verikoira

pelottaa

www.iltalehti.fi/uutiset/200907119909746_uu.shtml
mitä tehdä? asun kerrostalossa ja naapurilla sattuu olemaan 2kpl kyseistä rotua. rappukätävässä on ollut uhkaavia tilanteita jo monia!! minun mäyräkoira (1v 3kk) selvästi pelkää kyseisten koirien kohtaamisia ja kohdatessa päästää melkoisen mekkalan!!! talon asukkaatkinhan siitä häiriintyy! onko oikein pitää kahta noin isoa koiraa kerrostalossa??

19

1427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turtlesii

      Eli siis sinun mäyräkoirasi aloittaa sen mekkalan? Jos koirat ovat hallinnassa, niin tottakai ne voivat olla kerrostalossa yhtälailla kun sinun mäyräkoirasi. Jos koirat käyvät syyttä koirasi päälle, niin sitten kehottaisin ilmoittamaan asiasta ylemmälle taholle. Ja voithan sinä ottaa tämän asian puheeksi koirien omistajien kanssa. Kerro heille, että mielestäsi koirat käyttäytyvät ongelmaisesti, niin saisitte asiat setvittyä. Ei kannata täällä foorumeilla kitistä, vaan mene ihan suoraan asiaan ja puhumaan omistajille ja voisit myös katsoa oman koirasi käyttäytymistä.

    • ketä pelottaa

      Mäyräkoira rotuna on jo melkoisen voimakastahtoinen pieneksi koiraksi. Oletko miettinyt mitä tapahtuu, kun nämä koirat kohtaatte? Aloittaako sinun koirasi metakan? Meneekö koirasi tilanteessa edelläsi? Voi hyvinkin olla, että koirasi on taloutenne pomo, huomaa hermostuneisuutesi tilanteessa ja ajattelee, että hänen pitää ottaa pomon rooli sinua hermostuttavassa tilanteessa. Hyvinkin voi olla, ettei koirasi päästä melkoista mekkalaa pelosta, vaan siksi, että olet päästänyt sen yläpuolellesi arvoasteikossa.

      Ja jos kyse on pelosta ja se ilmenee tuommoisena aggressiivisena käytöksenä, tulee sinun omistajana korjata tilannetta. Eli johtajuussuhde kuntoon (myös ja varsinkin mäyräkoirilla, jotka johtavat purutilastoja) ja sitten totutelemaan mahdollisesti pelottaviin tilanteisiin.

      Tutustuppa kunnolla näiden kahden dobberin omistajaan (tai muuhun rodun omistajaan). Kun pystyt luottamaan siihen, että koirasi pysyy hallinnassa, pyydä dobberin omistajaa antamaan koirien vähän nuuskia toisiaan, jos siis on varmaa, ettei kukaan pääse provosoimaan tilanteessa.

      Kun sinä huomaat ettei pelon aihetta ole, niin autat myös koiraasi.

    • ???

      Naapureillasi on siis vihikoira? http://fi.wikipedia.org/wiki/Vihikoira
      Vihikoiristahan käytetään nimitystä verikoira, kun sen englanninkielinen rotunimi on bloodhound, eli siis suoraan suomennettuna verikoira. Nämä koirat ovat hyvin leppoisia ja vaarattomia, kuten dobberitkin.

    • Parish*

      ota oma koira kainaloosi ja viipota ohi.
      Tai sitten ette vaan mene samaan aikaan
      ulos. Kaikki dobberit ei ole mitään tappajia,
      tiedän monia aivan ihana luontoisia
      dobbereita, jotka eivät tee pahaa
      kärpäsellekkään;)

    • Jaiksista!

      Voi ei. Mitä teen!
      Mulla asuu mäyräkoira ja dobermanni saman katon alla!!

      PANIIIIIKKIIIIIII!

    • öökis

      ...todellista...

      • oikeutta,,,,

        nyt alkaa mitta täyttymään! tänään se sitten tapahtu mitä olen jo pitkään pelänyt. rappu käytävässä toinen kyseisistä koirista makasi minun koiran päällä!! vaikka minun koira haukkuukin niin ei se oikeuta päällä makaamiseen. no kyseinen koirien omistaja kehtasi vielä syyttää minua tapahtuneesta kun minä tapaan pitää koiraani irti rappukäytävässä.


      • ???
        oikeutta,,,, kirjoitti:

        nyt alkaa mitta täyttymään! tänään se sitten tapahtu mitä olen jo pitkään pelänyt. rappu käytävässä toinen kyseisistä koirista makasi minun koiran päällä!! vaikka minun koira haukkuukin niin ei se oikeuta päällä makaamiseen. no kyseinen koirien omistaja kehtasi vielä syyttää minua tapahtuneesta kun minä tapaan pitää koiraani irti rappukäytävässä.

        Pidätkö koiraasi irti rappukäytävässä vaikka se on nimenomaan kiellettyä pitää koiria irti rapussa? =/


      • rapussa,,,,,,
        ??? kirjoitti:

        Pidätkö koiraasi irti rappukäytävässä vaikka se on nimenomaan kiellettyä pitää koiria irti rapussa? =/

        voi hyvänen aika sentään!! kyllä pieniä koiria voi pitää irti!


      • Dirk
        rapussa,,,,,, kirjoitti:

        voi hyvänen aika sentään!! kyllä pieniä koiria voi pitää irti!

        Onhan tämä provokaatio? Onhan..?


      • :-)
        rapussa,,,,,, kirjoitti:

        voi hyvänen aika sentään!! kyllä pieniä koiria voi pitää irti!

        Juu toki voi munkin puolestani pitää. Kunhan ne ei tule mun dobberilleni räköttämään, niin mua ei haittaa. Jos tulevat ja saavat hötäkässä turpiinsa, niin turha alkaa itkemään. Jos niin vähän koirastaan välittää, että antaa sen kävellä suinpäin ottamaan pataansa, niin kannattaisi varmaan myydä/lopettaa koko piski ja hankkia huonekasvi!


      • Kylläpäkyllä..
        :-) kirjoitti:

        Juu toki voi munkin puolestani pitää. Kunhan ne ei tule mun dobberilleni räköttämään, niin mua ei haittaa. Jos tulevat ja saavat hötäkässä turpiinsa, niin turha alkaa itkemään. Jos niin vähän koirastaan välittää, että antaa sen kävellä suinpäin ottamaan pataansa, niin kannattaisi varmaan myydä/lopettaa koko piski ja hankkia huonekasvi!

        Tämä kyllä haiskahtaa niin shitiltä, mutta kuitenkin tekstisi kiukuttaa, sillä jotkut ihan oikeasti ajattelevat noin, mietihän sitä :-D


      • ???
        Kylläpäkyllä.. kirjoitti:

        Tämä kyllä haiskahtaa niin shitiltä, mutta kuitenkin tekstisi kiukuttaa, sillä jotkut ihan oikeasti ajattelevat noin, mietihän sitä :-D

        Mitä shittiä tuossa nyt oli? Ei mua haittaa irtokoirat, koska mun koirat ei niistä häiriinny. On jokaisen oma asia juoksuttaako piskejään vapaana vai ei. Jos ei koirastaan tuon taivaallista välitä, niin pitäköön vapaana. Tietäköön myös sen, että jos ne vapaana juoksevat pikkukoirat tulevat mun isolle koiralle räyhäämään ja saavat turpiinsa, niin ei se mun tai mun koirieni vika ole. Mun koirat on aina kiinni, paitsi omassa aidatussa pihassani, enkä niitä muiden luokse päästä, mutta minkä mä teen jos joku vapaana juoksenteleva pikkukoira haluaa suinpäin juosta mun koirani höykytettäväksi? Se on kuule ihan sen vapaana juosseen pikkukoiran omistajan vika, kun ei koirastaan huolehdi tai siitä pätkääkään välitä. Koirien pitäminen kiinni on niistä välittämistä ja jos haluaa ehdoin tahdoin koiransa asettaa vaaroille alttiiksi, niin sillä näyttää, että ei juurikaan koiransa arvoinen ole ja tulisi sen piskin sijaan hankkia se huonekasvi!


    • ....

      VIHIKOIRA="verikoira".K.o rotua käytetään jäljestykseen.Se ei ole siis dobberi tai rotikka,understand??Ja pikkupiskithän saa tietty räkyttää mielinmäärin,kun "mamin pientä pelottaa".En ihmettele,jos isommilla koirilla "palaa käämit"näitten piloille lellittyjen otusten kanssa.

      • Tuo linkki
        mutta ei dobberit kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200807077911085_ul.shtml

        Kyllä saa niin paljon varoa, kun tuollainen pikkuräksy tulee vastaan. Ne on ihan mahdottomia provoilijoita ja ärhäköitä. Meidän koira ei siedä meidän tontilla tuollaisia räksyjä, mutta muuten ei pahemmin reagoi (ellei rääpäle päälle käy ja niinkin on käynyt). Ja minuakaan ei ole IKINÄ mikään muu koira purrut kuin juuri tuollainen mäyräkoira! Ja kyllä siitä jälki jäi ja ihmettelen yhä ettei asiasta tehty haloota :-D koira saa elää vielä onnellista elämää vaikka ihmisiä pureekin -,-

        Jos meidän koira olisi purrut, niin luulenpa että sitä vaadittaisiin heti tappolistalle, koska kyseessä on rotu, joka ei aina ole niin "hyvämaineinen" syystä, että media tekee siitä varsin kammottavan otuksen. Kyllä sellainen pieni koirakin pikkulapsen pystyy tappamaan! Ja chihuistakin kuulee mitä rajumpia tarinoita, mutta miksi näistä ei kohuilla!?


    • Trollipeikko taas

      Trollipeikkoko se siellä taas?Koitappas nyt Keijo Ilmari lopettaa noiden provojen kirjoittelu tuhma tuhma tuhma.

    • cc

      Onkohan sun pidettävä just tollanen koira ja mitä tuosta luin doppereilla ei ongelmia vaan pikku rakkulalla :-)

    • e.x.r.king

      tosi on ne on aika pelottavia. perkele minua purtiin tänä aamuna yleisellä uimarannalla oikein kahden koiran voimin. olivat sidottu samaan narun pätkään ja olivat irti tai pääsivät irti hyökkäsivät kimppuun ilman mitään syytä. yrittivät kaataa purivat perseestä ja kun sivalsin yhden irti puri käteen. olin hätää kärsimässä ja huusin kuka perkele nämä rakit omistaa tulkaa apuun. sieltä tuli laiha vaalea hiuksinen nainen joka sitoi koirat kiini. käsi oli verillä ja sanoin ,että pidän sitä ainakin viitosen arvoisena ei ollut sanoin jotta antaa olla eli olin asiassa typerän reilu en kysynyt koiran omistajan tietoja eikä hän niitä kertonut.
      ajattelin että pikku naamuja olin kotimatkalla ,kun soitin mutsille joka sanoi ,että mene tk.hon siellä lääkäri sanoi minimissää 450.euroa. jos luet tämän ota yhteyttä minuun koiran omistaja . minun hinta on 550.euroa. asiasta on tehty rikos ilmoitus. jos ilmoittaudut itse niin en vaadi koirien lopettamista. minulla on diabedes joten paha tulehdus voi viedä koko käden. tämä tapahtui joutsassa 26.07.2011 kello 10.00-12.00 välisenä aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe