Paras näyttö?

Asdfd

Ennen oli tapanani ensin ostaa tietokoneeseen komponentteja ja oheislaitteita ja sitten vasta alata kyselemään ja tutkimaan, että mitä on oikeastaan tullut ostettua. Yleensä vasta jälkikäteen olen sitten huomannut, että parempiakin olisi ollut tarjolla.

Nyt olis tarkoitus ostaa tietokoneeseen uusi LCD-näyttö.
Mikä olisi paras yli 20"? Hinta saisi olla korkeintaan 150€.

Jos sillä on merkitystä, niin koneessa on GF 9800gt näytönohjain, AMD Athlon x2 5200 prosessori ja 3gt muistia. virtalähde 400w.

13

1226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa ihan ok 20->:sen, katot vaan et vasteaika on 5ms koska kuitenkin pelaat raudasta päätellen. ja että on dvi. kait niissä nykyään jo kaikissa on nuo.

itse ostan näytöt tietoasemalta, koska siellä on kolmen vuoden 100%:n pikselitakuu. se on niitten oma juttu. tosin muualta voi saada saman näytön pari kymppiä halvemmalla mutta itse maksan mielumminn sen lisää koska toi pikselitakuu on ihan helvetin hyvä juttu.

merkeistä sen verran että oon suosinu lg:tä ihan sen tähden, ettei vielä ensimmäinenkään ole risahtanut. no merkkijuttu on makuasia.

• Tuolla rahalla saa esim. BenQ:n G2220HD -näytön. Ainakaan itse en ostaisi Full HD:tä pienempää resoluutiota, ja 16:9 kuvasuhde on erinomainen pelaamiseen ja television sekä elokuvien katseluun.

• kuulu asiaan, mutta viime vuonna kun ostin tänhetkisen näytön, nii ei ollu vielä myynnissä16:9 näyttöjä.
        kun kysyin sitä myyjältä että miks näytöissä on 16:10 vaikka normi on 16:9, niin häkelty myyjä eikä osannu vastata. itsekään en osaa vastata, miksi se on noin. vai onko siinä vaan joku kaupallinen vedätys, että ensin 16:10 ja sitten myydään 16:9 parin kolmen vuoden päästä ? vai onko jotenkin halvempaa valmistaa 16:10?

vittu, kuka näistä selvän ottaa :)

• jkl
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

kuulu asiaan, mutta viime vuonna kun ostin tänhetkisen näytön, nii ei ollu vielä myynnissä16:9 näyttöjä.
        kun kysyin sitä myyjältä että miks näytöissä on 16:10 vaikka normi on 16:9, niin häkelty myyjä eikä osannu vastata. itsekään en osaa vastata, miksi se on noin. vai onko siinä vaan joku kaupallinen vedätys, että ensin 16:10 ja sitten myydään 16:9 parin kolmen vuoden päästä ? vai onko jotenkin halvempaa valmistaa 16:10?

vittu, kuka näistä selvän ottaa :)

on käsittääkseni pioneeri noissa 16:9 tietokonenäytöissä ja he ainakin uskoo että toi 16:10 tulee jäämään ajan myötä pois. Itse uskon samoin ja ainakin toivon niin, vähän selkeyttää tuota kuvasuhde hässäkkää kun on monitoreilla ja telkkareilla sama kuvasuhde. Itse jos ostaisin uuden näytön niin 16:9 kuvasuhde olis suuri plussa, mutta ei sitä tarvitse murehtiakaan jos on ostanu 16:10 näytön. Siinäkin omat puolensa voi olla esim jos joutuu kattoo jotain 4:3 matskuu niin vähän parempi siihen kun 16:9.

• lllllllllllllllll.llllll

150 on niin vähän rahaa, etä osta näyttö jos joku tuohon jintaan sellaisen on tehnyt. Laatu on vähän sitten arvokkaampaa, ehkä kymmenen kertaa.

• hevon paska

Mitään merkitystä ole tuollaisella lässytyksellä. Et auta ketään.

• Asffda

Kiitos harrastelijakiduttaja, Kollimaattori (eipäs enää kolli sitten pääse makaamaan littunäytön päälle ja muut).

LG on tuttu ja luotettavaksi osoittautunut merkki, tuo BenQ on hieman tuntemattomampi, mutta googlen mukaan sellainen on melkein hyvä.

Mikä olis, jos joku viitsii enää lukea. huonoin mahdollionen näyttö, Compaq FS 740 jälkeen?

• harkitsekaan...

muuta kuin 1920x1200 reson näyttöjä vaikka ovatkin 16:10 kuvasuhteeltaan, nuo 16:9 monitorit on telkku ja ym. media ja ehkä konsoli käytössä kätsyjä muttei sovi oikein tietokone käyttöön.

• mielipiteet kullakin

Mielipiteet kullakin, mutta se 120 pikseliä lisää korkeutta ei juurikaan merkitse mitään peruskäytössä.

• peruskäytössä..
        mielipiteet kullakin kirjoitti:

Mielipiteet kullakin, mutta se 120 pikseliä lisää korkeutta ei juurikaan merkitse mitään peruskäytössä.

mutta jo esim. kuvan käsittelyssä merkitsee, ainakin mulle

• mutta..

Se mitä parhaimmalla haetaan niin tuskin on isoja eroja ja usein kun niistä juuri edes tiedetä, väärillä asetuksilla saa mistä vaan huonon.

Itse ostin 26" keväällä pixmaniasta 250 eurolla, ainoa mikä merkkasi oli että ei tartte tihruttaa mistään pikku näytöstä.

• Piklessi

Nostatin tämän etusivulle. Hyviä neuvoja sisältää tämä ketju. Eihän näyttöjä joka päivä osteta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4393
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      58
      3062
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2521
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      116
      2340
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      40
      2023
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1977
    7. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      75
      1863
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1733
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1627
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1608
    Aihe