kuinka paljon gerbiilien tarvikkeet maksavat?

Minä vaan

Olen hankkimassa kolmea gerbiiliä ja haluaisin tietää mitä maksaa sopivan kokoinen
juomapullo, purut, kylpyhiekka ja ruoat ja mikä ruoka on parasta?
Pesämökki, ruokakippo ja virikkeet on jo hankittu, ja terraarion hinta tiedossa ja mitattu sgy:n sivuilla laskurilla. Kiitos vastauksista jo valmiiksi, ja luulen että tästä voi olla hyötyä muillekkin.=)

15

2518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikerigerbiili

      Edullisimmat juomapullot ovat vain muutaman eron. Jos haluaa laatua maksaa toki enemmän.

      Ruokakaupoista osettava puru on kallista mutta suosittelen. Koska Teraariota ei siivota usata kertaa viikossa... Käytännöllistä säilytyksen kannalta on siis ostaa kaupan pieni kilo hinnaltaan kallis kuin iso kilo hinnaltaan eedullinen paketti. jossa pitää pohtia puruille säilytys paikkaa. Hiekkakin on monenhintaista ja laatuista.

      Eläinkaupasta tai netistä tilaamalla saat parhaat ruuat
      Jätä ne ruokakaupan Best Friendit pois ja muut joissa on joku riemunkirjava myyvä paketti. Parhaat Laadut ovat tylsissä paketeissa.

      En sano mitään hintoja koska ne vaihtelee niin paljon. Ja riippuu haluaako satsata vai edullisen ratkaisun. Terrarioon kannattaa satsata. Ei kannata laskea rahoja gerbiilejä ottajessa. Vaan valita laadukkaat gerbiili laadukkaat ruoat ja laadukkaat asumus tarpeet. Näillä pääse paljon pitemmälle kuin ostamalla kehnoja tuotteita. Itse olen sitä mieltä että gerbiileitä ei kannata hankkia, jos vaan laskee rahoja että miten tulee edullisemmaksi. Kannatta myös pitää tilillä tai erillisessä rahapussissa eläinlääkäri rahaa. Käynti voi tulla yllättäin.

    • noin.

      Juomapullo: Laatuun kannattaa satsata. Parhain juomapullo on hamsterin juomapullo ja sellainen maksaa jokusen euron, n. 3-4 euroa (itse maksoin Lahdessa 4,10). Mikäli gerbiilisi purevat aina juomapullon muoviosat rikki, joudut ehkä ostamaan lasisen juomapullon.

      Purut: Gerbiilille ei käy mikä tahansa sahanpuru, vaan sen tulee olla kuivaa ja lastuina. Ihan tavallisissa ruokakaupoissa myydään esimerkiksi Best Friend - purua, jota voi käyttää gerbiileillä. Jos on enemmän terraarioita, kannattaa käyttää hyödyksi eläinkauppojen isoja purusäkkejä, jotka tulevat halvemmaksi isommalla eläinmäärällä.

      Kylpyhiekka: Hiekka kannattaa ostaa isommassa ns. "pullossa", n.5e, jota kuluu kyllä vähän, mutta isosta pullosta on pidemmäksi aikaa. Hiekka siivilöidään jokaisen käyttökerran jälkeen ja kylpymahdollisuus annetaan pari kertaa viikossa, noin varttitunnin ajan.

      Ruoka: Laatu maksaa ja siitä kannattaakin maksaa. Unohda marketin muka "eläinten parhaaksi" - tuotteet, kuten Best Friendin ruoat. Marssi eläinkauppaan. Suosittelen monen vuoden gerbiilikokemuksella Prestige Gerbil Nature -ruokaa, jonka pussihinta heittelee siinä 8 euron kieppeillä. Prestige on maistunut joka ikiselle gerbiilille mitä minulla on ollut. Myös Gerri gerbiili on hyvä vaihtoehto, mutta siinä ei ole auringonkukansiemeniä eikä pähkinöitä. Netistä saa myös tilattua esimerkiksi Rapunzel - nimistä ruokaa. Ruokaa valitessasi pyri valitsemaan mahdollisimman lisäaineeton ja väriaineeton ruoka, jolla gerbiili ei tee mitään. Siemensekoituksen toinen vaihtoehto on Altromin rotta ja hiiri pelletit, jotka sisältävät kaiken mitä gerbiilisi tarvitsee. Ruoan mukana voit antaa esimerkiksi sokerittomia kuivattuja hedelmiä (suosittelen tilaamaan täältä: http://www.lemmikkiexpress.fi/product_catalog.php?c=18&page=5 )

    • Gerbuuuh

      Juomapullo: Gerbuille sopii hiirikoon tai hamsukoon pullo. Ne maksavat suunnilleen pari kolme euroa.

      Puru: 1 kilo on kallista mutta me ostetaan aina semmonen 4 kilon säkki, maksaa 4-5 euroa ja riittää hienosti 90x46x35 senttiseen dunaan.

      Kylpyhiekka: Vähän epämääräinen nyttönen ostetaan, semmosessa läpinäkyvässä pussissa ja maksaa 2-3 euroa.

      Ruoka: Meillä on Supa hamsteria ja hyvin kelpaa. Maksaa 3.99-4.99e

    • Minä vaan

      Kiitos paljon näistäkin on jo paljon apua =) En tietenkään aio katsoa vain hintaa tarvikkeita ostaessani mietin vaan että kuinka paljon siinä menee että osaan varautua, ruoka vinkeistä oli paljon apua kun ei kavereilla ole gerbiileitä niin eivät osaa asiassa neuvoa..

    • Heinäsirkkafani

      Kuinka paljon sellanen terraario maksaa?
      Mulle on nimittäin tulossa hiukan epätavallisia eläimiä; heinäsirkkoja...
      Tiiän mitä ne syö ja yms. mut mitä sellanen terraario maksaa?
      Poikkesin hiukan aiheesta ;)

    • elluxaaanaaaaaaaaaaw

      itse meidän isi teki terraarion gerbuilleni ja ostin kaupasta kyllä tarvikkeet mutta ei se oikeasti paljon maksa,riipppuu vähän ... jos ei ole paljoa rahaa käytettävissä kannatttaa ostaa vaikkapa käytettyinä (=

    • ewghriooooodfknhk

      Terraario 100 euroa (muistathan vähimmäismitat 40x70x40!)
      Juomapullo n.5euroa
      Ruoaksi suosittelen Rapunzel Gerbiilimixiä
      mökeistä ja muista virikkeistä itselleni on kertynyt hintaa yli 50 euroa:)
      purut maksavat noin 5 euroa per vaihtokerta
      gerbiilit ovat kasvattajilla n. 10, eläinkaupassa yli 20 euroa
      Yksi hiekkatuubi maksaa 5-10 euroa, ja riittää jopa puoleksi vuodeksi.

    • 3 gerbun omistaja

      Muistakaa harkita tarkasti ennen kun ostatte! Mulla on ollu 3 gebiiliä viikon :)

    • Gerbiili fani

      Oon myös jankkaamassa siskon kanssa äidiltä gerbiiliä. Saadaan EHKÄ Jouluna. Toivotaan ainaskin ja äiti on lämpeämässä mun mielestä :)

    • Nella Auvinen

      Olen hankkimassa gerbiiliä paljon Se maksaa haluaisin tietää

      • Useilla kasvattajilla luovutusikäiset maksavat n. 20-25€. Eläinkaupasta taas en suosittele hankkimaan...


    • Anonyymi

      Miksi tältä ei löydy hintoja

    • Anonyymi

      Okei

    • Anonyymi

      Okei kiva juttu

    • Anonyymi

      Sellossa makso 45€/ kpl gerbiilit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe