Auttakaa!

tiedotontyttö

Onko etäopiskelu mahdollista jos ei ole suorittanut mitään toisen asteen ammattikoulutusta? eli peruskoulun pohjalta etäopiskeluun , onko sellanen mahdollista?
Olen vuoden opiskellut ammattikoulussa ja se meni pipariksi johtuen tästä sosiaalisten tilanteiden pelosta, mistä kärsin. Etäopiskelu olisi siis minulle kaikkein paras vaihtoehto, että saisi kotoa käsin opiskella.
Ikää on 18 vuotta.


Kiitos teille jotka vaivaudutte vastaamaan !

8

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PJ

      Et kuitenkaan maininnut, mitä opintoja haluat suorittaa. Tässä muutamia vaihtoehtoja. Jos lukio-opinnot kiinnostavat, ks. www.nettilukio.fi. Myös Oriveden Opiston yhteydessä toimiva Etäopisto tarjoaa erilaisia kursseja: www.etaopisto.fi. Etäopiskelusta yleensä ja varsinkin ammatillisesta koulutuksesta löytää tietoa enemmän sivustolta: www.etaopiskelu.fi. Yliopisto-opintojakin on tarjolla ainakin jonkin verran, ks. www.avoinyliopisto.fi.

      • tiedotontyttö

        Kiitos tiedoista ! Tosiaan ei ole vielä hajuakaan mitä opintojan haluan suorittaa, kun ei ole tietoa että mitä sitä ylipäätänsä voi suorittaa. :)


      • tiedotontyttö
        tiedotontyttö kirjoitti:

        Kiitos tiedoista ! Tosiaan ei ole vielä hajuakaan mitä opintojan haluan suorittaa, kun ei ole tietoa että mitä sitä ylipäätänsä voi suorittaa. :)

        Kaipaisin myös linkkejä sellaisille kouluille, joissa vois suorittaa KOKO tutkinnon täysin etänä.
        Netistä olen etsiskellyt mutta suurimmassa osassa vaaditaan pohjakoulutukseksi yliopisto tai ammatillinen tutkinto. :/


      • juttus kuntoon!
        tiedotontyttö kirjoitti:

        Kaipaisin myös linkkejä sellaisille kouluille, joissa vois suorittaa KOKO tutkinnon täysin etänä.
        Netistä olen etsiskellyt mutta suurimmassa osassa vaaditaan pohjakoulutukseksi yliopisto tai ammatillinen tutkinto. :/

        mihin muka voisit mennä töihin, kun pelkäät sosiaalisia tilanteita?
        Niitähän on joka työssä...
        No patologilla on hiljaiset asiakkaat...mutta silti...ei voi opiskella "pimeässä"
        Se nyt vaan on pakko toimia muitten ihmisten kanssa.
        Laita postia mulle...voin auttaa...olen ihan tavallinen täti...mutta itse olin pienenä semmonen,että kun vierasita tuli, menin piiloon...sitten oli vaan pakko oppia!
        Ja uskoppa...olen työssä ihmisten kanssa nyt...
        laitan myöh...osoitteen, jos siis haluat että autan...eikä tartte tavata,älä pelkää.... ;D


      • tiedotontyttö
        juttus kuntoon! kirjoitti:

        mihin muka voisit mennä töihin, kun pelkäät sosiaalisia tilanteita?
        Niitähän on joka työssä...
        No patologilla on hiljaiset asiakkaat...mutta silti...ei voi opiskella "pimeässä"
        Se nyt vaan on pakko toimia muitten ihmisten kanssa.
        Laita postia mulle...voin auttaa...olen ihan tavallinen täti...mutta itse olin pienenä semmonen,että kun vierasita tuli, menin piiloon...sitten oli vaan pakko oppia!
        Ja uskoppa...olen työssä ihmisten kanssa nyt...
        laitan myöh...osoitteen, jos siis haluat että autan...eikä tartte tavata,älä pelkää.... ;D

        Olenki hoidattamassa tätä juttua. Lääkkeet on menossa ja elokuulle psykiatrin tapaaminen. Mutten haluaisi aivan toimettomana istua täällä kotonakaan, mikäli en pääse tästä vaivasta ihan heti eroon. Ja tuskin pääsenkään. Sen takia tää etäopiskelu-muoto olis niin hyvä.
        :)


      • VAGSAUI
        tiedotontyttö kirjoitti:

        Olenki hoidattamassa tätä juttua. Lääkkeet on menossa ja elokuulle psykiatrin tapaaminen. Mutten haluaisi aivan toimettomana istua täällä kotonakaan, mikäli en pääse tästä vaivasta ihan heti eroon. Ja tuskin pääsenkään. Sen takia tää etäopiskelu-muoto olis niin hyvä.
        :)

        Valitettavasti etänä ei ole mahdollisuutta koko tutkintoa suorittaa. Onnea rohkeutta tulevaisuuteen. Toki kannattaa nyt kokeilla etäpoiskelua ettei ole ihan toimeton. Esim. tuo etälukio kuulostaa hyvältä, jos et sitä ole vielä käynyt. Lukio on muutenkin sellaista yksin puurtamista.


      • PellePelokas
        tiedotontyttö kirjoitti:

        Olenki hoidattamassa tätä juttua. Lääkkeet on menossa ja elokuulle psykiatrin tapaaminen. Mutten haluaisi aivan toimettomana istua täällä kotonakaan, mikäli en pääse tästä vaivasta ihan heti eroon. Ja tuskin pääsenkään. Sen takia tää etäopiskelu-muoto olis niin hyvä.
        :)

        Ainakin Markkinointi-instituutissa voi suorittaa esim.Kauppateknikon tutkinnon, joka on ainakin työelämässä lähes merkonomin tasoiseksi arvostettu. Jotkut sanovat, että arvostetumpikin. Tiedä sitten. Toki se maksaa aika paljon, mutta onpahan mahdollisuus opiskella omassa rauhassa! Lähiopetukseenkaan ei ole pakko osallistua, koska nykyään on voimassa jokin henkilökohtaistamis-pykälä, jonka mukaan sinne ei ole pakko mennä ellet pysty. Tsemppiä vaan, kyllä vaihtoehtoja löytyy!


    • nm

      Minä aloitin heti peruskoulun jälkeen etälukion. Ylioppilaskokeisiin tietenkin joudut tulemaan koululle, kurssikokeisiinkin luultavasti joudut tulemaan paikan päälle, en tiedä miten tämä hoituu sinulla, kun kuitenkin Suomessa asut.

      Kaikki pakolliset lukiokurssit tietääkseni löytyy etänä opiskeltavaksi. Näin Tampereen Aikuislukiossa ja ei tuohon tarvitse olla suoritettuna mitään toisen asteen ammattikoulutusta.

      Ammatillisista etäopinnoista en taas tiedä mitään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe