Tupakkakoneet + alkoholin ikäraja?

lottaiii

Elikkä tavallaanhan tämä kuuluisi ihan yleiseen keskusteluun Ranskasta(mutta kun nyt kerran Pariisin matkaa suunnitellaan), mutta mikä on siis tämä alkoholiin vaadittu ikäraja Ranskassa?

Ja osaako joku sanoa, onko Pariisissa näitä tupakka-automaatteja kaduilla?

18

5872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v98

      Pariisista saa tupakkaa tupakkakaupoista, jotka ovat usein baarien yhteydessä. Tupakkaa ei myydä ruokakaupoissa eikä lehtikiskoissa tms. Ikärajoista ja rajojen valvonnasta en osaa sanoa mitään.

    • a$ukki

      Tupakka-automaatteja ei ole.
      Alkoholia voivat kaupoista ostaa 18v tayttaneet henkilot, papereita varmasti harvemmin kysellaan. Baareihin paasee useimmin sisalle ilman henkkareita.

      • aiemmin

        Saa tupakkaa ja alkoholia 16-vuotiaana. Tai ehkä se riippuu paikasta, mutta yleisimmin on koko Ranskassa 16 vuotta ollut raja...


      • sdfsdfwertwe
        aiemmin kirjoitti:

        Saa tupakkaa ja alkoholia 16-vuotiaana. Tai ehkä se riippuu paikasta, mutta yleisimmin on koko Ranskassa 16 vuotta ollut raja...

        Kylla se lakisaateinen raja alkoholille on 18v, just kaupassa kaydessa katsoin kassan vieressa olevaa tarraa, jossa nain luki.


      • á la paris
        sdfsdfwertwe kirjoitti:

        Kylla se lakisaateinen raja alkoholille on 18v, just kaupassa kaydessa katsoin kassan vieressa olevaa tarraa, jossa nain luki.

        Ranskan Alkoholi- ja tupakkaikäraja on yleisemmin 16 v. Itse kävin juuri 2 vk sitten ranskassa pariisissa.


      • Pariisissa asuva
        á la paris kirjoitti:

        Ranskan Alkoholi- ja tupakkaikäraja on yleisemmin 16 v. Itse kävin juuri 2 vk sitten ranskassa pariisissa.

        Kävit 2 viikkoa sitten Pariisissa, ja nyt olet Ranskan alkoholi- ja tupakkalainsäädännön asiantuntija..? ;)

        Ikäraja tupakkatuotteiden ostoon on 16 v. ja alkoholin ostoon 18 v. Alkoholia ostettaessa papereita ei ole tapana kysellä, mutta ALAIKÄISELLE MYYMINEN ON RIKOS, myös Ranskassa!

        http://en.wikipedia.org/wiki/Legal_drinking_age#Europe


      • Reinwha
        Pariisissa asuva kirjoitti:

        Kävit 2 viikkoa sitten Pariisissa, ja nyt olet Ranskan alkoholi- ja tupakkalainsäädännön asiantuntija..? ;)

        Ikäraja tupakkatuotteiden ostoon on 16 v. ja alkoholin ostoon 18 v. Alkoholia ostettaessa papereita ei ole tapana kysellä, mutta ALAIKÄISELLE MYYMINEN ON RIKOS, myös Ranskassa!

        http://en.wikipedia.org/wiki/Legal_drinking_age#Europe

        Eli tupakkaa saa ostaa 16 vuotta täyttänyt henkilö, mutta alkoholiin on 18 vuoden ikäraja ? Onko tämä varmaa tietoa?


      • ranskansuomalainen
        Reinwha kirjoitti:

        Eli tupakkaa saa ostaa 16 vuotta täyttänyt henkilö, mutta alkoholiin on 18 vuoden ikäraja ? Onko tämä varmaa tietoa?

        Viittaan Libération lehdessä olleeseen artikeliin, päivätty 9.3.2009 ja tässä ote:

        "Les députés ont voté lundi l’interdiction de la vente d’alcool et de tabac aux moins de 18 ans. Jusqu’à présent, la loi interdisait la vente de tabac et d’alcool aux moins de 16 ans. Les députés ont relevé de deux ans l’âge légal dans le cadre du volet prévention et santé publique du texte de Roselyne Bachelot (Santé)."

        Eli alkoholin ja tupakan myynti on kiellettyä alle 18 vuotiaille.

        Onpa kummallista, että "Pariisissa asuva " ei tiennyt asiaa, mutta arvosteli kyllä toista vastaajaa...


      • Pariisinsuomalainen
        ranskansuomalainen kirjoitti:

        Viittaan Libération lehdessä olleeseen artikeliin, päivätty 9.3.2009 ja tässä ote:

        "Les députés ont voté lundi l’interdiction de la vente d’alcool et de tabac aux moins de 18 ans. Jusqu’à présent, la loi interdisait la vente de tabac et d’alcool aux moins de 16 ans. Les députés ont relevé de deux ans l’âge légal dans le cadre du volet prévention et santé publique du texte de Roselyne Bachelot (Santé)."

        Eli alkoholin ja tupakan myynti on kiellettyä alle 18 vuotiaille.

        Onpa kummallista, että "Pariisissa asuva " ei tiennyt asiaa, mutta arvosteli kyllä toista vastaajaa...

        Mut hei hienoo et sä pääsit kuitenkin sille viimein pätemään, näin 2 vuotta myöhässä...


      • päivätty 9.3.2009
        Pariisinsuomalainen kirjoitti:

        Mut hei hienoo et sä pääsit kuitenkin sille viimein pätemään, näin 2 vuotta myöhässä...

        eli monta kuukautta ennen kirjoitustasi...!


      • Pariisinsuomalainen
        päivätty 9.3.2009 kirjoitti:

        eli monta kuukautta ennen kirjoitustasi...!

        Sori, se aikaisempi ei ollut mun kirjoitus, kävi vaan naurattaan tää vanhojen viestien kanssa päteminen. :D Mut hienoo, jos jostain saa tässä elämässä ne kicksinsä...


      • fichez
        Pariisinsuomalainen kirjoitti:

        Sori, se aikaisempi ei ollut mun kirjoitus, kävi vaan naurattaan tää vanhojen viestien kanssa päteminen. :D Mut hienoo, jos jostain saa tässä elämässä ne kicksinsä...

        de moi?

        Reinhwa kysyi 9.1 tänä vuonna ja minä vastasin siihen. Tuli vain käytyä katselemassa edellisiä vastauksia, että silleen. Korjasin yksinkertaisesti väärän tiedon. Se siitä mielihyvästä tai kick'stä kuten mainisit.


    • Naurattaa

      Joo-o kaikesta sitä nykyään jaksetaan tapella.

      • 8+1

        Kuka täällä tappelee? Vähän olet herkkä jos tämä ketjun keskustelu on sun mielestä tappelua... :D


    • nolot

      omg

      • 15+5

        Öööö, mikäköhän pointti tässä sun viestissä mahtaa olla? Että kannatti vuosia vanha ketju nostaa ylös?


      • lol
        15+5 kirjoitti:

        Öööö, mikäköhän pointti tässä sun viestissä mahtaa olla? Että kannatti vuosia vanha ketju nostaa ylös?

        Oikeesti lol... Tän tappelun tiimoilta mulle ei vielkää selvinny et onko se alkoholi ikäraja nyt 16 vai 18?


      • Eheheheh
        lol kirjoitti:

        Oikeesti lol... Tän tappelun tiimoilta mulle ei vielkää selvinny et onko se alkoholi ikäraja nyt 16 vai 18?

        No eipä sullakaan ole kovin kummoinen sisälukutaito.

        Alkoholin ja tupakan lainmukainen myynti-ikäraja on 18 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe