Saako ulkomaisista viskeistä, Alkosta ostetuista pulloista tyhjinä pantin, vai pitääkö ne viedä lasinkierrätykseen? Kysyy nimimerkki Talo täynnä tyhjiä pulloja ja nekku punasena.
Ulkomaiset
6
1209
Vastaukset
- Kierrättäjä1
Ulkomaalaisista pulloista ei saa panttia Suomessa. On sitten kyse alkon pulloista tai limsapullosta. Juomatölkit olisi hyvä viedä kauppaan takaisin, koska niistä tehdään uusia tölkkejä. Mutta ulkomaalaiset muovipullot muovinkeräykseen ja lasipullot lasinkeräykseen ovat oikeat paikat.
- palautusautomaatille
Kaikista Alkosta ostetuista pulloista saa pantin ja muovia ei enää kerätä kustannussyistä erikseen vaan se menee polttokelpoisen jätteen joukkoon eli energiajätteeksi. Käytännössä itse ulkomailta tuoduista pulloista ei saa panttia, mutta joskus kone niistäkin hyvittää. Myös tavallisesta kaupasta ostetusta ulkolaisesta olutpullosta saa useinmiten panttin, mutta vain alkon palautusautomaatilla, joskus käy kuitenkin niin, että koneeseen ei olla syötetty aivan kaikkien pullojen tietoja , ja silloin pantti jää saamatta.
Lidlin omat olutpullot ja limsapullot hyvitetään vain heillä, mutta tavalliset olutpullot ja tölkit missä tahansa palautuspisteessä.
Eli kannattaa viedä Alkon palautusautomaatille, kyllä kone sitten kertoo mistä panttia ei saa. Kone kyllä ottaa pantittomatkin pullot tai jos ei ota, niin vieressä on useinmiten lasinkeräyspiste.- Kierrättäjä1
Ulkomaalaisista pulloista ei edelleenkään makseta panttia suomessa.
- saa pantin
Kierrättäjä1 kirjoitti:
Ulkomaalaisista pulloista ei edelleenkään makseta panttia suomessa.
Kyllä minä olen saanut. Alkohan joutuisi maksamaan aikamoiset haittaverot jos heidän pullonsa ei kelpaisi pantilliseen kierrätykseen.
- Kierrättäjä1
saa pantin kirjoitti:
Kyllä minä olen saanut. Alkohan joutuisi maksamaan aikamoiset haittaverot jos heidän pullonsa ei kelpaisi pantilliseen kierrätykseen.
Katsoppa tämä linkki:
http://alko.fi/fi/7BC6FBFCFD4BD333C22572BA002A04B9?opendocument&src=7,3&expand=7 - uudelleen
Kierrättäjä1 kirjoitti:
Katsoppa tämä linkki:
http://alko.fi/fi/7BC6FBFCFD4BD333C22572BA002A04B9?opendocument&src=7,3&expand=7Et ilmeisesti ole sisälukutaitoinen, linkissä sanottiin ulkomailta ostetuista pulloista ei saa panttia, enkä ole sitä väittänytkään, vaan jos ostan Alkosta esim. sampanjapullon tai esim. rommipullon, jotka eivät ole suomalaisten pullottamaa, niin näistä pulloista saa taatusti pantin Alkon automaatilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004736753- 262501
- 2182457
- 1391752
- 1141698
- 741113
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601103IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41095Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.1371017Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu62897