ripari vei mun kaikki ystävät

........................

Vielä kuukausi sitten mulla oli ystäviä joiden kanssa hengasin ja vietin paljon aikaa ja kaikilla oli mukavaa.
Sitten alkoi ripari ja woooooppsss kaikista ystävistäni tuli samanlaisia tekopyhiä teinejä, jotka haluaa vaan enemmän kavereita.
Itse en emnnyt riparille koska ei kiinnostanut ja muut sitten meni ja sain heittää niille hyvästit.
Nyt ne ramppaa nuorten uskonnollisissa illoissa ja niillä on jotain "kavereita" jotka on kuulemma kivempiä kuin minä, mutta tunnen nämä henkilöt ja ne haluaa viettää aikaa mahdollisimman monen kanssa jotta olisi suosittuja.
Kävin siinä ovella ja mietin pitäisikö mennä sisälle seurakuntataloon ja katseista huomasi että en todellakaan ollut tervetullut.
No, taidan elää seuraavan vuoden yksin ilman kavereita ja katsoa löytyykö lukiosta jotain mun tyyppisiä ihmisiä....

33

878

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todennut

Toi on muuten ihan totta! Ripari vie koko kesän vaikka puhutaan ettei se ole kuin viikko vain.

On vaikka mitä kokoontumisi aennen ja jälkeen ja vielä jotain lyhyempiä leirijuttuja riparin päälle. Taitavat siellä opettaa ettei kannata hengailla uskonnottomien kanssa tai muuten joutuu helvettiin.

• oiuytyuio

Rakkaus on tärkeä asia.
        Ei syrjintä ikinä.

• on sitä
        oiuytyuio kirjoitti:

Rakkaus on tärkeä asia.
        Ei syrjintä ikinä.

kristittyjen rakkaus onkin sitä tekophyyttä. Noitarovioillakin syyttömiä uskovaisia lapsiakin rakastivat hengiltä!

• oiuyuio
        on sitä kirjoitti:

kristittyjen rakkaus onkin sitä tekophyyttä. Noitarovioillakin syyttömiä uskovaisia lapsiakin rakastivat hengiltä!

Raamatusta otetuin kohdin.

Et voi rinnastaa yhden ajan, yhden aikakauden ihmisiä kaikkiin.

Emme voi kutsua saksalaisia natseiksi vaikka 60 vuotta sitten suurin osa näytti olevan.
        Yleistäminen on helppoa mutta ei kannattavaa.

• Jarno M.
        on sitä kirjoitti:

Itse en ollut käynyt seurakuntani nuorisotilassa moneen vuoteen. Sitten yhtenä iltana päätin käydä katsomassa että mikä oli nykyinen meininki. Heti ovesta sisään astuttuani oikea tekopyhyyden aalto pyyhkäisi ylitseni. Varsinkin työntekijöistä, jotka olivat minulle täysin tuntemattomia eivätkä tienneet minun aiemmin pyörineen kuvioissa, suorastaan huokuivat tekopyhyyttä ja teennäisyyttä.

• oiuytyuio

Kun ihmiset näkee mun kuvia niin sanoo: "Ei toi voi olla uskovainen ja haluta papiks!"

Totuus on etteivät uskovaiset eroa muista.

Mene mukaan vain :)

Jos joku sua ei ota vastaan niin se on heidän mokansa.
      Ei Jeesus ketään pois aja.

Käy samoissa illoissa :)

• .......................

Usko tai älä niin mun ulkonäöstä näkee että olen ateisti.
        Ja en edes viihdy "nuortenilloissa" koska siellä rukoillaan ja lauletaan uskonnollisia lauluja eikä moinen kiinnosta laisinkaan.

Harmi että saan kuulla haukkuja kavereilta kokoajan kun en ole uskossa....

• oiuyui
        ....................... kirjoitti:

Ja en edes viihdy "nuortenilloissa" koska siellä rukoillaan ja lauletaan uskonnollisia lauluja eikä moinen kiinnosta laisinkaan.

Mutta moni sanoo minustakin että ei uskoisi että hä non uskossa.
        Näytän kuulemma liikaa pelimieheltä.

Uskovaisuus ei näy.
        Ei myöskään ateismi.

• keskustelun aloittaja
        oiuyui kirjoitti:

Mutta moni sanoo minustakin että ei uskoisi että hä non uskossa.
        Näytän kuulemma liikaa pelimieheltä.

Uskovaisuus ei näy.
        Ei myöskään ateismi.

En ole koskaan tavannut ihmistä joka jaksaa olla ystävällinen mua kohtaan. Olet ensimmäinen joka ei menettänyt hermoja mun kanssa vaan jatkoi kärsivällisesti keskustelua.

• oiuytyui
        keskustelun aloittaja kirjoitti:

En ole koskaan tavannut ihmistä joka jaksaa olla ystävällinen mua kohtaan. Olet ensimmäinen joka ei menettänyt hermoja mun kanssa vaan jatkoi kärsivällisesti keskustelua.

Olisi hienoa jos kaikki olisimme ystäviä toisillemme.

Kun löydämme jonkin uuden hienon asian niin helposti unohdamme että tämä asiahan on kaikille.
        Että ennen me olimme juuri sellaisia kuin tuokin, joka ei vielä ole tästä kuullut.

Mä haluan kertoa että uskossa eläminen ei huononna ihmistä.
        Jos ihminen alkaa syrjiä muita niin silloin hänen pitäisi todella pohtia mihin uskoo ja keneen.

Ehkä ajatus siitä että joku päivä uskoiset Jumalaan loukkaa sinua mutta mä haluan kertoa että Jumala on olemassa eikä Hän halua mitään yhdenmukaisia ja näköisiä sotilaita, jotka ajattelvat täysin samalla tavalla vaan rakastavia lapsia, joiden yksilöllisyyttä Hän arvostaa ja rakastaa.

Me ollaan täällä kertomassa.
        Kaikki voidaan täällä elää.

• Suuri-Päällikkö
        ....................... kirjoitti:

Mitä helvetin järkeä ateistin on ylipäätään edes järkeä mennä meidän tyhmien hihhuleiden nuorten iltoihin?!? Ei pidä ihmetellä, ettei ole kavereita, tai ettei oletervetullut sinne, ku pitää itteensä niin moninkerroin muita parempana, aluksi haukutaan tyhmiksi taikauskoisiksi sadisteiksi ja sitten ollaan vihasia "ku kukaan ei halua leikkiä mun kaa". KATSO PEILIIN!

• en halua
        Suuri-Päällikkö kirjoitti:

Mitä helvetin järkeä ateistin on ylipäätään edes järkeä mennä meidän tyhmien hihhuleiden nuorten iltoihin?!? Ei pidä ihmetellä, ettei ole kavereita, tai ettei oletervetullut sinne, ku pitää itteensä niin moninkerroin muita parempana, aluksi haukutaan tyhmiksi taikauskoisiksi sadisteiksi ja sitten ollaan vihasia "ku kukaan ei halua leikkiä mun kaa". KATSO PEILIIN!

mennä, mutta olet yksi vittumaisimmista ihmisistä näillä foorumeilla. Susta ei oo keskustelemaan asiallisesti. Itse olen ateisti. Arvostan ihmisiä joista on keskustelemaan asiallisesti olkoon he uskovaisia tai uskonnottomia. Esimerkkihenkilö jota arvostan vaikka ei ateisti olekkaan on tähänkin keskusteluun kirjoitellut oyiuj (miten kirjoitetaankaan). Vaikka hän onkin uskovainen niin silti arvostan hänen rauhallista luonnettaan ja kykyä keskustella asioista tulistumatta. Mistä lähtien Ateistit ovat pitäneet itseään muita parempina. He vain pitävät että heidän käsityksensä on oikea aivan niin kuin te pidätte omaanne oikeana. Itse pidän kaikkia ihmisiä tasavertaisina. Kaikille ei vain ole annettu kykyä ilmaista mielipiteitään asiallisesti. Ja kirjoittajahan kertoi syyn minkä takia hän sinne nuorten iltoihin haluaa. Hänen kaverinsa ovat siellä.

Oleminen ei tee sinusta parempaa kuin muut. Teot ratkaisevat.

• huomio!

Olet osunut asian ytimeen! Kirkko pilaa nuoret!

• hgghhghhg

Ja rakkautta juuri kirkko opettaa.

Jos syrjintää tulee niin silloin pitää miettiä uudestaan mitä edustaa.
        Itseäkö vai Jeesusta?

• kouluuttaa

Kun rikollinen opettaa niin kehittyy uusia rikollisia. Kristinusko, luterilaisuuskin on maailman suurin rikollis järjestö joka on tappanut ja tapattunut satoja miljoonia syyttömiä ja sellaiselle järjestölle antetaan oikeus opettaa lapsia ja nuoria...

• ghjkl
        kouluuttaa kirjoitti:

Kun rikollinen opettaa niin kehittyy uusia rikollisia. Kristinusko, luterilaisuuskin on maailman suurin rikollis järjestö joka on tappanut ja tapattunut satoja miljoonia syyttömiä ja sellaiselle järjestölle antetaan oikeus opettaa lapsia ja nuoria...

Uskotko?

• Suuri-Päällikkö
        kouluuttaa kirjoitti:

Luterilainen kirkko ei johtanut ristiretkiä tai polttanut noitia, taas se nähtiin, KYLLÄHÄN ATEISTITKIN LÄHETTIVÄT IHMISIÄ SIPERIAAN JA KUMARTELIVAT STALININ KUVALLE!!!

• sillä
        ghjkl kirjoitti:

Uskotko?

synti on vain mielenharhaa. On hyvin vapautunut tunne kun ei ole "synnin"-kahleita ympärillä sitomassa.

• oiuyui
        sillä kirjoitti:

synti on vain mielenharhaa. On hyvin vapautunut tunne kun ei ole "synnin"-kahleita ympärillä sitomassa.

Pahat teot ja laiminlyönnit jäävät menneisyyteen eikä niitä saa sieltä pois.
        Ne voi vain saada anteeksi.
        Ja Jeesus antaa synnit anteeksi kaikille.

Ei ihminen voi ostaa itselleen pelastusta.
        Eikä liioin sitä ansaita vaikka usein luulekin että pitää todistaa olevansa pelastuksen arvoinen.
        Armo on lahja.
        Syntien anteeksiantamukset saa ottaa jokainen vastaan.

• johti
        Suuri-Päällikkö kirjoitti:

Luterilainen kirkko ei johtanut ristiretkiä tai polttanut noitia, taas se nähtiin, KYLLÄHÄN ATEISTITKIN LÄHETTIVÄT IHMISIÄ SIPERIAAN JA KUMARTELIVAT STALININ KUVALLE!!!

ristiretkiä. Tai no valtiot siellä sotivat, mutta uskonsyistä kuitenkin. Yhteisen asian puolesta. Uskonto oli syy minkä takia sotivat. Wikipediasta: "Ristiretket olivat paavin hyväksymiä, uskonnollisesti motivoituja sotaretkiä erityisesti keskiajalla!!!!" Paavin hyväksymiä, uskonnollisesti motivoituja.

Bolsevikit lähettivät ihmisiä Siperiaan. Ateismi ei heitä sinne lähettänyt. Ateismi ei kumartanut Stalinin kuvalle. Vain ne ihmiset, jotka siihen oli pakotettu. Uskonto soti. Uskonnolla soditaan. Uskonnon varjolla ihmisiä on tapettu enemmän kuin kahdessa maailmansodassa ja Stalinin vainoissa yhteensä.

• sadismista lähtöisin
        johti kirjoitti:

ristiretkiä. Tai no valtiot siellä sotivat, mutta uskonsyistä kuitenkin. Yhteisen asian puolesta. Uskonto oli syy minkä takia sotivat. Wikipediasta: "Ristiretket olivat paavin hyväksymiä, uskonnollisesti motivoituja sotaretkiä erityisesti keskiajalla!!!!" Paavin hyväksymiä, uskonnollisesti motivoituja.

Bolsevikit lähettivät ihmisiä Siperiaan. Ateismi ei heitä sinne lähettänyt. Ateismi ei kumartanut Stalinin kuvalle. Vain ne ihmiset, jotka siihen oli pakotettu. Uskonto soti. Uskonnolla soditaan. Uskonnon varjolla ihmisiä on tapettu enemmän kuin kahdessa maailmansodassa ja Stalinin vainoissa yhteensä.

Niinpä ja Hitlerkin vainosi tietyn uskontokunnan edustajia. Hitler itse oli katoliseksi kastettu ja hänen äitinsä harras uskovainen, eikä perheessä vitsaa säästelty. Uskonnot tekevät ihmisistä henkisesti sairaita!!!

• oiuuio
        sadismista lähtöisin kirjoitti:

Niinpä ja Hitlerkin vainosi tietyn uskontokunnan edustajia. Hitler itse oli katoliseksi kastettu ja hänen äitinsä harras uskovainen, eikä perheessä vitsaa säästelty. Uskonnot tekevät ihmisistä henkisesti sairaita!!!

Vaihtoi häisä Raamatun luvun Mein Kampin, Taisteluni kirjansa lukuun.

Hitler teki paljonmitä Raamattu, Jumalan Sana on vastaan.
        Tappoi lähimmäisiä ja piti pakanariiteistä.

Samalla sanon että Stalin tappoi enemmän ihmisiä kuin Hitler.
        Ateistisen valtion johtaja.
        Hänestä melkein tuli pappi mutta teologisessa pappikoulussa oli ainakin wikipedian kokoonlaitettujen tietojen mukaan vain äitinsä takia.
        Ei ikinä valmistunut vaan lähti koulusta ja loppu onkin historiaa.

• sain

sieltä lisää ystäviä.

• Jason Leeves

Ripari turmelee aivot. Välttäkää ja kirkon/uskisten aivopesu.

VAATIKAA TODISTEITA JUMALASTA

• ateistien tyhmiä ja rasittavia kommentteja, joissa viljellään ISOJA KIRJAIMIA.

• viesteissäsi
        wer-wet kirjoitti:

ateistien tyhmiä ja rasittavia kommentteja, joissa viljellään ISOJA KIRJAIMIA.

kutsuit itseäsi agnostikoksi. Wikipedia määrittelee agnostisismin näin:

"Agnostisismi (kreik. α- a-, ei γνώσις gnōsis, tieto) on käsitys, jonka mukaan jostain väittämästä ei saada tietoa, eikä sitä voi siksi osoittaa todeksi."

Tulkitsen, että oletat, että jumalan olemassaoloa ei voida kumota/todistaa tieteellisesti. Jos kerta olet sitä mieltä, että Jumalan olemassaoloa ei voida todistaa tieteellisesti niin minkätakia sitten sinulla on kauhea ateistifobia? Pitää paikkansa, että ISOILLA KIRJAIMILLA kirjoitetut viestit viestivät suurta typeryyttä ja tiedon puutetta, mutta minkä takia et puutu uskovaisten ISOILLA KIRJAIMILLA kirjoittamiin viesteihin jos kerta näkökantasi asioihin on puolueeton (agnostisismi)?? Vanhojen viestiesi pohjalta, joita tällä foorumilla riittää joudun tuomitsemaan sinut kristityksi uskovaiseksi, joka luulee olevansa foorumilla suositumpi ja uskottavampi kirjoittaja kun hän kirjoittaa "puolueettomasta" näkökannasta!

• viesteissäsi kirjoitti:

"Agnostisismi (kreik. α- a-, ei γνώσις gnōsis, tieto) on käsitys, jonka mukaan jostain väittämästä ei saada tietoa, eikä sitä voi siksi osoittaa todeksi."

Tulkitsen, että oletat, että jumalan olemassaoloa ei voida kumota/todistaa tieteellisesti. Jos kerta olet sitä mieltä, että Jumalan olemassaoloa ei voida todistaa tieteellisesti niin minkätakia sitten sinulla on kauhea ateistifobia? Pitää paikkansa, että ISOILLA KIRJAIMILLA kirjoitetut viestit viestivät suurta typeryyttä ja tiedon puutetta, mutta minkä takia et puutu uskovaisten ISOILLA KIRJAIMILLA kirjoittamiin viesteihin jos kerta näkökantasi asioihin on puolueeton (agnostisismi)?? Vanhojen viestiesi pohjalta, joita tällä foorumilla riittää joudun tuomitsemaan sinut kristityksi uskovaiseksi, joka luulee olevansa foorumilla suositumpi ja uskottavampi kirjoittaja kun hän kirjoittaa "puolueettomasta" näkökannasta!

Ateistifobia on syntynyt täällä olevien ateistien takia. Viesteistä saa usein kuvan, että ateistit pitävät itseään parempina ihmisinä ja älykkäimpinä kun eivät usko. En ole enää kovin puolueeton, sympatiani kuuluvat nyt uskovien puolelle.

Olen sitä mieltä, ettei Jumalaa voi todistaa olemassa olevaksi tai olemattomaksi tieteen keinoin. En tiedä, onko Jumalaa, mutta toivon että on. Voi agnostikko näinkin tehdä.

• viesteissäsi kirjoitti:

Jos törmään asialliseen ateistiin, joka haluaa keskustella asiallisesti, eikä tuomitse heti uskovaisia, kirkkoa ja muuta aivopesuksi, niin en kai pelkäisi ateisteja. Sama on uskovaisiakin kohtaan, jotka huutavat "JOUDUT HELVETTIIN JOLLET USKO NÄIN JA NÄIN JA NÄIN!". Täytynee penkoa palstoja paremmin, lupaan puuttua uskovaistenkin isoilla kirjoitettuihin typeriin viesteihin tästä lähin.

• NoobMaster

Sun oma vika kun oot niin laiska että et jaksa lähtee vähäks ajaks pois kotoo, ne on aivopessy sun kaverit, sillei että ne haluu kaveeraa vaan muitten aivopestyjen kanssa. Jos olisit menny mukaan aivopesuun, niin olisit vieläkin niitten hyvä kaveri, oma vikas. Ite meen ainakin aivopestäväks, tekee ihan hyvää kun en oo nyt muutamaan vuoteen pessy niitä.

• rasistinen

Kertoo uskonnosta paljonkin ettei oteta kaveriksi jos ei mene mukaan samaan soopaan.

• oiuytyuio
        rasistinen kirjoitti:

Kertoo uskonnosta paljonkin ettei oteta kaveriksi jos ei mene mukaan samaan soopaan.

Tässä maailmassa usko Jeesukseen kategorioidaan uskonnoksi.
        Usko ja uskonto mielletään helposti samaksi asiaksi.
        Faith ja religion ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.

Uskonto on virheellinen koska ihminen on virheellinen.

Kuitenkin se että Jumala on ja Jeesus on eivät tee uskosta virheellisiä.
        Mutta jos kaiken tämän ottaa vastaan uskontona ja pakkopullana johon on pakko liittää rituaaleja on väärä lähestymistapa käynnissä.

• uskonnon keksintö
        oiuytyuio kirjoitti:

Tässä maailmassa usko Jeesukseen kategorioidaan uskonnoksi.
        Usko ja uskonto mielletään helposti samaksi asiaksi.
        Faith ja religion ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.

Uskonto on virheellinen koska ihminen on virheellinen.

Kuitenkin se että Jumala on ja Jeesus on eivät tee uskosta virheellisiä.
        Mutta jos kaiken tämän ottaa vastaan uskontona ja pakkopullana johon on pakko liittää rituaaleja on väärä lähestymistapa käynnissä.

Tunnen uskovaisia, joista jokainen on rasistinen muita uskontokuntia ja uskonnottomia kohtaan. Sitä ollaan niin itse maailman napoja ja ainoita, jotka tietävät miten asiat "oikeasti" ovat.

Uskonto ja usko ovat sama asia: uskot tietyn uskontokunnan uskomuksiin. Eli turha selitellä ja pyöritellä ettei uskonto ja uskominen ole sama sillä kyllä se on. Uskovat on ahdettu tietyn muotin mukaiseen ajatteluun jolloin se sulkee muunlaisen maailman ja ihmiset pois automaattisesti. Muu maailma koetaan huonona ja vääränä.

• oiuyyui
        uskonnon keksintö kirjoitti:

Tunnen uskovaisia, joista jokainen on rasistinen muita uskontokuntia ja uskonnottomia kohtaan. Sitä ollaan niin itse maailman napoja ja ainoita, jotka tietävät miten asiat "oikeasti" ovat.

Uskonto ja usko ovat sama asia: uskot tietyn uskontokunnan uskomuksiin. Eli turha selitellä ja pyöritellä ettei uskonto ja uskominen ole sama sillä kyllä se on. Uskovat on ahdettu tietyn muotin mukaiseen ajatteluun jolloin se sulkee muunlaisen maailman ja ihmiset pois automaattisesti. Muu maailma koetaan huonona ja vääränä.

Jos sulla on just näitä huonoja kokemuksia niin en voi muuta kuin pyytää pohtimaan asioita monelta kantilta.
        Eli katsoa kokemuksien yli ja nähdä ihmiset yksilöinä eikä tietyn asian edustajina.
        Sama periaate maahanmuuttajissa.

Jeesus on historiallinen.
        Voit todistaa vääräksi väitteen.
        Uskoon monet ihmiset ovat tulleet kun etsivät Jeesusta yrittäen todistaa ettei Häntä ole missään mielessä mitä uskovat kertovat.

Muista että se oletettu ahdasmielisyys ei olekaan sitä miltä näyttää tai sitä ei edes löydä siinä suhteessa mitä se näytti muille olevan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      90
      1757
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe