Nettitikku pätkii

Joopa joo

Jees, eli tilasin nettitikun ja siihen kaupanpäälle tuli 3,6megan tehopaketti. Ihan hyvin joskus mitattuani liittymän nopeus on huidellut jopa 1,8Megaisena. Riittää valtavan hyvin, mutta kun normisti tämä nopeus nyt vain sattuu olemaan 200-400kiloisen tasoa. Ok, sekin olisi siedettävää, mutta kun tämä saatanan tikku saattaa puolentunnin surffailun jälkeen ilmoittaa, että

tuntematon yhteysvirhe 1722.

Sen jälkeen ei auta kuin käynnistää kone uudelleen. Muuten ilmoittaa, että tikku on jo käytössä tai väärin määritelty ja nettiin ei pääse. Vittu.

Eikä auta se vaikka irrottaisi tikun ja laittaisi takaisin sekä käynnistäisi ohjelman uudelleen. Ei, ei auta vaikka käynnistäisi windowsin explorerin uudelleen ja en meinaa nyt selainta. Ei, ei auta koko kone on käynnistettävä uudelleen.

Luulin sen johtuvan heikosta yhteydestä ja ostin 3G antennin tikkuun. Nopeudet nousivat hiukan, mutta pätkimiseen ei auta mitään. Vittu, onko mun koneessa vika vai soneran ohjelmassa? Mikä neuvoksi?

7

1704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • citysen-kane

      tässä
      -Sonera

      Tuohon pätkimiseen on vaan totuttava.
      Se on mokkulamobiilin "ominaisuus", ei vika.
      Kaikkein parhaiten säilyy hermo, kun ottaa sen
      sellaisena ja totuttelee asiaan, muuten ennenpitkää
      havaitsee että joku on soittanut valkotakkiset...

      • hermomenee754

        korjaus, tuo on Soneran mobiililaajakaistan ominaisuus. mikään muu mobiili ei itsellä ole pätkinyt, Elisan tikulla voi olla langoilla monta vuorokautta yhtäjaksoisesti mutta Sonera pätkii ihan hulluna. Älkääkä uskoko p*skanjauhantaa siitä etteikö tikkua saisi palauttaa - jos ei toimi niin ei muuta kuin reklamaatiokirjetta Soneralle. P*ska mikä p*ska


    • jube33111
    • Stöckers

      Isälläni Elisan tikku ja toimii mukisematta. Itsellä pakkotilanteessa Soneran tikku kun Elisan verkkoalueella heikko. Ja todellakin, vaikka asetuksissa esim. käynnistää yhteyden automaattisesti joudun manuaalisesti käynnistämään aina työpöydällä yhteyden. Jonkin verran myös yhteys katkeillut mutta nyt muutaman päivän kokeilun aikana toiminut kohtuullisen hyvin.

      • Stepanovic

        Sama havainto. Ei riipu käyttöjärjestelmästä. Olen asentanut Windows Xp:tä ja Linux Minttejä pariin koneeseen ja Elisan yhteys aukeaa automaattisesti. Sen sijaan Soneran mobiiliyhteys pitää käynnistää Mobile Parnerista (Windows) ja NetworkManagerista (Linux Mint) kuvakkeesta.

        Kiinnostavaa tässä on vielä se, että kyseessä oli vielä sama tikku: Huawei E173.


    • Hieman pettynyt

      Sama havainto verrattuna Ethernet-verkkoon. Mobiililaajakaista katkaisee yllättävästi yhteyden. Myös latausnopeuksissa saattaa olla suuri vaihteluja lyhyen ajan vertailuilla. Matalimmat testitulokset olleet tähän mennessä 0.6 Mbps ja tulokset saatu jopa puolenpäivän aikaan jolloin verkon kuormituksen ei pitäisi olla vielä kummoinenkaan.

    • liekö joulumyrskyt syynä kun pitkästä aikaa oli nettitikulla katkoksia ... MWconn -yhteysohjelmalla haitta rajoittui hetkellisiin tiedonsiirron pysähdyksiin. Ohjelma siis (taustapingaus konffattu käyttöön) havaitsee katkoksen ja yhdistää uudelleen. Näkyy tehtäväpalkin puhekuplan "Internet connected) ilmestymisenä näkyviin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe