Tarviiko undulaatteja aina olla kaksi, että ne pärjää. Haluaisin ostaa undulaatin, mutten 2 niitä on nimittäin vaikeampaa kesyttää. Minulla on ollut yhteensä 2 undulaatti pariskuntaa, mutta ne ei ole kesyntyneet lainkaa. Ovat vaan tykänneet kahestaan orrella oleskella. Meillä on iso perhe ja kaikki osallistuisivat undulaatimme hoitoon. Eli undulaatillemme löytyisi kyllä aina seuraa. :)
undulaateista
4
404
Vastaukset
- kaksi.
Meillä oli pienenä aina vain yksi undu kerrallaan. Emme tienneet, ettei näin kannattaisi olla. Ja nyt kun aikuisena olen ottanut unduja useamman kerralla en enää vanhaan palaisi. Linnuista näkee, kuinka ne nauttii lintuseurasta ja parvi luo niille turvaa.
Kyllä meilläkin on neljän linnun porukassa kesyyntyminen onnistunut. Yksi on täysin kesy ja rohkea, muut hieman itsenäisempiä, mutta tulevat nekin kädelle, jos jaksaa tarpeeksi kauan seistä paikallaan ja höpistä niille. Ovat kuitenkin uteliaita.
Yritä valita joukkoon ainakin yksi jo valmiiksi reipas ja utelias, niin muut seuraavat helpommin sen esimerkkiä tutustumaan kanssasi. Mutta älä itsekkäistä syistä rajaa linnuilta sitä tärkeintä, eli samaa kieltä puhuvaa kaveria.
Ja meillä ainakin nautitaan myös näistä ei niin kesyistä kavereista. On uskomattoman hauskaa seurata porukan touhuamista, kun yksi keksi jotain uutta tutkittavaa ja muut kurkkii perässä. Lintu on lintu ja se kannattaa lemmikkinäkin ottaa sellaisena. Jos et ole valmis tekemään kovasti töitä ja haluat nopeasti oikein kesyn lemmikin, ota suurempi papukaija tai joku muu helpommin kesyyntyvä lemmikki. - Elina & Tintti ja Jopso
No jos undulla on aina seuraa niin saattaahan olla, että se pärjää yksinkin. Jos lintuja on vain yksi niin on totta, että silloin lintu kesyyntyy helpommin. Mutta jos lintu selvästi kaipaa seuraa, niin osta sille kaveri :)
- kysyttäväää
No entäs jos ottaa aluksi vain yhden koiraslinnun ja ehkä vuoden päästä toisen koiraslinnun, niin tottuuko ne helposti toisiinsa?Vai pitääkö ne totuttaa pienestä pitäen toisiinsa? Tappeleeko ylensä koiraslinnut keskenään, jos siellä ei ole naaraita? Vai pitäiskö mielummin ottaa naaraslintu, koiraslinulle kaveriksi?
- ..tässänäin
kysyttäväää kirjoitti:
No entäs jos ottaa aluksi vain yhden koiraslinnun ja ehkä vuoden päästä toisen koiraslinnun, niin tottuuko ne helposti toisiinsa?Vai pitääkö ne totuttaa pienestä pitäen toisiinsa? Tappeleeko ylensä koiraslinnut keskenään, jos siellä ei ole naaraita? Vai pitäiskö mielummin ottaa naaraslintu, koiraslinulle kaveriksi?
Kannattaa hankkia kaksi eri sukupuolta olevaa undulaattia, (naaras koiras), ne tulevat yleensä parhaiten toimeen. Mutta ei kahden samaa sukupuolenkaan olevien undulaattien kohdalla tule mitään ongelmaa, jos ne ovat pienestä pitäen olleet keskenään ja tottuneet toisiinsa.
Minulla on ainakin 2 naaraslintua, jotka ovat luultavasti sisaruksia, mutta kuitenkin, ne ovat pienestä pitäen olleet yhdessä, joten nytkin ne tulevat mainiosti toimeen -> välillä vähän kinastelevat, mikä on normaalia, mutta muuten rapsuttelevat toisiaan niskasta ja "ruokkivat" toisiaan antamalla jyviä nokastaan, laulavat yhdessä jne.
Mutta älä silti IKINÄ ota vain yhtä undua, undulaatit ovat erittäin sosiaalisia PARVIlintuja. Niistä tulee todella onnettomia jos pitää yksinään.
Toivottavasti täst oli apua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504