Mitä mieltä Suomen mustalaiset

ovat serkuista?

Mitäs mieltä Suomen mustalaiset ovat serkuistaan Romanian mustalaisista, näistä kerjääjistä?

Ovatko kilpailijoita jotka vievät teiltä leivän suusta, vai häpäisevätkö kunnon mustalaisten maineen käytöksellään?

Ihan asiallisesti kyselen kun kiinostaa mietteenne.

53

4056

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romani1

      Olipa lyhyt ytimekäs kysymys!

      Ne eivät missän nimessä vie meidä leipää ja niitä ei "sotketa" Suomen kaaleisiin.
      Niitä pidetään eri maan romaneina ja me ollan Suomen kaaleita.
      Siis ei hätää.
      Imisoikeuskaajeet ihmettelevät tietysti, miksi Suomen kaaleet ei ota kantaa siihen, mitä nyt tapahtuu.
      Nonyt on ottettu kantaa ja se on hyvä. Osa meitä pitävät että, Suomen mustalaiset ovat eri ryhmä kokonaan mutta, romanikansa on maaimankansa. Suomen kaalet ovat yksi niistä pienimmistä rymistä, ehkä pieninkin, maaimalla mutta, ei siltikään syytä huoleen. Heitä pidetään eri ryhmänä kun meitä
      Siunattuja terveisiä sinulle

      • kyselee

        Anteeksi mutta en ymmärtänyt. Voisitko sanoa tarkemmin mitä sanoit?


      • eroja on

        aivan makee kannanotto. Oletko suorastaan vihainen?
        Me kaikki emme ole niin sisällä siinä,
        Miten suhteutua "pöllähtäneeseen laumaan" kun täällä aina kaikki vähän väliä; kysellään ootko vai etkö samaa maata?
        väistellään ja vätellään toisiammekin,,

        Selvennä vain, yksinkertaisesti ja monipuolisesti niin kuin jaksatte aina tehdä, asioiden tuntemana teillä on hyviä asioita!
        Me vasta opetellaan ajattelemaan pidemmälle "omaa päätämme"
        heti ei ole vesiselvänä, samalla tavalla se
        miten sinun ajatuksissasi saattaa olla selvää.


      • romani1
        kyselee kirjoitti:

        Anteeksi mutta en ymmärtänyt. Voisitko sanoa tarkemmin mitä sanoit?

        Siis, Suomen romanit eivät lasketa tähän rymään. Me ollaan oltu Suomen kansalaisia Suomen itsenäisyydestä asti.
        Ne ei millään tapaa "syö meidä lepää". Ne eivät käy sos. toimistossa ja muutenkin.
        Se että Suomen kaaleet, ovat yksi maaiman pienemmistä romaniryhistä maailmassa. Kalderash, kaiikenee ryhmineen,Manushit ranskassa, Sintit, Saksaasa ja Italiassaa ym ovat niitä suuria romanirymiä maaimalla. Kaalo rymää, löydät Suomen liäksi Krekassa, Espanjassa ja Englannissa. on myös muita suuria romanirymiä, kun nämä mikä kirjoitin tähän. Siis Suomen noin 10 000 Kaalorymään kuuluvia on pieni romaniryhmä.

        Ihmisoikeusaktivistit ovat olleet huollissaan ja pyytäneet tukea, Suomen romaneilta, siitä syystä että, Romanian romanit kohdellaan laittomasti, polisin toimesta. Heitä epäillään, jostain järjestetystä rikollisuudesta. Minä tunnen nämä rauhallisesti kerjäävät ihmiset Helsingissä ja olen käynyt heidä kotipaikoissa, Karpatian vuorilla ja njähnyt, kuinka he läheyttävät siitä pienestä summasta, rahaa kotiin. Niiden elinolosuhteista, olen jirjoittanut, niin paljon että, rittä kun sanon että, yksi perheestä pitää olla Suomessa, Ranskassa, Esanjassa, Italiassa, kerjäämässä että, ne pärjäävät.
        Nyt Suomen poliisi on hyökänyt hetä vastaan ja pidätävät, turhan pitkään ihmisiä putkassa, sitten joskus tarkastellaan paperit. Vaikka ovat tulleet EU maasta, joka ei osaa huolehtia romaneistaan. Tämä pättee, Jokaisen uuden EU maan kohdalla sekä sitä edellinen laajennus, sama asia.
        Italia halusi ottaa Romanian romaneilta sormenjäljet, etnisen perustan takia, joka on laitonta. Suomi on ollut tunnettu ihmisoikeusmaa, nyt ei ole enää, vaan tehee niinkuin ne hirveät maat tekevät- Meinataan kuvata kaikki kerjäläiset, koska epäillään että, takana on "rikollista" toimintaa. Se on tekosyy. Kaikki asiantuntiat, ovat hölmistyneitä. Voiko Suomessa tehdä näin ihmisloukkavaa asia että, ottaa kuvia ja mutenkin nöyrittää Suomen heikonta lenkkiä, mitä Suomessa oleskelee tälläketkellä. Ja viellä KRP, johon ollut luottamus korkea mm. romaniasioissa ja yleensä Suomi on kunnioittanut ikmisoikeuksia, swuht hyvin. Nyt toimitaan niinkuin Unkarissa, Romaniassa, Slovakiassa, Tjekkeissä, Bulgaariassa, puhumattakaan Berluskonin Italiasta. Hämästys on suuri mutta tervetuloa Suomi, näihin maaiden mukaan, jotka ei välitä mistään oikeuksista ja ottaa kaiken hyvän itsellen.
        "näin on käynyt, mutta tuleva lapsi on kaunis"
        Olen pahoillaan Suomen puolesta. Näistä jutuista, voit lukea tästä asiasta, "romaneiden velvollisuus" tai jotain sinnepäin.


      • romani1
        eroja on kirjoitti:

        aivan makee kannanotto. Oletko suorastaan vihainen?
        Me kaikki emme ole niin sisällä siinä,
        Miten suhteutua "pöllähtäneeseen laumaan" kun täällä aina kaikki vähän väliä; kysellään ootko vai etkö samaa maata?
        väistellään ja vätellään toisiammekin,,

        Selvennä vain, yksinkertaisesti ja monipuolisesti niin kuin jaksatte aina tehdä, asioiden tuntemana teillä on hyviä asioita!
        Me vasta opetellaan ajattelemaan pidemmälle "omaa päätämme"
        heti ei ole vesiselvänä, samalla tavalla se
        miten sinun ajatuksissasi saattaa olla selvää.

        Kun näet tarpeeksi pahaa, ja yrität ymmärätää miksi minä synnyin, romanikiksi Suomeen ja ystävä, Romaniaan ja joutuu näkemään nälkää, ei ole vettä, ei sähköä. puhumattakaan ruuasta.Ihmiset pahoinpidellään, se joka halua pärjää, pitää ruveta rikolliseksi, ei mitään yheyttä, valtaväestöön, muutakuin halveksuntaa ja varsinkin nykyään. Romaneta murhataan, etnisen taustan takia, varsinkin Unkarissa s 22 kuolutta, viimaikoina. Tjekissä sama juttu. Romaneiden kodit poltetaan ja ihmisiä, yleensä lapsia kuolee tai saa pahoija palovammoja. Vähän aikaa sitten uusnaztit, ampuivat ensin poikalapsen isän syliinn ja sen jälkeen isän, Heidät haudattiin niin että, pikkupoika laitettiin isän kainaloon arkuun. Hautajaisissa oli s, 3000 romania. Pojasta lötyi 28 luodinreikää. Tällainen on romanien tämäpäivä. Me ollaan tehty 30 v raportteja ja lisää raportteja. Lähetetty hirvetää määriä rahaa, puhumattakaan Amerikasta, jika on syytänyt rahaa, kymmensien vuosien ajan ja tuloksia, näkyy 10% estä. Korruptio vie kaikii romaneille tarkoitetetut rahat. Olen istunut sadoissa kokuksissa ja ollut mukana virkalijana, näissä maissa. Virkalijat lässyttävät P....kaa. kakki nämä vuodet ja viellä sama tilanne. Olin Kosovossa sodan aikaan ja näin kuinka romanit, eivät voinut kävellä missään, vaan piti olla YK sotilaiden leireissä, mutapelloilla ja alentava käytös oli jokapäiväistä. Nykyään olen eläkkeellä ja ihmiset ypäri maaimaa haluavat mielipiteitäni jne. Olen Kotiuuttamistiimi ry n puheenjohtaja, joka auttaa täällä olevia Romanian romaneita ja auttaa myös Romaniassa, Olen Pelastusarmeijan sotilas ja jaan ruokaa näille. Romanian Pelastusarmeijassa, olen aktiivisesti, mukana. He ovat ainoat, valtaväestön edutajat, jota olen 30 v tavannut, jotka tekevät kunnioitettavaa työtä romanien kanssa.
        Tietysti se että, syntyy, yhteen vihaituimpaan rymään jolla menee kakista huonoimmin, ainakin suurimassa osassa maailmaa, panee ajattelemaan ja pitää pyrkiä käyttää vanhaa hyvää ammattitaitoa ja vieläkin olla mukana, vaatimattomasti mutta silti. Nyt kun ole tullut uskoon, niin avautuu asiat paremmin. En ole koskaan ennen saanut, mitään niin selvää viestiä Jumalalta, kuin tänään. Olimme Porvoon Pelastusarmeijan kokouksessa ja minä lupauduin puhumaan. Ajattelin puhua omasta elämän töppäilyistä ja miten tulin uskoon. Silloin tuli ääni korvassa. Sano että, minä Jumala olen lähettänyt Romanian romanit ja nyt katsotaan, kuinka Suomen kristityt, hoitaa asiat, ottavat minut vastaan, kun tullaan Romania romanikerjäläisinä. Olen hyvin skeptinen mutta viesti oli selvä
        !970 aloitin auttaa omia romaneita ja sitten kouluun ja pitkä kansainvälinen työrupema. Siitä tulee motivaatioita olla pitämättä suuta kiinni. Nyt on tullut 58 vuotta täyteen mutta, kun on alkanut ihmisoikeustaistelijana ja nyt kristilisena, niin siinä on syy. miksi huhkin vieläkin
        Siunatut terveiset, sinulle ja hyvää kesänjatkoa


      • kiitos kiitos
        romani1 kirjoitti:

        Kun näet tarpeeksi pahaa, ja yrität ymmärätää miksi minä synnyin, romanikiksi Suomeen ja ystävä, Romaniaan ja joutuu näkemään nälkää, ei ole vettä, ei sähköä. puhumattakaan ruuasta.Ihmiset pahoinpidellään, se joka halua pärjää, pitää ruveta rikolliseksi, ei mitään yheyttä, valtaväestöön, muutakuin halveksuntaa ja varsinkin nykyään. Romaneta murhataan, etnisen taustan takia, varsinkin Unkarissa s 22 kuolutta, viimaikoina. Tjekissä sama juttu. Romaneiden kodit poltetaan ja ihmisiä, yleensä lapsia kuolee tai saa pahoija palovammoja. Vähän aikaa sitten uusnaztit, ampuivat ensin poikalapsen isän syliinn ja sen jälkeen isän, Heidät haudattiin niin että, pikkupoika laitettiin isän kainaloon arkuun. Hautajaisissa oli s, 3000 romania. Pojasta lötyi 28 luodinreikää. Tällainen on romanien tämäpäivä. Me ollaan tehty 30 v raportteja ja lisää raportteja. Lähetetty hirvetää määriä rahaa, puhumattakaan Amerikasta, jika on syytänyt rahaa, kymmensien vuosien ajan ja tuloksia, näkyy 10% estä. Korruptio vie kaikii romaneille tarkoitetetut rahat. Olen istunut sadoissa kokuksissa ja ollut mukana virkalijana, näissä maissa. Virkalijat lässyttävät P....kaa. kakki nämä vuodet ja viellä sama tilanne. Olin Kosovossa sodan aikaan ja näin kuinka romanit, eivät voinut kävellä missään, vaan piti olla YK sotilaiden leireissä, mutapelloilla ja alentava käytös oli jokapäiväistä. Nykyään olen eläkkeellä ja ihmiset ypäri maaimaa haluavat mielipiteitäni jne. Olen Kotiuuttamistiimi ry n puheenjohtaja, joka auttaa täällä olevia Romanian romaneita ja auttaa myös Romaniassa, Olen Pelastusarmeijan sotilas ja jaan ruokaa näille. Romanian Pelastusarmeijassa, olen aktiivisesti, mukana. He ovat ainoat, valtaväestön edutajat, jota olen 30 v tavannut, jotka tekevät kunnioitettavaa työtä romanien kanssa.
        Tietysti se että, syntyy, yhteen vihaituimpaan rymään jolla menee kakista huonoimmin, ainakin suurimassa osassa maailmaa, panee ajattelemaan ja pitää pyrkiä käyttää vanhaa hyvää ammattitaitoa ja vieläkin olla mukana, vaatimattomasti mutta silti. Nyt kun ole tullut uskoon, niin avautuu asiat paremmin. En ole koskaan ennen saanut, mitään niin selvää viestiä Jumalalta, kuin tänään. Olimme Porvoon Pelastusarmeijan kokouksessa ja minä lupauduin puhumaan. Ajattelin puhua omasta elämän töppäilyistä ja miten tulin uskoon. Silloin tuli ääni korvassa. Sano että, minä Jumala olen lähettänyt Romanian romanit ja nyt katsotaan, kuinka Suomen kristityt, hoitaa asiat, ottavat minut vastaan, kun tullaan Romania romanikerjäläisinä. Olen hyvin skeptinen mutta viesti oli selvä
        !970 aloitin auttaa omia romaneita ja sitten kouluun ja pitkä kansainvälinen työrupema. Siitä tulee motivaatioita olla pitämättä suuta kiinni. Nyt on tullut 58 vuotta täyteen mutta, kun on alkanut ihmisoikeustaistelijana ja nyt kristilisena, niin siinä on syy. miksi huhkin vieläkin
        Siunatut terveiset, sinulle ja hyvää kesänjatkoa

        kiitos viestit olivat seikkapertäisiä ja selviä.
        jäin miettimään todella,,,


      • tietoa on
        romani1 kirjoitti:

        Siis, Suomen romanit eivät lasketa tähän rymään. Me ollaan oltu Suomen kansalaisia Suomen itsenäisyydestä asti.
        Ne ei millään tapaa "syö meidä lepää". Ne eivät käy sos. toimistossa ja muutenkin.
        Se että Suomen kaaleet, ovat yksi maaiman pienemmistä romaniryhistä maailmassa. Kalderash, kaiikenee ryhmineen,Manushit ranskassa, Sintit, Saksaasa ja Italiassaa ym ovat niitä suuria romanirymiä maaimalla. Kaalo rymää, löydät Suomen liäksi Krekassa, Espanjassa ja Englannissa. on myös muita suuria romanirymiä, kun nämä mikä kirjoitin tähän. Siis Suomen noin 10 000 Kaalorymään kuuluvia on pieni romaniryhmä.

        Ihmisoikeusaktivistit ovat olleet huollissaan ja pyytäneet tukea, Suomen romaneilta, siitä syystä että, Romanian romanit kohdellaan laittomasti, polisin toimesta. Heitä epäillään, jostain järjestetystä rikollisuudesta. Minä tunnen nämä rauhallisesti kerjäävät ihmiset Helsingissä ja olen käynyt heidä kotipaikoissa, Karpatian vuorilla ja njähnyt, kuinka he läheyttävät siitä pienestä summasta, rahaa kotiin. Niiden elinolosuhteista, olen jirjoittanut, niin paljon että, rittä kun sanon että, yksi perheestä pitää olla Suomessa, Ranskassa, Esanjassa, Italiassa, kerjäämässä että, ne pärjäävät.
        Nyt Suomen poliisi on hyökänyt hetä vastaan ja pidätävät, turhan pitkään ihmisiä putkassa, sitten joskus tarkastellaan paperit. Vaikka ovat tulleet EU maasta, joka ei osaa huolehtia romaneistaan. Tämä pättee, Jokaisen uuden EU maan kohdalla sekä sitä edellinen laajennus, sama asia.
        Italia halusi ottaa Romanian romaneilta sormenjäljet, etnisen perustan takia, joka on laitonta. Suomi on ollut tunnettu ihmisoikeusmaa, nyt ei ole enää, vaan tehee niinkuin ne hirveät maat tekevät- Meinataan kuvata kaikki kerjäläiset, koska epäillään että, takana on "rikollista" toimintaa. Se on tekosyy. Kaikki asiantuntiat, ovat hölmistyneitä. Voiko Suomessa tehdä näin ihmisloukkavaa asia että, ottaa kuvia ja mutenkin nöyrittää Suomen heikonta lenkkiä, mitä Suomessa oleskelee tälläketkellä. Ja viellä KRP, johon ollut luottamus korkea mm. romaniasioissa ja yleensä Suomi on kunnioittanut ikmisoikeuksia, swuht hyvin. Nyt toimitaan niinkuin Unkarissa, Romaniassa, Slovakiassa, Tjekkeissä, Bulgaariassa, puhumattakaan Berluskonin Italiasta. Hämästys on suuri mutta tervetuloa Suomi, näihin maaiden mukaan, jotka ei välitä mistään oikeuksista ja ottaa kaiken hyvän itsellen.
        "näin on käynyt, mutta tuleva lapsi on kaunis"
        Olen pahoillaan Suomen puolesta. Näistä jutuista, voit lukea tästä asiasta, "romaneiden velvollisuus" tai jotain sinnepäin.

        romani 1 haluaisin vaan sinulle täsmentää että, suomen kaaleet on jo 1500 luvulla tulleet suomeen.


      • ei suomeen
        tietoa on kirjoitti:

        romani 1 haluaisin vaan sinulle täsmentää että, suomen kaaleet on jo 1500 luvulla tulleet suomeen.

        Ei suomes ole ollut silloin edes olemassa.


      • Anonyymi
        romani1 kirjoitti:

        Siis, Suomen romanit eivät lasketa tähän rymään. Me ollaan oltu Suomen kansalaisia Suomen itsenäisyydestä asti.
        Ne ei millään tapaa "syö meidä lepää". Ne eivät käy sos. toimistossa ja muutenkin.
        Se että Suomen kaaleet, ovat yksi maaiman pienemmistä romaniryhistä maailmassa. Kalderash, kaiikenee ryhmineen,Manushit ranskassa, Sintit, Saksaasa ja Italiassaa ym ovat niitä suuria romanirymiä maaimalla. Kaalo rymää, löydät Suomen liäksi Krekassa, Espanjassa ja Englannissa. on myös muita suuria romanirymiä, kun nämä mikä kirjoitin tähän. Siis Suomen noin 10 000 Kaalorymään kuuluvia on pieni romaniryhmä.

        Ihmisoikeusaktivistit ovat olleet huollissaan ja pyytäneet tukea, Suomen romaneilta, siitä syystä että, Romanian romanit kohdellaan laittomasti, polisin toimesta. Heitä epäillään, jostain järjestetystä rikollisuudesta. Minä tunnen nämä rauhallisesti kerjäävät ihmiset Helsingissä ja olen käynyt heidä kotipaikoissa, Karpatian vuorilla ja njähnyt, kuinka he läheyttävät siitä pienestä summasta, rahaa kotiin. Niiden elinolosuhteista, olen jirjoittanut, niin paljon että, rittä kun sanon että, yksi perheestä pitää olla Suomessa, Ranskassa, Esanjassa, Italiassa, kerjäämässä että, ne pärjäävät.
        Nyt Suomen poliisi on hyökänyt hetä vastaan ja pidätävät, turhan pitkään ihmisiä putkassa, sitten joskus tarkastellaan paperit. Vaikka ovat tulleet EU maasta, joka ei osaa huolehtia romaneistaan. Tämä pättee, Jokaisen uuden EU maan kohdalla sekä sitä edellinen laajennus, sama asia.
        Italia halusi ottaa Romanian romaneilta sormenjäljet, etnisen perustan takia, joka on laitonta. Suomi on ollut tunnettu ihmisoikeusmaa, nyt ei ole enää, vaan tehee niinkuin ne hirveät maat tekevät- Meinataan kuvata kaikki kerjäläiset, koska epäillään että, takana on "rikollista" toimintaa. Se on tekosyy. Kaikki asiantuntiat, ovat hölmistyneitä. Voiko Suomessa tehdä näin ihmisloukkavaa asia että, ottaa kuvia ja mutenkin nöyrittää Suomen heikonta lenkkiä, mitä Suomessa oleskelee tälläketkellä. Ja viellä KRP, johon ollut luottamus korkea mm. romaniasioissa ja yleensä Suomi on kunnioittanut ikmisoikeuksia, swuht hyvin. Nyt toimitaan niinkuin Unkarissa, Romaniassa, Slovakiassa, Tjekkeissä, Bulgaariassa, puhumattakaan Berluskonin Italiasta. Hämästys on suuri mutta tervetuloa Suomi, näihin maaiden mukaan, jotka ei välitä mistään oikeuksista ja ottaa kaiken hyvän itsellen.
        "näin on käynyt, mutta tuleva lapsi on kaunis"
        Olen pahoillaan Suomen puolesta. Näistä jutuista, voit lukea tästä asiasta, "romaneiden velvollisuus" tai jotain sinnepäin.

        Suomen romanit sanoo kunnioittavan vanhuksia. Mutta miksi vanhuksia huijataan puhelimessa. Pankki tunnukset huijataan ym ym.


    • feeralo

      Ei me muut, mutta joku semmonen Jussi Pajunen on nähnyt asian siten, että
      romanian romanit ovat tulleet hänen reviirilleen. Pitäisi kai kerätä hänelle
      kolehti tai ohjata hänet pelastusarmeijan hoteisiin.

      • olla niinkin

        Mitenkähän jos niitä sattuu pyörimään Mäntyniemessä, kututtaskohan ne siellä sisään, oikein kahville, mitä luulette?


      • Kokares
        olla niinkin kirjoitti:

        Mitenkähän jos niitä sattuu pyörimään Mäntyniemessä, kututtaskohan ne siellä sisään, oikein kahville, mitä luulette?

        Kun tarkemmin ajattelee, niin tuo voisi olla jopa mahdollista.


    • ihme oltas

      sana "mustalainen" joutais jo pikkuhiljaa vaikka romukoppaan?
      On se vaan niin tylyn kuulonen...

      • on?

        Mustalainen on mustalainen. Mikä vika sanassa mustalainen muka on? Niitähän me ollaan.


      • Kokares
        on? kirjoitti:

        Mustalainen on mustalainen. Mikä vika sanassa mustalainen muka on? Niitähän me ollaan.

        Tuo pitää paikkansa.


      • Ok.
        on? kirjoitti:

        Mustalainen on mustalainen. Mikä vika sanassa mustalainen muka on? Niitähän me ollaan.

        Aletaan käyttää mustalaisen tilalla nimeä valkolainen ettei kuulosta niin tylyltä.


      • ku sanotaan
        Ok. kirjoitti:

        Aletaan käyttää mustalaisen tilalla nimeä valkolainen ettei kuulosta niin tylyltä.

        että sveitsistä päivää,niin jopas on komiaa


      • Valkolainen Sveitsistä
        Ok. kirjoitti:

        Aletaan käyttää mustalaisen tilalla nimeä valkolainen ettei kuulosta niin tylyltä.

        Höpö, höpö
        Minun mielestä mustalainen on kaunis sana. Enkä käytä sitä haukkumanimenä.
        Kuinka paljon on kauniita lauluja joissa tämä sana on tekstissä.
        - Mustalainen illoin.
        Soittaa sävel silloin
        kotimaani kutsun kuulen Unkariin ...
        Vaikka kulkisin maailman äärihin. Vaikka kaiken voittaisin on koti rakkahin.

        Operetistä Viktoria ja hänen husaarinsa

        - Vanha mustalainen, josta kirjoitin eilen

        - Kaunein laulu on tietenkin: Mustalaiseks olen syntynyt

        Tässä niitä oli nyt vain pari
        Voin kyllä hyvin ymmärtää heimoanne, koska tätä sanaa jatkuvasti käytetään väärin ja useimmiten rinnastetaan johonkin negatiiviseen.

        Täällä Sveitsissä paistaa nyt vihdoinkin aurinko ja toivon, että se tulee kipi kapia sinne Suomeen


      • Valkolainen Sveitsistä
        ku sanotaan kirjoitti:

        että sveitsistä päivää,niin jopas on komiaa

        Blää, blää, blää, bläää


      • Upeaa...!
        Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:

        Höpö, höpö
        Minun mielestä mustalainen on kaunis sana. Enkä käytä sitä haukkumanimenä.
        Kuinka paljon on kauniita lauluja joissa tämä sana on tekstissä.
        - Mustalainen illoin.
        Soittaa sävel silloin
        kotimaani kutsun kuulen Unkariin ...
        Vaikka kulkisin maailman äärihin. Vaikka kaiken voittaisin on koti rakkahin.

        Operetistä Viktoria ja hänen husaarinsa

        - Vanha mustalainen, josta kirjoitin eilen

        - Kaunein laulu on tietenkin: Mustalaiseks olen syntynyt

        Tässä niitä oli nyt vain pari
        Voin kyllä hyvin ymmärtää heimoanne, koska tätä sanaa jatkuvasti käytetään väärin ja useimmiten rinnastetaan johonkin negatiiviseen.

        Täällä Sveitsissä paistaa nyt vihdoinkin aurinko ja toivon, että se tulee kipi kapia sinne Suomeen

        "Soittaa sävel silloin
        kotimaani kutsun kuulen Unkariin ..."

        Sankoin joukoin sinne auttamaan rynnätkäämme, oman kotimaamme uuteen nousuun. Kaikki mustalaiset yhtykää ja muuttakaa isiemme maa, meille Romaneille elinkelpoiseksi alueeksi.

        Työtä tehkäämme rinnakkain, jotta toiveemme toteutuisi. Kovaa työtä se vaatii mutta valmiit olemme siihen, lapiot ja kuokat käteen. Ihmeitä tehdä saamme!

        Nyt Romanot töihin ryhtykäämme, paremman tulevaisuuden lapsille me saamme.


      • romani1
        Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:

        Höpö, höpö
        Minun mielestä mustalainen on kaunis sana. Enkä käytä sitä haukkumanimenä.
        Kuinka paljon on kauniita lauluja joissa tämä sana on tekstissä.
        - Mustalainen illoin.
        Soittaa sävel silloin
        kotimaani kutsun kuulen Unkariin ...
        Vaikka kulkisin maailman äärihin. Vaikka kaiken voittaisin on koti rakkahin.

        Operetistä Viktoria ja hänen husaarinsa

        - Vanha mustalainen, josta kirjoitin eilen

        - Kaunein laulu on tietenkin: Mustalaiseks olen syntynyt

        Tässä niitä oli nyt vain pari
        Voin kyllä hyvin ymmärtää heimoanne, koska tätä sanaa jatkuvasti käytetään väärin ja useimmiten rinnastetaan johonkin negatiiviseen.

        Täällä Sveitsissä paistaa nyt vihdoinkin aurinko ja toivon, että se tulee kipi kapia sinne Suomeen

        Sinun ja minun ikäluokat, käyttävät mutalaisanaa, asiallisesti mutta, me ollaan jo toivottu, siis osa romaneista v 1940 luvulla että, alettaisiin käyttä oikeata sanaa romani, joka tarkoittaa meidän kielessä, ihminen. Nykyään, kun ihmiset tietävät että, mustalais sana, on jopa kieletty käyttää, niin käyttävät sitä yleensä pahassa meilessä. On toki minua vanhempia ihmisiä ja jotain nuorempiakin, jotka hyväksyy sanan mustalainen, jukisessa käytössä mutta, suuri osa, pitää virallisesta nimestä romani ja mustalaismusikki. Mustalais sanaa voidaan kättää mutta, nykyaikana myös hyväksyttävästi mutta, ikäväkseen yleensä pahassa mielessä. Jos sinä kutsut minua mustalaiseksi, niin se on OK, koska sen osaa eroittaa, millä mielelä, ihminen sanoo. Laissa on olemassa kohta että, julkisissa asioissa pitää käyttää oikeata, kansainvälistä sanaa romani/roma. Gipsy on myös samalla tavalla kieletty. Niistä on tullut haukkumasanoja.
        Paljon aurinkoisia terveisiä sinulle


      • palturia!

        Kyllä Hyvinkäällä tuli tänään vettä kuin aisaa,,,ootko ees ikkunasta ulos kattonut tänään!


      • Nordic-man
        romani1 kirjoitti:

        Sinun ja minun ikäluokat, käyttävät mutalaisanaa, asiallisesti mutta, me ollaan jo toivottu, siis osa romaneista v 1940 luvulla että, alettaisiin käyttä oikeata sanaa romani, joka tarkoittaa meidän kielessä, ihminen. Nykyään, kun ihmiset tietävät että, mustalais sana, on jopa kieletty käyttää, niin käyttävät sitä yleensä pahassa meilessä. On toki minua vanhempia ihmisiä ja jotain nuorempiakin, jotka hyväksyy sanan mustalainen, jukisessa käytössä mutta, suuri osa, pitää virallisesta nimestä romani ja mustalaismusikki. Mustalais sanaa voidaan kättää mutta, nykyaikana myös hyväksyttävästi mutta, ikäväkseen yleensä pahassa mielessä. Jos sinä kutsut minua mustalaiseksi, niin se on OK, koska sen osaa eroittaa, millä mielelä, ihminen sanoo. Laissa on olemassa kohta että, julkisissa asioissa pitää käyttää oikeata, kansainvälistä sanaa romani/roma. Gipsy on myös samalla tavalla kieletty. Niistä on tullut haukkumasanoja.
        Paljon aurinkoisia terveisiä sinulle

        Silloin asiat olisivat tolallaan, jos ei tarvis käyttää mitään heimo nimeä, vaan aivan kuin puhuttais Tarja Halosesta tai Mikko Mäkeläisestä. Ihmisiä me kaikki ollaan, jotku tummempia jotku vaaleampia, mutta minusta kuitenkin meidän pitäisi olla tasavertaisia ja saada sama kohtelu. Joskus kun olen katsonut Amerkkkalaisia elokuvia, niin niissä käytetään nimityksia Latino tai musta, sekin tuntuu pahalta, että ihonvärin tai rodun mukaan nimitellään. Onhan meillä kaikilla nimi jota voi puhutellessa käyttää ja jos ei tiedä nimeä niin voi kysyä.
        Muuten romani1, sinulla on tieto hallussa, joten se asia on erinomaisessa kunnossa.


      • Valkolainen SVEITSISTÄ
        palturia! kirjoitti:

        Kyllä Hyvinkäällä tuli tänään vettä kuin aisaa,,,ootko ees ikkunasta ulos kattonut tänään!

        En ole koskaan käynnyt Hyvinkäällä. Tämä on nyt sitten viimeinen vastaus Hyvinkäästä. Tuliko selväksi. Tippuiko se 10 centtiä alas?


      • eikö kiinnosta
        Upeaa...! kirjoitti:

        "Soittaa sävel silloin
        kotimaani kutsun kuulen Unkariin ..."

        Sankoin joukoin sinne auttamaan rynnätkäämme, oman kotimaamme uuteen nousuun. Kaikki mustalaiset yhtykää ja muuttakaa isiemme maa, meille Romaneille elinkelpoiseksi alueeksi.

        Työtä tehkäämme rinnakkain, jotta toiveemme toteutuisi. Kovaa työtä se vaatii mutta valmiit olemme siihen, lapiot ja kuokat käteen. Ihmeitä tehdä saamme!

        Nyt Romanot töihin ryhtykäämme, paremman tulevaisuuden lapsille me saamme.

        Mustalaisia elinolojen parannus kotimaassanne Unkarissa tai Romaniassa? Suomessa ja Ruotsissa tämä kiinostuksen puute on jo huomattu jo aikoja sitten.

        Olenko väärässä?


      • Valkolainen Sveitsistä
        Upeaa...! kirjoitti:

        "Soittaa sävel silloin
        kotimaani kutsun kuulen Unkariin ..."

        Sankoin joukoin sinne auttamaan rynnätkäämme, oman kotimaamme uuteen nousuun. Kaikki mustalaiset yhtykää ja muuttakaa isiemme maa, meille Romaneille elinkelpoiseksi alueeksi.

        Työtä tehkäämme rinnakkain, jotta toiveemme toteutuisi. Kovaa työtä se vaatii mutta valmiit olemme siihen, lapiot ja kuokat käteen. Ihmeitä tehdä saamme!

        Nyt Romanot töihin ryhtykäämme, paremman tulevaisuuden lapsille me saamme.

        En missään nimessä tarkoittanut, että Unkari on mustalaisten kotimaa.
        Minun tekstin sisältö oli sana mustalainen. Kotimaan kutsun kuulee jokainen. Jokainen itse tietää mikä on hänen oma kotimaansa. Tämä oli vaan pieni esmerkki. Miksi ymmärsit kaikki näin väärin?
        Unkarista olen kovin pettynyt. Jo 2. maailmansodan aikana unkarilaiset paljastivat Natseille paljon juutalaisia ja romaneja jotka sitten vietiin keskitysleireille. Mitä siellä tapahtui ei minun Sinulle varmaan tarvitse kertoa.
        Mitä unkarilaiset tänään Romakansalle ja juutalaisille tekee on suunnilleen sama kuin sotaikaan. Unkarilaiset olivat minulle ugrilaiselle veljiä, mutta nyt se veljeys loppu. Heidän pitää ensin maailmalle näyttää, että ovat ihmisiä jotka arvostavat rotua, rotua joka on heille aina ollut turistinähtävyys. Kukaan turisti ei mene Budapestiin ilman, että hän haluaa kuunnella Mustalaismusiikkia. Miten paljon Unkari on tienannut rahaa Mustalaismusiikilla? Unkari ilman Mustalaisia ei ole Unkari.
        Ja sillä sökö!


      • romani1
        Upeaa...! kirjoitti:

        "Soittaa sävel silloin
        kotimaani kutsun kuulen Unkariin ..."

        Sankoin joukoin sinne auttamaan rynnätkäämme, oman kotimaamme uuteen nousuun. Kaikki mustalaiset yhtykää ja muuttakaa isiemme maa, meille Romaneille elinkelpoiseksi alueeksi.

        Työtä tehkäämme rinnakkain, jotta toiveemme toteutuisi. Kovaa työtä se vaatii mutta valmiit olemme siihen, lapiot ja kuokat käteen. Ihmeitä tehdä saamme!

        Nyt Romanot töihin ryhtykäämme, paremman tulevaisuuden lapsille me saamme.

        Kirjoitus hyvä mutta, mustalaisten kotimaa, alkujaan on Intia
        Unkari hyvä siksi että siellä ovat kovimmat vainot, sitten toisen maailman sodan. Sillä ihmiset menettävät kotiinsa, henkensä, pahoinpidellään. ym.

        Terveisin Hullu tutkija


      • 233567896
        Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:

        En missään nimessä tarkoittanut, että Unkari on mustalaisten kotimaa.
        Minun tekstin sisältö oli sana mustalainen. Kotimaan kutsun kuulee jokainen. Jokainen itse tietää mikä on hänen oma kotimaansa. Tämä oli vaan pieni esmerkki. Miksi ymmärsit kaikki näin väärin?
        Unkarista olen kovin pettynyt. Jo 2. maailmansodan aikana unkarilaiset paljastivat Natseille paljon juutalaisia ja romaneja jotka sitten vietiin keskitysleireille. Mitä siellä tapahtui ei minun Sinulle varmaan tarvitse kertoa.
        Mitä unkarilaiset tänään Romakansalle ja juutalaisille tekee on suunnilleen sama kuin sotaikaan. Unkarilaiset olivat minulle ugrilaiselle veljiä, mutta nyt se veljeys loppu. Heidän pitää ensin maailmalle näyttää, että ovat ihmisiä jotka arvostavat rotua, rotua joka on heille aina ollut turistinähtävyys. Kukaan turisti ei mene Budapestiin ilman, että hän haluaa kuunnella Mustalaismusiikkia. Miten paljon Unkari on tienannut rahaa Mustalaismusiikilla? Unkari ilman Mustalaisia ei ole Unkari.
        Ja sillä sökö!

        MIRKKU,MIRKKU ! RAUHOITU


      • sermalo,,
        Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:

        Höpö, höpö
        Minun mielestä mustalainen on kaunis sana. Enkä käytä sitä haukkumanimenä.
        Kuinka paljon on kauniita lauluja joissa tämä sana on tekstissä.
        - Mustalainen illoin.
        Soittaa sävel silloin
        kotimaani kutsun kuulen Unkariin ...
        Vaikka kulkisin maailman äärihin. Vaikka kaiken voittaisin on koti rakkahin.

        Operetistä Viktoria ja hänen husaarinsa

        - Vanha mustalainen, josta kirjoitin eilen

        - Kaunein laulu on tietenkin: Mustalaiseks olen syntynyt

        Tässä niitä oli nyt vain pari
        Voin kyllä hyvin ymmärtää heimoanne, koska tätä sanaa jatkuvasti käytetään väärin ja useimmiten rinnastetaan johonkin negatiiviseen.

        Täällä Sveitsissä paistaa nyt vihdoinkin aurinko ja toivon, että se tulee kipi kapia sinne Suomeen

        Valkolainen Sveitsistä. Vai olet sie oikein Sveitsissä !!!??Voi kaihiaa ! Kah, kun mun täti on Sveitsissä. Sveitsiläisen sairalan Ylilääkärin kansa naimisissa.Niin, että pitääkö sinun puheet oikein paikansa ?


      • Aasta alkaa aapinen
        Nordic-man kirjoitti:

        Silloin asiat olisivat tolallaan, jos ei tarvis käyttää mitään heimo nimeä, vaan aivan kuin puhuttais Tarja Halosesta tai Mikko Mäkeläisestä. Ihmisiä me kaikki ollaan, jotku tummempia jotku vaaleampia, mutta minusta kuitenkin meidän pitäisi olla tasavertaisia ja saada sama kohtelu. Joskus kun olen katsonut Amerkkkalaisia elokuvia, niin niissä käytetään nimityksia Latino tai musta, sekin tuntuu pahalta, että ihonvärin tai rodun mukaan nimitellään. Onhan meillä kaikilla nimi jota voi puhutellessa käyttää ja jos ei tiedä nimeä niin voi kysyä.
        Muuten romani1, sinulla on tieto hallussa, joten se asia on erinomaisessa kunnossa.

        Vielä kun opettelisi kirjoittamaankin niin, että edes 20% tekstistä olisi virheetöntä niin hyvä olisi...


      • yritetään muistaa se
        Kokares kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa.

        niinhän me ollaan kaaleita ,mutta pitäs se mustaa tapojenkin puolesta , eikävaan rodun mukaan,eikö näin ?


      • Anonyymi
        on? kirjoitti:

        Mustalainen on mustalainen. Mikä vika sanassa mustalainen muka on? Niitähän me ollaan.

        Mustalainen on mustalainen. Ihan hyvä nimi. En syrji. Mutta neekeri on aina ollut neekeri nyt saa sakot jos sanoo neekeri. Ovat tulleet herkkähipiäiseksi. Milloin nimitys on muuttunut. Ikävä on neekerinpusuja mutta nekin on kielletty kaupassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustalainen on mustalainen. Ihan hyvä nimi. En syrji. Mutta neekeri on aina ollut neekeri nyt saa sakot jos sanoo neekeri. Ovat tulleet herkkähipiäiseksi. Milloin nimitys on muuttunut. Ikävä on neekerinpusuja mutta nekin on kielletty kaupassa.

        Neekeri punastuu


    • Atlannin takaa

      Atlannin takaa

      Asun USA:ssa nykyaan mutta nuoruuteni vietin Lappeenrannassa jossa Romaaneja asui jonkun verran.Silloin Romaanit erottuivat katukuvasta helposti ja heilla oli oma kultturinsa.Mietin, haluavatko he yha pitaa oman kulttuurinsa ja tapansa tai pystyvatko edes siihen?Tasavertaisuus maassa kuin maassa purustuu myos siihen kuinka haluaa ottaa vastuuta kyseisesta maasta ja tekee tyota sen eteen.

    • gitano!

      kyllä ajat ovat paljon muuttuneet menneestä ajasta.ja vaikka romanit ottaisivatkin ja ottavat vastuuta.niin ei se monillekkaan valkolaisille merkkaa mitään. sen todistaa nää lukemattomat kirjoitukset heiltä lukaseppas..eikö se ole aika julmaa tyhmää noloa jne..luokitella rodun mukaisesti ja yleistää..suuri loukkaus niitä ihmisiä kohtaan jotka todellakin ottavat vastuuta.ei sillä ei ne kaikki valkolaisetkaan tykkää ottaa vastuuta.sen kertoo tilastot sun muut miten on suomessa tää touhu.hyvää jatkoa sulle vaan sinne jenkkeihin

    • Zokrateesi

      Romani1 oli mielenkiintoista kuulla juttua teiltä, erikoista että Kaalo ryhmää löytyy muualtakin kuin Suomesta.

      • JOKA MAASSA

        SIIS KAALO RYHMÄÄ Niin, on han heidä myös RANSKASSA, mutta ei oikein ENGLANNISSA.
        Englannissa on TAULORI suku nimisiä, mutta ovat kuin kaajeet. Olen käynnyt Ranskassa heidän omalla leirintä alueella, ja kyllä minä sain selvän heidän puheistaan ja he minun. Portugalissa ajelivat hevosella, ja lavakärryillä, ja kyllä heidät erotti,

        OBS. HELKELLÄ EI OLE TÄSTÄ ASIASTA OIKIAA TIETOA. MINÄ OLEN KIERTÄNYT VAUNUN KANSA, KOKO LÄNTISEN EUROPAN, JA TAPASAIN KAALEITA, JOKA MAASSA, MYÖSKIN SAKSASSA


    • rehtooori

      Kotiuuttamistiimi ry n puheenjohtaja onko sama mies kuin ? :

      Vantaan käräjäoikeus on tuominnut romaniasiain neuvottelukunnan entisen jäsenen Helge Valaman, 51, vankeuteen kolmesta lapseen kohdistuneesta haureudesta. Valama sai puolitoista vuotta ehdotonta vankeutta kolmeen tyttöön kohdistuneista teoista.

      Lisäksi Valama määrättiin maksamaan kullekin tytöistä 10 000 euroa vahingonkorvausta henkisestä kärsimyksestä korkoineen. Summa on kasvanut merkittävästi, sillä korot ovat juosseet vuoden 1992 lopusta lähtien. Rikokset tapahtuivat vuosina 1985-92. Epäilyt rikoksista heräsivät kuitenkin vasta viime vuoden syksynä, jolloin Vantaan poliisi aloitti esitutkinnan uhrien kuulusteluilla.

      Käräjäoikeus käsitteli Valaman jutun suljettujen ovien takana. Asiakirjat julistettiin salaisiksi 40 vuodeksi lukuunottamatta tuomiolauselmaa ja sovellettuja lainkohtia.

      Valama on toiminut jo pitkään erilaisissa romani- ja vähemmistöasioihin liittyvissä luottamus- ja muissa tehtävissä. Hän oli romaniasiain neuvottelukunnan jäsen vuodesta 1999 viime vuoden loppuun asti, jolloin rikostutkinta oli jo vireillä. Valama on ajanut romaneiden asiaa myös monissa kansainvälisissä järjestöissä. Hän on ollut muun muassa Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestön romaniasiantuntijana Kosovossa ja Makedoniassa. Valama on pyrkinyt myös politiikkaan. Hän oli SDP:n ehdokkaana europarlamenttiin vuoden 1999 vaaleissa.

      • Menneet on menneitä

        Niin, ja kohta on 2013 vuosiluku. Menneet on menneitä, antakaa miehen olla. Jos Jeesus katsoisi jokaisen meidän kohtalla menneitä, niin kuka teistä pääsis taivaseen ??

        JOKA ON SYNNITÖN, HEITTÄKÖÖN ENSIMMÄISEN KIVEN !!!


      • Anonyymi
        Menneet on menneitä kirjoitti:

        Niin, ja kohta on 2013 vuosiluku. Menneet on menneitä, antakaa miehen olla. Jos Jeesus katsoisi jokaisen meidän kohtalla menneitä, niin kuka teistä pääsis taivaseen ??

        JOKA ON SYNNITÖN, HEITTÄKÖÖN ENSIMMÄISEN KIVEN !!!

        Mä en usko että asia unohtuu niin kauan kun tämä tuomittu pedofiili kokee olevansa uhri. Pienet lapset syyllisiä hänen mielestään. Niin on asian kertonut monelle. Näillä sivustoilla myös sanoo olevan hyväntekijä ja syytön , eikä ota kantaa asiaa.
        Se on vaan outoa kun Suomessa ei saa tuomion jos ei ole todisteita. Ja tiedän tässä tapauksessa , että yksi todiste on ihan hänen oma tunnustus.


      • Anonyymi
        Menneet on menneitä kirjoitti:

        Niin, ja kohta on 2013 vuosiluku. Menneet on menneitä, antakaa miehen olla. Jos Jeesus katsoisi jokaisen meidän kohtalla menneitä, niin kuka teistä pääsis taivaseen ??

        JOKA ON SYNNITÖN, HEITTÄKÖÖN ENSIMMÄISEN KIVEN !!!

        Kerran sekaantuu lapsiin, on hyvin todennäköistä, että tekee sen uudelleen. Tuollaista rikosta ei voi unohtaa tai lakaista maton alle. Pitäisikö murhaajan rikokset myös unohtaa?


      • Anonyymi
        Menneet on menneitä kirjoitti:

        Niin, ja kohta on 2013 vuosiluku. Menneet on menneitä, antakaa miehen olla. Jos Jeesus katsoisi jokaisen meidän kohtalla menneitä, niin kuka teistä pääsis taivaseen ??

        JOKA ON SYNNITÖN, HEITTÄKÖÖN ENSIMMÄISEN KIVEN !!!

        Eikös Jeesus toivottanut pedofiileille myllynkiveä kaulaan ja uintireissua jorpakkoon.


    • ensimmäinen rommaani

      mistä arvasit ,oikein.

    • MUSTALAINEN52

      EI ROMANIALAISET OLE SUOMALAISTEN SERKKUJA,SELVENNYKSEKSI TIETÄMÄTTÖMILLE ,SERKKU ON TÄTINI ,ENONI TAI SETÄNI LAPSI. EI SIIS JOKU VIERAAN MAAN KANSALAINEN ,TAI APINA NIINKUIN MONET VALKOLAISISTA USKOVAT.

    • unto Jaapuro

      Tuohonhan on erittäin heppovastata. sama se on kuka mustalainen tekee jotakin pahaa,niin kaikki valtaväestö on yleistämässä et kaiiki ne on ihan samanlaisia. Ei mekään syytetä valtavästöä mikli yksi sen jäsenistä tapaa parikole ihmistä ei me tosiaankaan ylistetä et kaikki valtaväestö on mätiä.

    • Onnelinen maastamme

      Kaikki kerjäläiset kansasta riippumatta ovat säälittäviä ja varmasti kerjäävät henkiin jäämisen pakosta,mitä tulee siihen ,että jotkut Romanian romanit kerjäämisen ohella ovat ajautuneet varrastamiseen ,niin se on ehdottomasti ala-arvoista ja tuomittavaa.Paljon en heistä tiedä,mutta sen tiedän ,että orjana ovat olleet Romaniassa satoja vuosia,eikä heille ole koskaan anettu ihmisarvoa ja tämä puolestaan herättää kysymysen mitä itse tekisit ,jos sinun perheesi olisi muurien ympäröimässä ketossa ,sinulla ja perheelläsi ei olisi terveyshuoltoa ei koultusmahdollisuutta,ei kunnon vaatteita ei ruokaa,eikä edes kunnon kotia ,ei juoksevaa vettä ,ei ihmisarvoa vain vihaa ja syrjintää!

    • Kaalee kai vai ei

      Milloin suomen romanit tekevät vastavierailun romaniaan ja mistä saisi lukea matkapäiväkirjaa?

    • allan berg

      ei ne ole meidän serkkuja.

    • töihin siitä!

      Kävisivät edes peruskoulun loppuun ja sen jälkeen opiskelisivat ammatin jota tämä yhteiskunta meiltä muilta odottaa tekevän jotta saa korvauksia!!! Eiku vaan loisitaan soskun rahoilla ja ajetaan autolla. Ai että ottaa aivoon!!!!!!! Menisivät joku niistä edes töihin ja näyttäisi muille kanssaeläjille mallia että kyllä töissäkin voi käydä?

    • Janetskij

      Itse olen valkolaisakka mallia -63 ja minua ihmetyttää,miten te ihmiset voitte olla julmia
      toisillenne??

      Miten nämä haukkujat saisi pois täältä romanien sivuilta???

      Että kehtaa jotkut haukkua toisia vain vanhojen luulojen vuoksi?

      Ottakaa selvää asioista ennenkuin auotte päätänne.
      Tutustukaa romaneihin tavalla tai toisella.

      Mutta älkää puhuko p....aa ilman todisteita.
      Jos ette tiedä aidosti,mitä puhutte niin pitäkää mölyt mahassanne!!!!!!!!!!!!!

      Ihmetyttää moukat jotka päästelee suustaan/näppiksestään mitä tahansa.

      Anteeksi purkaukseni,mutta raivostuttaa oliot,jotka aivoitta puhuu mitäs lystää.
      Itse arvostan kaikkia ihmisiä ja kansallisuuksia. He eivät ole vieneet minulta mitään,mitä en ole ansainnut.

      Useimmat valittajat eivät vain ole saaneet mieleistään vastausta tietyiltä tahoilta ja siksi purkavat mieltään vääriin kohteisiin.

      Pyydän anteeksi näiden moukkien puolesta.

    • Anonyymi

      Ne kerjää ja se ei ole kielettyä mut silloin se on väärin jos nämä kerjää et saa maksettua tulonsa suomeen jollekin pomolle joka vie 90%

    • Anonyymi

      Romanien mustalaiset on pahoja

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe