avomiehen lellitty lapsi

niin_väsynyt_tähän

Avopuolisoni 7v tytär on meillä joka toinen viikonloppu. Miehelleni ja minulle on alkanut tulla riitoja tytön käytöksen ja lellimisen vuoksi.
Tyttö kiukuttelee jatkuvasti, kun ei saa tahtoaan läpi (äidin luona herkkuja saa joka päivä, ja hänelle tehdään eri ruokaa jos se ei kelpaa, mitä muut syövät. Minä en ole suostunut meillä tähän).
Tuntuu, että viikonloput menevät tytön ympärillä. Kaiken täytyisi mennä hänen päänsä mukaan. Käytöstavat ovat hukassa; lyö isäänsä jos ei saa haluamaansa, haukkuu. Minua ei uskalla lyödä eikä haukkua. Isä ei juurikaan puutu tähän, ainakaan riittävästi. Minä en voi sanoa mitään mihinkään, kiristelen vain hampaitani. Puolisoni näyttää hapanta naamaa, jos puutun tytön käytökseen.
Teen vuorotyötä, ja uusin riita syntyi näin:
Olin jo edellisenä päivänä sanonut työputken jälkeen, että onneksi saan huomenna nukkua rauhassa ja pitkään kun on vapaapäivä. Tyttö nukkuu meillä viereisessä huoneessa ja herään yöllä siihen kun hän huutaa että haluaa raikasta vettä. Isä nousee viemään vettä. Minua kismittää turhan takia herääminen ja se, että tyttö osaa itsekin ottaa vettä hanasta. Avopuolisoni ei vaadi tyttäreltään oikeastaan mitään. Sitten ihmetellään, kun olen kiukkuinen kun yövuoron jälkeen herään siihen, että tyttö tarkoituksella pitää meteliä jotta en saisi nukuttua.
Olen sanonut, että mennään perheneuvolaan selvittämään tilannetta, johon mieheni sanoo ettei hänellä tai tyttärellä ole ongelmia, ainoastaan minulla. Olen sanonut, että niin kauan kun ollaan kaikki saman katon alla, niin myös minun mielipiteelläni on merkitystä käytökseen jne.
Miten saada tilanne valoisammaksi? Tuntuu, etten jaksa enää sanoa mitään mihinkään, kun sen jälkeen saan kuulla siitä miten huonon kasvatuksen olen itse saanut, kun valitan kuulemma kaikesta..

33

2999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kuin isoja vauvoja

      kyllä sieppaa moinen käytös, kun ei osata tehdä mitään. Syödään ja rahaa pyydetään, mutta siivota ei ollenkaan. Minä heidän jäliään siivoa, jos likaisia ovat saavat olla. Kummallista miten erilailla ihmiset kasvattaa lapsiaan. Mulle ei tulisi mieleenkään omiani olla ohjaamatta ja neuvomatta, mutta tämä miehen ex vaimokun on niin saamaton itsekin, oikea possuperhe. Kakarat samanlaisia, kyllä sieppää. Mutta eihän exiltä mitään voi odottaakaan, nenyt on mitä on, onnettomia, ainakin mun miehen muija lapsineen. Muuttais kauas sinne minne pippuri kasvaa, jottei kakaratkaan tulis enää meille sotkeen. Mutta tää on tätä niin kauan kun muuttavat ja menevät naimisiin, jos nyt kukaan misia reppanoita huoliikaan.

    • ymmärrän tunteesi

      moi!

      Ymmärrän tunteesi ja toivotan Sinulle voimia. Olet varmasti lopen uupunut ja tuntuu että hakkaat päätä seinään kun et saa vastakaikua puolisoltasi. Sinä näet asian, mutta puolisosi ei ymmärrä asiaa Sinun kantilta. Olet mielestäni oikeilla jäljillä kun ehdotit perheneuvolaan menoa, harmillista että miehesi vastaus asiaan oli Tosi Junttimainen ja suppeamielinen!!

      En osaa mitään vinkkejä sulle antaa, mutta asioilla on aina tapana järjestyä jotenkin,,,ajan mittaan, mutta ei se kyllä lohduta silloin kun tuntuu että seinät kaatuu päälle!

      Paljon paljon paljon jaksamisen voimaa Sulle, ja jätä huomioimatta ne ilkeämieliset viestit joita varmasti myös täältä saat.

      Uusperheäititerkuin, minna k.

    • ihan ydinperheessäkin

      jos lapseni haluaa yöllä vettä,niin kyllä joko mieheni tai minä sitä menemme hakemaan...onpas nyt vaikeaa. Taidetaan tehdä kärpäsestä härkänen vain sen vuoksi,ettei tämä nykyrouva halua tätä lasta edes jokatoinen viikonloppu. Kohta joko a) lapsi ei halua tulla teille ollenkaan tai b) miehesi jättää sinut käytöksesi (pikkumaisuutesi )vuoksi. Luulen jäljempänä olevaa....

      • passata

        vettä siihen asti, kun lapsi muuttaa kotoa? Ei ihme, että nykynuoriso on mitä on.


      • passattiin, vai haitko
        passata kirjoitti:

        vettä siihen asti, kun lapsi muuttaa kotoa? Ei ihme, että nykynuoriso on mitä on.

        esim tuttipullon 6 kk ikäisensä itse????


      • tyhmyyden määrää...

        Ja tahallaan väärin ymmärtämisen jaloa taitoa....

        Kyllä se 7-vuotias saa yöllä sitä vettä ittekkin
        ja vielä niin, ettei tartte koko taloa herättää.

        Jos kaikki viedään tarjottimella eteen, niin kyllä on
        pullamössö-sukupolvi taas kasvamassa.

        Lpasen kuuluu tehdä kykyjensä mukaisesti asioita itse,
        se vaan kuuluu normaaliin kasvuun ja kehitykseen.


      • 7 vuotiaasta,
        passattiin, vai haitko kirjoitti:

        esim tuttipullon 6 kk ikäisensä itse????

        ei vauvasta.


      • raivostuttavaa..

        Normaalisti 7-vuotias lapsi ei todellakaan herää keskellä yötä vaatimaan vettä, muuta kuin siinä tapauksessa, että vanhemmat ovat hänet siihen pienestä asti totuttaneet! Jos vielä tuon ikäistä passaa yötä myöten niin tekee sitä varmasti vielä sittenkin kun pentu on 15. Vanhemmat eivät tajua tekevänsä lapselle karhun palveluksen liiallisella paapomisella. Jos 7-vuotias herää yöllä janoon (joka ei voi johtua muusta kuin tottumuksesta, tai liian suolaisesta iltapalasta...), olisiko aivan järjetön ajatus laittaa vesilasi valmiiksi yöpöydälle? Jos tässä valmiiksi laitetussa lasissa oleva vesi on arvon prinsessan mielestä yön tunteina pilaantunut, hän voi ystävällisesti itse kipittää hakemaan uutta. Kaiketi tuossa iässä osaa jo kävellä...

        Jos olisin äitipuolena kyseisessä perheessä, istuttaisin isännän alas kahden kesken ja selventäisin oman kantani, joka ei siis välttämättä ole mennyt perille... Mikäli vastaanotto on yhtä lapsenomaista kuin 7-vuotiaan tyttären käytös, niin valitsisin kyllä ulko-oven....


      • ..............

        Siis herranjumala! Kuvitteletko oikeasti, että 7-vuotias ei osaisi itse hakea lasia vettä? Ja mun mielestä siinä ei ole mitään pikkumaisuutta, jos perheessä ei anneta edes lasten lyödä ja olla väkivaltaisia.

        Ja ihan hyvin on pari vuotta nuoremmillakin toiminut käytäntö, että nukkumaanmennessä annetaan se vesilasi - ei pikkutunneilla. Musta on järkyttävää, että pikkumaisuutena pidetään sitä, että lasta uskalletaan odottaa jotain ikätasonsa mukaisesti ja katsotaan läpi lyömistä. Noh, itsepähän sitten ihmettelevät kun myöhemmin tulee ongelmia - jos haluavat sitä itselleen edes silloin myöntää.

        Mitä tulee ap sun ongelmaan, niin sehän ei ole tuo 7-vuotias, jolle ei vanhemmat ole jaksaneet antaa turvallisia rajoja vaan lähinnä taannuttaneet lapsen. Sun ongelma on se, että olet valkannut täysin vääränlaisen miehen. Ongelma ei ole ex vaan sun mies. Hänhän se sanoi, että ongelmaa ei ole. Hän kokee, että tuollainen on ihan ok. Hän hemmottelee. Ja hän ei halua muuttaa asiaa. Tuollaisethan olis ihan voitettavissa, jos toisella olisi jalat maassa vanhemmuutensa suhteen. Mutta tuo mies ei vaikuta olevan sinut asian kanssa. Ja noita ongelmia on todella vaikea lähteä mitenkään purkamaan. Muutenkin tuollaiset olisi sinänsä yksi hailee (tosin lapselle toki huono juttu) kun vanhemmat sitten korjaisivat satoa ja ihmettelisivät mikä meni pieleen - kantaisivat itse tekojensa seuraukset lapsen kautta. Mutta varo nyt ettet itse lähde harmaita hiuksia hankkimaan tuollaisen miehen takia.

        Äläkä nyt kuvittele, että sinussa vika olisi. Sulla on yksinkertaisesti erilainen näkemys noista asioista. Ja se ei ole mitenkään huono asia, että lapsi oppii asioita ikätasonsa mukaisesti ja reippauteen rohkaistaan. Sekin on vain hyvä asia, että toisten ihmisten kunnioittaminen nähdään tärkeänä ja positiivisena asiana. Sulle nyt vaan on sattunut täysin päinvastoin ajatteleva mies ja sulla on aika mahdoton tehtävä ihan yksin kuroa tuosta mitään toimivaa ja moraalisesti hyvää kuviota. Eikä se 7-vuotias osaa käyttäytyä muuten kuin mitä isänsä opettanut. :(


      • Anonyymi

        Tässä yksi hyvä esimerkki ihmisestä joka ei vaan halua lopettaa paapomista eikä osaa lukea selvää ydintä asiasta. Ei lapselle todellakaan kuulu lähteä kantelemaan vettä jos se keskellä yötä käskyttää muita niin tekemään. Reipas ja terve lapsi ajattelee muitakin ja hakee itse vetensä. Olen alkuperäisen kirjoittajan puolella. Todella piinaava tilanne. Itse samassa jamassa. Voimia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä yksi hyvä esimerkki ihmisestä joka ei vaan halua lopettaa paapomista eikä osaa lukea selvää ydintä asiasta. Ei lapselle todellakaan kuulu lähteä kantelemaan vettä jos se keskellä yötä käskyttää muita niin tekemään. Reipas ja terve lapsi ajattelee muitakin ja hakee itse vetensä. Olen alkuperäisen kirjoittajan puolella. Todella piinaava tilanne. Itse samassa jamassa. Voimia

        Aapeen lapsi jo 22 vuotias.


    • tilanteessa

      jo usemman vuoden ajan. Meillä minä joudun aamulla heräämään töihin aikaisin ja tarvitsen vähintään 8 tunnin unen. Meilläkään minun tarpeitani ei otettu huomioon, vaan vieraileva lapsi saa mellastaa puoleen yöhön saakka, isänsä ei sano siihen mitään.
      Viikko liian vähäisellä unella minulla meinasi pää räjähtää, mutta sitten löysin tieni terveyskeskukseen ja sieltä sain unilääkettä. Nyt nukun vaikka meteliä olisi! Siis riittävä uni on todella tärkeää hyvinvoinnin kannalta, pidä siitä kiinni!

      Minä olen luopunut vieraiden kasvatusvastuusta kokonaan. Olen todennut, että meillä mieheni kanssa on varmasti _aivan_ erilaiset käsitykset kasvattamisesta. Hän toimii omasta mielestään oikein, joten mitä minulla on siihen sanomista?Tavallaan hän on myös mustasukkainen lapsestaan, haluaa omia tämän kun tämä on meillä. Joten parasta, mitä voi tehdä, on antaa heille tilaa ja yhteistä aikaa.

      Tämän vierailijan annan siis sotkea, valvoa, vaatia, lyödä, pompottaa isäänsä, vaatia rahoja, leluja - you name it. Ihan mitä vaan. Minä olen aina vaan sitä enempi ystävällisempi mitä hankalampi vierailija on :-).
      Valitettavasti en sitten kyllä jaksa järjestää mitään mukavaa yhteistä tekemistä lapsen ollessa meillä, mikä muuten mielestäni olisi mukavaa kuten pyöräretkiä, lettukestejä, kroketin peluuta. Sellaiseen ei riitä jaksaminen.

      Mutta arki sujuu, meikäläisen pinna kasvaa ja venyy ja mikä tärkeintä, miehen kanssa olemme hyvissä ja rakastavissa väleissä. Ja hän muistaa aina kertoa minulle, että "lapset ovat vain lainassa, mutta meidän liittomme on ikuinen".

      • tätä aikuisten (?)

        naisten mustasukkaisuuden määrää lapsille....


      • ne ei oo koskaan hiljaa

        Siksi ne on vietävä pois sillon, kun lapsillani on kokeita koulussa tai ovat sairaina. Mieletön kiljuminen yötä päivää ja telmiminen ,että hulluksi ollaa tulossa. Jos lasteni koulumenestys alenee , se on noidne kakaroiden syy. Sanoinkin miehelleni, ettei heillä ole asia meille koepäivää edeltävinä päivinä eikä sairaina ollessa, ja silloin kun tarvimme rauhaa.
        Minä ostan yleensä valmisruokaa eineksiä tms, kun ne tenavat tulee, mitään kallista ruokaa en laita, sillä roskiin ne menee kun ovat niin nirsoja. Minun lapseni syö mitä vain, siksi heille onkin aina varattu jälkiruoka, jonka syöräv omassa huoneessa,ettei nuo rämäpäät näe. Muuten tulisi taas kiljumista ja hälinää.
        Totta pinnaa tarvitaan, jotta jaksaa. Roivoa vaan sopii, et muuttaa pian omilleen, ettei tarvi yövyttää päivääkään heitä täällä. Kun ei voi ostaa mitään huonekalujakaan, kun ne olisivat heti entisiä. On niin raskasata, kun on tottunut omien kanssa, hiljaisuuteen, ja rauhaan ja asialliseen oloon, ja yht äkkiä tulee kuin elefanttilaulma olohuoneeseen mellastamaan.


      • olet sitä mieltä,
        tätä aikuisten (?) kirjoitti:

        naisten mustasukkaisuuden määrää lapsille....

        ettei ketjun aloittajalla kyse on mustasukkaisuudesta, ei mistään muusta??? Ootteko ihmiset oikeesti noin tyhmiä, vai onks tää joku provo.


      • sääliksi

        miespoloinen, joka yrittää uskotella itselleen ja sinulle, että "lapset ovat vain lainassa, mutta meidän liittomme on ikuinen".
        Johan hän on omalla elämällään todistanut aivan päinvastaista. Liitto vaimon kanssa on menneen talven lumia, mutta lapset ovat edelleen tanakasti mukana kuvassa.
        Näinhän se elämä menee.


      • iiiukj
        ne ei oo koskaan hiljaa kirjoitti:

        Siksi ne on vietävä pois sillon, kun lapsillani on kokeita koulussa tai ovat sairaina. Mieletön kiljuminen yötä päivää ja telmiminen ,että hulluksi ollaa tulossa. Jos lasteni koulumenestys alenee , se on noidne kakaroiden syy. Sanoinkin miehelleni, ettei heillä ole asia meille koepäivää edeltävinä päivinä eikä sairaina ollessa, ja silloin kun tarvimme rauhaa.
        Minä ostan yleensä valmisruokaa eineksiä tms, kun ne tenavat tulee, mitään kallista ruokaa en laita, sillä roskiin ne menee kun ovat niin nirsoja. Minun lapseni syö mitä vain, siksi heille onkin aina varattu jälkiruoka, jonka syöräv omassa huoneessa,ettei nuo rämäpäät näe. Muuten tulisi taas kiljumista ja hälinää.
        Totta pinnaa tarvitaan, jotta jaksaa. Roivoa vaan sopii, et muuttaa pian omilleen, ettei tarvi yövyttää päivääkään heitä täällä. Kun ei voi ostaa mitään huonekalujakaan, kun ne olisivat heti entisiä. On niin raskasata, kun on tottunut omien kanssa, hiljaisuuteen, ja rauhaan ja asialliseen oloon, ja yht äkkiä tulee kuin elefanttilaulma olohuoneeseen mellastamaan.

        lapseton mies tai pista asiat j'rjestykseen.


      • että näin
        sääliksi kirjoitti:

        miespoloinen, joka yrittää uskotella itselleen ja sinulle, että "lapset ovat vain lainassa, mutta meidän liittomme on ikuinen".
        Johan hän on omalla elämällään todistanut aivan päinvastaista. Liitto vaimon kanssa on menneen talven lumia, mutta lapset ovat edelleen tanakasti mukana kuvassa.
        Näinhän se elämä menee.

        näin se on,se mies tulee olemaan aina ja ikuisesti isä lapsilleen tai ainakin niin päin että lapset ovat ikuisesti hänen,sitä tosiasiaa ei voi koskaan muuttaa.mutta miehen ja naisen välinen parisuhde ei ole koskaan sataprosenttisen varma..


      • mun mielestä
        tätä aikuisten (?) kirjoitti:

        naisten mustasukkaisuuden määrää lapsille....

        tässä aloituksessa oli kyllä kyse lapsen turhasta lellimisestä.Olen myös törmännyt 10-vuotiaaseen,joka pyytää tuomaan sänkyynsä hänelle juotavaa tai huutaa sieltä että on nälkä,teettää toisilla voileipänsä,pyytää tuomaan toisesta huoneesta talouspyyhettä itselleen(ei itse ehdi kun katsoo telkkaria),kuorimaan perunansa ja isähän tekee työtä käskettyä.Onko kyseessä aikuisen naisen mustasukkaisuus lapsille vai ihan asiallinen huoli siitä,että isä ei ole tainnut huomata että tytär on jo kasvanut ohi päiväkoti-iän?Lapsen omaa parasta ajatellen.


    • MamaFJaks

      Tuohon on ihan helppo ratkaisu:
      perhe kiertoon ja uutta kehiin.
      Monella jo neljäs " perhe" menossa,
      hyvää tulee.

    • gjfkcvxcvlx

      ja kuullosti tutulta. puutu asiaan heti tai ajan kanssa inhosi kasvaa ja sinä olet sitten se syntipukki kaikkeen ja paha äitipuoli. noin se alkaa. Koti on myös sinun kotisi. Jos ei ole, eroa. Oikeasti.

    • No niin just!

      ..ei ole näillä itsekeskeisillä äitipuolilla käynyt mielessä, että lapset tarvitsevat huomiota ja vielä enemmän huomiota vanhemmalta jota ei niin näe. Voi ilmetä muunmuassa sillä että testailee palveluksien teettämisenä - jos lapsen kanssa TODELLA on ja tekee/touhuaa, niin suuremmalla todennäkösyydellä sitten ihan itse sen veden lasiin laittaa .. ym.
      Kyllä se on suuri vääryys että keskenkasvuiset, ITSEKKÄÄT naisimmeiset aloittavat seurustelun miehen kanssa jolla on lapsia! Niinkuin tässäkin, pallo on niillä iseillä että jospa he ajattelisivat joskus munaansa pitemmälle niin onnellisia lapsia olis ja ihan varmasti enemmän.

      • -KK------

        ajatuksia kuin edellisellä.
        Tuskin 7 vuotias osaa ajatella herättyyään keskellä yötä,että parkaisempa nyt,että iskän uutta vaimoa ottaa päähän..
        Ja tuskin käyttäytyy kotonaan samoin,vaikka niin tunnut uskovan,vaan nimenomaan vaatii prinsessakohtelua vanhemmaltaan,joka siihen on valmis.
        Saataa olla,että lapsi on epävarma asemastaan,ulkopuolinen TEIDÄN perheessä,ja isä on ainoa yhteys.Kyllä tuossa on mustasukkaisuuttakin,lapsen puolelta.TOIVOTTAVASTI ei aikuisen puolelta?
        P.s Olenko nyt pilannut exäni nykyisen tyttöystävän elämän,kun 8-vuotiaani heräsi painajaiseen keskellä yötä,huusi ja itki,menin luokse? Olenko nyt kasvattanut lapseni väärin,kyllähän tuon ikäinen heräessään osaa itse käsitellä unensa ja tajuaa käyttäytyvänsä ärsyttävästi?


    • homma toimii

      Meillä kanssa samanmoinen tilanne oli hetken aikaa mutta miehellä lapsia on kolme. No otin asian miehen kanssa puheeksi ja sanoin, että jos hän ei puutu niin sitten minä' puutun ja silloin on turha tulla enää selittämään siihen mitään. Aisa aloi mennä jakeluun aikas nopasti. Joku lipsahsus on käynyt mutta siihen puutuin välittömästi ja nekin nyt loppu. Kaikilla on mukavampi elää. Miehen lapsista kukaan ei 7 ei 10 eikä 14 vuotias käy herättelemässä yöllä eikä aamulla aikaisin jos todella ei ole jokin hätä. Selvät säännöt lepsuilijoile ja lapsille, niistä seuraa pelkästään hyvää.
      Eli puutu asiaan vaikka ukkosi sanoisi mitä! Se on myös sinun kotisi ja kaikkea ei tarvitse sietää. aikuiset märää talon tavat ei kakarat, oli ne siten kenen tahansa

      • Meillä toimii

        Koskee vain miehen lapsia, jotka ovat vähän omituisia. Se on minun tapa laittaa ne kakarat kuriin. Jos ei tottele minua, se on heillä sitten maksalaatikkoa vain ruokana koko vierailun ajan. He kun ihnoo maksalaatikkoa, niin sitä kun antaa niin yllä totellaan ja tehään mitä minä sanon! Heti kun aletaan vastustaan niin sanon että se on maksalaatikkoa sitten ellet tee tahtoni mukaan, nii jopas tekee itku silmssä.
        Mies ei kyllä tykkää, kun tämä ei koske minun lapsiani vaikka he eivät aina tottele. Mutta nyt onkin kyse saada miehen kakarat tottelemaan ja kunnioittamaan minua.
        Omia en sentään kiusaa maksalaatikolla, kun se on todella pahaa minustakin, mutta hyvä keino saada miehen tenavat tottelmaan minua. Kotona kun heillä ei ole minkäänlaista kuria, kun äiti antaa tehdä mitä lystää, mutta minä en.
        Jos minua ei totella, se on maksalaatikkoa ja lautanen tyhjäksi, jos itkemään aletaan. Kksi lautasellista saa jos kiusaa minun lapsiani.


      • äitipuoli jo 15 v
        Meillä toimii kirjoitti:

        Koskee vain miehen lapsia, jotka ovat vähän omituisia. Se on minun tapa laittaa ne kakarat kuriin. Jos ei tottele minua, se on heillä sitten maksalaatikkoa vain ruokana koko vierailun ajan. He kun ihnoo maksalaatikkoa, niin sitä kun antaa niin yllä totellaan ja tehään mitä minä sanon! Heti kun aletaan vastustaan niin sanon että se on maksalaatikkoa sitten ellet tee tahtoni mukaan, nii jopas tekee itku silmssä.
        Mies ei kyllä tykkää, kun tämä ei koske minun lapsiani vaikka he eivät aina tottele. Mutta nyt onkin kyse saada miehen kakarat tottelemaan ja kunnioittamaan minua.
        Omia en sentään kiusaa maksalaatikolla, kun se on todella pahaa minustakin, mutta hyvä keino saada miehen tenavat tottelmaan minua. Kotona kun heillä ei ole minkäänlaista kuria, kun äiti antaa tehdä mitä lystää, mutta minä en.
        Jos minua ei totella, se on maksalaatikkoa ja lautanen tyhjäksi, jos itkemään aletaan. Kksi lautasellista saa jos kiusaa minun lapsiani.

        Minusta tuntuu, että lasten "vierailut" isän luona tuovat todella usein ongelmia uusperheelle, ja että se johtuu nimenomaan siitä, että kyse on vierailusta, ei siitä että lapsi menee toiseen kotiinsa - sekä lapsi että isä & äitipuoli tuntevat, että lapsi on vain vierailulla. Ja kuitenkin on kyse myös siitä, että lapsi tapaa isäänsä, ainoaa oikeaa isäänsä, joka on hänelle tärkeä.

        Lapsi vaatii huomiota ja hemmottelua, koska havoin näkee isäänsä eikä muutenkaan oikein tiedä, miten pitäisi olla - olet kylässä, ja kuitenkin tavallaan muka kuin kotona, puheet ja todellisuus on ristiriitaista, ja lisäksi lapset ovat erittäin hyviä aistimaan tunteita ja sen, että hän ei ole ihan tervetullut, että hänen tulonsa aiheuttaa ristiriitaa yms. Kaiken lisäksi on kyse lapsesta - ei lapset osaa käyttäytyä rationaalisesti, tuollainen tilanne saa lapsen käyttäytymään entistä vaativammin ja huonommin, mikä taas pahentaa tilannetta jne.

        Tämän lisäksi isä tahtoo antaa lapselle huomiota ja hemmottelua, koska näkee harvoin ja tuntee tästä varmaan syyllisyyttä (vaikka syy ei isän olisikaan). Ja vaikka aikuisen järki sanoo, että hemmottelu vaan pahentaa tilannetta, niin sitä helposti ajattelee, että vaikka se lapsen pilalle hemmottelu joskus onkin vähän vaivalloista eikä näytä edes lasta erityisemmin auttavan, niin tosiaalta kun lapsi käy harvoin, niin kyllähän sitä jaksaa -pari päivää viikossa tai kahdessa kyllä jaksaa mitä vaan. Aina vaan se isä ei kykene näkemään sitä, että tuollaisesta liiallisesta hemmottelusta on lapselle sekä suoraa haittaa että välillistä, koska se ärsyttää usein sitä perheen toista aikuista, äitipuolta, joka ärsyyntyy lapseen, ei siihen isään, kuten pitäisi.

        Minusta on ihan ok vähän hemmoitella lapsia, se on lapsista kivaa ja antaa heille jossain tilanteissa tärkeän tunteen, että lapsi on tärkeä ja häntä rakastetaan. Mutta rajansa kaikella, ja lapsen edun mukaista on myös se, että on tietyt rutiinit, joita noudatetaan ja joiden rajoissa pysytään (vaikka toki joskus näistä voidaan poiketa). Näinhän sitä normaaliti kodissa toimitaan, vierailulla voidaan joskus poikeuta rutiineista. Ja lapset, jotka käyvät isällään viikonloppuisin, eivät ole mitään normaalilla vierailulla olevia, vaan heillä pitäisi olla tutut ja turvalliset rutiinit myös siellä isän luona. Sellaiset, joista on keskusteltu yhdessä molemipien ko. kodin aikuisten kanssa, ja jotka kummatkin hyväksyy. Sellaiseen kotiin lapsen on hyvä tulla vierailulle, ja sellaisessa kodissa hän on tervetullut vieras.


      • Parhaani yritän
        äitipuoli jo 15 v kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että lasten "vierailut" isän luona tuovat todella usein ongelmia uusperheelle, ja että se johtuu nimenomaan siitä, että kyse on vierailusta, ei siitä että lapsi menee toiseen kotiinsa - sekä lapsi että isä & äitipuoli tuntevat, että lapsi on vain vierailulla. Ja kuitenkin on kyse myös siitä, että lapsi tapaa isäänsä, ainoaa oikeaa isäänsä, joka on hänelle tärkeä.

        Lapsi vaatii huomiota ja hemmottelua, koska havoin näkee isäänsä eikä muutenkaan oikein tiedä, miten pitäisi olla - olet kylässä, ja kuitenkin tavallaan muka kuin kotona, puheet ja todellisuus on ristiriitaista, ja lisäksi lapset ovat erittäin hyviä aistimaan tunteita ja sen, että hän ei ole ihan tervetullut, että hänen tulonsa aiheuttaa ristiriitaa yms. Kaiken lisäksi on kyse lapsesta - ei lapset osaa käyttäytyä rationaalisesti, tuollainen tilanne saa lapsen käyttäytymään entistä vaativammin ja huonommin, mikä taas pahentaa tilannetta jne.

        Tämän lisäksi isä tahtoo antaa lapselle huomiota ja hemmottelua, koska näkee harvoin ja tuntee tästä varmaan syyllisyyttä (vaikka syy ei isän olisikaan). Ja vaikka aikuisen järki sanoo, että hemmottelu vaan pahentaa tilannetta, niin sitä helposti ajattelee, että vaikka se lapsen pilalle hemmottelu joskus onkin vähän vaivalloista eikä näytä edes lasta erityisemmin auttavan, niin tosiaalta kun lapsi käy harvoin, niin kyllähän sitä jaksaa -pari päivää viikossa tai kahdessa kyllä jaksaa mitä vaan. Aina vaan se isä ei kykene näkemään sitä, että tuollaisesta liiallisesta hemmottelusta on lapselle sekä suoraa haittaa että välillistä, koska se ärsyttää usein sitä perheen toista aikuista, äitipuolta, joka ärsyyntyy lapseen, ei siihen isään, kuten pitäisi.

        Minusta on ihan ok vähän hemmoitella lapsia, se on lapsista kivaa ja antaa heille jossain tilanteissa tärkeän tunteen, että lapsi on tärkeä ja häntä rakastetaan. Mutta rajansa kaikella, ja lapsen edun mukaista on myös se, että on tietyt rutiinit, joita noudatetaan ja joiden rajoissa pysytään (vaikka toki joskus näistä voidaan poiketa). Näinhän sitä normaaliti kodissa toimitaan, vierailulla voidaan joskus poikeuta rutiineista. Ja lapset, jotka käyvät isällään viikonloppuisin, eivät ole mitään normaalilla vierailulla olevia, vaan heillä pitäisi olla tutut ja turvalliset rutiinit myös siellä isän luona. Sellaiset, joista on keskusteltu yhdessä molemipien ko. kodin aikuisten kanssa, ja jotka kummatkin hyväksyy. Sellaiseen kotiin lapsen on hyvä tulla vierailulle, ja sellaisessa kodissa hän on tervetullut vieras.

        ja ainoastaan älytön ex vaimo ja nämä pennut! Jos niitä ei olisi, meillä olisi kaikin puolin ihanaa perhe elämää. Kun ei ole pystynyt alusta asti kasvattamaan näinä miehen lapsia, niin he ovat kasvaneet kieroon ja sellaisiksi, joita en kotiini halusi, siksi yritän nyt paikata mitä paikattavissa on, toivottmalta näyttää.

        Yritän nyt epätoivoisesti olla heille äiti ja kertoa avoimesti, että jos haluavat menstyä elämässään, tekevät kuin minä sanon, ja jättävät oman äidin sanomiset tois arvoiseksi.


    • Säälin sinua

      sinä haluat, he ovat siis lellittyjä? Jokaisella perheellä omat tavat kasvattaa lapsia, jollain tiukemmat ja jollain löysemmät. Mutta kun kyseessä on miehen lapset, niin heissä kaikki on mennyt pieleen, vain sinä osaa kasvattaa lapsia.

      Mutta sehän ei olekkaan mikään ylläri, että uusi eukko katkeroituu ja on kateellinen miehen lapsille, joten täytyy alkaa sättimään oikein olan takaa.

      Jokaisella vanhemmalla on oikeus lelliä omia lapsia.

      Toivottavasti alat ajattelmaan asiaa, ja poistut perheestä, jotta lapset saavat kasvaa isän kanssa niinkuin he ovat aina ennekin olleet, ennen sinua.

      • 15+18=?

        uusioperheestäsi ja antanut isän hoitaa ja kasvattaa lapset??

        Vai oletko katkera ex akka, joka yhtäkkiä joutui huomaamaan, ettei asiat mene enää niin kuin sinä tahdot ja haluat vaikka itse jo uuden ukon kanssa uusia pentuja pusket maailmaan minkä ehdit? Lastesi isä on alkanut kyseistämään sinun vaatimukset lasten ja rahan suhteen, kun veit erossa suuremman potin kaikesta, vedoten lasten hyvään, mutta se oli vain sinun hyvää. Ja haluaa itsellekin jotain sekä ihmisarvoa.


      • Tautofonia..
        15+18=? kirjoitti:

        uusioperheestäsi ja antanut isän hoitaa ja kasvattaa lapset??

        Vai oletko katkera ex akka, joka yhtäkkiä joutui huomaamaan, ettei asiat mene enää niin kuin sinä tahdot ja haluat vaikka itse jo uuden ukon kanssa uusia pentuja pusket maailmaan minkä ehdit? Lastesi isä on alkanut kyseistämään sinun vaatimukset lasten ja rahan suhteen, kun veit erossa suuremman potin kaikesta, vedoten lasten hyvään, mutta se oli vain sinun hyvää. Ja haluaa itsellekin jotain sekä ihmisarvoa.

        tuo edellinen viesti kuulosti jo todella katkeralta uusikkovuodatukselta!! Vai kaikki se vei,rahatkin :)


      • Anonyymi

        Vanhemmilla on lupa pilata lapsen mieli monella muullakin tapaa kuin myös lellimällä mutta ihan ammattilaisten ja tutkimusten valossa niin ei todellakaan kannata tehdä.


    • Anonyymi

      Lusikat jakoon eli
      Miehelle kaksi vaihtoehtoa joka minä lähden tai alat kasvattamaan lastasi.
      Minä en katselisi moista touhua kun yhden viikonlopun. Onko se mies vai hiiri

      • Anonyymi

        Olette kovasti myöhässä aloitus 24 vuoden takaa 😊


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe