Mitä hyviä lastenlauluja muistat?
Ystävä sä lapsien
3
231
Vastaukset
- 1943
hengellisen laulun "Musta Saara". Äiti lauloi sitä usein ja jotenkin kosketti. Silloin kuva Afrikasta oli melko väärä, kun lehdissä oli kuvia valkoihoisista, joita mustat keittivät padassa.
- non-rec
...että:
Oli hepokatti maantiellä poikittain
jala jallaj' jalajala vei
ja se kaiveli haravalla hampaitaan
jala jallaj'jalajala vei
...ja toiseen säkeistöön olin itse tehnyt sanat:
Oli sillä poikia tusina
ja emo oli laiha kun rusina
Suosio oli taattu. Opettajakin nauroi kippurassa ja tuskin sai naurultaan sanotuksi että ei ihme että se emo niin laiha oli... Hämäännyin kovin, juoksin paikalleni ja hautasin naaman pulpetille ja kädet peitoksi. Vaikka oikeastaan ymmärsin että kaikista laulu (siis varsinkin tuo omatekemä säkeistö) oli valtava menestys, hävetti jostain syystä niin kovin ne valtavat aplodit.
Esiintyvän taiteilijan elämäni on kaiketi vielä edessäpäin. Onhan niitä, vaikka paljon on jäänyt unholaan.
Pien' on tuossa matkalainen,
kirjat, taulut laukussaan...
Tiu tau tilhi äidin ryytimaassa...
Ratiritiralla, tuli talvi halla,
puhui metsät puhtahiksi,
jäät ja järvet kantaviksi...
Reippahasti lietsomaan,
rautaa tässä taotaan...
Mä olen paimenpoikanen,
ain' iloinen kuin peipponen...
Miks' leivo lennät suomehen
niin varhain kevähällä....
Mä olen niin pienoinen,
pienoinen aivan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4363131Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata812394Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161868Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1941557- 271533
- 771522
- 1091465
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201388Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411381- 801317