Kissan tarvikkeet

Tuur

Millainen kiipeilypuu on paras ja laadukkain? Meille tulossa isokokoinen kissa, joten pitäisi olla tukeva. Mitä pitää ottaa huomioon kantokoppaa ja vessaa valittaessa? Tuntuu, että noita kissan tarvikkeita on niin paljon erilaisia...että aloittelija menee ihan sekaisin=)

4

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Kannattanee lähinnä kiinnittää noissa kaikissa huomiota siihen että ovat kestäviä ja tarpeeksi isoja. Jos kissasi on pentu voi kokoa olla vaikea arvioida ja voi käydä niin että jos et osta tarpeeksi isoja ne jäävät sitten pieneksi. Kantokoppa kannattaa ostaa laadukas (clipper, atlas tms.) Katso että sen kiinnikkeet ovat leveät ja tukevat ja oven saa tukevasti kiinni niin ettei kissa sitä pysty aukaisemaan sisältäkäsin, esim. vetämällä oven sisälle. Vessan nyt ei aluksi tarvitse olla niin hieno, mutta suosittelen koppamallista, se vähentää hiekan kulkeutumista ympäri asuntoa. Sen voi sitten ostaa uuden ja paremman kun tietää mitä siltä oikein itse haluaa ja kaipaa.

Olen kuullut että Catmax olisi laadukas, mutta myös kallis, googleta. Itselläni kiipeilypuut on itse rakennettuja. Tulee halvaksi ja on takuukestävä, mutta sisustuksellisesti se ei kyllä kovin kaunis ole :P Riippuu tietenkin siitä mitä kiipeilypuulta haluaa. Ainakin siinä pitää olla tarpeeksi korkea raapimapuu (esim. sisal-köydellä päällystetty) jos kissakin on iso. Ja tietenkin tarpeeksi isot tasot. Näyttelyissä yleensä on yksi kiipeilypuumyyjä, joka myy erilaisia kokonaisuuksia, että jos pääset kissanäyttelyyn niin käy tsekkaamassa. En muista oliko tuo juuri se catmax vai joku muu.

• luulaa3

Kissan hankintapäätös on sitten tehty:D Norjalainenko on tulossa? Tyttö vai poika? Milloin saatte sen?

Ja kysymyksiisi:) Kannattaa mennä katselemaan ja kokeilemaan eri eläinkaupoissa. (näyttelyissä on myös paljon tarjolla kissatarvikkeita, usein myös tarjouksia. Näyttelyt löytyvät kissaliiton sivuilta, www.kissaliitto.fi). Vähän että mikä tuntuu hyvältä. Ei kannata antaa ulkomuodon hämätä, kissoille tehdään kaikenlaista krumeluuria kamaa joka sitten ei kestäkään käytössä.

Itse vannon kantoboxeissa clipperin nimeen, ehdottomasti parhaita. Vessat meillä on sellaisia kannellisia ja ovellisia (oven voi aluksi ottaa irti että pentu oppii ensin käyttämään vessaa ja sitten vasta ovea. Tosin kissat ovat fiksuja, ei se mikään iso temppu ole, mutta varmuuden vuoksi kun pentu tulee uuteen kotiin kannattaa kaikki tehdä helpoksi sille).

Kiipeilypuut on meilläkin itsetehtyjä. Tuollaisia käytävämatolla päällystettyjä vaneriseiniä joihin on kiinnitetty päällystettyjä vanerilevyjä. Lisäksi olen ostanut sisal-köyttä ja käärinyt sitä pöydänjalkojen ympärille. Erittäin kätevä ja käytetty raapimapuu!

• Tuur

Joo Norski on tulossa, aivan ihana ja valloittava kolli=) Mieskin innostui kissasta niin paljon, että alkoi nyt itse suunnittelemaan sitä kiipeilypuuta. Huomenna sitten lähdetään eläinkauppoja kiertelemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe