rio de janeiro

marsuliini1985

heipparallaa! Eli nyt tarvis sitte perus tietoa kyseisestä paikasta.. Hinta tasoa?Matkan hintoja nyt noin suurinpiirtein?eli tarkotus olis lähteä tammikuun tienoilla tai joulukuun lopussa. Ilmasto taitaa olla silloin kuuma? Mitä olisi syytä tietää ja onko hyvä kohde nuorisolle?Hotellien tasoa noin yleensä? Missä kannattaa syödä?
kiitos jo etukäteen

40

2325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emerson

      Kirjoitan vastauksia sitten kun on enemmän aikaa, mutta nyt annan vinkin hyvästä opaskirjasta. "Rio de Janeiro, Cidade Maravilhosa", kirjoittanut Timoteo Cavalheiro on ihan asiallinen opas Rion kävijälle.

    • pari vinkkiä

      ja ylipäätään Etelä-Amerikan suurkaupunkeihin pätee nämä:

      - ei koruja tai arvoesineitä näkyvillä
      - ei näkyvää rahankäsittelyä
      - ei pankkiautomaatille ilman matkakaveria, joka vartioi ympäristöä
      - ei pimeän aikaan jalkaisin liikkumista vaan AINA taksi alle
      - kun näet kadun muuttuvan epäsiistiksi - käänny heti takaisin siistille alueelle
      - ei slummialueeseen tutustumista ilman matkaopastasi
      - vältä myös julkisia kulkuneuvoja - ota aina taksi
      - pidä rahojasi mukana vain tarvitsemasi määrä
      - pidä rahasi ja korttisi eri paikoissa vaatetuksessasi
      - älä liiku yksin
      - älä liiku vahvasti humaltuneena pimeällä
      - käsilaukku lähtee olalta alta aikayksikön ellet roikota sitä kaulassa ja pidä vatsapuolella

    • Aurinkomatkat.

      Copacabanan ranta-alueen ravintolat merelle katsottuna oikealla laidalla oli huorien päivystysaluetta. Löydät varmasti hyviä ravintoloita Riosta muualta. Hotelleja on tietysti laidasta laitaan - ei ole mitään "Rion hotellitasoa". Viiden tähden hotelli on aina varma valinta. Rio sopii itsestään huolehtivalle ei-sinisilmäiselle ihmiselle. Riossa on myös paljon rikollisuutta, joka on pidettävä aina mielessä. Siellä ei voi kännissä hillua öisin kaduilla edes omassa matkaseurassaan. Käytä ehdottomasti aina taksia öisin. Minua tai matkakumppaneitamme ei ole onnistuttu ryöstämään, koska olemme varovaisia. Poikkeus oli sattua meillekin, kuten lopusta voit lukea.

      Omassa tuttavapiirissäni ei ole yhtään Brasilianmatkaajaa joka olisi ryöstetty.

      No, kukaan ei ole ollut niin sinisilmäinen, että
      -pitäisi kalliita kelloja ranteissaan,
      -kulkisi keskustan katujen ulkopuolella yksin jalkaisin,
      -kulkisi pimeällä jalkaisin.
      -pitäisi mitään koruja näkyvillä,
      -jättäisi tavaroitaan rannalle mennessään uimaan,
      -kulkisi päissään kaduilla vaikka taksitkin on keksitty ja ne ovat halpoja.

      Jokaisessa suurkaupungissa on varjopuolensa. Totta on, että Brasilian ja Thaimaan turvallisuusero on huima: olen ollut Bangkokissa kadulla aamuyöllä täydessä kännissä eikä tarvinnut varoa, kuin rottalaumoja. (No, viime Bangkokin reissulla piti varoa vallankumousyritystä:) )

      Toisaalta hahmotan köyhyyden määrän ja sosiaaliturvan olemattomuuden Brasiliassa. Siksi köyhät ajautuvat helposti nappaamaan rahat pöljimmiltä turisteilta.

      Minua ei ole Brasiliassa ryöstetty. Osaan varautua ennalta. Ei tulisi mieleenikään liikkua Brasilian kaupungeissa pimeällä edes porukalla ilman taksia.

      Tai no: kerran olimme kaverini kanssa typeryksiä ja kännissä kävelimme Rion rantakadulta parin korttelin päähän hotelliimme. Lauma penskoja (10-15-vuotiaita) pelmahti tyhjästä ympärillemme ja alkoivat selittämään jotain. Siitä selvisimme vain koska heillä ei ollut aseita ja esiinnyin uhkaavasti.

    • Mies Riosta

      Aloitetaan tuosta hintatasosta. Vuodenvaihde on Riossa todella torkean kallis, jopa 10 kertaa kalliimpiin hintoihin tormaa varsinkin turistialueilla. Kannattaisi harkita tammi-helmikuuta ellei vartavasten halua uuttavuotta viettaa.

      Muihin kysymyksiin tulikin jo hyvin vastauksia. Lennot kannattaa hankkia itse, samoin hotellit.

      www.supersaver.fi lennot

      Sitten kannattaa harkita huoneiston hankkimista:

      www.aluguetemporada.com.br

      • kämppiä

        Eipä paljon kalliimmaksi tule edullinen hotelli pariksi kuukaudeksi....


      • Mies Riosta
        kämppiä kirjoitti:

        Eipä paljon kalliimmaksi tule edullinen hotelli pariksi kuukaudeksi....

        Mutt etsimalla loytaa. Asunnossa on se ero etta jos esimerkiksi 2 - 3 henkiloa majoittuu samaan asuntoon, voi se tulla paljon edullisemmaksi kuin halpa hotelli. Ja satavarmasti on mukavampi kuin yksikaan halpa hotelli.

        Jokainen taaplaa tyylillaan. Itse vuokrailin 1 huoneen asuntoja aikoinaan 50 realia/paiva.

        Katsoin etta sellaisia 2 - 3 huoneen asuntoja, 2 - 3 henkilolle saa noin 180 realilla/paiva. Halvimmat HOTELLIT ovat noin 60 - 70 realia/karsa/paiva. Eli ei nyt pahemmin hotellissa saasta.

        Mutta kuten sanottua kannattaa tehda vertailua ja paattaa mika on itselle paras.


      • että brasseissa
        Mies Riosta kirjoitti:

        Mutt etsimalla loytaa. Asunnossa on se ero etta jos esimerkiksi 2 - 3 henkiloa majoittuu samaan asuntoon, voi se tulla paljon edullisemmaksi kuin halpa hotelli. Ja satavarmasti on mukavampi kuin yksikaan halpa hotelli.

        Jokainen taaplaa tyylillaan. Itse vuokrailin 1 huoneen asuntoja aikoinaan 50 realia/paiva.

        Katsoin etta sellaisia 2 - 3 huoneen asuntoja, 2 - 3 henkilolle saa noin 180 realilla/paiva. Halvimmat HOTELLIT ovat noin 60 - 70 realia/karsa/paiva. Eli ei nyt pahemmin hotellissa saasta.

        Mutta kuten sanottua kannattaa tehda vertailua ja paattaa mika on itselle paras.

        turvallisuus on yksi asia sinänsä. Vuokrataloissa ei niiden ollessa halvimmasta päästä, ole mitään vartijoita eli matala profiili hyväksi.


      • Mies Riosta
        että brasseissa kirjoitti:

        turvallisuus on yksi asia sinänsä. Vuokrataloissa ei niiden ollessa halvimmasta päästä, ole mitään vartijoita eli matala profiili hyväksi.

        Johan jutun heitit.

        Copacabanalla on ERITTAIN harva talo missa EI ole porteeria. Itse vaitan etta jopa halvin kerrostalo on turvallisempi kuin hotellit tai puhumattakaan kuuluisista hostelleista.

        Esimerkiksi taalla hostelleissa asuneita matkaajia ryostettiin alkuvuodesta ihan urakalla.

        Ottakaas nyt edes vahan selvaa ennenkuin kirjoittelette ihan mita tahansa.....


      • niiiiin
        Mies Riosta kirjoitti:

        Johan jutun heitit.

        Copacabanalla on ERITTAIN harva talo missa EI ole porteeria. Itse vaitan etta jopa halvin kerrostalo on turvallisempi kuin hotellit tai puhumattakaan kuuluisista hostelleista.

        Esimerkiksi taalla hostelleissa asuneita matkaajia ryostettiin alkuvuodesta ihan urakalla.

        Ottakaas nyt edes vahan selvaa ennenkuin kirjoittelette ihan mita tahansa.....

        Kylläpä täällä taas pädetään.

        Kuka kirjoitti mitään Copacabanasta tai kerrostaloista. Löytyyhän tuolta paljon muutakin.


      • Mies Riosta
        niiiiin kirjoitti:

        Kylläpä täällä taas pädetään.

        Kuka kirjoitti mitään Copacabanasta tai kerrostaloista. Löytyyhän tuolta paljon muutakin.

        patea. Olen asunut taalla sen verran kauan etta satun tietamaan etta lahestulkoon kaikissa asuintaloissa, niin Copacabanalla, Ipanemalla, Leblonissa, Botafogossa, Flamengossa jne. on ovivahdit.

        Turha aukoa paata asiasta josta et selvasti tieda yhtaan mitaan.


      • Voi pikkusta
        Mies Riosta kirjoitti:

        patea. Olen asunut taalla sen verran kauan etta satun tietamaan etta lahestulkoon kaikissa asuintaloissa, niin Copacabanalla, Ipanemalla, Leblonissa, Botafogossa, Flamengossa jne. on ovivahdit.

        Turha aukoa paata asiasta josta et selvasti tieda yhtaan mitaan.

        Onko pikku pätijällä taas koti-ikävä kun, roikkuu jatkuvasti suomalaisilla saiteilla.

        LOL.


      • Jesus Maria
        Voi pikkusta kirjoitti:

        Onko pikku pätijällä taas koti-ikävä kun, roikkuu jatkuvasti suomalaisilla saiteilla.

        LOL.

        Selvitä pääs ennen ku tuut taas takas keskusteleen niiku matkailusta esim.


      • Emerson
        Jesus Maria kirjoitti:

        Selvitä pääs ennen ku tuut taas takas keskusteleen niiku matkailusta esim.

        Nyt tää juttu lähti taas menemään sivuraiteille. Se on ihan totta, että ei siellä taloihin niin vaan poikkeilla. Yleensä niissä on suhteellisen tukeva aita ja lukittu portti. Alakerrasta löytyy sitten ovimies tai millä nimellä häntä sitten kutsutaankin. Kun olen käynyt tapaamassa omia tuttujani, niin olen ilmoittanut tälle ovimiehelle oman nimeni ja asukkaan nimen mihin olen menossa. Hän on sitten soittanut tälle asukkaalle ja kysynyt olenko minä ok tyyppi. Vasta tämän jälkeen olen päässyt eteenpäin.


      • kuka tahansa uskoo
        Emerson kirjoitti:

        Nyt tää juttu lähti taas menemään sivuraiteille. Se on ihan totta, että ei siellä taloihin niin vaan poikkeilla. Yleensä niissä on suhteellisen tukeva aita ja lukittu portti. Alakerrasta löytyy sitten ovimies tai millä nimellä häntä sitten kutsutaankin. Kun olen käynyt tapaamassa omia tuttujani, niin olen ilmoittanut tälle ovimiehelle oman nimeni ja asukkaan nimen mihin olen menossa. Hän on sitten soittanut tälle asukkaalle ja kysynyt olenko minä ok tyyppi. Vasta tämän jälkeen olen päässyt eteenpäin.

        että jokaisessa Rion vuokralle tarjottavassa asunnossa on ovivahti. Varmaan favelassakin¨.

        Noh, yks hailee. Hyvähän se vain on jos sellainen löytyy ja työvoima on Brasilaissa halpaa, joten varmasti monista löytyykin...


      • Jesus Maria
        kuka tahansa uskoo kirjoitti:

        että jokaisessa Rion vuokralle tarjottavassa asunnossa on ovivahti. Varmaan favelassakin¨.

        Noh, yks hailee. Hyvähän se vain on jos sellainen löytyy ja työvoima on Brasilaissa halpaa, joten varmasti monista löytyykin...

        No favelat on ihan oma luku sinänsä, Brasiliassa on sellanen laki et favelaan voi kuka tahansa rakentaa esim aaltopahvista ja pellistä ja tiilistä ittelleen talon lupaa kysymättä, kunhan siinä on seinät ja katto, niin se tila jonka se talo vie on sen talon tontti sitte, ja sillä siisti. Mitään lupia ei kysytä puolin ja toisin.

        Niissä faveloissa asuu sen tulo(tulottomuus)-luokan ihmisiä että,öh, siis ei niihin hökkeleihin mitään portieereja palkata, mitä nyt tietyillä tyypeillä on tietysti aseistetut omat vartijat kuten favela-kulttuuriin kuuluu.

        Mutta siis favelat ja perinteinen keskitulosten tai varakkaiden kaupunkikulttuuri on omat ihan eri maailmansa; ihan pätemättä voin tässä todeta että vähänkään työelämässä taikka jonkinlaisessa vauraudessa elävillä ihmisillä on kyllä tärkeetä että asunto on turvallinen ja paremmissa kerrostaloissa tai erillistaloissa on ovivahdit tai muut turvajärjestelyt.
        Näin suurkaupungeissa varsinkin.


      • Mies Riosta
        Voi pikkusta kirjoitti:

        Onko pikku pätijällä taas koti-ikävä kun, roikkuu jatkuvasti suomalaisilla saiteilla.

        LOL.

        Jos joku, kuten nyt esim. mina, kertoo asioista joista nyt sattuu tietamaan niin se on heti joidenkin maalaisjunttien mielesta patemista.

        Mita tulee koti ikavaan niin kuinka sellaista voi olla ihmisella joka on jo kotonaan.

        No ihan sama, suomalainenhan ei usko mitaan ennenkuin itse nakee ja kokee. Toivottavasti mahdollisimman moni maalaisjuntti tulee rullatuksi taalla Brasiliassa.


      • voi voi
        Mies Riosta kirjoitti:

        Jos joku, kuten nyt esim. mina, kertoo asioista joista nyt sattuu tietamaan niin se on heti joidenkin maalaisjunttien mielesta patemista.

        Mita tulee koti ikavaan niin kuinka sellaista voi olla ihmisella joka on jo kotonaan.

        No ihan sama, suomalainenhan ei usko mitaan ennenkuin itse nakee ja kokee. Toivottavasti mahdollisimman moni maalaisjuntti tulee rullatuksi taalla Brasiliassa.

        Kyllä tämä Riossa herroiksi elävä poju on sitten jotain.

        Ja ihan tiedoksi, näin kaupunkilaisena voin kertoa, että maalaisjunteista ja ypäjäläisistä puhuvat ainoastaan ja vain entiset maalaisjuntit. Stadilaiset ei koskaan, sen verran itsetuntoa löytyy.

        Toisin kuin sinulta.


      • Jesus Maria
        voi voi kirjoitti:

        Kyllä tämä Riossa herroiksi elävä poju on sitten jotain.

        Ja ihan tiedoksi, näin kaupunkilaisena voin kertoa, että maalaisjunteista ja ypäjäläisistä puhuvat ainoastaan ja vain entiset maalaisjuntit. Stadilaiset ei koskaan, sen verran itsetuntoa löytyy.

        Toisin kuin sinulta.

        Matkusta sinä Rioon ja mene johonkin pieneen baariin ja ala siellä kailottelemaan että sinulla on hyvä itsetunto koska olet stadilainen - kyllä varmaan moni sikäläinen köyhä ja kouluja käymätön alkaa sua arvostamaan! Wau, olemme saaneet tänne vieraaksemme henkilön joka on kotoisin de Finlandia, paikasta nimeltä Stadi, jossa on 500.000 asukasta. Voit sen jälkeen olla ihan turvassa siellä, sinulla on katu-uskottavuutta.


      • Mies Riosta
        voi voi kirjoitti:

        Kyllä tämä Riossa herroiksi elävä poju on sitten jotain.

        Ja ihan tiedoksi, näin kaupunkilaisena voin kertoa, että maalaisjunteista ja ypäjäläisistä puhuvat ainoastaan ja vain entiset maalaisjuntit. Stadilaiset ei koskaan, sen verran itsetuntoa löytyy.

        Toisin kuin sinulta.

        Voi voi.


      • hieman yli
        Jesus Maria kirjoitti:

        Matkusta sinä Rioon ja mene johonkin pieneen baariin ja ala siellä kailottelemaan että sinulla on hyvä itsetunto koska olet stadilainen - kyllä varmaan moni sikäläinen köyhä ja kouluja käymätön alkaa sua arvostamaan! Wau, olemme saaneet tänne vieraaksemme henkilön joka on kotoisin de Finlandia, paikasta nimeltä Stadi, jossa on 500.000 asukasta. Voit sen jälkeen olla ihan turvassa siellä, sinulla on katu-uskottavuutta.

        Millään tavalla stadia kehumatta oli kyllä tarkoitukseni vain valaista että vain kaupunkilaistuneet maalaisjuntit käyttävät termejjä kuten "maalaisjuntti" ja "Ypäjäläinen", kuten tämä poju joka käyttää nimimerkkiä "mies Riosta" tekee.

        Mutta meni taas "suurilta" Riolaisilta yli...

        Tarkoitus olis kuitenkin Rioon vielä päästä, valitettavaa että ko paikan Suomalaiset ovat kaltaisianne pellejä, mutta ei onneksi tule haittaamaan, koska vältän matkoillani suomalaisia viimeiseen saakka.


      • Mies Riosta
        hieman yli kirjoitti:

        Millään tavalla stadia kehumatta oli kyllä tarkoitukseni vain valaista että vain kaupunkilaistuneet maalaisjuntit käyttävät termejjä kuten "maalaisjuntti" ja "Ypäjäläinen", kuten tämä poju joka käyttää nimimerkkiä "mies Riosta" tekee.

        Mutta meni taas "suurilta" Riolaisilta yli...

        Tarkoitus olis kuitenkin Rioon vielä päästä, valitettavaa että ko paikan Suomalaiset ovat kaltaisianne pellejä, mutta ei onneksi tule haittaamaan, koska vältän matkoillani suomalaisia viimeiseen saakka.

        Jakomaki ei oikeasti ole stadia. Mahdatko edes tietaa missa STADIN rajat edes menee. Olen satavarma etta kaltaisellasi STATILAISELLA ei ole mitaan kasitysta koko asiasta.

        Mita tulee kommenttiisi suomalaisista ulkomailla, olen 100% samaa mielta. Kannattaa pysya kaukana.

        Ja viela kerran, toivottavasti.....


      • juhasch
        Mies Riosta kirjoitti:

        Jos joku, kuten nyt esim. mina, kertoo asioista joista nyt sattuu tietamaan niin se on heti joidenkin maalaisjunttien mielesta patemista.

        Mita tulee koti ikavaan niin kuinka sellaista voi olla ihmisella joka on jo kotonaan.

        No ihan sama, suomalainenhan ei usko mitaan ennenkuin itse nakee ja kokee. Toivottavasti mahdollisimman moni maalaisjuntti tulee rullatuksi taalla Brasiliassa.

        Olen samaa mieltä sun kanssa tosin en ole itse siellä ollut vielä mutta tarkotus on tulla sinne päin käymään joten jos mahdollista niin voisitko hiukan opastaa siellä kun tulen. [email protected]


    • Emerson

      Oma suosikkiruokapaikkani oli liharodizio Avenida de Atlantican varrella. Se löytyy Copacabanalta Ipanemalle päin mentäessä kadun oikealta puolelta. Kohtuuhintaan pääsee nauttimaan monenlaisesta lihasta ja paljon muustakin. Äijät tuo lihaa vartaissa ja veistää siitä niin kauan, kun antaa merkin. Eikä kannata sitten heti ensimmäisestä vartaasta ahnehtia liikaa, jotta jaksaa maistella muistakin.

      Toinen hyvä paikka on kiloravintola Arosa os. Rua Santa Clara, 110. Se on Copacabanalla rannasta sisämaahan päin lähtevä katu. Siellä laskutetaan syötyjen grammojen mukaan. Ensimmäisellä kerralla siellä vieraillessani tein sen virheen, että otin vähän kokeeksi jotain japanilaisia herkkuja ja silloin kilohinta on korkeampi. Toinen valikoimaltaan laajempi ja myöskin kalliimpi kiloravintola on lähempänä rantakatua, mutta kyllä Arosassakin on loistava valikoima.

      Yhdellä reissulla yövyin Hotelli Toledossa, joka sijaitsee heti rannasta päin ensimmäisellä poikkikadulla. Se ei ole yhtä iso kuin rannalla sijaitsevat hotellit, mutta hintatasoltaan kohtuullinen.

      Viimeksi olin Copacabanan Che Lagarto- hostellissa ja kokemukset olivat niin hyvät, että sinne menen kyllä ensi kerrallakin. Paikka oli siisti ja henkilökunta tosi mukavaa.

      Tottakai se on turvallisempaa kulkea yöllä taksilla, mutta ei yksin kulkevaakaan välttämättä ryöstetä. Itse en ole taksia käyttänyt Copacabanan alueella, koska kaikkeen kiinnostavaan välimatkat ovat niin pienet. Ehkä on ollut hyvää tuuria, mutta ikinä en ole tuntenut oloani uhatuksi. Se voi olla kyllä että ensi kerralla heti ensimmäisenä iltana joku on kiinnostunut meikäläisen rahoista. Housujen sisäpuolinen sisätasku on ainakin minulla ehdoton varuste. Sieltä on esim. vessakopissa hyvä sitten siirtää lisää pelimerkkejä rahapussiin. Housujen etutaskussakaan ei kannata pitää suuria omaisuuksia. Paikallisbussiin noustesssa joku taskuvaras sanomalehden suojassa tunki kättään kaverini taskuun.

      • Rion asukas

        Riossa noin 15 vuotta asunut suomalainen voi auttaa ja opastaa tänne tulevia. Tervetuloa Rio de Janeiroon, [email protected]


      • Suomalainen Riossa

        Hyödyllistä tietoa Rio de Janeirosta ja Brasiliasta. Sivustoa päivitetään jatkuvasti. Tervetuloa Rioon ja Brasiliaan, www.webbisivu.com/brasiliasuomi


      • Mies Riosta
        Suomalainen Riossa kirjoitti:

        Hyödyllistä tietoa Rio de Janeirosta ja Brasiliasta. Sivustoa päivitetään jatkuvasti. Tervetuloa Rioon ja Brasiliaan, www.webbisivu.com/brasiliasuomi

        Aika rip-off hinnat.

        Tuohon hintaan minakin voisin harkita opastaa ihmisia taalla.

        Normaalijarjella ja Lonely Planet Brasilia/Rio oppaalla varustettu ihminen selviaa murto-osalla tuosta hinnasta.


      • Suomalainen Riossa
        Mies Riosta kirjoitti:

        Aika rip-off hinnat.

        Tuohon hintaan minakin voisin harkita opastaa ihmisia taalla.

        Normaalijarjella ja Lonely Planet Brasilia/Rio oppaalla varustettu ihminen selviaa murto-osalla tuosta hinnasta.

        Kolmen tähden hotellin järjestämien retkien hinnat ovat seuraavat:

        - Viiden tunnin tutustuminen Rion tärkeimpiin kohteisiin maksaa R$ 150 hengeltä.
        - Vastaava kahdeksan tunnin retki maksaa R$ 190 per henkilö. Kahdeksan tunnin retki sisältää myös lounaan.

        Hintani ja hintamme ovat hyvin kilpailukykyiset. Huom! Englantia ja portugalia osaamattomille meidän retkillemme osallistuu suomalainen paikallinen asiantuntija.

        Tervetuloa Rioon, [email protected]

        http://www.webbisivu.com/brasiliasuomi


      • Pitkä Lauri
        Suomalainen Riossa kirjoitti:

        Kolmen tähden hotellin järjestämien retkien hinnat ovat seuraavat:

        - Viiden tunnin tutustuminen Rion tärkeimpiin kohteisiin maksaa R$ 150 hengeltä.
        - Vastaava kahdeksan tunnin retki maksaa R$ 190 per henkilö. Kahdeksan tunnin retki sisältää myös lounaan.

        Hintani ja hintamme ovat hyvin kilpailukykyiset. Huom! Englantia ja portugalia osaamattomille meidän retkillemme osallistuu suomalainen paikallinen asiantuntija.

        Tervetuloa Rioon, [email protected]

        http://www.webbisivu.com/brasiliasuomi

        Missä Mies Riosta?

        Onko sinulla Vartian / Koskenkorva ravintolan sähköposti osoitetta/puh numeroa?

        Tulemme karnevalien viimeisenä päivänä. Majoitusehdotuksia?


    • Mäntän mies

      Kirjassa "Rio de Janeiro, Cidade Maravilhosa", julkaistu 2004, on tällaiset tiedot: Ravintola Koskenkorva, EstradaTres Cachoeiras, 3955 Penedo (0xx24) 3351-2532.Mulla on jossain Vartian antama käyntikortti, jos löydän sen, niin siitä löytyy e-mail osoite. Paikka ei ollut ihan Penedon keskustassa. Lähdettiin kaverin kanssa kävelemään ihan summassa, tie meni Suomalaisen klubin ohitse vielä jonkun matkaa ja sieltä Koskenkorva-ravintola tuli eteen vähän yllättäen.
      Voi olla vaikea löytää majoitusta karnevaalien viimeisenä päivänä. Ainakin useimmissa hostelleissa on se systeemi, että karnevaalien aikaan pitää ottaa vähintäin kuusi yötä ja hinnat ovat jotain kuusinkertaiset.

      • Hei Mäntän mies

        Vaikutat henkilöltä, joka ei halua tulla vedätetyksi ja matkustaa kohtuuhinnalla.

        Mitä lentoyhtiötä käytät Rion matkoilla?

        Entä mitä hotelleja/hosteleja, vai vuokraatko asunnon määräajaksi?


      • Mäntän mies
        Hei Mäntän mies kirjoitti:

        Vaikutat henkilöltä, joka ei halua tulla vedätetyksi ja matkustaa kohtuuhinnalla.

        Mitä lentoyhtiötä käytät Rion matkoilla?

        Entä mitä hotelleja/hosteleja, vai vuokraatko asunnon määräajaksi?

        Olen aina pyrkinyt matkustamaan kohtuuhinnalla, mutta aina ei halvin lento ole välttämättä paras. Joku 12h odottelu kentällä ei tahdo innostaa. Juuri tänään varasin lennot Travellinkin kautta ja lentoyhtiö näyttää olevan TAP. Lissabonissa on 1.10 vaihtoaikaa ja kokonaisaika on kohtuullinen 16 h Rioon mentäessä.
        Hotelleista ja hostelleistani olen tänne jo kirjoittanut aiemmin (nimimerkki Emerson), kelaat vain vähän takaisinpäin. Hostellien varaus on sikäli kätevää, että varatessa maksetaan vain 10% kokonaissummasta. Jos tulee suunnitelmiin muutoksia, niin 1,2-1,8 euroa/yö varausmaksua saa mennä hukille sitten.


      • Obrigadi obrigado
        Mäntän mies kirjoitti:

        Olen aina pyrkinyt matkustamaan kohtuuhinnalla, mutta aina ei halvin lento ole välttämättä paras. Joku 12h odottelu kentällä ei tahdo innostaa. Juuri tänään varasin lennot Travellinkin kautta ja lentoyhtiö näyttää olevan TAP. Lissabonissa on 1.10 vaihtoaikaa ja kokonaisaika on kohtuullinen 16 h Rioon mentäessä.
        Hotelleista ja hostelleistani olen tänne jo kirjoittanut aiemmin (nimimerkki Emerson), kelaat vain vähän takaisinpäin. Hostellien varaus on sikäli kätevää, että varatessa maksetaan vain 10% kokonaissummasta. Jos tulee suunnitelmiin muutoksia, niin 1,2-1,8 euroa/yö varausmaksua saa mennä hukille sitten.

        Oletko koskaan vuokrannut apartamentoa netin kautta?

        Toimiiko?


      • Mäntän mies
        Obrigadi obrigado kirjoitti:

        Oletko koskaan vuokrannut apartamentoa netin kautta?

        Toimiiko?

        Ei ole tullut vuokrattua. Olen ollut paljolti yksin tai kaverin kanssa liikkeellä, niin hostelli on riittänyt yöpymiseen.


      • Sellaista viestiä
        Mäntän mies kirjoitti:

        Ei ole tullut vuokrattua. Olen ollut paljolti yksin tai kaverin kanssa liikkeellä, niin hostelli on riittänyt yöpymiseen.

        puikkaa, että Rio on todella kallis paikka helmikuussa karnevaalien takia. Näkynee myös Hostelien hinnoissa?


      • Vastaan itselleni

      • Mäntän mies
        Sellaista viestiä kirjoitti:

        puikkaa, että Rio on todella kallis paikka helmikuussa karnevaalien takia. Näkynee myös Hostelien hinnoissa?

        Olet oikeassa. Esim. hostelleissa dormi (vain sänkypaikka) maksaa normaalisti 10-20 e, niin carnevaalien aikaan ne ovat 50-90e. Parin vuoden takaa muistan että Che Lagartossa hinnan sai kertoa kuudella karnevaalien aikaan. Olis varmaan ihan hieno tapahtuma, mutta jää nyt kyllä väliin.


      • Totisesti jää
        Mäntän mies kirjoitti:

        Olet oikeassa. Esim. hostelleissa dormi (vain sänkypaikka) maksaa normaalisti 10-20 e, niin carnevaalien aikaan ne ovat 50-90e. Parin vuoden takaa muistan että Che Lagartossa hinnan sai kertoa kuudella karnevaalien aikaan. Olis varmaan ihan hieno tapahtuma, mutta jää nyt kyllä väliin.

        Ihan periaatteesta jää väliin.


    • Mäntän mies

      Nyt löytyi Vartian antama mainos. Puhelin 55 24 3351-2532, osoite on jo edellä mainittu,. Katsoppas www.martti.penedinho.com, olisko siellä jotain tietoa.

      • jfdjykgyd

        Happy New Year.


      • obivnwe
        jfdjykgyd kirjoitti:

        Happy New Year.

        Pian Rioon. Milloin hotellihinnat "normalisoituu" Carnevalien jälkeen? 1 viikko?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe