Jälkiviisaat

Olen niin iloinen,

että kuuntelin ja katselin, kun Kari Hokkanen kertoi ääneen TV:ssä minun ajatukseni!

Tuntui hyvältä, iloitsin jokaisesta sanasta, minkä hän sanoi!

Viisas, älykäs, hyvä mies!

7

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun...

      Alvar Aallon kauniit rakennukset oli kuvattu vinossa kuvakulmassa, ilman että yhtään oikeata olisi otettu, alkoi tuntua niin tarkoitushakuisesti mollaavalta, ettei voinut
      olla motiivia pohtimatta.

      Mutta kuten K.H. sanoi, ei kannata suuttua.
      Monenlaista tyyppiä irrallaan, mitäpä niistä.

      • näitä jälkiviisaita enkä siis tiedä,mitä K.H.sanoi.
        Mutta eivätkö ne olleetkaan K.H:n ajatuksia,vaan sinun.

        Olisinko väärässä,jos en olisikaan samaa mieltä K.H:n ja sinun kanssasi.
        Tärkeä olikin tämä aloituksesi;ilmaisit,että olet iloinen.No,miksi minä en sitten ole yhtä iloinen.

        Etkö enää noudata sanomaasi;antaa kaikkien kukkien kukkia.
        Edelleen sanotte K.H:n kanssa,monenlaista on irrallaan,no,minäkin harvinaisen irrallaan.Pitäisikö "irrallaan" olevat eristää jonnekin.

        Ja mikä on "oikea" kuvakulma meistä ihmisistä.

        Muistelen,että olet myös sanonut,että pitäisi harkita,mitä tänne kirjoittaa.Tulee mieleen sanonta:
        Älkää tehkö niinkuin minä teen,vaan niinkuin minä opetan.


      • Sanoi,
        susmorsian kirjoitti:

        näitä jälkiviisaita enkä siis tiedä,mitä K.H.sanoi.
        Mutta eivätkö ne olleetkaan K.H:n ajatuksia,vaan sinun.

        Olisinko väärässä,jos en olisikaan samaa mieltä K.H:n ja sinun kanssasi.
        Tärkeä olikin tämä aloituksesi;ilmaisit,että olet iloinen.No,miksi minä en sitten ole yhtä iloinen.

        Etkö enää noudata sanomaasi;antaa kaikkien kukkien kukkia.
        Edelleen sanotte K.H:n kanssa,monenlaista on irrallaan,no,minäkin harvinaisen irrallaan.Pitäisikö "irrallaan" olevat eristää jonnekin.

        Ja mikä on "oikea" kuvakulma meistä ihmisistä.

        Muistelen,että olet myös sanonut,että pitäisi harkita,mitä tänne kirjoittaa.Tulee mieleen sanonta:
        Älkää tehkö niinkuin minä teen,vaan niinkuin minä opetan.

        että jos kaikki tahallaan vääristellään rumaksi, kirkko kuvataan vinossa ja kaukaa,

        (Alvar Aallon kaunis taideteos,)

        jolloin se menettää kokonaan itsensä, oman viehätysvoimansa ja lumonsa...

        En jaksa...

        Ellet nähnyt, turhaa.


      • Sanoi, kirjoitti:

        että jos kaikki tahallaan vääristellään rumaksi, kirkko kuvataan vinossa ja kaukaa,

        (Alvar Aallon kaunis taideteos,)

        jolloin se menettää kokonaan itsensä, oman viehätysvoimansa ja lumonsa...

        En jaksa...

        Ellet nähnyt, turhaa.

        elämään,mikä on näkemisen totuus.Emme me kukaan näe mitään samalla tavalla.Siis näkemisenkään totuutta ei ole.
        Jokainen näkee maiseman,ihmisen,eri tavalla,omalla tavallaan.On vain siis oma totuutensa.
        Sinä pakenet edelleen elämää "raivoisaa" totuutta,milloin uskallat katsoa sitä silmiin.

        Uuno Kailas
        Elämän ylistys

        Näytä minulle kasvosi läheltä, Elämä.
        Suo minun palvoa niitä silmilläni.
        Katso,olen rakastava niitä,
        vaikka ne olisivat rumat.

        Ruoki minua henkesi tulella,Elämä.
        Astu suuni kautta ja sieraimistani sisään.
        Sillä se ihminen,jota ei väkevä tulvasi
        tempaa mukannsa matkalle
        ikuiseen mereen,
        hän on vain seisovaa vettä
        ja mätänee.

        Opeta minua,Elämä,
        että minä osaisin avata sydämeni sinulle,
        kun sinä palavassa pensaassa puhut.
        Sillä sinun äänesi on sydänten kuolema ja elämä.
        Ei ole sääli sitä sydäntä,
        jonka sinä ristiinnaulitset omin käsin
        tahi joka musertuu rautaisen anturasi alle:
        sillä sen sydämen mitta on täysi.
        Voi sitä sydäntä,
        tuhannesti: voi sitä sydäntä,
        joka ei koskaan maistanut sinua,Elämä,
        Jumalan matojen ihana ruoka.


    • menettivät mielenkiintonsa, kun Claes Anderson ja Ritva Santavuori jäivät pois.
      En ole jälkeen paljoa viitsinyt katsoa.

      • Santavuorella

        puhuessaan Obaman isoäidistä, potkut tuli ja moni laittaa nimeen a:n paikalle o.


      • Katson joka ohjelman
        Santavuorella kirjoitti:

        puhuessaan Obaman isoäidistä, potkut tuli ja moni laittaa nimeen a:n paikalle o.

        Minusta 'jälkiviisaat' on ylen parasta antia. Nykyiset raadin jäsenet ovat viisaita ja hoksaavia. Heitä on ilo kuunnella. Voi vaikka viisaus vähän tarttuakin, ainakin jälkeenpäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe