Romantiikan poikasta fantasiassa/scifissä? Suositteluja?

Ninukas

Kaipailisin kirjoja joissa fantasia- tai scifimaailmasta löytyisi hieman romantiikkaakin. Ei siis mitään loputonta sotimista tai poliittista juonittelua. Pitkiin sarjoihin en jaksa perehtyä, joten mielellään yksittäisiä kirjoja tai max. kolmen sarja.

Kovasti ihastuin uutuuteen Uniin piirretty polku. Gaimanin Tähtisumua oli kiva, mutta elokuvana aivan loistava. Maaginen kaukoputki -sarja on sopinut hyvin mieltymyksiini. Tolkien on luettu ja kovasti pidetty. Mitäs seuraavaksi?

20

1854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadfyhart

      itseäkin kiinnostais kuulla tälläisiä kirjavinkkejä!

      Ainoat mitä ite olen lukenut on ollut Nora Robertsin Morriganin risti ja sen jatko-osat ja stephenie Meyerin Houkutus sarjan. Sitten missä on ollut aavistuksen verran sitten Aikamatkustajan vaimo, Diana Gabaldonin Muukalainen sarja..

    • Jos et ole tutustunut Musta Torni-sarjaan niin suosittelen varauksetta. Vaikka romanttinen juoni tulee vasta puolivälissä ääripitkänä takaumana on sen vaikutukset tunnettu jo ensimmäisessä osassa ja myös lopussa.

      • Ninukas

        Kirjakaupasta käteen tarttui Mustan tornin eka osa. Laitan noita muitakin korvan taakse :)


    • Vonda McIntyren "Unikäärme" tuttu? Tai Peter Beaglen "Viimeinen yksisarvinen"?

      Joskus kirjastoissa törmää T.F.Powysin kirjaan "Herra Westonin hyvää viiniä".

    • lillsyster

      Robin Hobbin kirjasarjassa Näkijän taru (Salamurhaajan oppipoika, Kuninkaan salamurhaaja, Salamurhaajan taival ) oli ainakin todella paljon sydäntä kivistävää rakkautta.

      Siis ei pelkästään päähenkilön ja jonkun naikkosen välillä, vaan myös ystävyys ja jopa päähenkilön kiintymys yhteen eläimeen oli kuvailtu todella taitavasti. Kaiken sen päätähuimaavan juonittelun ja taistelun lisäksi siis :)

      • M C

        On muuten hienot kirjat. :) Suosittelen todellakin.

        Myöskin Forgotten Realmsien puolelta löytyy romantiikaa, harmi vain, ettei kovinkaan monia näistä omista lemppareistani ole suomennettu. Mutta jos jostain käsiisi saat, niin Eric Scott de Bien Ghostwalker ja Depths of Madness sisältää enemmän tai vähemmän romantiikkaa, jälkimmäinen muutenkin upea teos, vaikka hiukan kieroutunut onkin.
        Myöskin Sherrilyn Kenyonin Devil May Cry on hieno romantiikaa sisältävä fantasia teos. Ei aivan perinteistä fantasiaa, vaan perustuu Kreikan mytologian jumaluuksiin nykypäivänä.

        Lukuhetkiä!


    • soapB

      Eli nimittäin Suzanne Collinsin Nälkäpeli ( joskus tulevaisuudessa ilmestyvät jatko-osat). Aivan mahtava sekoitus scifiä, fantasiaa ja romantiikkaa - kerta kaikkiaan yksi parhaimmista lukemistani kirjoista koskaan (ja voin kertoa, että luen AIKA paljon).

      • mettew

        on pakko kommentoida että nälkäpeli on kyllä paras kirjasarja IKINÄ! täydellinen ripaus kaikkea :)


    • Swanette

      Suosittelen Guy Gavriel Kayn sarjoja Tigana (suomeksi jaettu 2 osaan) ja Fionavarin kuvakudos (3 osaa)! Kummatkin ihan mielettömiä ja olisivat jopa saaneet olla hiukan pidempiä. :)

      • tämä kirja

        j.r ward -Pimeyden rakastaja! Vampyyreitä ja intoihimoista rakkautta :D todella hyvä kirja! harmi että vasta eka kirja on suomennettu


      • --- -
        tämä kirja kirjoitti:

        j.r ward -Pimeyden rakastaja! Vampyyreitä ja intoihimoista rakkautta :D todella hyvä kirja! harmi että vasta eka kirja on suomennettu

        Olen juurikin lukemassa tuota kirjaa.. romatiikasta en tiedä mutta intohimoa kyllä löytyy. Minä pidän kuitenkin kirjan alusta !


      • lukijahullu
        tämä kirja kirjoitti:

        j.r ward -Pimeyden rakastaja! Vampyyreitä ja intoihimoista rakkautta :D todella hyvä kirja! harmi että vasta eka kirja on suomennettu

        Minkä ikäisille lukijoille Piemyden rakastaja on tarkoitettu? Itse olen 13, ja mietin pitäisikö kyseinen kirja lukea. Luen kuitenkinn aika paljon ikäisiäni vanhemmille tarkoitettuja kirjoja, houkutus-sarjan luin 12 vuotiaana, Narnian tarinat varmaan 8 vuotiaana ja olen lukenut Stephenie Meyerin vieras kirjankin.
        Tiedän että kirjassa on jtn. seksikohtauksia jne, enkä kauhistu siitä. Mitä mieltä olette, vastatkaa!


      • Pagba
        lukijahullu kirjoitti:

        Minkä ikäisille lukijoille Piemyden rakastaja on tarkoitettu? Itse olen 13, ja mietin pitäisikö kyseinen kirja lukea. Luen kuitenkinn aika paljon ikäisiäni vanhemmille tarkoitettuja kirjoja, houkutus-sarjan luin 12 vuotiaana, Narnian tarinat varmaan 8 vuotiaana ja olen lukenut Stephenie Meyerin vieras kirjankin.
        Tiedän että kirjassa on jtn. seksikohtauksia jne, enkä kauhistu siitä. Mitä mieltä olette, vastatkaa!

        Kokeilepa sellaista kirjaa kuin Mustan myllyn mestari. Ei siis Pustan pyllyn pestari, vaan Mustan myllyn mestari. Sopii rakkausteemaltaankin paremmin sinun ikäisellesi.


      • jassu<3
        tämä kirja kirjoitti:

        j.r ward -Pimeyden rakastaja! Vampyyreitä ja intoihimoista rakkautta :D todella hyvä kirja! harmi että vasta eka kirja on suomennettu

        Tiäkkö sä millon tulee seuraava osa suomennettun? Hyvä kirja meinaan!!!


    • ..

      Stephenie Meyerin Vieras, kirja, taka kannen perusteella en itse olisi kirjaa lukenut, mutta kun kaveri sen luki ja suositteli niin päätin lukasta. Ja tykästyin kovasti :)

    • FireOfFeenix

      Tämä on erittäin romanttinen teos - ja minusta selkeää fantasiaa ennemmin kuin mitään scifiä. Lue kirja ja ymmärrät.

    • moroostaporo.

      tietääkö kukaan, montako jatko-osaa nälkäpeliin on tulossa?
      luin pari päivää sitten kyseisen kirjan ja en malttaisi mitenkään odottaa helmikuuhun, kun toinen osa ilmestyy suomennettuna. kirja oli aivan mahtava, kannattaa lukea ! (:

      • abc¨¨

        Kyseessä on trilogia. Täälläkin odotetaan sydän takoen :)


    • anonyymi.

      Suosittelen Beth Revisin Across the Universea (:

      • tetsuli

        Mifongin perintö!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe