Salon poliisin toimet Aksel ja Rauha Jokinen kuolinpesien mahdollisten rikosten tutkinnassa on ollut hyvin puolueellista.
Kun asiaa analyyttisesti purkaa, niin meillähän oli Uoti veljekset ja säästöpankki jupakat.
Pienellä paikkakunnalla on aina ollut kokoon nähden hyvin suuria talouskoplauksia.
Kiikalan osuuspankin johtaja Jouko Marjalaakso kertoi viikko sitten Kiikala päivillä minulle kaikissa Aksel ja Rauha JOkinen kuolinpesän lainapapereissa olevan kaikkien kolmen osakkaan nimet.
Hän myös tiesi heidät kaikki etunimellä.
Marjalaakso ei vain tiennyt minulla olevan nuo lainapaperit hallussani.
Eli Lainatunnus 8029 1706
Marjalaakson omakätinen allekirjoitus ja yllätys kahden osakkaan nimet puuttuvat.
lainatunnus 8640 0269
Sama juttu
lainatunnus 8640 0426
taas sama juttu
Laina 514302-8045-0041
Nyt pankinjohtaja ei ole ollut nimeään sotkemassa vaan kassaneidit.
Mutta pankinjohtaja on arvostettu henkilö, joka ei vääryyksiä tee.
Viikko sitten pankinjohtaja Jouko MArjalaakso valehteli päin silmiä.
Salon poliisi suojelee tämän kaltaista toimintaa. "arvostettu" yhetisön hyväntekijä ei voi tehdä vääryyksiä vaan se, joka asioita tutkii yritetään vaientaa ja leimata mieleltään häiriintyneeksi.
Esimerkiksi nykyään komisario tittelillä oleva Pekka Ylikippari totesi jutun olevan vanhentunut ennenkuin edes tutustui asiaan.
Nyt tosin samaa asiaa tutkii FIVA eikä juttu ole edes rikoksena vanhentunut. koska se oli käynnissä vielä 2005.
Summa ja teko on törkeä kavallus. Vanhentuminen 10 vuotta.
Komisario Läksy halusi minulta rahaa 4000 euroa.
Ylikonstaapeli Olkinuora halusi rahaa 2000 euroa.
Näinkö poliiisi hommaa palkanlisää Suomessa?
Salon poliisin kohdalla valikoidaan työt ja suojellaan kavereita.
Suomessa kuvitellaan poliisin toiminnan olevan esimerkillistä.
Kaverin suojelussa ollaan valmiita myös valehtelemaan ja antamaan vääriä valoja.
Meiltä puuttuu kokonaan kunnollinen korruption vastainen toiminta kuten muualla Eu-alueella on.
esimerkiksi Ruotsissa on oma korruption vastainen yksikkö.
Suomessa yritetään selittää ettei täällä ole tarvetta.
Tarve on huutava. Kyseessä on perinteinen suomalainen hyvävelijärjestelmä, jossa saunotus, viina, palvelut ja raha kuuluu käytäntöön.
Siksi Suomessa sanaa lahjonta ja korruptio ei saa käyttää, koska se on niin yleistä eikä tavasta haluta luopua.
Kun puhun näistä asioista niin henkeäni uhataan, niinkuin tälläkin sivustolla oli kommenttia jyrkänteen reunasta ja autolla tönäisystä.
Näitä uhkauksia minulle satelee kaiken aikaa.
Hassua ettei näistä saa puhua ja kuka edes uskaltaa, kun uhataan palkata venäjältä hoitamaan minut päiviltä tai haulikolla ammutaan naama tohjoksi.
Yksi varoitti minua että jos jatkat niin sinun käy hullusti. Hän oli ystävällinen ja yritti kertoa millaisesta järjestelmästä on kyse.
Suomessa on aika herätä siihen, että meillä poliisi ei ole niin luotettava kuin kuvitellaan.
Suomen oikeusjärjestelmä on kallis, puolueellinen ja joskus myös epäpätevä.
On luotu sellainen kuva, kuinka se olisi hyvä. Kuten Pohjois-Koreassa "kaikki" jumaloivat johtajaansa.
Kritiikki ei ole sallittua.
Suomessa sellainen aika on nyt takana päin ja asioista pitää puhua eikä kuvitella etteikö korruptio ongelmaa olisi.
Salon poliisi mukana hyväveli järjestelmässä?
47
1365
Vastaukset
- Kuikka Koponen-Nääppä
Pystytkö kertomaan meille kaikille uteliaille jotka luemme henkeämme pidätellen näitä Sinun aivopierujasi täällä, että mikä olisi sitten oikeanlainen malli.
Mallisi yhteiskunnan rikollisuuden ja sen ennaltaehkäisyn sekä rikostutkinnan hoitamiseksi ?
Sekä mallisi oikeuslaitokseksi sekä tuomioiden mittaamiseksi ja lakien säätämiseksi ?
Emme nyt halua kuulla taas samaa virttä tästä mädäntyneisyydestä, hyvä-veli-järjestelmästä, lahjonnasta, korruptiosta tai rikollisten suojelusta.
Kerro millainen malli olisi toimiva ja kuinka sellaisen voisit tuoda käyttöön sekä keitä siinä instanssissa voitaisiin käyttää ja missä heitä koulutettaisiin.
Kiitos Markku jo etukäteen, jään odottamaan vastaustasi.- Markku Ahdeoja
Lainsäädäntö ei ole ongelma vaan sen toteutus.
Poliisiorganisaatio uudistus aiheutti mittavia ongelmia, koska ei otettu huomioon koulutusta.
Syyttäjien määrää on lisättävä huomattavasti.
Jokaiseen poliisilaitokseen oikeustieteen tutkinnon omaava henkilö
Tuomioistuimiin kiertävä tuomarijärjestelmä. ettei pääse syntymään kytköksiä.
Tuolla toteutuksella pääsisi eteenpäin jo selkeästi.
Lisäksi sanktiojärjestelmä kuten on hoitotakuu.
Koko oikeusjärjestelmään tutkinta/päätös takuu ajallinen seuranta ja ylityksestä sanktio. - Markku Ahdeoja
Poliisi tuhlaa resursseja siihen, kun asiaan perehtymätön poliisi hoitaa juttua.
esimerkiksi minun jutuissani Komisario Stephan Sundqvist ei tunnistanut kiinteistötunnusta.
Vahempi konstaapeli Minna LAulumaa sen sijaan tiesi, koska sana kiinteistötunnus luki numerosarjan yläpuolella.
Tutkinnajohtaja ei ollut edes lukenut paperia ja teki johtopäätökset ilman lukemista.
Ei rikosta.
Komisario Ylikippari onnistui myös lukematta selvittämään rikoksen. Vanhentunut.
ensinnäkin lukutaito on tärkeä ominaisuus.
Poliisiorganisaatio on tällä hetkellä hukassa. Selkeitä ja täsmällisiä ohjeita ei tule.
Organisaatiouudistus on tehty liian hätiköidysti ja liian laajana kerrallaan.
Koko johdon toiminta on muutettu. esimerkiksi Salossa oli ennen nimismies ja 3 komisariota.
Nyt samaa työtä tekee 2 komisariota. Asukasmäärä on kasvanut Salon alueella.
Aikaisemmin samalla alueella oli useampia nimismiehiä. Nimismies oli oikeustieteen koulutuksen saanut henkilö.
Asukasmäärään nähden korkeasti koulutetun henkilökunnan määrää on supistettu todella rankasti. Se todella näkyy ongelmien kasvuna.
uudistus alkoi yli 10 vuotta sitten.
Suhteutettuna väkilukuun Salossa on vähempi poliiseja kuin koskaan.
Eivät he ehdi kuin kirjaamaan rikoksia. Tutkintaan ei enää voimia riitä.
Siksi myös poliisi joutuu rikkomaan lakia.
Eli kun otan yhteen poliisin kanssa, niin ongelmat ovat enempi rakennemuutoksellisia kuin suoraan poliiseista johtuvia.
Ongelmat vain fokusoituvat yksilöihin. - Kuiva veto
Markku Ahdeoja kirjoitti:
Poliisi tuhlaa resursseja siihen, kun asiaan perehtymätön poliisi hoitaa juttua.
esimerkiksi minun jutuissani Komisario Stephan Sundqvist ei tunnistanut kiinteistötunnusta.
Vahempi konstaapeli Minna LAulumaa sen sijaan tiesi, koska sana kiinteistötunnus luki numerosarjan yläpuolella.
Tutkinnajohtaja ei ollut edes lukenut paperia ja teki johtopäätökset ilman lukemista.
Ei rikosta.
Komisario Ylikippari onnistui myös lukematta selvittämään rikoksen. Vanhentunut.
ensinnäkin lukutaito on tärkeä ominaisuus.
Poliisiorganisaatio on tällä hetkellä hukassa. Selkeitä ja täsmällisiä ohjeita ei tule.
Organisaatiouudistus on tehty liian hätiköidysti ja liian laajana kerrallaan.
Koko johdon toiminta on muutettu. esimerkiksi Salossa oli ennen nimismies ja 3 komisariota.
Nyt samaa työtä tekee 2 komisariota. Asukasmäärä on kasvanut Salon alueella.
Aikaisemmin samalla alueella oli useampia nimismiehiä. Nimismies oli oikeustieteen koulutuksen saanut henkilö.
Asukasmäärään nähden korkeasti koulutetun henkilökunnan määrää on supistettu todella rankasti. Se todella näkyy ongelmien kasvuna.
uudistus alkoi yli 10 vuotta sitten.
Suhteutettuna väkilukuun Salossa on vähempi poliiseja kuin koskaan.
Eivät he ehdi kuin kirjaamaan rikoksia. Tutkintaan ei enää voimia riitä.
Siksi myös poliisi joutuu rikkomaan lakia.
Eli kun otan yhteen poliisin kanssa, niin ongelmat ovat enempi rakennemuutoksellisia kuin suoraan poliiseista johtuvia.
Ongelmat vain fokusoituvat yksilöihin."Eli kun otan yhteen poliisin kanssa, niin ongelmat ovat enempi rakennemuutoksellisia kuin suoraan poliiseista johtuvia."
Ihmettelemmekin miksi sitten syytät poliisia, koska ilmeisen fiksuna ja koulutettuna ihmisenä jo olet itsekkin näköjään tajunnut mistä kiikastaa.
Vai kirjoititko tuon edellisen lainauksen ihan vahingossa. Puhut jutuissasi itsesi ns. "pussiin" hyvinkin helposti. - Markku Ahdeoja
Kuiva veto kirjoitti:
"Eli kun otan yhteen poliisin kanssa, niin ongelmat ovat enempi rakennemuutoksellisia kuin suoraan poliiseista johtuvia."
Ihmettelemmekin miksi sitten syytät poliisia, koska ilmeisen fiksuna ja koulutettuna ihmisenä jo olet itsekkin näköjään tajunnut mistä kiikastaa.
Vai kirjoititko tuon edellisen lainauksen ihan vahingossa. Puhut jutuissasi itsesi ns. "pussiin" hyvinkin helposti.Ei kyse ole pussiin puhumisesta vaan poliisin on lain mukaan otettava rikosilmoitus vastaan.
Poliisi toimii yksilönä ja tekee päätöksen yksittäisen rikosilmoituksen tapauksessa.
Vaikka poliisiorganisaatiossa on huomattavia ongelmia, niin se ei poista yksittäisen poliisin velvollisuutta tehdä työnsä kunnolla.
Ja jos yksittäinen poliisi rikkoo lakia, niin siihen on puututtava siitä huolimatta ettei valtio ole järjestänyt riittävästi resursseja.
Yksittäinen kansalainen ei saa kärsiä siitä, ettei valtio ole tehnyt työtään.
Onhan se yksittäiselle poliisille paska homma mutta itse on valinnut lain rikkomisen ja poliisieissa on paljon asenteellisuutta.
Myös korruptio on yleisempää, koska resurssipula kiristää hermoja ja lisää moraalin heikentymistä.
Kansalaisten on vaadittava oikeuksiaan. Ei voi tyytyä siihen, että viranomaiset rikkovat lakia.
Silloin me menemme kehityksessä taaksepäin niinkuin olemme jo menneet.
Suomalaisten oikeusturvaa on heikennetty jo huomattavasti.
Tuttavaltani varastettiin yli 5000 euron arvoinen ajoleikkuri. Poliisi ei edes mennyt katsomaan.
Hallin ovesta olisi mahdollisesti saanut sormenjäljet.
Ennen poliisi tuli pienempienkin asioiden takia itse paikan päälle.
20 vuotta sitten autiotaloon murtautuminen sai poliisin liikkeelle vaikka mitään ei ollut viety. Myös sormenjälkiä tupsuteltiin.
Nyt poliisi ei tee mitään muuta kuin kirjaa rötöksen ylös ja sitä sitten joku tutkii ja yleensä ei kukaan tutki.
Sitten juttu jo vanheneekin ennenkuin se etenee syyttäjälle asti. - Mikä on kun ei ymmärrä ?
Ei kyse ole pussiin puhumisesta vaan poliisin on lain mukaan otettava rikosilmoitus vastaan.
Poliisi toimii yksilönä ja tekee päätöksen yksittäisen rikosilmoituksen tapauksessa.
Vaikka poliisiorganisaatiossa on huomattavia ongelmia, niin se ei poista yksittäisen poliisin velvollisuutta tehdä työnsä kunnolla.
Ja jos yksittäinen poliisi rikkoo lakia, niin siihen on puututtava siitä huolimatta ettei valtio ole järjestänyt riittävästi resursseja.
Onhan se yksittäiselle poliisille paska homma mutta itse on valinnut lain rikkomisen ja poliisieissa on paljon asenteellisuutta.
Myös korruptio on yleisempää, koska resurssipula kiristää hermoja ja lisää moraalin heikentymistä.
Kansalaisten on vaadittava oikeuksiaan. Ei voi tyytyä siihen, että viranomaiset rikkovat lakia.
Tuttavaltani varastettiin yli 5000 euron arvoinen ajoleikkuri. Poliisi ei edes mennyt katsomaan.
20 vuotta sitten autiotaloon murtautuminen sai poliisin liikkeelle vaikka mitään ei ollut viety. Myös sormenjälkiä tupsuteltiin.
Nyt poliisi ei tee mitään muuta kuin kirjaa rötöksen ylös ja sitä sitten joku tutkii ja yleensä ei kukaan tutki.
Sitten juttu jo vanheneekin ennenkuin se etenee syyttäjälle asti."Eli kun otan yhteen poliisin kanssa, niin ongelmat ovat enempi rakennemuutoksellisia kuin suoraan poliiseista johtuvia."
Ihmettelemmekin kovasti miksi sitten syytät poliisia, koska ilmeisestikin olet fiksu ja koulutettu ihminen ja olet itsekkin näköjään tajunnut mistä kiikastaa. - Markku Ahdeoja
Mikä on kun ei ymmärrä ? kirjoitti:
"Eli kun otan yhteen poliisin kanssa, niin ongelmat ovat enempi rakennemuutoksellisia kuin suoraan poliiseista johtuvia."
Ihmettelemmekin kovasti miksi sitten syytät poliisia, koska ilmeisestikin olet fiksu ja koulutettu ihminen ja olet itsekkin näköjään tajunnut mistä kiikastaa.Noniin tämä pitää nyt vääntää rautalangasta.
Taitaa olla kysyjänä koko Salon poliisilaitos.
Siitä huolimatta, että valtio ei kykene järjestämään kunnon poliisiorganisaatiota, niin yksittäisen poliisin on noudatettava lakia.
Nyt yktsittäiset poliisit vähentävät omaa henkilökohtaista työtaakkaa jättämällä kunnollisen tutkinnan tekemättä, jolloin he yksilöinä rikkovat lakia.
Työ on huonosti tehty. Kommmentin tekijällä ei näytä olevan kykyä hahmottaa lainsäädäntöä syvemmin.
Poliisin organisaatio ja varat ovat poliitikkojen käsissä. Mutta minä olen myös yksilö ja ainoa keino on napata kiinni lakia rikkovat yksittäiset poliisit.
Presidentti Paasikivi aikoinaan sanoi "Suomi kansa, paska kansa"
Me saamme juuri sellaisen hallituksen, jonka ansaitsemme.
Vaikka ongelmat ovat koko poliisiorganisaatiossa, niin yksittäinen poliisi voi valita rikkooko lakia vai ei.
Jos ei kykene tekemään rikostutkintaa kunnolla, niin ei voi ottaa vastaan seuraava juttua.
Silloin esimiehen on järjestettävä riittävästi työntekijöitä.
Jos ei esimies pysty niin taas seuraava pystyy.
Poliisien on turha narista resurssipulasta ja jättää ongelman hoitaminen siviileille.
Vaikka resurrsipula onkin, poliisien pitää itse vaatia lisää miehistöä töihin.
Olen kyllästynyt nyhverö poliiseihin, jotka eivät uskalla kertoa, kuinka asiat ovat.
Ihan turhaan pelätään työpaikan puolesta, koska tarpeeksi porukkaa ei ole tällä hetkellä.
Eli jokainen yksittäinen poliisi tekee tietoisen yksilöllisen valinnan lain noudattamisen ja sen rikkomisen välillä.
Jos rikkoo lakia, niin sanktio pitää olla. - se....
Ei kyse ole pussiin puhumisesta vaan poliisin on lain mukaan otettava rikosilmoitus vastaan.
Sitten juttu jo vanheneekin ennenkuin se etenee syyttäjälle asti.sinä Markku, josta oli juttu sunnuntain 12.7 turunSanomissa siitä, että miten paljon poliisin resursseja menee hukkaan, kun poliisille tehdään turhia tutkintapyyntöjä ja sen jälkeen niihin vielä kanteluja?
- Markku Ahdeoja
se.... kirjoitti:
sinä Markku, josta oli juttu sunnuntain 12.7 turunSanomissa siitä, että miten paljon poliisin resursseja menee hukkaan, kun poliisille tehdään turhia tutkintapyyntöjä ja sen jälkeen niihin vielä kanteluja?
Komisario Pertti Läksy totesi Salon seudun sanomien syntymäpäiväjutussa seuraavaa.
Muistaakseni se meni siten, että poliisin työtä häiritsee turhat ilmoituksen tekijät ja mielenterveyspotilaat.
Ensinnäkin kun pitää arvioida, mikä on turha ilmoitus, niin sellaista ei ole olemassakaan.
Jokainen juttu on tarkistettava. Jos poliisi lähtee sillä asenteella liikkeellä, että on turha tutkintapyyntö, niin silloin ollaan pahoin pielessä.
Esimerkiksi, kun teen rikosilmoituksen, niin se perustuu todelliseen tarpeeseen ja olen myös tarkistuttanut useammalla lakimiehellä mielipiteen.
Esimerkkini puukaupasta on todettu olevan sopivaa materiaalia esim. Turun yliopiston oikeustieteen luennolle esittämään mallia törkeästä kavalluksesta.
Se on niin selkeä. Harvemmin näin selkeää todistusaineistoa on esittää.
Siksi se on niin vaikeaa, kun hyvävelijärjestelmä pankki mukaan lukien on ollut lakia rikkomassa.
Siksi minua täälläkin niin kovasti pyritään tulkitsemaan mielisairaan puheiksi.
Suurin osa minulle vastaajista on minun tutkintani alla. Siksi he mollaavat ja uhkailevat minua.
On todellakin ikävää, kun jää kiinni rikoksista. Se on ikävää ja tässäkin tapauksessa saattaa joiltakin poliisseilta ura poliisivoimissa olla ohi.
Kyllä silloin todellakin sapettaa. Tai esimerkiksi pankinjohtaja Jouko MArjalaakso on juuri eläkkeen kynnyksellä, kun pengotaan lain rikkomuksia.
Tottakai se pitää kiistää jopa itseltään. - ;;;;;
Komisario Pertti Läksy totesi Salon seudun sanomien syntymäpäiväjutussa seuraavaa.
Muistaakseni se meni siten, että poliisin työtä häiritsee turhat ilmoituksen tekijät ja mielenterveyspotilaat.
Ensinnäkin kun pitää arvioida, mikä on turha ilmoitus, niin sellaista ei ole olemassakaan.
Jokainen juttu on tarkistettava. Jos poliisi lähtee sillä asenteella liikkeellä, että on turha tutkintapyyntö, niin silloin ollaan pahoin pielessä.
Esimerkiksi, kun teen rikosilmoituksen, niin se perustuu todelliseen tarpeeseen ja olen myös tarkistuttanut useammalla lakimiehellä mielipiteen.
Esimerkkini puukaupasta on todettu olevan sopivaa materiaalia esim. Turun yliopiston oikeustieteen luennolle esittämään mallia törkeästä kavalluksesta.
Se on niin selkeä. Harvemmin näin selkeää todistusaineistoa on esittää.
Siksi se on niin vaikeaa, kun hyvävelijärjestelmä pankki mukaan lukien on ollut lakia rikkomassa.
Siksi minua täälläkin niin kovasti pyritään tulkitsemaan mielisairaan puheiksi.
Suurin osa minulle vastaajista on minun tutkintani alla. Siksi he mollaavat ja uhkailevat minua.
On todellakin ikävää, kun jää kiinni rikoksista. Se on ikävää ja tässäkin tapauksessa saattaa joiltakin poliisseilta ura poliisivoimissa olla ohi.
Kyllä silloin todellakin sapettaa. Tai esimerkiksi pankinjohtaja Jouko MArjalaakso on juuri eläkkeen kynnyksellä, kun pengotaan lain rikkomuksia.
Tottakai se pitää kiistää jopa itseltään.No, luetteleapas ne jutut, jotka olet hävinnyt ja ne jotka olet voittanut. Taitaa olla kovin yksipuolista? Ei ole kovin mieltä yleentää kehua sillä, että on yhden jutun voittanut, jos on 600 juttua hävinnyt. Eiköhän silloin verovaroja ole tuhraantunut miljoonia euroja.
- Markku Ahdeoja
;;;;; kirjoitti:
No, luetteleapas ne jutut, jotka olet hävinnyt ja ne jotka olet voittanut. Taitaa olla kovin yksipuolista? Ei ole kovin mieltä yleentää kehua sillä, että on yhden jutun voittanut, jos on 600 juttua hävinnyt. Eiköhän silloin verovaroja ole tuhraantunut miljoonia euroja.
Minun ei tarvitse luetella.
Tekstistä päätellen tiedät kuka olen. Silloin olet myös jotenkin juttuun sotkeutunut, koska niin negatiivisesti kirjoitat.
Verorahoja tuhlataan toimimattomaan puhelintekniikkaan.
Verorahoja tuhlataan, kun rötästelijöitä ei saada kiinni.
Kaikkien rehellisten ihmisten etu on saada rötöstelijät kiinni ja tuomittavaksi.
Nyt on hukattu aikaa siihen, että poliisi tyri jutun. Jos Komisario Pertti Läksy ja Ylikonstaapeli Antti Olkinuora olisivat tutkineet kunnolla puukaupan, joka on selkeä törkeä kavallus, niin he olisivat vieneet sen syyttäjälle ja sitäkautta tuomioistuimeen.
Silloin ei heidän osalta tarvitsisi edelleen käydä läpi näitä asioita. Nyt todella tuhlataan varoja, kun he tekivät huonoa työtä.
Loimaan poliisi on tutkinut samaan asiaan liittyvää rikostutkintaa.
Työ on hyvin tarkkaa ja konstaapeli kuulustelee epäillyt henkilökohtaisesti.
Komisario Läksy pyysi esimerkiksi yhdeltä todistajalta vain kirjallisen selonteon, jonka antaminen kesti yli vuoden.
Loimaan ja Salon poliisin toiminnalla on hyvin huomattava ero.
Kun minulta kysyttiin asioita, niin sekä tutkinnajohtaja että tutkija kysyivät ihan samoja kysymyksiä, joita minä olen esittänyt pesän asioista.
Salon poliisi sen sijaan lähti heti siitä, että juttu on vanhentunut eikä sitä tutkita.
kyseessä oli vain asenteesta kyse. - Olen täysi pässi
Minun ei tarvitse luetella.
Tekstistä päätellen tiedät kuka olen. Silloin olet myös jotenkin juttuun sotkeutunut, koska niin negatiivisesti kirjoitat.
Verorahoja tuhlataan toimimattomaan puhelintekniikkaan.
Verorahoja tuhlataan, kun rötästelijöitä ei saada kiinni.
Kaikkien rehellisten ihmisten etu on saada rötöstelijät kiinni ja tuomittavaksi.
Nyt on hukattu aikaa siihen, että poliisi tyri jutun. Jos Komisario Pertti Läksy ja Ylikonstaapeli Antti Olkinuora olisivat tutkineet kunnolla puukaupan, joka on selkeä törkeä kavallus, niin he olisivat vieneet sen syyttäjälle ja sitäkautta tuomioistuimeen.
Silloin ei heidän osalta tarvitsisi edelleen käydä läpi näitä asioita. Nyt todella tuhlataan varoja, kun he tekivät huonoa työtä.
Loimaan poliisi on tutkinut samaan asiaan liittyvää rikostutkintaa.
Työ on hyvin tarkkaa ja konstaapeli kuulustelee epäillyt henkilökohtaisesti.
Komisario Läksy pyysi esimerkiksi yhdeltä todistajalta vain kirjallisen selonteon, jonka antaminen kesti yli vuoden.
Loimaan ja Salon poliisin toiminnalla on hyvin huomattava ero.
Kun minulta kysyttiin asioita, niin sekä tutkinnajohtaja että tutkija kysyivät ihan samoja kysymyksiä, joita minä olen esittänyt pesän asioista.
Salon poliisi sen sijaan lähti heti siitä, että juttu on vanhentunut eikä sitä tutkita.
kyseessä oli vain asenteesta kyse."Eli kun otan yhteen poliisin kanssa, niin ongelmat ovat enempi rakennemuutoksellisia kuin suoraan poliiseista johtuvia."
Ihmettelemme täälläkin miksi syytät poliisia, koska ilmeisestikin olet viisas ja koulutettu ihminen ja olet itsekkin näköjään tajunnut mistä kiikastaa. - Markku Ahdeoja
Olen täysi pässi kirjoitti:
Ihmettelemme täälläkin miksi syytät poliisia, koska ilmeisestikin olet viisas ja koulutettu ihminen ja olet itsekkin näköjään tajunnut mistä kiikastaa.Kyllä se todellakin siltä vaikuttaa.
Mutta ei pässinä ole huono olla sitten voi olla vaikka poliisi joka rikkoo lakia.
Vitsailin Komisario Sundqvistille lukemisesta, kun nuori konstaapeli Laulumaa osasi lukea ja nähtävästi komisario ei.
Mutta sitä vitsiä mietin putkassa. Nähtävästi Komisario Sundqvistin huumorintaju oli käytetty loppuun - Kevyesti vainoharhainen
Kyllä se todellakin siltä vaikuttaa.
Mutta ei pässinä ole huono olla sitten voi olla vaikka poliisi joka rikkoo lakia.
Vitsailin Komisario Sundqvistille lukemisesta, kun nuori konstaapeli Laulumaa osasi lukea ja nähtävästi komisario ei.
Mutta sitä vitsiä mietin putkassa. Nähtävästi Komisario Sundqvistin huumorintaju oli käytetty loppuun"Eli kun otan yhteen poliisin kanssa, niin ongelmat ovat enempi rakennemuutoksellisia kuin suoraan poliiseista johtuvia."
Ihmettelen miksi syytät poliisia, koska ilmeisestikin et olet viisas ja koulutettu, mutta olet itsekkin näköjään tajunnut mistä kiikastaa. - Markku Ahdeoja
Kevyesti vainoharhainen kirjoitti:
Ihmettelen miksi syytät poliisia, koska ilmeisestikin et olet viisas ja koulutettu, mutta olet itsekkin näköjään tajunnut mistä kiikastaa.Nähtävästi olet poliisi, joka rikkoo lakia, koska et ymmärrä.
Kyse on poliisin omasta valinnasta.
Suomessa poliisin toimintaa ohjaa poliisilaki.
Kannattaa tutustua siihen jos ei nyt millään ymmärrä.
Laitan lisää rikosilmoitusten tekstiä jotta ehkä ymmärrät vai oletko se komisario joka ei osannut lukea edes kiinteistötunnusta - kovin älykkäältäkään
Ihmettelemme täälläkin miksi syytät poliisia, koska ilmeisestikin olet viisas ja koulutettu ihminen ja olet itsekkin näköjään tajunnut mistä kiikastaa.vaikuta, ainakaan kirjoituksiesi perusteella. Jaksat jankata samaa paskaa. Markku voittaa sut 3-0 mennen tullen.
- Torkku Alaspää
kovin älykkäältäkään kirjoitti:
vaikuta, ainakaan kirjoituksiesi perusteella. Jaksat jankata samaa paskaa. Markku voittaa sut 3-0 mennen tullen.
Ja syytät poliisia vaikka itse jo aikaisemmin kirjoitit aivan toista.
Älykästä Markku, todella älykästä. - Markku Ahdeoja
kovin älykkäältäkään kirjoitti:
vaikuta, ainakaan kirjoituksiesi perusteella. Jaksat jankata samaa paskaa. Markku voittaa sut 3-0 mennen tullen.
No mutta näkyy vuoro venyvän ja hermo kiristyvän.
:) - Markku Ahdeoja
Torkku Alaspää kirjoitti:
Ja syytät poliisia vaikka itse jo aikaisemmin kirjoitit aivan toista.
Älykästä Markku, todella älykästä.Olen joskus hämmästellyt poliisien heikkoa laintuntemusta.
Nyt se näkyy todella selkeästi. Koska et ole ymmärtänyt tätä asiaa, niin olen oikeassa
:) - Salo(ra)
:)"Eli kun otan yhteen poliisin kanssa, niin ongelmat ovat enempi rakennemuutoksellisia kuin suoraan poliiseista johtuvia."
Ja syytät poliisia vaikka itse jo aikaisemmin kirjoitit aivan toista. - Markku Ahdeoja
Salo(ra) kirjoitti:
Ja syytät poliisia vaikka itse jo aikaisemmin kirjoitit aivan toista.Oletko komisario Pertti Läksy, kun Läksy tivaa aina mikä on rikos.
Eikä perintökaarikaan ollut tuttu.
Näyttää ihan samanlaiselta tivaamiselta.
Toisaalta asemalta löytyy kyllä se toinenkin komisario, joka ei muistanut oikeudessa mitä tuli määrättyä.
Eli komisario Yli-kippari. Viime vuonna titteli oli poliisipäällikkö. Mistä lienee arvon alennus tullut ja sitä ennen ylikomisario ja nyt taas komisario. - pelkästään...
Olen joskus hämmästellyt poliisien heikkoa laintuntemusta.
Nyt se näkyy todella selkeästi. Koska et ole ymmärtänyt tätä asiaa, niin olen oikeassa
:)Poliisilaki! Myös esitutkinta- ja pakkokeinolaki ohjaavat poliisin toimintaa. Täytyykin ihmetellä miten noinkin "asiantuntetavalta" pääsee tuollainen erehdys. Sinun toimintaasi sääteelee ennemminkin ETL ja pakkokeinolaki. Mutta eihän se poraaminen tällä palstalla auta. Olet omasta mielestäsi kärsinyt vääryyttä poliisin toimesta ja ilmeisesti syyttäjänkin toimesta, joten sinun on vain jatkettava sitten valitteluasi. Milloin muuten tyydyt viranomaisten ratkaisuihin, vai voiko olla, että sinäkin saatat olla väärässä?
- Markku Ahdeoja
pelkästään... kirjoitti:
Poliisilaki! Myös esitutkinta- ja pakkokeinolaki ohjaavat poliisin toimintaa. Täytyykin ihmetellä miten noinkin "asiantuntetavalta" pääsee tuollainen erehdys. Sinun toimintaasi sääteelee ennemminkin ETL ja pakkokeinolaki. Mutta eihän se poraaminen tällä palstalla auta. Olet omasta mielestäsi kärsinyt vääryyttä poliisin toimesta ja ilmeisesti syyttäjänkin toimesta, joten sinun on vain jatkettava sitten valitteluasi. Milloin muuten tyydyt viranomaisten ratkaisuihin, vai voiko olla, että sinäkin saatat olla väärässä?
Luit itse kuinka poliisi valehteli.
Kuinka sinä poliisiviranomaisena voit sallia poliisin lavastavan syyttömän miehen rikokseenm jota hän ei ole tehnyt?
Nyt on kyseessä se, että kadoksissa on 2,1 miljoonaa euroa.
Kun poliisi toimii yhdessä epäillyn kanssa.
Maaliskuussa oikeudessa oli asianomistajat nimenomaan Salon poliisilaitos
ja kavalluksesta epäilty yhdessä Juttu oli numero 6690/R/4970/08
Komisario Sundqvist ei saanut vannoa valaa, koska oli rikoksesta epäilty.
PArhaillaan juttu on Pirkanmaan syyttäjällä.
Komisario Läksyn ja ylikonstaapeli Antti Olkinuoran nostama juttu minua vastaan hylättiin, mutta samalla perusteella näiden kahden poliisimiehen epäillään syyllistyneen nyt väärään ilmiantoon minua kohtaan.
Kyllä rikos on tutkittava.
Todellakin tekstistä päätellen olet Salon poliisissa työskentelevä minun tuttuni.
Loimaan poliisi selvittää tällä hetkellä kavallusjupakoita. Siellä on auki 7 juttua ja epältynä on melkoinen porukka.
Siellä on myös väärennetty allekirjoituksia viralliseen dokumenttiin.
Yksi kunnollinen komisario oli todella hämmästynyt tutkiessaan allekirjoituksia.
Ei ollut mitään epäselvyyttä.
Mutta se kuinka paljon mahdollisesti poliiseille on maksettu siitä, ettei juttua tutkittu todella kiinnostaa.
Koska mikä muukaan voi olla motiivi, kun selkeä talousrikos jätetään tutkimatta. - Hermokaasu
Oletko komisario Pertti Läksy, kun Läksy tivaa aina mikä on rikos.
Eikä perintökaarikaan ollut tuttu.
Näyttää ihan samanlaiselta tivaamiselta.
Toisaalta asemalta löytyy kyllä se toinenkin komisario, joka ei muistanut oikeudessa mitä tuli määrättyä.
Eli komisario Yli-kippari. Viime vuonna titteli oli poliisipäällikkö. Mistä lienee arvon alennus tullut ja sitä ennen ylikomisario ja nyt taas komisario."Eli kun otan yhteen poliisin kanssa, niin ongelmat ovat enempi rakennemuutoksellisia kuin suoraan poliiseista johtuvia."
Nyt syytät poliisia vaikka itse jo aikaisemmin huomasit virheesi ja kirjoitit aivan toista.
Ja älä kuvittele, että joku poliisi viitsii tänne kirjoitella, tai edes lukea näitä AIVOPIERUJA ! - Markku Ahdeoja
Hermokaasu kirjoitti:
Nyt syytät poliisia vaikka itse jo aikaisemmin huomasit virheesi ja kirjoitit aivan toista.
Ja älä kuvittele, että joku poliisi viitsii tänne kirjoitella, tai edes lukea näitä AIVOPIERUJA !Kyllä he viitsivät
Terveiseni menevät perille.
Nähdään huomenna Salon torilla. Olen sillan kupeessa kyltteineni.
Katsotaan montako Salon poliisia uskaltaa tulla edes paikalle.
Ja kuka uskaltaa katsoa papereita ja komisario Sundqvistin valheita. - Nauraja.
Kyllä he viitsivät
Terveiseni menevät perille.
Nähdään huomenna Salon torilla. Olen sillan kupeessa kyltteineni.
Katsotaan montako Salon poliisia uskaltaa tulla edes paikalle.
Ja kuka uskaltaa katsoa papereita ja komisario Sundqvistin valheita.Tullaan oikein kauempaakin nauramaan jutuillesi. Kiitos kutsusta.
- vastasit?
:)En todellakaan ottanut sinun (Markku) älyllisyyteen kantaa vaan tuon joka jankuttaa tota samaa juttua ja kyselee vielä "Olenko tyhmä ?". Ja sinänsä ihan fiksusti ja ilmeisen totuudenmukaisesti vastaa omaan kysymykseensä "Olen täysi pässi ".
- Markku Ahdeoja
vastasit? kirjoitti:
En todellakaan ottanut sinun (Markku) älyllisyyteen kantaa vaan tuon joka jankuttaa tota samaa juttua ja kyselee vielä "Olenko tyhmä ?". Ja sinänsä ihan fiksusti ja ilmeisen totuudenmukaisesti vastaa omaan kysymykseensä "Olen täysi pässi ".
Anteeksi luin liian nopeasti, olin tänään Salon torin kupeessa ja sain varsin paljon positiivista palautetta.
Oli siinä yksi poliisi, joka on kiukkuinen kuin ampiainen - Markku Ahdeoja
Nauraja. kirjoitti:
Tullaan oikein kauempaakin nauramaan jutuillesi. Kiitos kutsusta.
Palaute oli hyvin positiivista.
Ihmeteltiin isolla porukalla valtuuksien puuttumista lainapapereista ja ihmeteltiin miksi poliisi valehtelee.
Tarkistimme myös puukauppasopimuksen yksityiskohdat läpi.
Kyllä siitäkin puuttui allekirjoitukset. Eli kansan mielestä siitä ei pitäisi tuomita kunianloukkaukseen, koska kyseessä on selkeä rikos.
Kommenttien mukaan poliisi valehtelee ja on korruptoitunut.
Monilla oli ikäviä kokemuksia Salon poliisista.
Voi voi - Terveiset Halikosta
Anteeksi luin liian nopeasti, olin tänään Salon torin kupeessa ja sain varsin paljon positiivista palautetta.
Oli siinä yksi poliisi, joka on kiukkuinen kuin ampiainenOlipa torilla taas hauskaa. Ei tarvinnut kuin katsella niin tuli tuo koko viikon naurupläjäys täytettyä.
Varsinainen koomikko ! - Markku Ahdeoja
Terveiset Halikosta kirjoitti:
Olipa torilla taas hauskaa. Ei tarvinnut kuin katsella niin tuli tuo koko viikon naurupläjäys täytettyä.
Varsinainen koomikko !Olit varmaan niitä, jotka eivät tulleet lukemaan
Näytin lainapaperit, joissa oli Jouko MArjalaakson omakätinen nimikirjoitus.
Näytin Komisario Stephan Sundqvistin valheet.
Näytin puunmyyntisopimuksen, josta puuttuivat kahden osakkaan allekirjoitukset.
Sen jonka oli tehnyt Kiikiissuon metsänhoitoyhdistyksen Pekka Oksanen.
Sain erittäin hyvää palautetta ja yksi Kiikalalainen sanoi päätekijästä, että sehän on aina ollut pikkuhuijari.
Yksi nainen totesi että lapsilla on tilit tuossa pankissa, pitää kertoa heille.
Yksi oli Pesänselvittäjä JAri Niinistön koulukaveri.
Tutki papereita innokkaasti.
Yksi poliisi oli kiukkuinen.
Eilinen oli hyvä päivä kiitos kaikista positiiviisista palautteista.
Katugallupin perusteella tätä pidettiin pahempana kuin vaalirahakohua.
Poliisi sai hyvin paljon moitteita. Hyvää sanaa kansalla ei ollut.
Poliisia on jo pidetty korruptoituneena joten kansalle tämä ei ole yllätys.
Myös monet ulkopaikkakuntalaiset kävivät juttelemassa..
Helsinkiläisiä, pohjanmaalaisia kesällä Salossa on yllättävän paljon turisteja.
Pankinjohtajia yleisesti ei pidetty luotettavana.
Se on oikeastaan aika ikävää, mutta minkäs tekee.
Kyllä kansa nauroi että mistäs niitä rehellisiä poliiseja löytyy.
Kerroin, että niitäkin löytyy.
Toivottavasti rehelliset poliisit heräävät ja vaativat moraalia ja ryhtiä Suomen poliisivoimiin.
Yksi tunsi ylikonstaapeli Olkinuoran ja totesi, että juuri tuollainen se on
Ihmiset kehottivat valittamaan poliisin toiminnasta.
Kerroin kaikki valitusreitit ja ihmiset olivat järkyttyneitä Ettei se toimi.
Siellä todettiin että onko tilanne näin paha - luurangot esiin
Olit varmaan niitä, jotka eivät tulleet lukemaan
Näytin lainapaperit, joissa oli Jouko MArjalaakson omakätinen nimikirjoitus.
Näytin Komisario Stephan Sundqvistin valheet.
Näytin puunmyyntisopimuksen, josta puuttuivat kahden osakkaan allekirjoitukset.
Sen jonka oli tehnyt Kiikiissuon metsänhoitoyhdistyksen Pekka Oksanen.
Sain erittäin hyvää palautetta ja yksi Kiikalalainen sanoi päätekijästä, että sehän on aina ollut pikkuhuijari.
Yksi nainen totesi että lapsilla on tilit tuossa pankissa, pitää kertoa heille.
Yksi oli Pesänselvittäjä JAri Niinistön koulukaveri.
Tutki papereita innokkaasti.
Yksi poliisi oli kiukkuinen.
Eilinen oli hyvä päivä kiitos kaikista positiiviisista palautteista.
Katugallupin perusteella tätä pidettiin pahempana kuin vaalirahakohua.
Poliisi sai hyvin paljon moitteita. Hyvää sanaa kansalla ei ollut.
Poliisia on jo pidetty korruptoituneena joten kansalle tämä ei ole yllätys.
Myös monet ulkopaikkakuntalaiset kävivät juttelemassa..
Helsinkiläisiä, pohjanmaalaisia kesällä Salossa on yllättävän paljon turisteja.
Pankinjohtajia yleisesti ei pidetty luotettavana.
Se on oikeastaan aika ikävää, mutta minkäs tekee.
Kyllä kansa nauroi että mistäs niitä rehellisiä poliiseja löytyy.
Kerroin, että niitäkin löytyy.
Toivottavasti rehelliset poliisit heräävät ja vaativat moraalia ja ryhtiä Suomen poliisivoimiin.
Yksi tunsi ylikonstaapeli Olkinuoran ja totesi, että juuri tuollainen se on
Ihmiset kehottivat valittamaan poliisin toiminnasta.
Kerroin kaikki valitusreitit ja ihmiset olivat järkyttyneitä Ettei se toimi.
Siellä todettiin että onko tilanne näin pahaTämäkin tapaus osoittaa erään valitettavan mädännäisyyden yhteiskunnassamme. Koska saadaan erillinen puolueeton instanssi selvittelemään viranomaisten tekosia? Siihen kyllä tarvitaan ihmisiä myös "sisäpiirin" ulkopuolelta, onneksi olemme EU:ssa.
Soitin omassa asiassani tutkinnanjohtajalle tiedustellakseni kuinka asiani etenee ja minultakin tivattiin tiukkaan sävyyn että kerro ihmeessä mikä rikos tässä on tapahtunut.
En edelleenkään ymmärrä miksi minun olisi tarvinnut tietää/kertoa poliisille rikosnimike? Kyllähän tapahtumakuvaus olisi pitänyt riittää. Niinhän rikosilmoituksen ohjeissakin sanotaan poliisi.fi sivuilla. Ristiriita.
Tiukan taistelun jälkeen asia eteni syyttäjälle ja sitä kautta käräjäoikeuteen. Asialla ei ole vielä lainvoimaista tuomiota mutta kun se on olemassa aion tuoda juttuni julkisuuteen ja siitä kiinnostuneet voivat tehdä omat johtopäätöksensä.
Tämä ei ole tapahtunut Salossa.
Hienoa Markku että jaksat taistella! - Markku Ahdeoja
luurangot esiin kirjoitti:
Tämäkin tapaus osoittaa erään valitettavan mädännäisyyden yhteiskunnassamme. Koska saadaan erillinen puolueeton instanssi selvittelemään viranomaisten tekosia? Siihen kyllä tarvitaan ihmisiä myös "sisäpiirin" ulkopuolelta, onneksi olemme EU:ssa.
Soitin omassa asiassani tutkinnanjohtajalle tiedustellakseni kuinka asiani etenee ja minultakin tivattiin tiukkaan sävyyn että kerro ihmeessä mikä rikos tässä on tapahtunut.
En edelleenkään ymmärrä miksi minun olisi tarvinnut tietää/kertoa poliisille rikosnimike? Kyllähän tapahtumakuvaus olisi pitänyt riittää. Niinhän rikosilmoituksen ohjeissakin sanotaan poliisi.fi sivuilla. Ristiriita.
Tiukan taistelun jälkeen asia eteni syyttäjälle ja sitä kautta käräjäoikeuteen. Asialla ei ole vielä lainvoimaista tuomiota mutta kun se on olemassa aion tuoda juttuni julkisuuteen ja siitä kiinnostuneet voivat tehdä omat johtopäätöksensä.
Tämä ei ole tapahtunut Salossa.
Hienoa Markku että jaksat taistella!Kiitos
harvemmin saa positiivista palautetta. Mutta toivon esiintuloni auttavan muita.
Minun tuttavani on taistellut yli 9 vuotta. Hän on päässyt jo osittain ratkaisuun, mutta hän opetti minua. Hän totesi alussa vuonna 2004, että poliisiin ei saa luottaa.
En uskonut häntä ensin, mutta hän esitti valtavan aineiston, jonka hän oli kerännyt. Lähdin auttamaan. Suuri kiitos kuuluu tälle jo yli 60 vuotiaalle herrasmiehelle. Hän toimii myös Salossa ja on taistellut samojen poliisien kanssa kuin minä. Lisäksi myös Turun alueen muiden poliisilaitosten.
Kiitos sinulle luurangot esiin. Vain julkisuudella demokratia toteutuu. Kansalaisilla on suuri valta me valitsemme poliisit he ovat meitä varten eikä toisinpäin. - luurangot esiin
Kiitos
harvemmin saa positiivista palautetta. Mutta toivon esiintuloni auttavan muita.
Minun tuttavani on taistellut yli 9 vuotta. Hän on päässyt jo osittain ratkaisuun, mutta hän opetti minua. Hän totesi alussa vuonna 2004, että poliisiin ei saa luottaa.
En uskonut häntä ensin, mutta hän esitti valtavan aineiston, jonka hän oli kerännyt. Lähdin auttamaan. Suuri kiitos kuuluu tälle jo yli 60 vuotiaalle herrasmiehelle. Hän toimii myös Salossa ja on taistellut samojen poliisien kanssa kuin minä. Lisäksi myös Turun alueen muiden poliisilaitosten.
Kiitos sinulle luurangot esiin. Vain julkisuudella demokratia toteutuu. Kansalaisilla on suuri valta me valitsemme poliisit he ovat meitä varten eikä toisinpäin.Paljon täällä saa p***** niskaansa kun alkaa kirjoittamaan mutta kun tietää sen että suurinosa kansalaisista ei joudu koskaan tekemisiin poliisin kanssa niin eipä niille juuri tarvitse antaa painoarvoa. On eriasia tulla sakotetuksi tien päällä ylinopeudesta ja jos se on ainoa kontakti poliisiin niin on aikas ymmärrettävää että tällaisia asioita on mahdoton ymmärtää tapahtuvaksi. Sitä ei normaali oikeudenmukaisuuden taju kertakaikkiaan käsitä.
Täytyy sanoa suoraan että oman juttuni myötä luottamukseni poliisiin horjui huomattavasti. En yleistä tätä kaikkiin poliiseihin/laitoksiin. En oikeastaan vieläkään tajua miksi asiani oli alunperin niin vaikeaa saada liikkeelle. Tapaukseeni ei liity mitään viranomaiskorruptiota ym, vaan ihan puhdas tavisten välinen rikosasia. Valitettavasti kuitenkin taloudellisesti hyvin huomattavat tappiot olen saanut kärsiä rikoksen johdosta. Henkisestä helvetistä puhumattakaan mutta eteenpäin on taaperrettava.
Sitäpaitsi se oli media joka toi esiin tämän keva-sotkunkin ja kuten huomaamme kyllä se julkisuus on ainoa tapa saada asiat esiin. Että näin. - Markku Ahdeoja
luurangot esiin kirjoitti:
Paljon täällä saa p***** niskaansa kun alkaa kirjoittamaan mutta kun tietää sen että suurinosa kansalaisista ei joudu koskaan tekemisiin poliisin kanssa niin eipä niille juuri tarvitse antaa painoarvoa. On eriasia tulla sakotetuksi tien päällä ylinopeudesta ja jos se on ainoa kontakti poliisiin niin on aikas ymmärrettävää että tällaisia asioita on mahdoton ymmärtää tapahtuvaksi. Sitä ei normaali oikeudenmukaisuuden taju kertakaikkiaan käsitä.
Täytyy sanoa suoraan että oman juttuni myötä luottamukseni poliisiin horjui huomattavasti. En yleistä tätä kaikkiin poliiseihin/laitoksiin. En oikeastaan vieläkään tajua miksi asiani oli alunperin niin vaikeaa saada liikkeelle. Tapaukseeni ei liity mitään viranomaiskorruptiota ym, vaan ihan puhdas tavisten välinen rikosasia. Valitettavasti kuitenkin taloudellisesti hyvin huomattavat tappiot olen saanut kärsiä rikoksen johdosta. Henkisestä helvetistä puhumattakaan mutta eteenpäin on taaperrettava.
Sitäpaitsi se oli media joka toi esiin tämän keva-sotkunkin ja kuten huomaamme kyllä se julkisuus on ainoa tapa saada asiat esiin. Että näin.Minä tunnen hyviä kunnon poliiseja.
Minä kiitän heitä. Salossa on heitä useita.
On vain niin, kun esimiesasemassa olevat henkilöt toimivat väärin, niin silloin homma menee pieleen.
Poliisin ammatti ei ole helppo. Organisaatiouudistusten jälkeen poliisi joutuu valikoimaan työnsä ja silloin mennään lain rikkomiseen.
Kun sen tekee kerran, sen jälkeen se on helpompaa. Sääntöjä venytetään eikä enää huomata missä vaiheessa on menty pieleen.
Sisäasiainministeriö ja lääninhallitusten poliisiosastot ovat päävastuupaikkoja.
Minä edelleen peräänkuulutan rehellisten poliisien esiinmarssia.
Oikeuteen kutsuin 11 Salon poliisin entistä ja nykyistä työntekijää.
Minä näin yhden todella rehellisen ja kunnollisen poliisin todistajanaitiossa.
Hän oli rauhallinen poliisin perikuva. Sellainen, joka on suomalaisen kansan mielikuva poliisista.
Se ei ollut Ylikonstaapeli Antti Olkinuora, se ei ollut komisario Pertti LÄksy.
Se ei ollut komisario Pekka Ylikippari.
Siellä oli myös nuoria poliiseja. Heihin olen hieman pettynyt, mutta toivon heidän oppineen. Komisario Stephan Sundqvist horjui ulos oikeussalista selkä hiestä märkänä.
Kyse on poliisin moraalista se ei saa enää alemmas mennä.
Nyt on ryhdistäydyttävä ja vaadittava oikeuksia. Rikokset on tutkittava ja poliisin on ymmärrettävä ettei voi alentua tutkittavien henkilöiden tasolle.
Puolueettomuus ja riippumattomuus on ammatin vaatimus kaikissa tilanteissa.
Minä tulen olemaan oikeussalissa kuulustelemassa asianomistajana vielä useamman poliisin kanssa. Minä olen siinä kokenut eikä se tle olemaan kenellekkään helppoa.
Rehellisen on hyvä olla minun kuulusteltavana, mutta kun valehtelee, niin tuskan hiki tulee poliisillekkin se on jo nähty.
Eräs poliisi oli järkyttynyt ja kysyi ensimmäiseksi mistä häntä syytetään. Tuomari selitti, että hän on todistajan asemassa ja Ahdeoja kuulustelee häntä siinä ominaisuudessa.
Kyseessä on kunnon poliisi, joka oli kovan paineen alla. - Ahdeoja
Minä tunnen hyviä kunnon poliiseja.
Minä kiitän heitä. Salossa on heitä useita.
On vain niin, kun esimiesasemassa olevat henkilöt toimivat väärin, niin silloin homma menee pieleen.
Poliisin ammatti ei ole helppo. Organisaatiouudistusten jälkeen poliisi joutuu valikoimaan työnsä ja silloin mennään lain rikkomiseen.
Kun sen tekee kerran, sen jälkeen se on helpompaa. Sääntöjä venytetään eikä enää huomata missä vaiheessa on menty pieleen.
Sisäasiainministeriö ja lääninhallitusten poliisiosastot ovat päävastuupaikkoja.
Minä edelleen peräänkuulutan rehellisten poliisien esiinmarssia.
Oikeuteen kutsuin 11 Salon poliisin entistä ja nykyistä työntekijää.
Minä näin yhden todella rehellisen ja kunnollisen poliisin todistajanaitiossa.
Hän oli rauhallinen poliisin perikuva. Sellainen, joka on suomalaisen kansan mielikuva poliisista.
Se ei ollut Ylikonstaapeli Antti Olkinuora, se ei ollut komisario Pertti LÄksy.
Se ei ollut komisario Pekka Ylikippari.
Siellä oli myös nuoria poliiseja. Heihin olen hieman pettynyt, mutta toivon heidän oppineen. Komisario Stephan Sundqvist horjui ulos oikeussalista selkä hiestä märkänä.
Kyse on poliisin moraalista se ei saa enää alemmas mennä.
Nyt on ryhdistäydyttävä ja vaadittava oikeuksia. Rikokset on tutkittava ja poliisin on ymmärrettävä ettei voi alentua tutkittavien henkilöiden tasolle.
Puolueettomuus ja riippumattomuus on ammatin vaatimus kaikissa tilanteissa.
Minä tulen olemaan oikeussalissa kuulustelemassa asianomistajana vielä useamman poliisin kanssa. Minä olen siinä kokenut eikä se tle olemaan kenellekkään helppoa.
Rehellisen on hyvä olla minun kuulusteltavana, mutta kun valehtelee, niin tuskan hiki tulee poliisillekkin se on jo nähty.
Eräs poliisi oli järkyttynyt ja kysyi ensimmäiseksi mistä häntä syytetään. Tuomari selitti, että hän on todistajan asemassa ja Ahdeoja kuulustelee häntä siinä ominaisuudessa.
Kyseessä on kunnon poliisi, joka oli kovan paineen alla.Yksistään se, miten täällä vastattiin kirjoituksiisi, osoittaa heidän(jos todella oli poliisien kirjoituksia) olevan täysin poliisin toimeen kelpaamattomia.
Ei rehti suomalainen poliisimies lähde provosoitunakaan kirjoittelemaan yleiselle foorumille työhönsä liittyvistä asioista noin matalaotsaisesti.
Ahdeoja tulet varmasti saamaan eteesi kaikkea mahdollista vastusta mitä noin heikolla moraalila varustetut poliisit voivat vaan keksiä, mutta pidä meidät lukijatkin edelleen tietoisena tapahtumista siellä Salossa. - Markku Ahdeoja
Ahdeoja kirjoitti:
Yksistään se, miten täällä vastattiin kirjoituksiisi, osoittaa heidän(jos todella oli poliisien kirjoituksia) olevan täysin poliisin toimeen kelpaamattomia.
Ei rehti suomalainen poliisimies lähde provosoitunakaan kirjoittelemaan yleiselle foorumille työhönsä liittyvistä asioista noin matalaotsaisesti.
Ahdeoja tulet varmasti saamaan eteesi kaikkea mahdollista vastusta mitä noin heikolla moraalila varustetut poliisit voivat vaan keksiä, mutta pidä meidät lukijatkin edelleen tietoisena tapahtumista siellä Salossa.Niin kyse ei ole pelkistä poliiseista vaan mukana on pankinjohtaja
asianajajia ja myös siviilejä.
Tutkimusteni kohteita on yli 15. Lisäksi juttuun on sekaantunut enempi tai vähempi jo reilut 100 ihmistä.
Mutta Salon poliisilaitoksen väkeä on mukana epäiltyjen joukossa.
Tutkinnan edetessä juttu paisuu kuin pullataikina.
Kiitoksia positiivisista viesteistä
Kerran yksi henkilö kysyi minulta mitä teen ammatikseni.
Totesin olevani paskan lapijoitsija
Otan ne hommat vastaan, joita muut ei halua tehdä.
Vanha Neuvotoliittolainen tapa oli saada toisinajattelijat ja kriitikot leimattua mielisairaiksi
Niin täällä viesteissä on minullekkin tehty ja myös ihan naamatusten on kutsuttu pipipääksi.
Komisario Läksy puki Salon seudun sanomissa asenteensa esille julkisesti.
Siellähän luki suunilleen että ylinmääräistä työtä aiheuttaa turhien rikosilmoitusten tekijät ja avohoitopotilaat.
Pitää tarkistaa vielä tuo lause lehdestä.
Tutaamme kanssa pähkäiltiin kumpaan kategoriaan Pertti Läksy meidät sijoittaa.
Läksy yritti oikeudessa sanoa lehden vääristelleen hänen sanojaan.
Tuskin Salon seudun sanomat on tunnettu tarkasta kirjoitusasusta. - olevan Salosta
Niin kyse ei ole pelkistä poliiseista vaan mukana on pankinjohtaja
asianajajia ja myös siviilejä.
Tutkimusteni kohteita on yli 15. Lisäksi juttuun on sekaantunut enempi tai vähempi jo reilut 100 ihmistä.
Mutta Salon poliisilaitoksen väkeä on mukana epäiltyjen joukossa.
Tutkinnan edetessä juttu paisuu kuin pullataikina.
Kiitoksia positiivisista viesteistä
Kerran yksi henkilö kysyi minulta mitä teen ammatikseni.
Totesin olevani paskan lapijoitsija
Otan ne hommat vastaan, joita muut ei halua tehdä.
Vanha Neuvotoliittolainen tapa oli saada toisinajattelijat ja kriitikot leimattua mielisairaiksi
Niin täällä viesteissä on minullekkin tehty ja myös ihan naamatusten on kutsuttu pipipääksi.
Komisario Läksy puki Salon seudun sanomissa asenteensa esille julkisesti.
Siellähän luki suunilleen että ylinmääräistä työtä aiheuttaa turhien rikosilmoitusten tekijät ja avohoitopotilaat.
Pitää tarkistaa vielä tuo lause lehdestä.
Tutaamme kanssa pähkäiltiin kumpaan kategoriaan Pertti Läksy meidät sijoittaa.
Läksy yritti oikeudessa sanoa lehden vääristelleen hänen sanojaan.
Tuskin Salon seudun sanomat on tunnettu tarkasta kirjoitusasusta.sakkia asiassa mukana, mutta silloin kun virkamies kuten poliisi syyllistyy moisiin leikkeihin, niin se tekee asian erittäin vakavaksi.
Ei ole Turkukaan Salosta kaukana ja päälliköistä päälliköin Paatero asuu siellä. Luulisi häntäkin kiinnostavan tämmöiset alaiset.
Nämä pankinjohtajat ovat ketkuista ketkuimpia ja kansalaisten silmissä jo luottamuksensa valmiiksi menettäneitä. Asianajajat kuuluvat pitkälti samaan kulttuuriin kuin pankinjohtajatkin. - Markku Ahdeoja
olevan Salosta kirjoitti:
sakkia asiassa mukana, mutta silloin kun virkamies kuten poliisi syyllistyy moisiin leikkeihin, niin se tekee asian erittäin vakavaksi.
Ei ole Turkukaan Salosta kaukana ja päälliköistä päälliköin Paatero asuu siellä. Luulisi häntäkin kiinnostavan tämmöiset alaiset.
Nämä pankinjohtajat ovat ketkuista ketkuimpia ja kansalaisten silmissä jo luottamuksensa valmiiksi menettäneitä. Asianajajat kuuluvat pitkälti samaan kulttuuriin kuin pankinjohtajatkin.Olen puhunut Paateron kanssa, kun hän vielä oli Lääninpoliisijohtaja.
Hän lupasi auttaa, mutta sen jälkeen ei hänestä kuulunut.
Tässä on mukana todella paljon ihmisiä.
Kuolinpesän sotku on todella laaja ja virheitä pyritään salaamaan.
FIVA vaatii nyt selvitystä OP keskuskelta.
Numero 133/202/2009
Siellä lukee mm. Seuraavaa
"Finanssivalvonta ottaa myös omassa valvonnassa huomioon sähköpostissanne esiin tulleet ongelmat ja näkökohdat ja kehittää näin saamiensa tietojen perusteella valvontatoimintaansa.
Finanssivalvonta antaa mm. näiden tietojen perusteella pankeille yleisiä neuvoja ja ohjeita ja huolehtii siitä, että pankit noudattavat asiakassuhtteissaan laillisia ja kohtuullisia menettelytapoja" - yes-tyypiltä
Olen puhunut Paateron kanssa, kun hän vielä oli Lääninpoliisijohtaja.
Hän lupasi auttaa, mutta sen jälkeen ei hänestä kuulunut.
Tässä on mukana todella paljon ihmisiä.
Kuolinpesän sotku on todella laaja ja virheitä pyritään salaamaan.
Numero 133/202/2009
Siellä lukee mm. Seuraavaa
"Finanssivalvonta ottaa myös omassa valvonnassa huomioon sähköpostissanne esiin tulleet ongelmat ja näkökohdat ja kehittää näin saamiensa tietojen perusteella valvontatoimintaansa.
Finanssivalvonta antaa mm. näiden tietojen perusteella pankeille yleisiä neuvoja ja ohjeita ja huolehtii siitä, että pankit noudattavat asiakassuhtteissaan laillisia ja kohtuullisia menettelytapoja"joka lupaa kaikille 10 hyvää ja 20 kaunista asiaa, mutta unohtaa lupauksen alle minuutin.
- Siis mitä ?
yes-tyypiltä kirjoitti:
joka lupaa kaikille 10 hyvää ja 20 kaunista asiaa, mutta unohtaa lupauksen alle minuutin.
Numero 133/202/2009
"Siellä lukee mm. Seuraavaa
Finanssivalvonta antaa mm. näiden tietojen perusteella pankeille yleisiä neuvoja ja ohjeita ja huolehtii siitä, että pankit noudattavat asiakassuhtteissaan laillisia ja kohtuullisia menettelytapoja"
Missä kohdin lukee, että finanssivalvonta tutkii asiaa ? Ei missään, vaan tuo on tuollainen ympäripyöreä vastaus. - Markku Ahdeoja
Siis mitä ? kirjoitti:
Numero 133/202/2009
"Siellä lukee mm. Seuraavaa
Finanssivalvonta antaa mm. näiden tietojen perusteella pankeille yleisiä neuvoja ja ohjeita ja huolehtii siitä, että pankit noudattavat asiakassuhtteissaan laillisia ja kohtuullisia menettelytapoja"
Missä kohdin lukee, että finanssivalvonta tutkii asiaa ? Ei missään, vaan tuo on tuollainen ympäripyöreä vastaus.Siinä ei ole kaikkea.
Julkaisin vain pätkän.
Finanssivalvonta valvoo pankkien omaa valvontaa. Se ei hallintoviranomaisena voi tutkia rikosta, mutta kyllä lain rikkomista.
Minä itse teen rikostutkinnan, mutta FIVA antaa minulle tiedot.
Se valvoo pankkien lain noudattamista, mutta siten muut tahot tekevät rikosasian.
Suomalainen järjestelmä on todellakin kankea ja pitää muistaa, ettei Salon poliisi ole kovinkaan yhteistyökykyinen.
Suomessa käytännössä, jos haluaa rikoksen selviävän, niin se pitää itse tutkia.
Poliisi ei juuri tee muuta kuin kirjaa. Vastuu pyritään koko ajan siirtämään muille.
Asiaa pallotellaan jatkuvasti. Vastuun rajat ovat hyvin epäselvät.
Kirjoitin sen kohdan, jossa kirjoitukseni vaikuttaa koko Suomen pankkien valvontaan.
Kyse on varsin tärkeästä asiasta. hallinnolliset menettelyt eivät aina ole suoraan konkreettisia toimia kuten niiden pitäisi olla. Mutta tuolla asialla siihen on sentään otettu kantaa ja se on paljon enempi kuin moni muu on pystynyt edes tarjoamaan. - ei näyttäisi olevan
Ihmettelemme täälläkin miksi syytät poliisia, koska ilmeisestikin olet viisas ja koulutettu ihminen ja olet itsekkin näköjään tajunnut mistä kiikastaa.se, ettei Markku ymmärtäisi, mistä kiikastaa, vaan ettet sinä näköjään ymmärrä kirjoitettua tekstiä, ja luulet peittäväsi sen toistamalla "mielipiteesi" useaan kertaan. Käytöksesi viittaa joko henkilökohtaiseen ongelmaan tai ehkä jopa osallisuuteen tapahtumien tiimoilta? Heikko sarkasmintaitosi estää keskustelun kehittymisen, sillä toistaiseksi olet onnistunut vain ivaamaan ja inttämään osoittamatta minkäänlaista taitoa tai kiinnostusta osoittaa Markku Ahdeojan olevan väärässä.
Ehkä oletkin kauhuissasi, että Markun jutuissa piilee totuuden siemen? Valheella on yleensä lyhyet jäljet. Mielestäni on ihailtavaa, etteivät kaikki ole valmiita hyväksymään hiljaisesti kohtaamiaan vääryyksiä.
Dantea lainaten: “The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality”. - Markku Ahdeoja
ei näyttäisi olevan kirjoitti:
se, ettei Markku ymmärtäisi, mistä kiikastaa, vaan ettet sinä näköjään ymmärrä kirjoitettua tekstiä, ja luulet peittäväsi sen toistamalla "mielipiteesi" useaan kertaan. Käytöksesi viittaa joko henkilökohtaiseen ongelmaan tai ehkä jopa osallisuuteen tapahtumien tiimoilta? Heikko sarkasmintaitosi estää keskustelun kehittymisen, sillä toistaiseksi olet onnistunut vain ivaamaan ja inttämään osoittamatta minkäänlaista taitoa tai kiinnostusta osoittaa Markku Ahdeojan olevan väärässä.
Ehkä oletkin kauhuissasi, että Markun jutuissa piilee totuuden siemen? Valheella on yleensä lyhyet jäljet. Mielestäni on ihailtavaa, etteivät kaikki ole valmiita hyväksymään hiljaisesti kohtaamiaan vääryyksiä.
Dantea lainaten: “The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality”.Kiitän kirjoittajaa positiivisesta asenteesta.
Puhuin tällä viikolla erään viranomaisen kanssa, joka tietää mistä puhuu.
Korjaan omaa sanomaani tuon keskustelun perusteella.
Suomessa on tuomittu viranomaisia korruptiosta.
Suomessa vain puhutaan hieman eri käsitteellä.
Sana lahjonta saattaa sisältyä käsiteeseen esimerkiksi virkamiehen rikkeeseen.
Suomessa ei vain mainita sanaa lahjonta tai korruptio, kuten usein muualla vaan tuo sana sisältyy muihin rikosnimikkeisiin.
Suomen poliisi on yhtä hyvä ja huono kuin missä tahansa muualla.
Vaikka arvostelen ja kritisoin poliisia, niin kyllä suurin osa heistä tekee kunnollista puurtavaa poliisityötä.
Sellaiset poliisit, jotka eivät sitä tee aiheuttavat vain suhteettoman paljon ongelmia.
Näiden kirjoitusteni takia aika moni poliisi ei pidä tyylistäni, mutta Suomessa keinot ovat aika vähissä.
Kansalaisilla on oikeuksia ja myös kaikki vaikutusvalta millaisessa yhteiskunnassa haluamme elää.
Minä haluan elää sellaisessa yhteiskunnassa, jossa voidaan tarjota kunnollinen oikeusturva.
Tällä hetkellä se ei oikein siltä vaikuta.
Tuossa joku aika sitten puhuin Salossa sisäasiainministeri Holmlundin kanssa.
Hän ei selkeästikkään ensin osannut päättää suuttuakko minulle vai nauraa.
Sanoin hänelle virkamiesten pompottavan ja jos ei hommat rupea sujumaan, niin hänet pitäisi vaihtaa pätevämpään.
Poliisin puhelinvaihde ongelmat ovat vakavat. Jos ette tavoita normaalitilanteissa poliisia, niin soittakaa Holmlundin sihteeri Lintuselle.
Olen nyt tehnyt sitä ja toivon mukaan kun tarpeeksi ihmiset kypsyvät poliisin kanssa kommunikointiin, niin soittakaa MInisterin siheerille LIntuselle.
MInisteriö on vastuussa epäonnistuneesta puhelinvaihde uudistuksesta. - Anonyymi
Tästä kirjoituksestahan näkee heti että on jonkun mätämunapoliisin kirjoittama tai sen kaverin...mitään ei opittu Aarnio jutusta eikä muiden mätämunapoliisien edesottamuksista eli sitä että osa poliiseista on virkaan epäpäteviä/rikollisia ja pilaavat poliisin maineen.Luulisi rehellisen poliisin myös haluavan nuo mätämunat pois virasta vaan kovin pidetään heidän puolta vaikka päivänselviä rosvopoliiseja jää kiinni säännöllisesti.
- Salonpoliisin
Unohtaa tekosiaan
HYVÄ MARKKU AHDEOJA - Anonyymi
Miksi Kouvolan Poliisi ajaa joka päivä tätä yhtä tietä... Onko tää lapsen raiskaaja poliisi Päivi pollari kuskina. HÄipykää suomen kallein rikollis porukka kouvolan poliisi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2796162Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651979- 1801760
- 1191231
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141195Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181601103Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41981Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288952RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49951