sairaanhoitaja - sosionomi

kalat

voiko sairaanhoitaja olla..töissä lasten(vauvojen)parissa? Voiko sairaanhoitja koulutuksessa suuntautua lapsiin? Minkälainen koulutus on kokonaisuudessaan? entäs suuntautumisvaihtoehto?

Kannattaako minun mielummin hakea sosionomiksi vai sairaanhoitajaksi kun haluaisin tehdä töitä lasten parissa?

Olen nyt synnytysosastolla työharjoittelussa ja tänne haluaisin töihin.. mutta onko järkeä opisk. sairaanhoitajaksi vain sen takia, että haluaa tänne töihin.. kun ei ole takuuta, että pääsee.. Missä muualla lasten parissa sh voi olla töissä?

Olisin kootollinen jos voisitte jakaa minulle kokemuksianne ja tietoanne :)

8

2923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juups!

Esim. sairaanhoitaja voi olla sairaalassa lastenosastolla. Itse kun opiskelin lähihoitajaksi niin olin siellä työharjoittelussa ja paikkana se oli aivan mahtava. Keskola oli siinä samassa niin sain tosi paljon hoitaa keskosvauvoja. Aivan ihana työ.
      Ole avoin kaikille ikä "sarjoille", jos et ole ollut esim. koskaan vanhusten kanssa et voi tietää minkälaista se työ on. Itse luulin myös viihtyväni pelkästään lasten parissa, mutta kuinkas kävi.. Opiskelujeni ohessa olin muutaman kuukauden vanhusten hoivakodilla ja sekin oli aivan ihana paikka.

• sh opskelija

vaikka suuntautua lapsiin sh koulussa..ainakin treellä on sekin suuntautumisvaihtoehto, riippuu tietenkin missä opiskelet...Onhan sairaanhoitajat lasten kanssa tekemisisää vaikka missä..lastenosastot, synnäri, ensiapu, neuvola on niitä mahollisuuksia..

• Terkkariopiskelija

No eivät sairaanhoitajat synnärillä tai neuvolassa työskentele, vaan kätilöt ja terkkarit.

• Angel

tehdä näin.. eli opiskelen nyt sosionomiksi, mutta haluan myös sairaanhoitajaksi.. haen nyt yhteishaussa sairaanhoitajan koulutukseen ja katson tärppääkö.. jos en pääse opiskelen ensin sosionomiksi ja sitten yritän päästä aikuiskoulutukseen sairaahoitajaksi, että voin tehdä työtä ohessa.. tosin taidan tässä sosionomin hommassa suuntautua mielenterveys- ja päihdetyöhön..

• Scorcio

että sosionomit saa harvemmin työskennellä vauvalassa yms., koska niihin kai vaaditaan sairaanhoitajan pätevyys (näin oon kuullu). Eli jos haluut siellä työskennellä, ni kannattaa lukea sairaanhoitajaksi. =)

• Terkkariopiskelija

Jos synnytysosastolle tai lapsivuodeosastolle haluat, niin varmimmin pääset sinne, kun opiskelet kätilöksi. Sairaanhoitajia ei näillä osastoilla juurikaan ole, vaan joko kätilöitä (joilla on myös sh-pätevyys) tai lastenhoitajia (toisen asteen tutkinto, nyk. lähihoitaja).

Sairaanhoitaja voi työskennellä lastenklinikan eri osastoilla. Myös lastenpsykiatria työllistää sairaanhoitajia.

Yksi mahdollisuus on myös terveydenhoitajan ammatti. Terkkarit työskentelevät mm. lastenneuvoloissa ja äitiysneuvoloissa, kuten myös kouluterveydenhuollossa.

• ootko pedofiili

ootko pedofiili ku haluut sinne pikkuvauvojen keskelle?

• on mielessä

Olipa melkoisen törkeä provo.

Kuka ne pikkuvauvat hoitaisi, jos kukaan ei sitä työtä haluaisi tehdä.

Lasten parissa työskenteleviltä vaaditaan sairaalassa rikosrekisterin ote.

Ovatko kaikki opettajatkin sinun mielestäsi pedoja?

Vastaus aloitteen tekijälle/kysyjälle:
        Lasten sairaanhoitoon voi erikoistua. Myös lasten teho-hoitoon voi sairaanhoitajana lisäkoulutautua. Kätilöt ja terveydenhoitajat työskentelevät pääasiallisesti lasten parissa.
        Työpaikasta sinun ei tarvitse koulutettuna sairaanhoitajana olla huolissasi. Töitä riittää.

Jos haluat parempaa palkkaa opiskele sosionomiksi, tosin sen ammattiryhmän vakansseja on vähemmän eli työnsaanti on haasteellisempaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66