Mikähän mahtaa olla variaattorin huoltoväli?Peugeotin surkea manuaali ei paljon tietoa jaa.Mistä mahdollisen huoltotarpeen ensiksi huomaa?
Variaattorin huoltoväli?
6
4019
Vastaukset
- mesetti
etuvariaattorin rullat kuluu kulmikkaaksi, niitä joutuu vaihtamaan 3000-5000 km välein, hihna kestää 10-20 000 km, samalla kun avaa niin puhaltaa pölyt pois. kun kiihtyvyys takkuaa tai huiput putoaa niin siitä tietää että pitää jotain tehdä, yleensä ne rullat vaihtaa.
- ei ole kiellettyä
Ei joudu variaattorin rullia vaihtamaan noinkaan usein riittää että kohdistat rullat siten että uusi pinta on alumiinia vasten ja kulunut kohta ei, katsos kun ne rullat ei pyöri vaan ne luistaa, hankaa. Variaattori ei tuosta kulu niinkäänpaljon kun mitä hihnan kitka aiheuttaa :) Olen itse vaihtanut rullat 30tkm välein, tästä ei kärsi kiihtyvyys eikä nopeus
- mesetti
ei ole kiellettyä kirjoitti:
Ei joudu variaattorin rullia vaihtamaan noinkaan usein riittää että kohdistat rullat siten että uusi pinta on alumiinia vasten ja kulunut kohta ei, katsos kun ne rullat ei pyöri vaan ne luistaa, hankaa. Variaattori ei tuosta kulu niinkäänpaljon kun mitä hihnan kitka aiheuttaa :) Olen itse vaihtanut rullat 30tkm välein, tästä ei kärsi kiihtyvyys eikä nopeus
Mulla oli rullat 6-kulmaiset 3tkm jälkeen, vaikea oli saada enää kohdistettua uutta pintaa mihinkään. Joutui 8€ sijoittamaan väkisin, ei auttanut muu...
ei ole kiellettyä kirjoitti:
Ei joudu variaattorin rullia vaihtamaan noinkaan usein riittää että kohdistat rullat siten että uusi pinta on alumiinia vasten ja kulunut kohta ei, katsos kun ne rullat ei pyöri vaan ne luistaa, hankaa. Variaattori ei tuosta kulu niinkäänpaljon kun mitä hihnan kitka aiheuttaa :) Olen itse vaihtanut rullat 30tkm välein, tästä ei kärsi kiihtyvyys eikä nopeus
voi kun se olisikin noin helppoa...
varinrullat kun eivät pysy paikallaan vaikka ne kuinka asettelisi paikoilleen ...
jos ne olisikin tarkoitattu "liukumaan" niin miksihän ne alkuaankaan on edes suunniteltu pyöreiksi...
maalaisjärki on todella onnellisessa tilassa jos on jo vuosia ajanut samoilla rullilla(30tkm) ,onnittelen sillä kuluessaan rullasi myös kevenevät vaikka kuinka aina asettelisit ne "oikeaan" kulmaan"... anna meidän kaikkien varjeltua "maalaisjärjeltä"...- skootterille
PappaSkootteri kirjoitti:
voi kun se olisikin noin helppoa...
varinrullat kun eivät pysy paikallaan vaikka ne kuinka asettelisi paikoilleen ...
jos ne olisikin tarkoitattu "liukumaan" niin miksihän ne alkuaankaan on edes suunniteltu pyöreiksi...
maalaisjärki on todella onnellisessa tilassa jos on jo vuosia ajanut samoilla rullilla(30tkm) ,onnittelen sillä kuluessaan rullasi myös kevenevät vaikka kuinka aina asettelisit ne "oikeaan" kulmaan"... anna meidän kaikkien varjeltua "maalaisjärjeltä"...Kuulehan hyvä pappaskootteri :) vaikka ne rullat onkin pyöreät niitä liikuttaa keskipakoisvoimat variaattorin rullakupissa, ne eivät todellakaan pyöri siellä tämän voit jos haluat testaa laittamalla uudet rullat ja ajat 1000km sen jälkeen avaa ja totea, ne eivät ole kuluneet "tasaisesti" vaan (2) kohtaajuuri niistä jotka liukuvat alumiinia vasten.
En osaa sanoa miksi tämä uudelleen kohdistus ei ole onnistunut sinulla?
Tätä seikkaa en tiedä varmaksi sanoa mutta eikö se rullan paino olekkin se messinki rinkula rullan muovien sisällä joka on juuri painoitettu tiettyyn painoon? se muovi osa tai mitä ainetta ikinä onkaan se on kuluavaa tavaraa ei pidä luullakun tämä "muovi" kuluu nopeus alenee.. tottakai se alenee koska sen rullan maksimi paksuun on pienentynyt syystä että ne kuluu mutta kuten aijemmin mainitsin kannattaa rullia kohdistaa uudelleen.. jos on jo niin pitkälle edennyt kuluminen jotta rulla on täysin kulmikas eihän sitä tottakai silloin pysty edes kohdistaa vaan ostaa uudet ja ehkä usammin katsoo ja avaa variaattoria samalla tekee tämän jos tarpeen
Edelleenkin painotan jotta maalaisjärkeä ei ole kielletty käyttämästä :)
- scootertuuningi00
itte avasin justiisa variaattorin 17400km yamaha aeroxista. Viriä on prikka pois ja kuriton putki. Koskaan ennen ei ole variin vaihdettu mitään.
rullat olivat hieman kuluneet jota epäilinkin kun aina välillä kiihdyttäessä tuntuu sellanen ryminä yms Eli rullissa oli selvää kulumaa joten ne pitää vaihtaa (koht ois tarkotus päivittää tekniikkaa kisasemmaks;). Hihna ei ollut oikeestaan yhtään vaihdon tarpeessa. todella vähän oli kulumaa sivuilla mutta ei sellaista joka vaikuttas toimivuuteen tai suorituskykyyn.
samalla kun avasin varin nii puhdistelin varikoppaa ja rullakuppia. Joskus pitää tarkistaa kytkin palat, varmaan sit samal ku vaihtuu putken kaa vp ja kytkin jouset ja rullat. jatkakaa harrastelua!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta
Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä522784Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!
1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille5172624- 481835
- 311749
Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?
Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.1171723SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat
SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka3011659Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap91262Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu
Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.761086Ketä ammuttu ?
Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?221072Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari
Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,541067