Nolan 103 vai Shoei Multitec

nippan

Näitä kahta olen katsellut tositarkoituksella, kumpi käytännöllisempi ja hiljaisempi?
Avattava kypärä pitää olla, olisko muita suositeltavia merkkejä, hinta alle 450 e.

4

1606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni on tuo Shoei, mutta tärkein kriteeri on oma kallonmuotosi. Nolanissa mulla loppui leukatila, vaikka kypärä muuten todella hyvä tuplavisiireineen olikin. Shoeissakin loppuu leukatila 150 vauhtien kohdalla,kun ilmavirta prässää kypärää kohti kasvoja. Nämä vauhdit ovat kyllä verraten harvinaista herkkua näin Suomen oloissa.
      Sovittelin keväällä huvikseni Marushinin avattavaa kypärää, ja hyvältä tuntui. Siinä vaan on tuo muovinen hihnalukko, joka ei ole aivan luotettava.
      Tietysti tämä on ilkeää Suomen kauppiaita kohtaan, mutta kypärä kannattaa sovittaa suomessa ja tilata sitten EU-alueelta, esim. Saksasta. Tai sitten otat selvää eurohinnoista ja sanot putiikissa, että minä maksan tämän verran, ota-tai-jätä.
      Bisnes on bisnestä.

    • Mulla on tämän kesän ollut em Nolan 103. Edellinen oli agw:n avattava. Siinä oli leukatilaa niukasti ja muutenkin tuntui ilmavirta vatkaavan päätä oudosti. Nolaniin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Se on vakaa virtauksien suhteenkin kaikissa nopeuksissa, mitä itse olen todennut. Bonuksena sisään rakennettu aurinkolasit- lippasysteemi ja huurtumisenesto.Yhden käden avausmekanismi on loistava myös. Mikään kaikkein hiljaisin se ei kylläkään ole. Jos tämä on tärkeä pointti, suosittelen testaamaan Shuberttiä.

      • testasin

        kun kertoivat sen olevan maailman hiljaisin kypärä. Pärinä oli kuitenkin melkoinen 80 km kohdalla, ei se kuitenkaan siitä koventunut vauhdin myötä. Nolanin N103 päädyin kun Schuban lähtö 585,- ei hirveästi innostanut kaupankäyntiin. Nolanin lähtö 359,- ja kauppoihin pääsin 235,-/kpl, kun ostin samalla vaimolle samanlaisen.

        Mukava päässä, hiljaisin ei kyllä ole ja pikkuisen raskaansorttinen, mutta vähintäänkin hintansa väärti. Sateellakin on vesi pysynyt ulkopuolella. Pikkumiinus muotoilusta, ei meinaa mahtua boxiin. Schuba oli selkeästi sirompi.


      • ja kyllä siihen
        testasin kirjoitti:

        kun kertoivat sen olevan maailman hiljaisin kypärä. Pärinä oli kuitenkin melkoinen 80 km kohdalla, ei se kuitenkaan siitä koventunut vauhdin myötä. Nolanin N103 päädyin kun Schuban lähtö 585,- ei hirveästi innostanut kaupankäyntiin. Nolanin lähtö 359,- ja kauppoihin pääsin 235,-/kpl, kun ostin samalla vaimolle samanlaisen.

        Mukava päässä, hiljaisin ei kyllä ole ja pikkuisen raskaansorttinen, mutta vähintäänkin hintansa väärti. Sateellakin on vesi pysynyt ulkopuolella. Pikkumiinus muotoilusta, ei meinaa mahtua boxiin. Schuba oli selkeästi sirompi.

        verrattuna Schuberth sentään on aika selvästi hiljaisempi. Shoeita väittävät meluisaksi, hinnaltaan ja varusteiltaanhan se on ihan ok. Pään mallistahan se on tosiaan paljon kiinni, itelle toi C3 oli kuin tehty. Täytyy kattoa jos ens kaudeksi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe