastanut. basic sanastolla pärjää, mutta pitää uskaltaa puhua.


      • öäå
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Toisen kerran kysyivät, että kerro harrastuksistasi ja toisen kerran piti kertoa perheestä. Muutamilla lauseilla.

        Niin ja tuli myytama jatkokysymys, esim missä harrastat ja kuinka kauan olet harrastanut. basic sanastolla pärjää, mutta pitää uskaltaa puhua.

        "mutta pitää uskaltaa puhua"

        Jep. Vähän niinku perusolettamus :) Tässä työssä kun pitää uskaltaa/osata puhua vielä niiden asiakkaidenkin kanssa muiden matkustajien seuratessa ja kuunnellessa vieressä...


      • korvaparia
        öäå kirjoitti:

        "mutta pitää uskaltaa puhua"

        Jep. Vähän niinku perusolettamus :) Tässä työssä kun pitää uskaltaa/osata puhua vielä niiden asiakkaidenkin kanssa muiden matkustajien seuratessa ja kuunnellessa vieressä...

        Niinpä... tässä työssä kun puhut yhdelle korvaparille, sitä kuuntelee 10 korvaparia tapittavine katseineen :)


      • tullut
        korvaparia kirjoitti:

        Niinpä... tässä työssä kun puhut yhdelle korvaparille, sitä kuuntelee 10 korvaparia tapittavine katseineen :)

        tullut muille hylätyille tai hyväksytyille?


      • hmmm.....
        tullut kirjoitti:

        tullut muille hylätyille tai hyväksytyille?

        joku saanut mailia airprolta? Lähetin hakemuksen pari viikkoa sitten, mutta mitään ei ole kuulunut. Luulisi että he voisivat lähettää sähköpostia niille jotka eivät pääse edes haastatteluun?!


      • täälläkään
        hmmm..... kirjoitti:

        joku saanut mailia airprolta? Lähetin hakemuksen pari viikkoa sitten, mutta mitään ei ole kuulunut. Luulisi että he voisivat lähettää sähköpostia niille jotka eivät pääse edes haastatteluun?!

        Näin olen ymmärtänyt että mailin laittavat niille joita ei kutsuta haastatteluun. Mutta sehän voi tulla vasta kun koko prosessi on vedetty loppuun eli hamassa tulevaisuudessa. Ehkä niillä on tää viikko mennyt tc:n rekryn kanssa. Toivo siis elää kunnes sähköposti kilahtaa;)


      • riipinraapin
        tullut kirjoitti:

        tullut muille hylätyille tai hyväksytyille?

        Onko muille tullut... edes hylkääviä? Eiköhän valitut jo ole saaneet soittonsa???


      • sinne
        riipinraapin kirjoitti:

        Onko muille tullut... edes hylkääviä? Eiköhän valitut jo ole saaneet soittonsa???

        soitan sinne, jos ei mitään kuulu. On kumma, jos kerta lupasivat
        ja nyt kello käy jo pe iltapäivää...


      • ja kysyin
        sinne kirjoitti:

        soitan sinne, jos ei mitään kuulu. On kumma, jos kerta lupasivat
        ja nyt kello käy jo pe iltapäivää...

        Soitin Airprolle ja kysyin, että mikä on tilanne.
        Kaikille niille jotka on hyväksytty TC:n kurssille on soitettu ja ilmoitettu asiasta eilen ja tänään aamupäivällä.
        Ensi viikolla tulee sähköpostia jossa ilmoitetaan asiasta niille jotka eivät päässeet kurssille tällä kertaa :(

        Siihen loppui siis se haaveni lentoemon työstä :(

        Harmittaa....


      • Haaveet menneet
        ja kysyin kirjoitti:

        Soitin Airprolle ja kysyin, että mikä on tilanne.
        Kaikille niille jotka on hyväksytty TC:n kurssille on soitettu ja ilmoitettu asiasta eilen ja tänään aamupäivällä.
        Ensi viikolla tulee sähköpostia jossa ilmoitetaan asiasta niille jotka eivät päässeet kurssille tällä kertaa :(

        Siihen loppui siis se haaveni lentoemon työstä :(

        Harmittaa....

        Yritin äsken soittaa, ei vastausta.
        Kiitos kun ilmoitit ja kerroit, sillä ehdin tehdä paljon
        suunnitelmia tulevan varalle jotka nyt pitää perua.

        Ihana kun kerroit heti täällä, kiva kun tätä kautta saa oman työpaikan tiedot selville. Huono juttu ettei soittaneet kaikille / mailannut kuten lupaisvat.


      • te tyhmiä?
        Haaveet menneet kirjoitti:

        Yritin äsken soittaa, ei vastausta.
        Kiitos kun ilmoitit ja kerroit, sillä ehdin tehdä paljon
        suunnitelmia tulevan varalle jotka nyt pitää perua.

        Ihana kun kerroit heti täällä, kiva kun tätä kautta saa oman työpaikan tiedot selville. Huono juttu ettei soittaneet kaikille / mailannut kuten lupaisvat.

        Mä en uskois mihinkään mitä täällä kirjoitellaan...

        Kyllä ne ilmoittaa sieltä Airprolta 100 varmasti.


      • ghurt
        te tyhmiä? kirjoitti:

        Mä en uskois mihinkään mitä täällä kirjoitellaan...

        Kyllä ne ilmoittaa sieltä Airprolta 100 varmasti.

        Niin ensi viikolla laitettaneen hylkyviestit. Kaikki saanevat tiedon, ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti vastaavat, nykyaikana kun useampi työnantaja käyttätytyy törkeän välinpitämättömästi kun ovat etsimänsä löytäneet. Itselleni on useamman kerran jätetty palaamatta haastattelun tuloksista vaikka ollut kuinka loppusuoralla mukana, v***umaista touhua..


      • Mymmeliinikö
        ghurt kirjoitti:

        Niin ensi viikolla laitettaneen hylkyviestit. Kaikki saanevat tiedon, ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti vastaavat, nykyaikana kun useampi työnantaja käyttätytyy törkeän välinpitämättömästi kun ovat etsimänsä löytäneet. Itselleni on useamman kerran jätetty palaamatta haastattelun tuloksista vaikka ollut kuinka loppusuoralla mukana, v***umaista touhua..

        Soitin sinne tänään ja sanoivat, että on mennyt pidempään kun arvelivat. 10 otetaan ja ihan kaikille tulee soitto.ö Päivä on jo pitkällä, ett eiköhän se soitto sitten tule ma.

        Minä en sitten sinne päässyt kun laitoin ehdoksi kurssille menolle, että on 100% työ kurssin jälkeen. En tiedä missä päässä sitten huijatan kun täällä joku kirjoitti, että kaikille väh 70% soppari...

        Mulle siis kertoivat ainoan syyn olleen tuo ehdottomuus töistä. Ja sanoivat muuten, että oli kova paikka valita kun oltiin kaikki 15 niin hyviä! Hyvä me!!!

        Vähän surettaa, mutta en olisi mitenkään voinut olla kuukutta ilman liksaa ja tietoa varmasta työpaikasta, joten ihan hyvillä mielin olen. Kaikki ihmiset olivat kummassakin firmasssa ihania ja otan tämänkin ihan positiivisena kokemuksena! =)

        Onnea kurssilaisille ja kaikille mullekin ja varsinkin Tuin haastatteluihin menijöille kovasti tsemppiä!!!

        Vit laav,

        Myms


      • riipinraapin
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        Soitin sinne tänään ja sanoivat, että on mennyt pidempään kun arvelivat. 10 otetaan ja ihan kaikille tulee soitto.ö Päivä on jo pitkällä, ett eiköhän se soitto sitten tule ma.

        Minä en sitten sinne päässyt kun laitoin ehdoksi kurssille menolle, että on 100% työ kurssin jälkeen. En tiedä missä päässä sitten huijatan kun täällä joku kirjoitti, että kaikille väh 70% soppari...

        Mulle siis kertoivat ainoan syyn olleen tuo ehdottomuus töistä. Ja sanoivat muuten, että oli kova paikka valita kun oltiin kaikki 15 niin hyviä! Hyvä me!!!

        Vähän surettaa, mutta en olisi mitenkään voinut olla kuukutta ilman liksaa ja tietoa varmasta työpaikasta, joten ihan hyvillä mielin olen. Kaikki ihmiset olivat kummassakin firmasssa ihania ja otan tämänkin ihan positiivisena kokemuksena! =)

        Onnea kurssilaisille ja kaikille mullekin ja varsinkin Tuin haastatteluihin menijöille kovasti tsemppiä!!!

        Vit laav,

        Myms

        Jes, kurssille päästy, mutta jalat maassa hurraten, koska se nyt ei vielä takaa töitä. Mutta niin on toivottava ja käytävä kurssi innolla, on sen verran kovaa pänttäämistä jotta intoa tarvitaan. huvitti seurata näitä palstan viestejä, täällä on joku tai joitakin jotka laitteleevat tänne pilaviestejä joka asiasta. Tänäänkin useita, nyt kub tietää asioiden oikean laidan. Eli hyvät jatkot, katse eteenpäin ja henk. kohtasesti en tälle palstalle palaja...
        Kurssilla nähdään TC:lle tulevat!!!


      • ko?
        riipinraapin kirjoitti:

        Jes, kurssille päästy, mutta jalat maassa hurraten, koska se nyt ei vielä takaa töitä. Mutta niin on toivottava ja käytävä kurssi innolla, on sen verran kovaa pänttäämistä jotta intoa tarvitaan. huvitti seurata näitä palstan viestejä, täällä on joku tai joitakin jotka laitteleevat tänne pilaviestejä joka asiasta. Tänäänkin useita, nyt kub tietää asioiden oikean laidan. Eli hyvät jatkot, katse eteenpäin ja henk. kohtasesti en tälle palstalle palaja...
        Kurssilla nähdään TC:lle tulevat!!!

        Koska TC:n kurssi alkaa?


      • toivo elää
        riipinraapin kirjoitti:

        Jes, kurssille päästy, mutta jalat maassa hurraten, koska se nyt ei vielä takaa töitä. Mutta niin on toivottava ja käytävä kurssi innolla, on sen verran kovaa pänttäämistä jotta intoa tarvitaan. huvitti seurata näitä palstan viestejä, täällä on joku tai joitakin jotka laitteleevat tänne pilaviestejä joka asiasta. Tänäänkin useita, nyt kub tietää asioiden oikean laidan. Eli hyvät jatkot, katse eteenpäin ja henk. kohtasesti en tälle palstalle palaja...
        Kurssilla nähdään TC:lle tulevat!!!

        Moi vaan, Olisin kysellyt jos kenelläkään on tietoa miten monta Airpron ensi ja sitä seuraavalla viikolla pidettäviin haastatteluihin on kutsuttu. Olisi kiva tietää kutsuttiinko lähes kaikki jotka vähänkin paperilla täyttävät kriteerit vai onko suurin seulonta tehty jo tässä vaiheessa. Palstalla on puhuttu paljon siitä, ettei kurssin jälkeen välttämättä olisi töitä...Voiko ihan noinkaan olla? Kuka menisi kurssille jos ei pystytä takaamaan jonkinlaista työllistymistä seuraavan puolen vuoden ajaksi?


      • riipinraapin
        ko? kirjoitti:

        Koska TC:n kurssi alkaa?

        Töitä ei voida taata, varmaankin riippuu talvimatkojen myynnistä... toivotaan että kauppa käy.


      • Mymmeliinikö
        toivo elää kirjoitti:

        Moi vaan, Olisin kysellyt jos kenelläkään on tietoa miten monta Airpron ensi ja sitä seuraavalla viikolla pidettäviin haastatteluihin on kutsuttu. Olisi kiva tietää kutsuttiinko lähes kaikki jotka vähänkin paperilla täyttävät kriteerit vai onko suurin seulonta tehty jo tässä vaiheessa. Palstalla on puhuttu paljon siitä, ettei kurssin jälkeen välttämättä olisi töitä...Voiko ihan noinkaan olla? Kuka menisi kurssille jos ei pystytä takaamaan jonkinlaista työllistymistä seuraavan puolen vuoden ajaksi?

        En tidä kuinka erilaisia Tui ja TC on mutta TC:llä ekaan haastatteluun pääsi kait noin 50 sadoista hakijoita. Tokaan pääsi sitten sen 15 joista n. 10 kurssille. Eikä tosiaan takuita työllistymisestä kurssin jälkeen. Ja soppari siis vain talveksi, mahd kesäksi sitten jos joku vakkareista lähtee, eli ei kovin hyvä kait. Seuraava talvi mahdollinen jos hoitaa työnsä hyvin.

        Kurssille on varmasti menijöitä, vaikka työllistymisestä ei tietoa,. Niin paljon on halukkaita, ja joillakin se mahdollisuus olla palkattomassa koulutuksessa on.

        Mulle ei asuntolainaisena ollut mahdollista. Vielä olisin selvinnyt koulutuksesta, mutta en voi jättää vakityötä ilman varmaa työpaikkaa.

        Tsemppiä sulle ja kahlaa ihmeessä nuo aikaisemmat viestit läpi niin saat enemmän tietoa noista kysymyksistä mitä sulla on.


      • riittää
        Mymmeliinikö kirjoitti:

        En tidä kuinka erilaisia Tui ja TC on mutta TC:llä ekaan haastatteluun pääsi kait noin 50 sadoista hakijoita. Tokaan pääsi sitten sen 15 joista n. 10 kurssille. Eikä tosiaan takuita työllistymisestä kurssin jälkeen. Ja soppari siis vain talveksi, mahd kesäksi sitten jos joku vakkareista lähtee, eli ei kovin hyvä kait. Seuraava talvi mahdollinen jos hoitaa työnsä hyvin.

        Kurssille on varmasti menijöitä, vaikka työllistymisestä ei tietoa,. Niin paljon on halukkaita, ja joillakin se mahdollisuus olla palkattomassa koulutuksessa on.

        Mulle ei asuntolainaisena ollut mahdollista. Vielä olisin selvinnyt koulutuksesta, mutta en voi jättää vakityötä ilman varmaa työpaikkaa.

        Tsemppiä sulle ja kahlaa ihmeessä nuo aikaisemmat viestit läpi niin saat enemmän tietoa noista kysymyksistä mitä sulla on.

        Kursseille on varmasti tunkua tällaisina aikoina kun ihmisiä makaa pilvin pimein kotona työttömänä.


      • heipsankdjgkdfgldkgmldk
        riittää kirjoitti:

        Kursseille on varmasti tunkua tällaisina aikoina kun ihmisiä makaa pilvin pimein kotona työttömänä.

        Jessss!!!Soitto tuli eilen TC:n kurssille, kyllä sitä sai odottaakkin!!Onnea myös muille kurssille valituille ja Cii yaaa!!:-D


      • empijä_
        heipsankdjgkdfgldkgmldk kirjoitti:

        Jessss!!!Soitto tuli eilen TC:n kurssille, kyllä sitä sai odottaakkin!!Onnea myös muille kurssille valituille ja Cii yaaa!!:-D

        Minkälainen tes mahtaa olla käytössä, tuleeko esim. normilisät vai mikä on airpron käytäntö? Valaiskaa tietävät, kiitos!


      • niin kertovat
        empijä_ kirjoitti:

        Minkälainen tes mahtaa olla käytössä, tuleeko esim. normilisät vai mikä on airpron käytäntö? Valaiskaa tietävät, kiitos!

        haastatteluun, niin kertovat avoimesti kaikki lisät ja palkkaukset jne.


      • myöskin
        niin kertovat kirjoitti:

        haastatteluun, niin kertovat avoimesti kaikki lisät ja palkkaukset jne.

        Jostain olen lukenut etteivät noudata alan (yleissitovaa) tessiä. Monen muun yhtiön ehdot on ihan reilusti netissä jokaisen luettavissa, näiden ei löydy mistään.


      • noudattaa
        myöskin kirjoitti:

        Jostain olen lukenut etteivät noudata alan (yleissitovaa) tessiä. Monen muun yhtiön ehdot on ihan reilusti netissä jokaisen luettavissa, näiden ei löydy mistään.

        Noudattaa Pardian sopimuksia


      • tes:it
        noudattaa kirjoitti:

        Noudattaa Pardian sopimuksia

        Niinpä. Samoin kuin firman maapalvelujen osalta, ei ole ainakaan työntekijän etu.


      • edelleen
        tes:it kirjoitti:

        Niinpä. Samoin kuin firman maapalvelujen osalta, ei ole ainakaan työntekijän etu.

        Tc:n syyskuun alussa alkavalle kurssille rekrytoidaan edelleen, tällä viikolla pidetään useampia haastatteluja et kaikkia kurssilaisia ei suinkaan ole vielä valittu.


      • kiinnostunutu
        edelleen kirjoitti:

        Tc:n syyskuun alussa alkavalle kurssille rekrytoidaan edelleen, tällä viikolla pidetään useampia haastatteluja et kaikkia kurssilaisia ei suinkaan ole vielä valittu.

        Kuulin jostain, että 10 on kurssilaisten määrä? Pidetäänkö uusi kurssi vai mitä?


      • rekryävät
        kiinnostunutu kirjoitti:

        Kuulin jostain, että 10 on kurssilaisten määrä? Pidetäänkö uusi kurssi vai mitä?

        Tänään oli haastatteluja 7.9. alkavalle kurssille ja loppuviikosta ilm. vielä lisää eka kierroslaisia. Kurssitettavien määrästä ei tarkempaa tietoa.


      • sopivia?
        rekryävät kirjoitti:

        Tänään oli haastatteluja 7.9. alkavalle kurssille ja loppuviikosta ilm. vielä lisää eka kierroslaisia. Kurssitettavien määrästä ei tarkempaa tietoa.

        Miksi etsivät vielä tc:lle jos kerran jo viime viikolla tehtiin valinnat?


      • Liinu8412
        sopivia? kirjoitti:

        Miksi etsivät vielä tc:lle jos kerran jo viime viikolla tehtiin valinnat?

        Ymmärtääkseni Airpro haastattelee ensimmäisen kierroksen hakijoita vielä 21.8, 26.8 ja 27.8. Jos näistä haastatteluista vielä on tarkoitus löytää TC :lle syyskuun alussa alkavalle kurssille osallistujia taitaa olla aika myöhäistä. Vai olisko niin, että TC järjestää vielä toisenkin kurssin?

        Sitten toinen asia. Ensimmäisen kierroksen haastattelussa käyneet kertokaa mielellään mitä päivä pitää sisällään. Olisin kiitollinen tästä tiedosta:)


      • vielä tc:lle
        Liinu8412 kirjoitti:

        Ymmärtääkseni Airpro haastattelee ensimmäisen kierroksen hakijoita vielä 21.8, 26.8 ja 27.8. Jos näistä haastatteluista vielä on tarkoitus löytää TC :lle syyskuun alussa alkavalle kurssille osallistujia taitaa olla aika myöhäistä. Vai olisko niin, että TC järjestää vielä toisenkin kurssin?

        Sitten toinen asia. Ensimmäisen kierroksen haastattelussa käyneet kertokaa mielellään mitä päivä pitää sisällään. Olisin kiitollinen tästä tiedosta:)

        Tänään haastateltiin TC:lle, 7.9. alk. koulutukseen (samoin pe? koska oli vaihtoehtoinen rekrypäivä). Ensi viikolla taitaa alkaa/jatkua tuin osalta.

        Selaile viestiketjua ylöspäin, sieltä löytyy tietoa mitä odotettavissa. Jokseenkin rento tunnelma eli ei kannata tuhlata energiaa jännittämiseen :D


      • keskeyttäjät
        vielä tc:lle kirjoitti:

        Tänään haastateltiin TC:lle, 7.9. alk. koulutukseen (samoin pe? koska oli vaihtoehtoinen rekrypäivä). Ensi viikolla taitaa alkaa/jatkua tuin osalta.

        Selaile viestiketjua ylöspäin, sieltä löytyy tietoa mitä odotettavissa. Jokseenkin rento tunnelma eli ei kannata tuhlata energiaa jännittämiseen :D

        moni jättää syystä tai toisesta kurssin kesken? kauankohan reservi kestää jos ei heti saa työtä? onko mahdollista päästä ensi talvena lentämään jos nyt ei pääse? muistiko kukaan kysyä tätä haastatteluissa tai onko tullut muuten esiin ???


      • miranda6754
        keskeyttäjät kirjoitti:

        moni jättää syystä tai toisesta kurssin kesken? kauankohan reservi kestää jos ei heti saa työtä? onko mahdollista päästä ensi talvena lentämään jos nyt ei pääse? muistiko kukaan kysyä tätä haastatteluissa tai onko tullut muuten esiin ???

        Ai käsitin että TC:lle otetaan vaan ne 10 et ne oltais valittu jo viime pe mennessä..(?) Voiko tosiaan olla että sopivia henkilöitä ei ole löytynyt..Koska kahdesta kurssista ei ole puhuttu kuin Tuin kohdalla. Mollin ilmotuksessahan kyllä oli alunperin se 30 henk (Tui&TC:lle yhteensä). Ja jos kerran TC:lle on iso kone tulossa ensi talveksi en usko että ilman töitä jää uusista kurssilaisista..sellainen kutina :)


      • taivahalle
        miranda6754 kirjoitti:

        Ai käsitin että TC:lle otetaan vaan ne 10 et ne oltais valittu jo viime pe mennessä..(?) Voiko tosiaan olla että sopivia henkilöitä ei ole löytynyt..Koska kahdesta kurssista ei ole puhuttu kuin Tuin kohdalla. Mollin ilmotuksessahan kyllä oli alunperin se 30 henk (Tui&TC:lle yhteensä). Ja jos kerran TC:lle on iso kone tulossa ensi talveksi en usko että ilman töitä jää uusista kurssilaisista..sellainen kutina :)

        Mielestäni TC:lle otetaan 10 ja Tuille 20, eli yhteensä 30. Yksi kurssi, jolle otetaan 10, ja oletettavasti eivät ole löytäneet mieleisiä tarpeeks..


      • """""
        miranda6754 kirjoitti:

        Ai käsitin että TC:lle otetaan vaan ne 10 et ne oltais valittu jo viime pe mennessä..(?) Voiko tosiaan olla että sopivia henkilöitä ei ole löytynyt..Koska kahdesta kurssista ei ole puhuttu kuin Tuin kohdalla. Mollin ilmotuksessahan kyllä oli alunperin se 30 henk (Tui&TC:lle yhteensä). Ja jos kerran TC:lle on iso kone tulossa ensi talveksi en usko että ilman töitä jää uusista kurssilaisista..sellainen kutina :)

        Se uusi kone lentää seka miehistöllä,eli vain osa miehistöstä suomalaisia. Näin ollen suomalaista miehistöä ei tarvita koko koneelle. Samalla tavalla kuin Tuilla oli viime vuosina jumbo-lennot. Osa miehistö ruotsista/tanskasta ja vain osa suomesta.


      • kasvatti
        """"" kirjoitti:

        Se uusi kone lentää seka miehistöllä,eli vain osa miehistöstä suomalaisia. Näin ollen suomalaista miehistöä ei tarvita koko koneelle. Samalla tavalla kuin Tuilla oli viime vuosina jumbo-lennot. Osa miehistö ruotsista/tanskasta ja vain osa suomesta.

        Itse veikkaan tätä keskustelua seuranneena, että uudet eivät varmaan edes pääse lentämään tuota isoa bussia joka tulee TC:lle. Varmaan siihen koulutetaan jo lentäviä.
        Tiedä tuota, näin veikkaan...

        Meillä TUI:lla pääsee kyllä heti lentää kaikkia reittejä.


      • kiinnostaisi
        kasvatti kirjoitti:

        Itse veikkaan tätä keskustelua seuranneena, että uudet eivät varmaan edes pääse lentämään tuota isoa bussia joka tulee TC:lle. Varmaan siihen koulutetaan jo lentäviä.
        Tiedä tuota, näin veikkaan...

        Meillä TUI:lla pääsee kyllä heti lentää kaikkia reittejä.

        Lentävätkö suomalaiset ensisijaisesti helsingistä vai onko lentoja myös muista pohjoismaista pelkkien skandiasiakkaiden kanssa? Entä päivystysvuorot, onko niitä keskimäärin miten /kk? tack ska du ha!


      • kasvatti
        kiinnostaisi kirjoitti:

        Lentävätkö suomalaiset ensisijaisesti helsingistä vai onko lentoja myös muista pohjoismaista pelkkien skandiasiakkaiden kanssa? Entä päivystysvuorot, onko niitä keskimäärin miten /kk? tack ska du ha!

        Itselläni oli viime kaudella lentoja enemmän skandeista kuin Suomesta.
        Päivystykset vaihtelee todella paljon eli on hyvin vaikeata sanoa mitään tarkkaa määrää niistä.


      • siellä ollut
        kasvatti kirjoitti:

        Itselläni oli viime kaudella lentoja enemmän skandeista kuin Suomesta.
        Päivystykset vaihtelee todella paljon eli on hyvin vaikeata sanoa mitään tarkkaa määrää niistä.

        Vastauksena kysymykseen: Airprolle tuli "satoja" (en tiedä montako sataa) hakemuksia, joista 60 pääsi TUIFly Nordicia koskevaan haastatteluun (mahdollisesti vielä olivat ottamassa enemmän). Heistä kurssille pääsee 20 ja oletettavasti vain 15 saisi heti töitä.


      • aghjffdj
        siellä ollut kirjoitti:

        Vastauksena kysymykseen: Airprolle tuli "satoja" (en tiedä montako sataa) hakemuksia, joista 60 pääsi TUIFly Nordicia koskevaan haastatteluun (mahdollisesti vielä olivat ottamassa enemmän). Heistä kurssille pääsee 20 ja oletettavasti vain 15 saisi heti töitä.

        Heips.
        Itse olin "vähän" myöhässä tossa haussa. ja olisin tonne TC;n puolelle hakenut. No, soitto tuli kaksi päivää hakemuksen laittamisesta, ja sanoivat puhelimessa että menisin TUIn haastatteluun.

        Ikävä kyllä kun olen asiaa pohtinut ja monet yöunet menettänyt... että perun nyt tuon haastattelun. Tiedän vaan etten tule tällä ruotsinkielelläni vielä pärjäämään. Parempi että joku muu pääsee tavoittelemaan haavettaan. Ainakin tuo tieto lämmitti että hakemuksia oli paljon ja vain kourallinen pääsee haastatteluun. Eli kyllä mulla varmasti myöhemmin on mahdollisuus, kohan treenaan tota ruåtsia vielä lisää. Vahva CV mulla ainakin on, niin koulutuksen ja työkokemuksen osalta, kyllähän sitä jo tähän ikään mennessä on jo kerinnyt vaikka mitä säätämään... mutta tuo ruotsi....
        Lentoemon työstä olen haaveillut niin pitkään.... antaa vaan lisä motivaatiota avata tuo kirja! Kaikkea hyvää hakijoille ja kursseille päässeille ja pääseville. Toivottavasti joskus seuraan perässä ja saan sen oman "taivas paikan"

        Ainoa mikä vaan tavallaan, voiko sanoa ihmetyttää, on se että laitoin kyllä hakemukseen aika selvästi maininnan huonosta ruotsin kielestä ja silti soitto tuli...


      • oioisofi
        kasvatti kirjoitti:

        Itse veikkaan tätä keskustelua seuranneena, että uudet eivät varmaan edes pääse lentämään tuota isoa bussia joka tulee TC:lle. Varmaan siihen koulutetaan jo lentäviä.
        Tiedä tuota, näin veikkaan...

        Meillä TUI:lla pääsee kyllä heti lentää kaikkia reittejä.

        TC:llä ei tämän syksyn kurssilaiset pääse lentämään Airbus 330:lla, vanhat saa koulutuksen.


    • kettunen22

      Onpa kumma kun ei halua kokeneita joukkoonsa :O Ei ne proseduurit nyt niin erilaisia ole, ja sitäpaitsi joka konetyypissä on eri proseduurit joten kyse ei voi olla sopeutumisesta. Sekin ihmetyttää miksi ihmeessä syrjivät finnairilaisia, koska AP tekee määräaikaisia sopimuksia itsekkin :O Pelkäävätkö kenties vahvoja liittolaisia SLSY:tä esim?

      • liittolaisia

        Kyllä Airpron lentävistä suuri osa kuuluu SLSY:hyn.
        Airpro hakee varmaan ihmisiä jotka pysyvät usean kauden heillä eikä katoa yhden kauden jälkeen. Finnairilaiset tuskin tulisivat takaisin jos kutsu käy vaikka kesken kauden Finskiltä takas heidän leipiinsä....


      • kutsu käydä...
        liittolaisia kirjoitti:

        Kyllä Airpron lentävistä suuri osa kuuluu SLSY:hyn.
        Airpro hakee varmaan ihmisiä jotka pysyvät usean kauden heillä eikä katoa yhden kauden jälkeen. Finnairilaiset tuskin tulisivat takaisin jos kutsu käy vaikka kesken kauden Finskiltä takas heidän leipiinsä....

        Eipä taida Finnairilta kutsu käydä moneen vuoteen. Ovat valitettavasti ilmeisesti irtisanomassa toista sataa vakituista kabiinista. Sen lisäksi huhu kertoo, että sopimus on allekirjoitettu ainakin yhden Empun siirrosta Finncommille. Se tietää suuria muutoksia muutenkin...


      • slsy?
        kutsu käydä... kirjoitti:

        Eipä taida Finnairilta kutsu käydä moneen vuoteen. Ovat valitettavasti ilmeisesti irtisanomassa toista sataa vakituista kabiinista. Sen lisäksi huhu kertoo, että sopimus on allekirjoitettu ainakin yhden Empun siirrosta Finncommille. Se tietää suuria muutoksia muutenkin...

        eli mietin liittymistä SLSY:hyn, onko se paras? vai mitä muita vaihtoehtoja on? Oliko heillä joku 6ka minimiaika jonka jälkeen maksavat korvauksia?


      • SLSY
        slsy? kirjoitti:

        eli mietin liittymistä SLSY:hyn, onko se paras? vai mitä muita vaihtoehtoja on? Oliko heillä joku 6ka minimiaika jonka jälkeen maksavat korvauksia?

        Jos tälle alalle olet hakeutumassa niin ehdottomasti SLSY on se liitto johon kannattaa kuulua!
        Muistaakseni pitää olla työssä ollu 43 viikoa viimeisen 2 vuoden sisällä jotta on oikeutettu ansiosidonnaiseen.
        Jos siirryt vanhasta liistosta 6viikon sisällä SLSY:n niin siirryt ns. vanhana jäsenenä jolloin etusi säilyvät.
        Näin ainakin oli ennnen :)


      • Ex emo muusta firmasta
        SLSY kirjoitti:

        Jos tälle alalle olet hakeutumassa niin ehdottomasti SLSY on se liitto johon kannattaa kuulua!
        Muistaakseni pitää olla työssä ollu 43 viikoa viimeisen 2 vuoden sisällä jotta on oikeutettu ansiosidonnaiseen.
        Jos siirryt vanhasta liistosta 6viikon sisällä SLSY:n niin siirryt ns. vanhana jäsenenä jolloin etusi säilyvät.
        Näin ainakin oli ennnen :)

        Mun ja tuttavieni kokemuksen mukaan SLSY auttaa vain ja ainoastaan Finnairilaisia. Finnairin emojen etuja kyllä valvotaan haukkana, mutta jos olet töissä jossain muussa firmassa, niin jäsenmaksut menevät kyllä hukkaan. Olin töissä eräässä toisessa lentoyhtiössä, eikä SLSY auttanut pätkän vertaa palkkasaatavieni kanssa. Tämä yhtiö jätti maksamatta mm. joitakin lisiä ja lomakorvauksia. Myös tuttavillani sama kokemus, että auttavat vain Finnairilaisia.
        Turha maksaa monta sataa vuodessa jäsenmaksua, kun saat vaan tyhjää kättä. Liity mielummin erkoon, vuosimaksu vain 55 euroa.


      • ei surra
        kutsu käydä... kirjoitti:

        Eipä taida Finnairilta kutsu käydä moneen vuoteen. Ovat valitettavasti ilmeisesti irtisanomassa toista sataa vakituista kabiinista. Sen lisäksi huhu kertoo, että sopimus on allekirjoitettu ainakin yhden Empun siirrosta Finncommille. Se tietää suuria muutoksia muutenkin...

        Menkööt emput halpalentoyhtiölle emme jää suremaan. Lentäjistä en tiedä..


      • oot tosiaan
        ei surra kirjoitti:

        Menkööt emput halpalentoyhtiölle emme jää suremaan. Lentäjistä en tiedä..

        Olisikohan sinun rakkaat kollegat mielummin lennelleet empuilla kuin lentäneet pihalle koko firmasta? Tuskin jäit suremaan heidän työttömyyttäkään.


      • tullut?
        oot tosiaan kirjoitti:

        Olisikohan sinun rakkaat kollegat mielummin lennelleet empuilla kuin lentäneet pihalle koko firmasta? Tuskin jäit suremaan heidän työttömyyttäkään.

        Millonkahan on kakkoshaastattelu tc:n kurssille? Luulisi pian järjestettävän kun kurssikin alkaa jo kahden viikon päästä! :-o


      • kurssille menossa
        tullut? kirjoitti:

        Millonkahan on kakkoshaastattelu tc:n kurssille? Luulisi pian järjestettävän kun kurssikin alkaa jo kahden viikon päästä! :-o

        Itse olin viime viikolla TC:n 2-haastattelussa.
        Ja perjantaina sain soiton, että minut on hyväksytty kurssille :D


      • soittivat?
        kurssille menossa kirjoitti:

        Itse olin viime viikolla TC:n 2-haastattelussa.
        Ja perjantaina sain soiton, että minut on hyväksytty kurssille :D

        Onnea! Nythän kurssille etsitään vielä väkeä kun tämän viikon ti ja pe oli eka haastiskierrokset taas käynnissä.


      • kurssille menossa
        soittivat? kirjoitti:

        Onnea! Nythän kurssille etsitään vielä väkeä kun tämän viikon ti ja pe oli eka haastiskierrokset taas käynnissä.

        Okay, Onko ollu puhetta et paljonko sinne kurssille on tulossa porukkaa?
        Aiemmin sanottiin, että 10 pääsee kurssille. Onkohan määrä noussu?


      • marmar777
        soittivat? kirjoitti:

        Onnea! Nythän kurssille etsitään vielä väkeä kun tämän viikon ti ja pe oli eka haastiskierrokset taas käynnissä.

        Viime viikolla tuli käytyä haastattelussa, jäi hyvä fiilis ja nyt odotellaan soittoa TC:n tokalle haastattelu kierrokselle..


      • marmar777
        kurssille menossa kirjoitti:

        Itse olin viime viikolla TC:n 2-haastattelussa.
        Ja perjantaina sain soiton, että minut on hyväksytty kurssille :D

        Milloin sulla oli se eka haastattelu..?


      • taivahalle
        kurssille menossa kirjoitti:

        Okay, Onko ollu puhetta et paljonko sinne kurssille on tulossa porukkaa?
        Aiemmin sanottiin, että 10 pääsee kurssille. Onkohan määrä noussu?

        Aikas kummaa kun noin kovasti vielä etsitään kurssitettavia... Itse pääsin kurssille siitä eka satsista, ja silloin sanoivat, että oli vaikea tehdä päätöstä kymmenen valitun osalta, koska kaikki 15 loppukierroksella olijaa tuntuivat hyviltä...onko nyt varma, että puhutaan vain yhdestä kurssista tai ehkä lukumäärää on nostettu... udelkaa haastatteluissa, ne kyllä vastaavat!


      • hejj
        marmar777 kirjoitti:

        Milloin sulla oli se eka haastattelu..?

        No ei ole kurssitettavien määrää nostettu kun ei voida taata töitä niille kymmenellekään.


      • TC:llä
        hejj kirjoitti:

        No ei ole kurssitettavien määrää nostettu kun ei voida taata töitä niille kymmenellekään.

        Viime vuonna niillä oli sama juttu mut kaikki kuitenkin työllisty ja nyt lentää 100% sopimuksella. Mihinkään ei siis kannata uskoa ennen ku näkee...
        Harmittaa, että itse en ottanu paikkaa vastaan vaikka olisin päässyt juuri sen takia, että ei ollut työllistymisestä 100% varmuutta silloin....


      • 067ik
        TC:llä kirjoitti:

        Viime vuonna niillä oli sama juttu mut kaikki kuitenkin työllisty ja nyt lentää 100% sopimuksella. Mihinkään ei siis kannata uskoa ennen ku näkee...
        Harmittaa, että itse en ottanu paikkaa vastaan vaikka olisin päässyt juuri sen takia, että ei ollut työllistymisestä 100% varmuutta silloin....

        Hei! Minkä pituinen ekasta päivästä tulee ja mitä kaikkea siihen sisältyy? vastauksista kiitollinen


      • näin...
        067ik kirjoitti:

        Hei! Minkä pituinen ekasta päivästä tulee ja mitä kaikkea siihen sisältyy? vastauksista kiitollinen

        Riippuu siitä, että koska pääset henkilökohtaiseenhaastatteluun...ekana vai vikana...
        Noin 5-6 tuntia...

        -Yritysesittely
        -Ryhmähaastattelu
        -Henk.koht.haastattelu


      • 067ik
        näin... kirjoitti:

        Riippuu siitä, että koska pääset henkilökohtaiseenhaastatteluun...ekana vai vikana...
        Noin 5-6 tuntia...

        -Yritysesittely
        -Ryhmähaastattelu
        -Henk.koht.haastattelu

        Kiitos vastauksesta! Miten on kielikokeiden laita, onko ne sitten yksilöhaastattelussa? Ruotsi kyllä jännittää!


      • kettunen22
        067ik kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Miten on kielikokeiden laita, onko ne sitten yksilöhaastattelussa? Ruotsi kyllä jännittää!

        "Airpro hakee varmaan ihmisiä jotka pysyvät usean kauden heillä eikä katoa yhden kauden jälkeen. Finnairilaiset tuskin tulisivat takaisin jos kutsu käy vaikka kesken kauden Finskiltä takas heidän leipiinsä.... "

        Miksi sitten hakevat määräaikaisia ja työpaikkailmoituksessa lukee talvikaudeksi? Aikamoista pallottelua sitten jos vaativat jatkamaan tarpeen vaatiessa (lue. jos töitä riittää). Miksi pitää olla valmis sitoutumaan työnantajaan joka ei ole valmis sitoutumaan sinuun ellei kauppa käy hyvin? Tosin tätähän vuokratyövoiman käyttö on. Hakisivat vakituisia jos vakituisia sitten haluavat...!


      • XYXYXYXYXY
        kettunen22 kirjoitti:

        "Airpro hakee varmaan ihmisiä jotka pysyvät usean kauden heillä eikä katoa yhden kauden jälkeen. Finnairilaiset tuskin tulisivat takaisin jos kutsu käy vaikka kesken kauden Finskiltä takas heidän leipiinsä.... "

        Miksi sitten hakevat määräaikaisia ja työpaikkailmoituksessa lukee talvikaudeksi? Aikamoista pallottelua sitten jos vaativat jatkamaan tarpeen vaatiessa (lue. jos töitä riittää). Miksi pitää olla valmis sitoutumaan työnantajaan joka ei ole valmis sitoutumaan sinuun ellei kauppa käy hyvin? Tosin tätähän vuokratyövoiman käyttö on. Hakisivat vakituisia jos vakituisia sitten haluavat...!

        Hakevat juurikin siksi vain talvikaudeksi että eivät tässä vaiheessa voi luvata enempää. Se taitaa olla kauaskantoisempaa ja fiksumpaa kuin rekrytoida iso määrä henkilökuntaa, antaa vakituinen sopimus ja sitten vaan potkaista pellolle jos ei tarvitse. Suomessa lentoliikenteessä suurin osa paikoista on määräaikaisia alkuun ja vakinaisen työsopimuksen saa vasta kun lentoyhtiöt uskaltavat sen antaa aivan varmasti. Minusta ainakin toiminta on reilumpaa kuin pitää ihmisiä aivan 100% numeroina.

        P.S. Vinkki kaikille: myös työntekijöitä hakevien yhtiöiden rekrytoijat lukevat tätä sivustoa ja mitä enemmän kerrotte itsestänne sitä paremmin he tietävät keitä olette..


      • heipparallallalei
        067ik kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Miten on kielikokeiden laita, onko ne sitten yksilöhaastattelussa? Ruotsi kyllä jännittää!

        "Kiitos vastauksesta! Miten on kielikokeiden laita, onko ne sitten yksilöhaastattelussa? Ruotsi kyllä jännittää! "

        Varsinainen ruotsin haastattelu on vasta toisessa osiossa (jos sinne pääsee) kun TUI:n ruotsalaiset tulevat tenttaamaan Ruotsista, näin sanottiin. Ekassa haastattelussa kysellään vain niitä näitä på svenska. Jos olit siis TUI:n haastatteluun menossa?


      • töissä...
        hejj kirjoitti:

        No ei ole kurssitettavien määrää nostettu kun ei voida taata töitä niille kymmenellekään.

        Kuulin kaveriltani joka on TC:llä töissä, että kaikki kurssitettavat saavat 75-100% työsopimuksen ensi talvelle. Kurssitettavia tulee olemaan 20hlö:ä. :)


    • kukkapurkki

      Onko huomiseen TUIFly:n haastatteluun menijöitä? Alkoiko haastattelu klo 09.00 vai 09.45, meni puhelimessa aika vähän ohitse.
      Kiitti, jos joku ehtii vastata.

      • puolin ja toisin

        Hyvähän se vaan olis jos rekrytoijat tosiaan näitä sivuja lukisivat (mitä tosin epäilen) ja kernaasti varmaan tietäisivät "kuka kukin on", jättäisivät valveutuneimmat liksan&lisien perään kuuluttajat taatusti valitsematta, hoh.


      • toinen haastattelu
        puolin ja toisin kirjoitti:

        Hyvähän se vaan olis jos rekrytoijat tosiaan näitä sivuja lukisivat (mitä tosin epäilen) ja kernaasti varmaan tietäisivät "kuka kukin on", jättäisivät valveutuneimmat liksan&lisien perään kuuluttajat taatusti valitsematta, hoh.

        Pääsin TC:n tokaan haastatteluun ja hiukan kyllä jännittää taas :)


      • menijälle
        toinen haastattelu kirjoitti:

        Pääsin TC:n tokaan haastatteluun ja hiukan kyllä jännittää taas :)

        Milloin haastis pidetään?


      • toinen haastattelu
        menijälle kirjoitti:

        Milloin haastis pidetään?

        Huomenna torstaina.


      • XXOXOOXOXOXO
        puolin ja toisin kirjoitti:

        Hyvähän se vaan olis jos rekrytoijat tosiaan näitä sivuja lukisivat (mitä tosin epäilen) ja kernaasti varmaan tietäisivät "kuka kukin on", jättäisivät valveutuneimmat liksan&lisien perään kuuluttajat taatusti valitsematta, hoh.

        Lukevat 100%n varmasti.. miksi eivät lukisi?


      • varmasti :)
        XXOXOOXOXOXO kirjoitti:

        Lukevat 100%n varmasti.. miksi eivät lukisi?

        Tiedän varmasti, että useamman yhtiön rekrytoijat, myös Airpron, lukevat ja naureskelevat. Kirjoittelua ja spekulointia täällä ei kuulemma katsota eduksi. Finnairilla jopa kielletään heti kurssin alussa kirjoittelu tänne!


      • toimissa
        varmasti :) kirjoitti:

        Tiedän varmasti, että useamman yhtiön rekrytoijat, myös Airpron, lukevat ja naureskelevat. Kirjoittelua ja spekulointia täällä ei kuulemma katsota eduksi. Finnairilla jopa kielletään heti kurssin alussa kirjoittelu tänne!

        Naureskelevat (tuleville) työntekijöillensä?


      • grtgrt
        toimissa kirjoitti:

        Naureskelevat (tuleville) työntekijöillensä?

        Onko ketään vielä kutsuttu tuikun kakkoskierrokselle?


      • ....
        grtgrt kirjoitti:

        Onko ketään vielä kutsuttu tuikun kakkoskierrokselle?

        Ei oo Tuilta mitään kuulunut, meni kyllä ruotsi niin penkin alle, etten ihmettele, vaikkei kuuluisikaan! :/


      • .... kirjoitti:

        Ei oo Tuilta mitään kuulunut, meni kyllä ruotsi niin penkin alle, etten ihmettele, vaikkei kuuluisikaan! :/

        Ei ole kuulunut hyvää eikä huonoa uutista. Olisi mukava jos ilmoittaisivat, kuten lupasivat... Odoteltu on jo tovi...


      • tiedossa
        seikkailijatyttö kirjoitti:

        Ei ole kuulunut hyvää eikä huonoa uutista. Olisi mukava jos ilmoittaisivat, kuten lupasivat... Odoteltu on jo tovi...

        Mihin mennessä lupasivat ilmoitella?


      • Tiinuli64
        tiedossa kirjoitti:

        Mihin mennessä lupasivat ilmoitella?

        Mielestäni sanoivat, että ilmoittavat 2-3 viikon sisällä ekasta haastiksesta. Onko kenelläkään nyt tarkkaa tietoa siitä miten montaa haastattelivat ensimmäisellä kierroksella? 40 ottavat kai tähän kakkoshaastatteluun.


      • Odottelija
        Tiinuli64 kirjoitti:

        Mielestäni sanoivat, että ilmoittavat 2-3 viikon sisällä ekasta haastiksesta. Onko kenelläkään nyt tarkkaa tietoa siitä miten montaa haastattelivat ensimmäisellä kierroksella? 40 ottavat kai tähän kakkoshaastatteluun.

        Sanoivat, että ilmoittaisivat elokuun loppuun mennessä kaikille, meni syteen tai saveen. Mutta ehkä tuo voi päivällä parilla heittää... kenpä tietäis sen, ken arvaisi huomisen... :).


      • luvattiin
        Odottelija kirjoitti:

        Sanoivat, että ilmoittaisivat elokuun loppuun mennessä kaikille, meni syteen tai saveen. Mutta ehkä tuo voi päivällä parilla heittää... kenpä tietäis sen, ken arvaisi huomisen... :).

        Näin muistan kanssa kuulleeni että elokuun loppun mennessä ilmoitetaan joka tapauksessa.


      • Popia
        luvattiin kirjoitti:

        Näin muistan kanssa kuulleeni että elokuun loppun mennessä ilmoitetaan joka tapauksessa.

        Tuskin elokuun aikana olisivat pystyneet vastaamaan mitään kun kerran viime torstaina oli vielä ekan kierroksen haastatteluita. Vai onko jollekin jo tullut kutsu toiseen haastatteluun?


      • mordde
        Popia kirjoitti:

        Tuskin elokuun aikana olisivat pystyneet vastaamaan mitään kun kerran viime torstaina oli vielä ekan kierroksen haastatteluita. Vai onko jollekin jo tullut kutsu toiseen haastatteluun?

        Hiljasta on...


      • toivossa on hyvä elää
        mordde kirjoitti:

        Hiljasta on...

        Jos miettivät kurssin kohtaloa? Onko heillä edes tarjota töitä kun jokaisella lentoyhtiöllä menee huonosti tai huonommin kuin ennen. Ei ole tullut soittoa saatika hylkymailia ainakaan tänne.


      • BB2009
        toivossa on hyvä elää kirjoitti:

        Jos miettivät kurssin kohtaloa? Onko heillä edes tarjota töitä kun jokaisella lentoyhtiöllä menee huonosti tai huonommin kuin ennen. Ei ole tullut soittoa saatika hylkymailia ainakaan tänne.

        Odottakaas vaan rauhassa. Kyllä ilmoitus tulee sitten kun tietävät asiat varmasti.
        Thomas Cookin kurssin kokoonpanokin muuttui noin vain päivässä.
        Eka oli vaan 10 pääsemässä kurssille ja nyt onkin tuplat menossa ja kaikki työllistyy. Niin ne asiat vaan muuttuu ilmailualalla.


      • ilmojenhalki
        BB2009 kirjoitti:

        Odottakaas vaan rauhassa. Kyllä ilmoitus tulee sitten kun tietävät asiat varmasti.
        Thomas Cookin kurssin kokoonpanokin muuttui noin vain päivässä.
        Eka oli vaan 10 pääsemässä kurssille ja nyt onkin tuplat menossa ja kaikki työllistyy. Niin ne asiat vaan muuttuu ilmailualalla.

        Emoyhtiö laittanut omiansa pois jos hiffannut että Suomesta saakin kaksi yhden hinnalla töihin?? Matkojen kysyntä on yhä kysymysmerkki eikä varmasti ole lähtenyt yhtäkkiä rakettimaiseen nousuun. Epävarmuus tulee leimaamaan tätä(kin) kautta.


      • ilmojenhalki
        BB2009 kirjoitti:

        Odottakaas vaan rauhassa. Kyllä ilmoitus tulee sitten kun tietävät asiat varmasti.
        Thomas Cookin kurssin kokoonpanokin muuttui noin vain päivässä.
        Eka oli vaan 10 pääsemässä kurssille ja nyt onkin tuplat menossa ja kaikki työllistyy. Niin ne asiat vaan muuttuu ilmailualalla.

        Emoyhtiö laittanut omiansa pois jos hiffannut että Suomesta saakin kaksi yhden hinnalla töihin?? Matkojen kysyntä on yhä kysymysmerkki eikä varmasti ole lähtenyt yhtäkkiä rakettimaiseen nousuun. Epävarmuus tulee leimaamaan tätä(kin) kautta.


      • ilmojenhalki
        BB2009 kirjoitti:

        Odottakaas vaan rauhassa. Kyllä ilmoitus tulee sitten kun tietävät asiat varmasti.
        Thomas Cookin kurssin kokoonpanokin muuttui noin vain päivässä.
        Eka oli vaan 10 pääsemässä kurssille ja nyt onkin tuplat menossa ja kaikki työllistyy. Niin ne asiat vaan muuttuu ilmailualalla.

        Emoyhtiö laittanut omiansa pois jos hiffannut että Suomesta saakin kaksi yhden hinnalla töihin?? Matkojen kysyntä on yhä kysymysmerkki eikä varmasti ole lähtenyt yhtäkkiä rakettimaiseen nousuun. Epävarmuus tulee leimaamaan tätä(kin) kautta.


      • Manifique
        ilmojenhalki kirjoitti:

        Emoyhtiö laittanut omiansa pois jos hiffannut että Suomesta saakin kaksi yhden hinnalla töihin?? Matkojen kysyntä on yhä kysymysmerkki eikä varmasti ole lähtenyt yhtäkkiä rakettimaiseen nousuun. Epävarmuus tulee leimaamaan tätä(kin) kautta.

        tuli kutsu minulle tokaan haastikseen tuille, olivat soittaneet jo toissa päivänä, mutta en ollut tavoitettavissa, joten eilen sitte tuli puhelu uudestaan.. :):) ou jeeeaah! happy,happy, joy, joy..


      • ****
        Manifique kirjoitti:

        tuli kutsu minulle tokaan haastikseen tuille, olivat soittaneet jo toissa päivänä, mutta en ollut tavoitettavissa, joten eilen sitte tuli puhelu uudestaan.. :):) ou jeeeaah! happy,happy, joy, joy..

        Onkohan toiseen haastatteluun kutsuttu ainoastaan henkilöitä joilla todella sujuva ruotsinkieli vai onko joukossa myös melko vaatimattomasti ruotsia puhuvia? Tässä vielä jännitetään jos kutsu tulisi...


      • Valitettavasti
        **** kirjoitti:

        Onkohan toiseen haastatteluun kutsuttu ainoastaan henkilöitä joilla todella sujuva ruotsinkieli vai onko joukossa myös melko vaatimattomasti ruotsia puhuvia? Tässä vielä jännitetään jos kutsu tulisi...

        ...olla kyllä todella sujuva ruotsi.


      • Tuille
        Valitettavasti kirjoitti:

        ...olla kyllä todella sujuva ruotsi.

        Milloin menet haastatteluun? Oliko se kurssi muuten lokakuun puolella?


      • mitään?
        Tuille kirjoitti:

        Milloin menet haastatteluun? Oliko se kurssi muuten lokakuun puolella?

        Ei kutsua, ei hylkyä täällä..


      • TUI:lle
        mitään? kirjoitti:

        Ei kutsua, ei hylkyä täällä..

        Onko sanottu mitään TC:n kurssilla et millainen tulee olee työllistyminen ensi talvena?
        Alatteko kaikki lentämään laajarunkoa Thaimaahan?

        TUI:n kurssin alkua odotellessa :D


      • Toivottavasti nappaa!!!
        TUI:lle kirjoitti:

        Onko sanottu mitään TC:n kurssilla et millainen tulee olee työllistyminen ensi talvena?
        Alatteko kaikki lentämään laajarunkoa Thaimaahan?

        TUI:n kurssin alkua odotellessa :D

        Onko kenelläkään tietoa onko TUI jo valinnut osan kurssilaisistaan vai valitaanko kaikki kurssille pääsevät 21.22.9 olevien haastatteluiden jälkeen?


      • hohhoijaaa
        Toivottavasti nappaa!!! kirjoitti:

        Onko kenelläkään tietoa onko TUI jo valinnut osan kurssilaisistaan vai valitaanko kaikki kurssille pääsevät 21.22.9 olevien haastatteluiden jälkeen?

        Milloinkahan meinaavat tuloksista ilmoitella, heh.. kovat oli lupaukset aikanaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe