Vieläkö nestemääräykset olemassa?

kysyjäkysyy

Vieläkö on esim. Tampereella ja muuallakin olemassa ne 2 dl:n säädökset nesteiden kuljetukseen liittyen? Vai onko ne jo poistettu, kun jossain vaiheessa kuulin, että aikovat luopua niistä. Tietäis vaan, saako jo ottaa limsapulloa ym. mukaan...Kits infosta!

7

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa ihan

      vapaasti kuljettaa vaikka 1,5 litran limppapulloa. Ei sitä minun tietääkseni ole koskaan kielletty. Ja limsoja myydään myös Tampereella, ei niitä tartte sinne muualta tuoda.

      • kysyjäkysyy

        No eipä tullutkaan mieleeni, että joku ei ymmärtänyt kysymystä. No, tarkennus sitten: siis jos Treen LENTOKENTÄLTÄ lähtee LENTOKONEELLA matkalle, niin täytyykö edelleen olla pakattuna nesteet max 2 dl minigrip-pussiin ymv. Jos joku tietäisi niin saa kertoa. Kiitos avusta kaikille asiasta tietäville. Vai saanko viedä limsapulloni koneeseen?


      • voit viedä
        kysyjäkysyy kirjoitti:

        No eipä tullutkaan mieleeni, että joku ei ymmärtänyt kysymystä. No, tarkennus sitten: siis jos Treen LENTOKENTÄLTÄ lähtee LENTOKONEELLA matkalle, niin täytyykö edelleen olla pakattuna nesteet max 2 dl minigrip-pussiin ymv. Jos joku tietäisi niin saa kertoa. Kiitos avusta kaikille asiasta tietäville. Vai saanko viedä limsapulloni koneeseen?

        pullosi lentokoneeseen. Kunhan se on tyhjä.


      • että lukijat
        kysyjäkysyy kirjoitti:

        No eipä tullutkaan mieleeni, että joku ei ymmärtänyt kysymystä. No, tarkennus sitten: siis jos Treen LENTOKENTÄLTÄ lähtee LENTOKONEELLA matkalle, niin täytyykö edelleen olla pakattuna nesteet max 2 dl minigrip-pussiin ymv. Jos joku tietäisi niin saa kertoa. Kiitos avusta kaikille asiasta tietäville. Vai saanko viedä limsapulloni koneeseen?

        osaavat lukea ajatuksiasi? Aloitusviestistäsi kun ei käynyt mitenkään ilmi, että kyse oli lentokoneella matkustamisesta. Kirjoitit vain nesteiden kuljettamisesta Tampereella...


      • Matkailijatar
        kysyjäkysyy kirjoitti:

        No eipä tullutkaan mieleeni, että joku ei ymmärtänyt kysymystä. No, tarkennus sitten: siis jos Treen LENTOKENTÄLTÄ lähtee LENTOKONEELLA matkalle, niin täytyykö edelleen olla pakattuna nesteet max 2 dl minigrip-pussiin ymv. Jos joku tietäisi niin saa kertoa. Kiitos avusta kaikille asiasta tietäville. Vai saanko viedä limsapulloni koneeseen?

        koskaan kuullutkaan mistään 2 dl:n säännöstä. Milloin sellainen on ollut käytössä? Viimeiset vuodet on sen sijaan nesteitä saanut viedä käsimatkatavaroissa 100ml:n (1dl) satseissa yht 10 kpl:tta. Nämä ovat mahtuneet siis 1 litran Minigrip-pussiin tai vastaavaan. Tämä sääntö oli ainakin toukokuussa vielä voimassa. Huomioithan myös, että esim. huulirasva ja ripsiväri lasketaan nesteiksi. Kannattaa lukea ohjeet tarkkaan, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Näin siis kulkiessasi turvatarkastuksen läpi. Turvatarkastuksen jälkeenhän voit ostaa esim. lentokentän kahvilasta limsaa ja viedä koneeseen (jotkut lentoyhtiöt eivät kylläkään salli omien eväiden nauttimista lennoilla). Sitä ei ole kielletty. Jotkut vievät turvatarkastuksesta läpi tyhjän pullon ja täyttävät sen vedellä turvatarkastuksen jälkeen. Vain turvatarkastuksessa ei siis saa olla limsapulloa käsimatkatavaroissa!


      • miten ihmeessä
        kysyjäkysyy kirjoitti:

        No eipä tullutkaan mieleeni, että joku ei ymmärtänyt kysymystä. No, tarkennus sitten: siis jos Treen LENTOKENTÄLTÄ lähtee LENTOKONEELLA matkalle, niin täytyykö edelleen olla pakattuna nesteet max 2 dl minigrip-pussiin ymv. Jos joku tietäisi niin saa kertoa. Kiitos avusta kaikille asiasta tietäville. Vai saanko viedä limsapulloni koneeseen?

        luulet ihmisten ymmärtävän sinun kysyvän lentokenttä asioista kun et kerro sitä? Ja siten vielä keksit jonkun ihmeellisen kahden desin säännön, jota ei ole olemassakaan. Mistäköhän kohtaa sepustustustasi olisi pitänyt ymmärtää sinun tarkoittavan lentomatkustamista?

        P.S Tampereella ei edes ole lentokenttää reitti ja lomalennoille. Se kenttä on Pirkkalassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe