Olen ajatellut ostaa rintapumpun, koska tuntuu että rintaruokinnassa lapseni saa samalla paljon ilmaa ja siitä seuraa vatsavaivoja. Maitoa tulee reilusti, oikee suihkuumalla, tästä johtuu myös ilman nieleminen. Haluaisin kumminki antaa lapselleni äitinmaitoa, mutta tuttipullossa, jos se sitten ehkäsisi vatsavaivoja, kun ei menisi ilmaa. Joten mikä pumppu ois paras?
Rintapumppu
8
1457
Vastaukset
- lfdihödzkfh
itellä oli kanssa alussa varsinkin tuollanen "suihkutissi" ongelma. siihen on vähän helpompikin apu olemassa kun pumppailu. kun heruminen käynnistyy ja maito alkaa suihkuta niin anna sen suihkuta vaikka harsoliinaan. sitten kun suihku rauhoittuu niin annat taas lapsellesi. Jos vauva yleensä syö vain yhdestä rinnasta per ruokailu niin tee sillä tavalla että syötät yhdestä rinnasta muutaman syöttökerran putkeen, sekin voi auttaa.
Jos kuitenkin päädyt pumppaamaan niin kannattaa ostaa sellainen yhden käden mekanismilla toimiva. ne sellaset joissa on sellanen ihan perus sylinteri systeemi missä vedellään edes takas niin siinä menee hukkaan vaan aikaa ja voimia! sähkösistä en tiiä ku en oo kokeillu, voi olla kätevä, voi olla että ei ole. kallis on ainakin.
mutta kannattaa varmaan eka kokeilla sitä että annat pahimpien paineiden suihkuta siihen harsoon, itellä autto se ainakin :)- sähköinen!
Ainu Medela-pumppu, hinta kuuden kympin huitteissa. Toimii hyvin, olen tyytyväinen ostokseen, joka ei mielestäni mitenkään ylettömän kallis ollut.
- toimi!
sähköinen! kirjoitti:
Ainu Medela-pumppu, hinta kuuden kympin huitteissa. Toimii hyvin, olen tyytyväinen ostokseen, joka ei mielestäni mitenkään ylettömän kallis ollut.
Minulla on myös tuo Ainu Medela pumppu eikä toimi minulla. Monet kehuvat Avent Isistä ja minun käsityksen mukaan on samoissa hinnoissa.
- -eräs äiti-
toimi! kirjoitti:
Minulla on myös tuo Ainu Medela pumppu eikä toimi minulla. Monet kehuvat Avent Isistä ja minun käsityksen mukaan on samoissa hinnoissa.
Avent Isis on myös mulla. Tykkäsin siitä kovasti, mutta pieni ongelma oli siinä, kun piti saada nänni mahtumaan siihen pumpun kartion keskellä olevaan reikään. Eli ei välttämättä paras mahdollinen pumppu isonänniselle.
- ....
No niin, kiitos vastanneille. Tilasin tuon Avent Isis rintapumpun, kun sitä joka paikassa tosiaan kovasti kehutaan.
Niin syy miksi myöskin siirryn imettämisestä pulloon, niin johtuu myös siitä, että imetysasennot ja vauvan imemisote ei ole hyviä, joten vauva ei saa sitä maitoa tarpeeksi ja kiva kuunnella kun toinen huutaa tissi suussa nälkäänsä. Olen neuvolaan sanonut, mutta sieltä sanottiin, että asento ja ote kunnossa. Mutta näin ei minusta kyllä ole. Olen edelleen imettänyt ja sitten antanut korviketta, jos tissi ei riitä. Että sitä pumppua odotellessa, kun en haluaisi korviketta antaa, kun kerta maitoa omasta takaakin on.- rintakumeja?
Itselläni on isot rinnat ja matalasti nänniä - olemme saaneet imetyksen sujumaan rintakumien avulla. Kokeilkaa toki, helpompaa on kuitenkin, kun eväät kulkee rinnassa mukana kuin pumppailla alvariinsa...
- toimii ok
Meillä myös suihkutissiongelma joka on ratkaistu niin että pitkien syöttövälien jälkeen pumppaan osan ensin pois ja sitten syötän lapsen tissistä. Lapsi kuitenkin imemällä takaa parhaan maidontuotannon. Pumpulla en saa rintaa ollenkaan niin tyhjäksi kuin mitä lapsi syömällä saa. Mulla täydestä rinnasta syöttö ei onnistu mutta pumpulla on hyvä heruttaa "pintamaidot" pois jotka sitten isä syöttää pullosta yöllä tai sekoitan jääkuutioina kiinteään lämpimään ruokaan kun pojalla jo tuota ikää alkaa vähitellen kiinteisiin olla. Jo täyttyy jääpalarasiat :)
Avent on kätevä kun pumpataan suoraan pulloon. Ei se ehkä maailman paras ole mutta toimii riittävästi. Pumppaan n. kerran vuorokaudessa joskus kahdesti. Aventin pullosta ilmaa menee aika vähän ja tissiä ei niin vieroksu kun on tissin mallinen tutti :) No, tosin luulin pojalle olevan nokkamukin outo kapistus heti tissin ja aventpullon jälkeen mutta ekana kertana jo heti osasi juoda siitäkin :) poika nyt reilun 4kk - samma här..
nostinkin vauvaa enempi istuma asentoon imettäessä,ei saanu enää ilmavaivoja.eikä meinan tukehtua. ihan hetken kun pitää pystymmässä ni avot!! onnea koitokseen.se pumppaus kun on aina vähä kinkkistä..minuu ainakin ketuttaa jatkuvasti juosta pumppua hakemassa ja leikkiä sen kanssa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892618Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161590
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641212Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻75995- 56969
- 45857
- 63849
- 61835