Jälkiviisaat

Olen niin iloinen,

että kuuntelin ja katselin, kun Kari Hokkanen kertoi ääneen TV:ssä minun ajatukseni!

Tuntui hyvältä, iloitsin jokaisesta sanasta, minkä hän sanoi!

Viisas, älykäs, hyvä mies!

7

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun...

      Alvar Aallon kauniit rakennukset oli kuvattu vinossa kuvakulmassa, ilman että yhtään oikeata olisi otettu, alkoi tuntua niin tarkoitushakuisesti mollaavalta, ettei voinut
      olla motiivia pohtimatta.

      Mutta kuten K.H. sanoi, ei kannata suuttua.
      Monenlaista tyyppiä irrallaan, mitäpä niistä.

      • näitä jälkiviisaita enkä siis tiedä,mitä K.H.sanoi.
        Mutta eivätkö ne olleetkaan K.H:n ajatuksia,vaan sinun.

        Olisinko väärässä,jos en olisikaan samaa mieltä K.H:n ja sinun kanssasi.
        Tärkeä olikin tämä aloituksesi;ilmaisit,että olet iloinen.No,miksi minä en sitten ole yhtä iloinen.

        Etkö enää noudata sanomaasi;antaa kaikkien kukkien kukkia.
        Edelleen sanotte K.H:n kanssa,monenlaista on irrallaan,no,minäkin harvinaisen irrallaan.Pitäisikö "irrallaan" olevat eristää jonnekin.

        Ja mikä on "oikea" kuvakulma meistä ihmisistä.

        Muistelen,että olet myös sanonut,että pitäisi harkita,mitä tänne kirjoittaa.Tulee mieleen sanonta:
        Älkää tehkö niinkuin minä teen,vaan niinkuin minä opetan.


      • Sanoi,
        susmorsian kirjoitti:

        näitä jälkiviisaita enkä siis tiedä,mitä K.H.sanoi.
        Mutta eivätkö ne olleetkaan K.H:n ajatuksia,vaan sinun.

        Olisinko väärässä,jos en olisikaan samaa mieltä K.H:n ja sinun kanssasi.
        Tärkeä olikin tämä aloituksesi;ilmaisit,että olet iloinen.No,miksi minä en sitten ole yhtä iloinen.

        Etkö enää noudata sanomaasi;antaa kaikkien kukkien kukkia.
        Edelleen sanotte K.H:n kanssa,monenlaista on irrallaan,no,minäkin harvinaisen irrallaan.Pitäisikö "irrallaan" olevat eristää jonnekin.

        Ja mikä on "oikea" kuvakulma meistä ihmisistä.

        Muistelen,että olet myös sanonut,että pitäisi harkita,mitä tänne kirjoittaa.Tulee mieleen sanonta:
        Älkää tehkö niinkuin minä teen,vaan niinkuin minä opetan.

        että jos kaikki tahallaan vääristellään rumaksi, kirkko kuvataan vinossa ja kaukaa,

        (Alvar Aallon kaunis taideteos,)

        jolloin se menettää kokonaan itsensä, oman viehätysvoimansa ja lumonsa...

        En jaksa...

        Ellet nähnyt, turhaa.


      • Sanoi, kirjoitti:

        että jos kaikki tahallaan vääristellään rumaksi, kirkko kuvataan vinossa ja kaukaa,

        (Alvar Aallon kaunis taideteos,)

        jolloin se menettää kokonaan itsensä, oman viehätysvoimansa ja lumonsa...

        En jaksa...

        Ellet nähnyt, turhaa.

        elämään,mikä on näkemisen totuus.Emme me kukaan näe mitään samalla tavalla.Siis näkemisenkään totuutta ei ole.
        Jokainen näkee maiseman,ihmisen,eri tavalla,omalla tavallaan.On vain siis oma totuutensa.
        Sinä pakenet edelleen elämää "raivoisaa" totuutta,milloin uskallat katsoa sitä silmiin.

        Uuno Kailas
        Elämän ylistys

        Näytä minulle kasvosi läheltä, Elämä.
        Suo minun palvoa niitä silmilläni.
        Katso,olen rakastava niitä,
        vaikka ne olisivat rumat.

        Ruoki minua henkesi tulella,Elämä.
        Astu suuni kautta ja sieraimistani sisään.
        Sillä se ihminen,jota ei väkevä tulvasi
        tempaa mukannsa matkalle
        ikuiseen mereen,
        hän on vain seisovaa vettä
        ja mätänee.

        Opeta minua,Elämä,
        että minä osaisin avata sydämeni sinulle,
        kun sinä palavassa pensaassa puhut.
        Sillä sinun äänesi on sydänten kuolema ja elämä.
        Ei ole sääli sitä sydäntä,
        jonka sinä ristiinnaulitset omin käsin
        tahi joka musertuu rautaisen anturasi alle:
        sillä sen sydämen mitta on täysi.
        Voi sitä sydäntä,
        tuhannesti: voi sitä sydäntä,
        joka ei koskaan maistanut sinua,Elämä,
        Jumalan matojen ihana ruoka.


    • menettivät mielenkiintonsa, kun Claes Anderson ja Ritva Santavuori jäivät pois.
      En ole jälkeen paljoa viitsinyt katsoa.

      • Santavuorella

        puhuessaan Obaman isoäidistä, potkut tuli ja moni laittaa nimeen a:n paikalle o.


      • Katson joka ohjelman
        Santavuorella kirjoitti:

        puhuessaan Obaman isoäidistä, potkut tuli ja moni laittaa nimeen a:n paikalle o.

        Minusta 'jälkiviisaat' on ylen parasta antia. Nykyiset raadin jäsenet ovat viisaita ja hoksaavia. Heitä on ilo kuunnella. Voi vaikka viisaus vähän tarttuakin, ainakin jälkeenpäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe