Jees, eli tilasin nettitikun ja siihen kaupanpäälle tuli 3,6megan tehopaketti. Ihan hyvin joskus mitattuani liittymän nopeus on huidellut jopa 1,8Megaisena. Riittää valtavan hyvin, mutta kun normisti tämä nopeus nyt vain sattuu olemaan 200-400kiloisen tasoa. Ok, sekin olisi siedettävää, mutta kun tämä saatanan tikku saattaa puolentunnin surffailun jälkeen ilmoittaa, että
tuntematon yhteysvirhe 1722.
Sen jälkeen ei auta kuin käynnistää kone uudelleen. Muuten ilmoittaa, että tikku on jo käytössä tai väärin määritelty ja nettiin ei pääse. Vittu.
Eikä auta se vaikka irrottaisi tikun ja laittaisi takaisin sekä käynnistäisi ohjelman uudelleen. Ei, ei auta vaikka käynnistäisi windowsin explorerin uudelleen ja en meinaa nyt selainta. Ei, ei auta koko kone on käynnistettävä uudelleen.
Luulin sen johtuvan heikosta yhteydestä ja ostin 3G antennin tikkuun. Nopeudet nousivat hiukan, mutta pätkimiseen ei auta mitään. Vittu, onko mun koneessa vika vai soneran ohjelmassa? Mikä neuvoksi?
Nettitikku pätkii
7
1704
Vastaukset
- citysen-kane
tässä
-Sonera
Tuohon pätkimiseen on vaan totuttava.
Se on mokkulamobiilin "ominaisuus", ei vika.
Kaikkein parhaiten säilyy hermo, kun ottaa sen
sellaisena ja totuttelee asiaan, muuten ennenpitkää
havaitsee että joku on soittanut valkotakkiset...- hermomenee754
korjaus, tuo on Soneran mobiililaajakaistan ominaisuus. mikään muu mobiili ei itsellä ole pätkinyt, Elisan tikulla voi olla langoilla monta vuorokautta yhtäjaksoisesti mutta Sonera pätkii ihan hulluna. Älkääkä uskoko p*skanjauhantaa siitä etteikö tikkua saisi palauttaa - jos ei toimi niin ei muuta kuin reklamaatiokirjetta Soneralle. P*ska mikä p*ska
- jube33111
Kannattaa hankkia varmaan joku tällänen http://www.jyketek.fi/mbb
- Stöckers
Isälläni Elisan tikku ja toimii mukisematta. Itsellä pakkotilanteessa Soneran tikku kun Elisan verkkoalueella heikko. Ja todellakin, vaikka asetuksissa esim. käynnistää yhteyden automaattisesti joudun manuaalisesti käynnistämään aina työpöydällä yhteyden. Jonkin verran myös yhteys katkeillut mutta nyt muutaman päivän kokeilun aikana toiminut kohtuullisen hyvin.
- Stepanovic
Sama havainto. Ei riipu käyttöjärjestelmästä. Olen asentanut Windows Xp:tä ja Linux Minttejä pariin koneeseen ja Elisan yhteys aukeaa automaattisesti. Sen sijaan Soneran mobiiliyhteys pitää käynnistää Mobile Parnerista (Windows) ja NetworkManagerista (Linux Mint) kuvakkeesta.
Kiinnostavaa tässä on vielä se, että kyseessä oli vielä sama tikku: Huawei E173.
- Hieman pettynyt
Sama havainto verrattuna Ethernet-verkkoon. Mobiililaajakaista katkaisee yllättävästi yhteyden. Myös latausnopeuksissa saattaa olla suuri vaihteluja lyhyen ajan vertailuilla. Matalimmat testitulokset olleet tähän mennessä 0.6 Mbps ja tulokset saatu jopa puolenpäivän aikaan jolloin verkon kuormituksen ei pitäisi olla vielä kummoinenkaan.
liekö joulumyrskyt syynä kun pitkästä aikaa oli nettitikulla katkoksia ... MWconn -yhteysohjelmalla haitta rajoittui hetkellisiin tiedonsiirron pysähdyksiin. Ohjelma siis (taustapingaus konffattu käyttöön) havaitsee katkoksen ja yhdistää uudelleen. Näkyy tehtäväpalkin puhekuplan "Internet connected) ilmestymisenä näkyviin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514