Milano-Dubrovnik

matkalle.

Meillä on suunnitteilla noin 11 päivän matka Italiaan ja Kroatiaan elokuussa. Menolento Milanoon ja paluu Dubrovnikista. Kulkuneuvona käytämme varmaankin junaa. Onko kukaan muu tehnyt vastaavaa matkaa? Kokemuksia, vinkkejä!

3

975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annuliinax

Kroatian junista en tiedä mitään, mutta bussilla pääseehyvin ja edullisesti rannikkoa pitkin. Kannattaa pysähtyä Splitissä, Makarskassa ja tietty Dubrovnikissa. Krkan putoukset on must! Ja Istriassa Rovinji ja Pula...
      Ihanaa matkaa!

• Ruuhkaa on

Suosittelisin että jättäisit Dubrovnikin väliin ja valitset määränpääksi Splitin. Junat tuo Splitiin, mutta Split-Dubrovnik pitää mennä bussilla. Dubrovnikissa ja siinä matkassa Splitistä Dubrovnikiin ei ole mitään vikaa, mutta ajankohta on huono. Koko Eurooppa tuntuu olevan sillä yhdellä tien pätkällä tuolloin elokuussa. Samoin Dubrvonikin majoitushinnat ovat elokuussa luokkaa kaksinkertaiset normaaliin ajankohtaan. Tosin saattaa taantuma tuntua sielläkin hinnoissa en tiedä.
      Dubrovnik on kiva kaupunki ja mukava muuten, mutta elokuussa se on aivan liian täysi, ainakin minun makuuni. Splitissä ja sen ympäristössä on niin paljon nähtävää että siellä saa pari viikkoa menemään ihan kevyesti. Toki turisteja riittää Splitiinkin ja lähiseudulle, mutta ei ehkä niin paljon kuin etelämmäs.
      Käy Dubrovnikissa joskus toiste. Muille olen suositellut matka-ajankohdaksi toukokuun lopusta jussille asti. Silloin merivesi on jo uintilämmintä ja kaupungilla ei vielä ole aivan tukahduttavan kuuma.
      Kroatia on kaunis maa, mutta ei ehkä niin halpa kuin etukäteen voisi kuvitella. Eli älä ylläty hinnoista, joskin eivät ne kuitenkaan Suomen tasoa ole, mutta lähempänä Suomea kuin Viroa.

• MsMr1221

Kun menet Dubrovnikia ja Splitissä en halua pelästyttää mutta miina-vaaraa siellä on suuremmat kuin luulisikaan erityisesti Dubrovnikissa. Kunhan ei kulje raunioissa/epäilyttävissä/tyhjissä paikoissa kaikki on täydellistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      222
      4296
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2765
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      394
      2443
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1639
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      555
      1406
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1334
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1330
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1329
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1196
    Aihe