Henkilöstöhallinto

Tradenomi

Millä koulutuksella haetaan johonkin henkilöstöhallinnon toimeen? Vaikka henkilöstöhallinnon assistentiksi tai henkilöstösihteeriksi? Minkälainen noin suurinpiirtein on?

2

3798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulle.

Henkilöstöassistentin tehtäviin riittää useimmiten merkonomi- tai tradenomikoulutus. Tietyt isot yritykset tosin haluavat henkilöstöassistentilta ylempää korkeakoulututkintoa, johon on sisältynyt HR-opintoja. Aiempi työkokemus HR-tehtävistä on ilman muuta etu.

Paljon on kuitenkin onnesta kiinni, että pääsee ensin siihen ensimmäiseen HR-tehtäväänsä, sitten seuraavaan, ja sitten taas seuraavaan... Itse olen päässyt etenemään juuri näin. Valitettavaa on, että avoimeksi ilmoitettuja HR-tehtäviä on tarjolla niin vähän ja hakijoita per paikka paljon.

Mitä tehtäviin tulee, niin assaritason henkilöstötehtävissä on isoja eroja esim. sen mukaan, onko tehtävä yksityisellä vai julkisella sektorilla. Julkisella sektorilla henkilöstötehtävät voivat joskus olla aika puiseviakin (lue: paperinpyöritystä kuten virkavapaa- ja loma-anomusten sekä henkilöstörekisterien käsittelyä), kun taas yksityisellä sektorilla tehtäviin voi kuulua hyvinkin monipuolisesti haasteellisia, avustavia HR-tehtäviä. Palkkaus vaihtelee isosti organisaation ja työnkuvan mukaan.

• sdtt

Itse päässyt merkonomin tutkinnolla henkilöstöassistentiksi isoon yritykseen, ja ollut toimessa kohta pari vuotta.

Työtehtävät ovat mielenkiintoiset ja vaihtelevat. Pääasiallisesti henkilöstöhallinnollisten järjestelmien pääkäyttäjänä ja tukihenkilönä toimiminen, rekrytointisihteerin hommat (sisäinen ja ulkoinen rekrytointi), erilaiset seurantatehtävät (mm. poissaolo ja tapaturmat), eläkeasiat, koulutussihteerin hommat (koulutusten koordiointi, ilmoittautumiset ja valvonta yms.).. Tuossa ehkä pääpiirteittäin, suurin osa HRM (managementia) mutta osa myös HRD (developementia). Tästä varmasti vielä jäi moni tehtävä vielä uupumaan.. :)

• Anonyymi

30op kurssia ja sit on valmis HR.
      Meillä majoitetaan nämä matalatason sosionomit koirankoppiin pihalle ja haukkuu aina kun uusi työntekijä tulee tai wanha lähtee.
      Antaa tassua nätisti ja saa herkkuja, ei kuulu ylemmänjohdon kanssa samoihin tiloihin.
      Toinen mitä vaaditaan on, että ajaa saksalaisen autoteollisuuden tuotteella ei millää patteri dildolla tai riisikupilla tai skudalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109