Verona Cardin käyttö busseissa

auttakeeee

Hei,
kuka osaisi kertoa, miten VeronaCardia käytetään busseissa?? - Leimataanko sitä jotenkin niissä kuulemma bussipysäkeillä olevissa leimasinlaitteissa ennen kyytiin menoa vai vain näytetään kuljettajalle kyytiin noustessa??
- "Free travel on the local ATM buses" -- ovatko käytännössä kaikki Veronan kaupungin sisällä ajavat bussit noita ATM-busseja ja mistä ne tunnistaa?

Kiitän avusta! :)

4

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tepastellen näkee

      Jos tarkoituksesi on lomailla Veronassa, siis monta päivää, ja liikkua Veronan ulkopuolella paljon, saattaa kait tuo kortti olla passeli. Mutta itse Veronan kaupunki on helppo kävelykaupunki ja jos kävely ei miellytä, onnistu, voit nousta Sightseeing bussiin, joka kiertää Veronan nähtävyydet. Lukuisat kerrat olen päiväseltään kaupungissa vieraillut ja kiertänyt kävellen kaupunkia, historialliseen keskustaan ei busseilla edes pääse. Veronan keskusta ei ole suuri.

      • alkuperäinen kirjoitt.

        Kiitos tuosta infosta! Olen Veronassa ainoastaan 2,5 pv ja tarkoitus oli vain päänähtävyydet katsastaa. Kyseisellä kortilla (3 pv / 12 e) kun kuulemma pääsee ilmaiseksi museoihin, kirkkoihin ym. nähtävyyksiin niin sillä ajattelin hankkia, muttei sitten kannatakaan vai?? Hotellimme on lähellä Porta Nuova -asemaa eli siitäkin kävelee jo nähtävyyksiin...?

        Mistäs tuollaisen sightseeing-bussin kyytiin pääsee?

        Mitä itse kävijänä suosittelisit Veronassa ns. MustSee-paikoiksi ensikertalaiselle?


      • tepastellen näkee
        alkuperäinen kirjoitt. kirjoitti:

        Kiitos tuosta infosta! Olen Veronassa ainoastaan 2,5 pv ja tarkoitus oli vain päänähtävyydet katsastaa. Kyseisellä kortilla (3 pv / 12 e) kun kuulemma pääsee ilmaiseksi museoihin, kirkkoihin ym. nähtävyyksiin niin sillä ajattelin hankkia, muttei sitten kannatakaan vai?? Hotellimme on lähellä Porta Nuova -asemaa eli siitäkin kävelee jo nähtävyyksiin...?

        Mistäs tuollaisen sightseeing-bussin kyytiin pääsee?

        Mitä itse kävijänä suosittelisit Veronassa ns. MustSee-paikoiksi ensikertalaiselle?

        Sightseeingin reitti on seuraavanlainen pysäkeittäin:
        1) Corso Porta Nuova-Giardini Pradaval
        2) Stazione FS Porta Nuova
        3) Piazza Pozza-Basilica S.Zeno
        4) Castelveccio
        5) Via Diaz-Porta Borsari
        6) Teatro Romano
        7) Porta Leoni

        Ja kävellen vaikka näin:
        Corso Porta Nuovaa pitkin kun kävelet saavut Piazza Bralle ja Areena on juuri siellä ja siitä onkin mukava lähteä vanhaa keskustaa kohti, vaikka hienoa ostoskatua pitkin Via Mazzini. Saavut sitten Piazza Erbelle ja sen ympäristöllä on todella kauniita aukioita mm.Piazza Signon, Palzzo Comune,Palzzo Scaligeri , Romeon ja Julian parveke jne.
        Muutamassa taidemuseossa olen vieraillut, kiertelen antiikkikauppoja, istuskelen kahviloissa ym.muuta mukavaa.
        Mieltymykset ovat niin erilaisia mutta tuo kiertobussi taitaa olla ensikertalaiselle mainio juttu, nousta voi varmaan miltä pysäkiltä tahansa.
        Meille must aluetta on juuri nuo Piazza Bran ympäristön kadut aukioineen.
        Toivottavasti sinulla on jo kartta ja opaskirja, että voit hahmottaa Veronaa etukäteen. Jos itse yöpyisin Veronassa, aivan varmasti kävisin oopperassa.
        Mukavaa matkaa !


    • veron alainen

      Meillä oli viime kesänä Verona Card, sillä huomasimme ensimmäisessä museossa Julian haudalla, että se tuli jo muutaman kohteen pääsylippuihin verrattuna edullisemmaksi. Kävimme Julian haudan lisäksi mm. näissä: Arena, Teatro Romano ja arkeologinen museo, Julian talo sekä Castelvecchio. Bussilippu tuli sitten lisäetuna, ja ajelimme jonkin verran siirtymätaipaleita ja kun jalkoja vaan väsytti. Bussien käyttö oli helppoa, turistitoimiston karttaan oli merkitty reitit. Kaupungin bussit olivat enimmäkseen oransseja. Pahvista Verona Cardia ei muistaakseni missään bussien tai pysäkkien leimauslaitteissa käytetty. En tiedä onko tekniikka sittemmin muuttunut.

      Verona Cardin hinta on muuten nyt noussut, päivälippu on 10 e ja 3 päivän lippu 15 e. Silti suosittelen, jos aikoo käydä useassa museossa tms.

      Sightseeing-bussista ei ole kokemusta, olisiko hinta 15 e /pv.

      Kuten toinenkin vastaaja sanoi, kävellenkin pääsee vallan mainiosti, sillä keskusta-alue on pieni. Tällä sivulla oli hyvä kartta kävelyreiteistä ja nähtävyyksistä:
      http://www.comune.verona.it/turismo/Passeggiando/

      Oopperaa suosittelen, jos vaan on aikaa. Jos ei lippuja saa, meininkiä voi katsella myös Arenan ulkopuolella: kannattaa asettua oopperailtana johonkin lähiravintolan terassille, oopperayleisöä tulee sinne väliajalla kuohuviinille. ;-)

      Hauskaa matkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe