Nolan 103 vai Shoei Multitec

nippan

Näitä kahta olen katsellut tositarkoituksella, kumpi käytännöllisempi ja hiljaisempi?
Avattava kypärä pitää olla, olisko muita suositeltavia merkkejä, hinta alle 450 e.

4

1632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni on tuo Shoei, mutta tärkein kriteeri on oma kallonmuotosi. Nolanissa mulla loppui leukatila, vaikka kypärä muuten todella hyvä tuplavisiireineen olikin. Shoeissakin loppuu leukatila 150 vauhtien kohdalla,kun ilmavirta prässää kypärää kohti kasvoja. Nämä vauhdit ovat kyllä verraten harvinaista herkkua näin Suomen oloissa.
      Sovittelin keväällä huvikseni Marushinin avattavaa kypärää, ja hyvältä tuntui. Siinä vaan on tuo muovinen hihnalukko, joka ei ole aivan luotettava.
      Tietysti tämä on ilkeää Suomen kauppiaita kohtaan, mutta kypärä kannattaa sovittaa suomessa ja tilata sitten EU-alueelta, esim. Saksasta. Tai sitten otat selvää eurohinnoista ja sanot putiikissa, että minä maksan tämän verran, ota-tai-jätä.
      Bisnes on bisnestä.

• Mulla on tämän kesän ollut em Nolan 103. Edellinen oli agw:n avattava. Siinä oli leukatilaa niukasti ja muutenkin tuntui ilmavirta vatkaavan päätä oudosti. Nolaniin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Se on vakaa virtauksien suhteenkin kaikissa nopeuksissa, mitä itse olen todennut. Bonuksena sisään rakennettu aurinkolasit- lippasysteemi ja huurtumisenesto.Yhden käden avausmekanismi on loistava myös. Mikään kaikkein hiljaisin se ei kylläkään ole. Jos tämä on tärkeä pointti, suosittelen testaamaan Shuberttiä.

• testasin

kun kertoivat sen olevan maailman hiljaisin kypärä. Pärinä oli kuitenkin melkoinen 80 km kohdalla, ei se kuitenkaan siitä koventunut vauhdin myötä. Nolanin N103 päädyin kun Schuban lähtö 585,- ei hirveästi innostanut kaupankäyntiin. Nolanin lähtö 359,- ja kauppoihin pääsin 235,-/kpl, kun ostin samalla vaimolle samanlaisen.

Mukava päässä, hiljaisin ei kyllä ole ja pikkuisen raskaansorttinen, mutta vähintäänkin hintansa väärti. Sateellakin on vesi pysynyt ulkopuolella. Pikkumiinus muotoilusta, ei meinaa mahtua boxiin. Schuba oli selkeästi sirompi.

• ja kyllä siihen
        testasin kirjoitti:

kun kertoivat sen olevan maailman hiljaisin kypärä. Pärinä oli kuitenkin melkoinen 80 km kohdalla, ei se kuitenkaan siitä koventunut vauhdin myötä. Nolanin N103 päädyin kun Schuban lähtö 585,- ei hirveästi innostanut kaupankäyntiin. Nolanin lähtö 359,- ja kauppoihin pääsin 235,-/kpl, kun ostin samalla vaimolle samanlaisen.

Mukava päässä, hiljaisin ei kyllä ole ja pikkuisen raskaansorttinen, mutta vähintäänkin hintansa väärti. Sateellakin on vesi pysynyt ulkopuolella. Pikkumiinus muotoilusta, ei meinaa mahtua boxiin. Schuba oli selkeästi sirompi.

verrattuna Schuberth sentään on aika selvästi hiljaisempi. Shoeita väittävät meluisaksi, hinnaltaan ja varusteiltaanhan se on ihan ok. Pään mallistahan se on tosiaan paljon kiinni, itelle toi C3 oli kuin tehty. Täytyy kattoa jos ens kaudeksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe