opiskelijahaalarit

gkrdijrgi

Paljonko nuo haalarit maksaa ja kauanko niissä menee, että opiskelija saa haalarit käyttöönsä?

6

10336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • magister08

      Moro!

      Haalareiden hinta riippuu siitä, miten paljon mainoksia onnistutaan myymään. Olen kaksien haalareiden omistaja, ja ainakin molemmissa ainejärjestöissäni oli lisäksi käytäntö, jonka mukaan mainoksen myyneet saivat oman haalarinsa ilmaiseksi. Toiselle haalarille jäi muistaakseni hintaa 20 euroa ja toiselle 30 euroa, sillä itse en ollut mainoksenmyyntitalkoissa mukana.

    • tyyppi88

      Kuinka "pakolliset" nuo haalarit ovat? Itseäni ei huvittaisi sellasia ostaa/pitää mutta eikö sitten ole asiaa bileisiin?

      • yliopistossa

        omistan haalarit, sillä ne sai ilmaiseksi. Ikinä en ole päälläni pitänyt ja vain kerran kokeillut. En ole muidenkaan kovin paljon nähnyt pitävän meidän ainejärjestössämme. Varmaankin haalaribileissä ovat ainakin lähes pakolliset, mutta itse en ole sellaisissa koskaan käynyt.


      • heihoi

        JOs sua ei huvita pitää haalareita, niin kukaan ei pakota pitämään. Mutta tietenkin haalaribileissä on vähän hassua olla pitämättä, mutta onhan niitä muitakin bileitä kuin haalaribileitä.Bileisiin kyllä pääsee ilman haalareitakin. Ja toisaalta jos haalarit ei muutenkaan kiinnosta, niin voi olla että et välttämättä bileissäkään viihdy. Mutta haalareista ei nyt kuitenkaan kannata tehdä isoa ongelmaa. Kukin taplaa tyylillään.


      • Anonyymi
        heihoi kirjoitti:

        JOs sua ei huvita pitää haalareita, niin kukaan ei pakota pitämään. Mutta tietenkin haalaribileissä on vähän hassua olla pitämättä, mutta onhan niitä muitakin bileitä kuin haalaribileitä.Bileisiin kyllä pääsee ilman haalareitakin. Ja toisaalta jos haalarit ei muutenkaan kiinnosta, niin voi olla että et välttämättä bileissäkään viihdy. Mutta haalareista ei nyt kuitenkaan kannata tehdä isoa ongelmaa. Kukin taplaa tyylillään.

        Niin, haalarit saadaan ainejärjestön kautta usein täysin ilmaiseksi, korkeintaan hinta opiskelijalle on noin 20 - 30€. Hinta sis. alv.

        Mikäli ainejärjestö jaksaa hankkia sponsoreita =mainoksia jotka painetaan haalareihin, eivät haalarit maksa opiskelijalle yhtään mitään. Paitsi jos ainejärjestön hallitus päättää, että sponsoroinnista huolimatta perivät halukkailta haalarinostajilta rahaa haalareista ja ylijäänyt raha käytetään johonkin muuhun.


        Itse olen työskennellyt yrityksessä, joka on teettänyt opiskelijahaalareita Virossa ja painattanut haalarit Suomessa ja voin sanoa, että ainejärjestöjä ei millään tavalla kiinnosta se, missä maassa haalarit ommellaan tai /ja painetaan. Halvimman kautta mennään ihan poikkeuksetta. Varsinkin suuremmissa tilausmäärissä.
        Myös Suomesta löytyisi useampikin kokonaan tai edes painatusten osalta, kuten aika moni yritys on ainakin tehnyt, Suomessa haalarit ihan alusta loppuun tekevä yritys, mutta tällä asialla ei näytä olevan minkäänlaista merkitystä vaan aina mennään hinta edellä. Tämä siitä huolimatta, että haalarit olisivat sponsorimyynnin vuoksi ainejärjestölle kokonaan ilmaiset.
        Tämäkin olisi yksi pieni asia lisää, millä taattaisiin ja saataisiin lisää työllisyyttä Suomeen.


    • kukkuluuruuuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe