Tarvitsen neuvoa lattialaudasta. Olisi kylmä käyttöullakko ja sen lattia. Pitäisi tehdä se lattia. Ajattelin tehdä sen 5" laudasta (22 mm) siten että ajan pontit siihen. Tuleeko hyvä vai sutta ja sekundaa? Käyttöullakkoristikon jako on 900 mm.
Keskelle jakoväliä ripustan vielä tukiriman (alle), jonka ruuvaan jokaiseen lautaan kahdella ruuvilla. Eli keskellä kantavat vierekkäiset laudat toisiaan pontin lisäksi tuon riman avulla.
No jos ei 22 mm ole mitään niin sitten teen 25 mm laudasta. Jaa että millä pontit? No minulla on pystykarainen jyrsin ja sata erilaista terää. Mukana on ponttilaudan terät.
lattialauta
7
12523
Vastaukset
- junnu
eikö raakapontti olis mitään , vai onko laudat jo hankittu ? Tuolla jaolla notkuu kai vähän , mutta haitanneeko tuo mittään ...
- Vanhempi suunnittelija
Siellä on 19 mm raakaponttia osa kokeeksi kun jäi yli katon teosta. Notkuu ja rapistuu. Muuttuu vaaralliseksi vuosien saatossa kun pontit murtuu. Puran pois polttopuuksi. Mutta sen perusteella hiukan vahvempi pitäisi käydä. Laudasta en aio maksaa mitään. Kaadan pari kuusta tontin perältä. mutta sahattaisiinko 22 vai 25 mm.
- jth
Vanhempi suunnittelija kirjoitti:
Siellä on 19 mm raakaponttia osa kokeeksi kun jäi yli katon teosta. Notkuu ja rapistuu. Muuttuu vaaralliseksi vuosien saatossa kun pontit murtuu. Puran pois polttopuuksi. Mutta sen perusteella hiukan vahvempi pitäisi käydä. Laudasta en aio maksaa mitään. Kaadan pari kuusta tontin perältä. mutta sahattaisiinko 22 vai 25 mm.
900 mm jaolla ristikot ja ponttina 28mm lauta joka sekin notkuu jonkunverran.Tuo keskituki auttaa sinulla kyllä jonkunverran,mutta minä kyllä kaataisin sieltä takahuhdasta jonkun näreen enemmän ja sahauttaisin silloin 32*100 johon pontit niin johan pelaa.
- juu
jth kirjoitti:
900 mm jaolla ristikot ja ponttina 28mm lauta joka sekin notkuu jonkunverran.Tuo keskituki auttaa sinulla kyllä jonkunverran,mutta minä kyllä kaataisin sieltä takahuhdasta jonkun näreen enemmän ja sahauttaisin silloin 32*100 johon pontit niin johan pelaa.
32 x 100 lauta kestää ilman ponttejakin 900 mm jaolla. Ja kestää myös harvalautana kipsilevyn alla.
- Puu-tai-puu
juu kirjoitti:
32 x 100 lauta kestää ilman ponttejakin 900 mm jaolla. Ja kestää myös harvalautana kipsilevyn alla.
Kestäähän se-kevyen ihmisen. Kyllä tuolla jaolla oleva lattia notkuu. Ja aika paljonkin. Lattian käyttötarkoitus oli mikä? Jos meinaat ihan asuttavaa, niin unohda koko juttu noilla tavaroilla. Ihan vähintään 32-millinen ponttilaudan on kyllä oltava, mutta itse laittaisin ehkä vaihtopalkin vasojen väliin ja laudaksi 28 tai 32-millinen ponttilauta ja eiku naulaamaan...
- Vanhempi suunnittelija
Puu-tai-puu kirjoitti:
Kestäähän se-kevyen ihmisen. Kyllä tuolla jaolla oleva lattia notkuu. Ja aika paljonkin. Lattian käyttötarkoitus oli mikä? Jos meinaat ihan asuttavaa, niin unohda koko juttu noilla tavaroilla. Ihan vähintään 32-millinen ponttilaudan on kyllä oltava, mutta itse laittaisin ehkä vaihtopalkin vasojen väliin ja laudaksi 28 tai 32-millinen ponttilauta ja eiku naulaamaan...
Se on kylmä käyttöullakko. Sinne kerätään kaikenlaista romua normaaliin tapaan niin ettei sekaan mahdu, kun saadaan lattia kuntoon.
Luulisin, että 28 mm pontattu saa ainakin kelvata. - Puu-tai-puu
Vanhempi suunnittelija kirjoitti:
Se on kylmä käyttöullakko. Sinne kerätään kaikenlaista romua normaaliin tapaan niin ettei sekaan mahdu, kun saadaan lattia kuntoon.
Luulisin, että 28 mm pontattu saa ainakin kelvata.Niin,ajattelin vielä kysäistä paljonko ja mitä eristettä ullakon lattiassa on ja tuleeko ylemmäs vielä eristettä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä831611Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691531Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2681263Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691252- 56857
- 66844
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em64837Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40821- 40807
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44781