Koirapyöräily kiellettävä!

Rääkkäämistä!

Falkullan tapaus todisti, että koira kärsii, roikkuessaan kilometrikaupalla kovavauhtisen pyörän perässä! Kun sitten tuollainen raivon partaalla oleva näkee hyvin hoidettavaa koiraa, niin kateus iskee. Eihän mikään koira vapaanakaan juokse yhtämittaa, vain pyrähdyksiä, on luonnotonta ja eläinrääkkäystä juoksuttaa niitä pyörällä. Saatava laki joka kieltää moisen, teen aloitteen!

12

2790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin..

      Mistähän sinä mahdollisesti tiedät kuinka kauan, kuinka usein ja kuinka nopeasti kyseinen ihminen koiraansa pyöräilyttää?

      Mä annan naiselle pointsit siitä, että koira jopa saa likkuntaa eikä vain pääse metrin narussa talon kulmalle!

      Mun koirani juoksee omaa tahtiaan lähinnä lönkyttelyä n. 40km/h vauhdissa metsätiellä.
      Ja mistä ihmeestä sen tiedän?? Minä olen niin kamala ihminen, että koirani saa joskus juosta metsätietä vapaana auton edessä! Ja se kamala otus jopa nauttii moisesta vaikka saa itse määrätä vauhdin ja keston ja se on jopa pennusta asti totutettu juoksemaan auton edessä.

      Ja taas avataan ne silmät ja keskitytään hiukan tärkeämpiin asioihin kuin ihmiseen joka kehtaa/uskaltaa tarjota lemmikilleen monipuolista liikuntaa!!

      • Asiaa!!

        Meillä toisen pystärin kans sama homma, tykkää revittää vapaana metsätiellä auton edessä. Ja kummatkin tykkää kun käyttää pyörällä juoksuttamassa. Metsästyskoirille hyvä liikunta muoto tämä pyöräily. Ja kyllä koiran tahtiin mennään, ei tod. ole mitään eläinrääkkäystä.
        Että tällaista....


    • Hukka-Musti

      >>Eihän mikään koira vapaanakaan juokse yhtämittaa, vain pyrähdyksiä>>

      Eivätkö esimerkiksi reki-, vintti- tai ajokoirat?

      Dobermannejakin käytetään kärryjen vetämiseen, valjakkohiihtoon ja muihin vetotöihin. Kuinka ne sellaisia kestävät, jos eivät pientä matkaa jaksa pyörän perässä juosta?

      Koita saman tien kieltää vaikka rekien vetäminen koirien voimin...

    • *reps

      Parhaimmat naurut kyllä tästä tälle päivälle sai. Lieköhän kirjoittajalla mitään kokemusta siitä millaista määrää ja minkä tyyppistä liikuntaa isommat koirat tarvitsevat? Miten voi verrata tilannetta fleksissä pihapissatus hyväksi koiranpidoksi, kun toinen on päässyt kunnon lenkille pyörän viereen (roikkuminen perässä on kirjoittajan omamielikuva, kun rodun tuntien tietää sen hyvinkin jaksavan kymmeniä kilometrejä hölkytellä pyörän vierellä).

      Terveisin eräs "rääkkääjä", joka juoksuttaa koiriaan pyörällä 5-20 km lenkkejä, vedättää pulkan ja reen edessä, samoilee metsissä eikä koskaan vahingossakaan kierrä korttelia fleksissä koiriaan kiinnipitäen.

    • Dobberin omistaja

      Tuotanoin, oletko ikimaailmassa tutustunut ollenkaan koiriin, koiraharrastuksiin, koirajalostukseen tai mihinkään mikä koiriin liittyy?
      Mahtanetko esimerkiksi tietää mikä on AD-koe?
      Jos et, niin ennen kuin lasket tuollaista puuta heinää suustasi niin käytä googlea.

      Treenattu koira juoksee KEVYESTI tuon AD-kokeen 20km pyörän rinnalla. Itseasiassa AD-koe on olennainen osa saksalaisten koirarotujen jalostusta.

      Että se siitä lakiesityksestä...

      • mäykkyyy

        kuuleppas viisastelia!! olen jo 3 vuoden ajan harrastanut mäyräkoirani kanssa aktiivisesti metsäjälkeä, tokoa, agilitya, ipoa ja raunioita.
        entäpä omat harrastuksesi? kun niin expertti tunnut olevan!


      • haluaa nähdä
        mäykkyyy kirjoitti:

        kuuleppas viisastelia!! olen jo 3 vuoden ajan harrastanut mäyräkoirani kanssa aktiivisesti metsäjälkeä, tokoa, agilitya, ipoa ja raunioita.
        entäpä omat harrastuksesi? kun niin expertti tunnut olevan!

        Missäs käytte ipoa mäykyn kanssa treenaamassa? Pääseekö treenejä katsomaan? Kuka on maalimies?


      • mäykkyyy
        haluaa nähdä kirjoitti:

        Missäs käytte ipoa mäykyn kanssa treenaamassa? Pääseekö treenejä katsomaan? Kuka on maalimies?

        pohjois-karjalassa treenataan ja tervetuloa vaan katsomaan. maalimiehen nimeä en paljasta näin julkisesti. maalimieskin kehui minkä puruvoimassa häviää niin nopeudessa voittaa.


      • BZ
        mäykkyyy kirjoitti:

        pohjois-karjalassa treenataan ja tervetuloa vaan katsomaan. maalimiehen nimeä en paljasta näin julkisesti. maalimieskin kehui minkä puruvoimassa häviää niin nopeudessa voittaa.

        Hei, mee jo nukkuu. Jos huomen ois vaik parempi päivä.


    • totuus!!!
    • aleca

      enpä usko että tarttee kieltää, joskus ärsyttää katsoa kun tietämättömät pyöräilevät asfaltilla koiransa kanssa, pieni lenkki on eri asia mutta isompi lenkki toinen, toiseksi auringon paahteessa, kuumalla ilmalla, olen nähnyt myös näitä idiootteja ja pitänyt pysäyttää ja sanoa pari pari sanaa koiran omistajalle, niin ja pitkän liinan kanssa pyöräilyttäminen, eli oikeat varusteet koiralle, oikeanlainen ilma ja tie niin asia ok.

    • 64e8l

      joo.. voihan sitä käyttää vaikka kääpiöpinseriä puruissa,mutta ei se siitä IPO koiraa tee,eikä voi kyllä sanoa IPO:a harrastavansa :P enkä ymmärrä miksi sellaista pitää maalimiehellä käydä puruttamassa ja viedä paikka sellaiselta,joka tosissaan haluaisi kisata, kun ei mäykyllä kilpailemaan kuitenkaan pääse.. anteeksi vaan,mutta sellaista nyrkillä tapettavaa koiraa kun mäykky voi omaksi huviksi katsoa puruissa,mutta ei se sinne kuulu!

      Itse kuitenkin omistan koiria,joilla kilpailuoikeudet ja tavoitteena ZTP ja väh.IPO1 ja voin sanoa,ettei se maalimiehen löytäminen ole mitään herkkua,että sais noi piipertäjät heittää sieltä pois tieltä.
      Noita rääpäleitä voi puruttaa kotona,semmoissa ja suojeluskoiratestissä,mutta jätetään muu sitten niille kilpailuoikeudet omaaville roduille :)

      Ja tiedän 3vuotta vanha juttu,mutta kommentoinpa silti :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe