Niin tätä siis olen miettinyt, tarvitseeko erillisiä vitamiineja ottaa purkista kun joka tapauksessa syöminen reissun aikana on paljon epäsäännöllisempää ja todennäköisesti myös vajavaisempaa.. Onko semmonen monivitamiini purkki hyvä ottaa kaiken varalta? No c- vitamiinin saannista on helppo huolehtia hedelmien muodossa mutta sitten kaikki muut... vai kerkiikö puutosta tulemaan?
Etenkin minua huolettaa kalsiumin saamattomuuden vaikutukset, ehtiikö kkssa tulla puutosta? Siis tottakai euroopassakin maitotuotteita on, mutta kun en oikein siedä laktoosia ja en myöskään tiedä minkä laajuinen valikoima sielläpäin maitotuotteista on, tehdäänkö laktoosittomia tai edes hyla tuotteita? (vähän kokemusta matkustelusta niin en tiedä)
eli pitäisikö edes kalcium tabletteja varata mukaan? D-vitamiinista ei varmaan tulisi pulaa jos vain aurinko paistaa :)
Tarvitseeko lisäravinteita
kuukauden reissuun?
1
327
Vastaukset
- reilannut
Meillä on kaikilla reissuilla ollut aika paljon vitamiineja mukana, monivitamiinit, kalsium, d, kalaöljyt yms juuri sen takia, kun noi syömiset on mitä on. Ei kai se pakko ole olla, mut kyllä kuukauden reissulle kannattaa sellaisia mukaan varata!
Minulla on sellainen muistikuva, et Euroopan kaupungeissa hyla-tuotteita ei varsinkaan niissä suurkaupunkien pikkukaupoissa kovin hyvin ole saatavilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 20811930
- 585569
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k233014Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html482900- 472535
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut342105Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471969- 381955
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131931Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71827