JAMERA

meijju**

helouu, meinasin tilata tuolta jamerasta kaikki lukiokirjat itselleni käytettynä, onko kellään tietoa onko siellä ihyvä kuntoisia kirjota, tai muuta kommentteja?????. itse tilaan ensimmäistä kertaa sielt nytte varmaankin jos on hyviä käytettyjä kirjoja. kertoilkaas.

24

5049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostanut

      Asun paikkakunnalla, jossa jamran myymälä. Olen käynyt lukiota vuoden. ostin 90% kirjoista käytettynä sieltä. Siellä oli kahden hintatason käytettyjä. Ostin niitä vähän käytettyjä. Oli varsin käyttökelpoisia. osa kuin uusia. Suosittelen

      • meijju**

        Kiitos vastauksesta! Meinasin itse siis tilata ne netistä, siksi kyselen ku en pahemmin nä millaisia ne on, mutta hyvä jos ovat hyvä kuntoisia niin voi tilata hyvällä mielin!


    • meijju**

      Onhan ne jameran kirjat sitte sillee uusia vuosiluvuiltaa ettei mitää 30249 vuotta vanhoja ole. ja voiko palauttaa jos tulee väärät kirjat?

      • katkera :D

        en kyllä itse ostaisi jameralta, ne maksavat kirjojaan myyville todella vähän ja saavat voittoja kun joku niitä sitten puolta kalliimmalla heiltä ostaa. Suosittelen, että kyselet joltain tutuilta jos myisivät lukiokirjojaan sinulle tai sitten ostat netistä esim bookloop sivuilta. Toki jameraltakin kirjat halvemmalla saa kuin jos uutena ostaa :)


      • J rules!
        katkera :D kirjoitti:

        en kyllä itse ostaisi jameralta, ne maksavat kirjojaan myyville todella vähän ja saavat voittoja kun joku niitä sitten puolta kalliimmalla heiltä ostaa. Suosittelen, että kyselet joltain tutuilta jos myisivät lukiokirjojaan sinulle tai sitten ostat netistä esim bookloop sivuilta. Toki jameraltakin kirjat halvemmalla saa kuin jos uutena ostaa :)

        Jameralla on tietysti etuna se, ettei just tarvi itse metsästää monesta paikasta kirjoja. Kirjakauppahan se on siinä kuin muutkin (bisnestä) mut käytetyt ainakin on halvempia kuin suomalaisessa tms :) (Tietysti omat käytetyt kirjat voi myydä kavereille hyvään hintaan kuten itse tein.)

        Nimim. syksyllä kirjottava


      • Hexton13
        katkera :D kirjoitti:

        en kyllä itse ostaisi jameralta, ne maksavat kirjojaan myyville todella vähän ja saavat voittoja kun joku niitä sitten puolta kalliimmalla heiltä ostaa. Suosittelen, että kyselet joltain tutuilta jos myisivät lukiokirjojaan sinulle tai sitten ostat netistä esim bookloop sivuilta. Toki jameraltakin kirjat halvemmalla saa kuin jos uutena ostaa :)

        Nykyään Jamerasta saa halvalla uusi kirjoja. Suosittelen :)


      • mr554f
        katkera :D kirjoitti:

        en kyllä itse ostaisi jameralta, ne maksavat kirjojaan myyville todella vähän ja saavat voittoja kun joku niitä sitten puolta kalliimmalla heiltä ostaa. Suosittelen, että kyselet joltain tutuilta jos myisivät lukiokirjojaan sinulle tai sitten ostat netistä esim bookloop sivuilta. Toki jameraltakin kirjat halvemmalla saa kuin jos uutena ostaa :)

        Tuolta vaan . ilmainen sivusto
        http://oppikirjat.amenda.fi/index.php


    • njmk

      Jameralla on kahdenlaisia käytettyjä kirjoja: sinisiä (parempikuntoisia) ja vihreitä (enemmän käytettyjä). Itse olin liikkeessä valitsemassa kirjat ja penkomisen jälkeen löysin itselleni sopivat kirjat. Kun itse on valitsemassa, saa ainakin varmasti sen näköiset kirjat kuin haluaa ja näkee heti, kuinka paljon niissä on merkintöjä. Kun tilaat postitse, se onkin sitten tuurista kiinni :) Mielestäni Jameralla oli hyvinkin erikuntoisia siniset kirjat. Joukossa saattoi olla kirja, joka oli miltei täysin puhdas ja lisäksi kirja, jossa oli huomattavasti merkintöjä. Ja sattumanvaraisestihan nuo postitettavat kirjat sitten valitaan :)

      Itse löysin halvalla kirjoja täältä Suomi24.fi:n keskustelupalstalta ja huuto.netistä. Pitää vain tarkasti kysyä myyjiltä, millaisessa kunnossa kirjat ovat jne. :)

      Onnea kirjojen etsintään!

      • meijju**

        Okei, meinaan tilata ainakin enkun ja ruotsin kirjat jameralta. toivottavasti nyt kelpaavat. No luulisin ainakin, kohan ei ole sivut irti revitty ja tekstistä saa selvää"


      • niiiiiiiiiiiiii
        meijju** kirjoitti:

        Okei, meinaan tilata ainakin enkun ja ruotsin kirjat jameralta. toivottavasti nyt kelpaavat. No luulisin ainakin, kohan ei ole sivut irti revitty ja tekstistä saa selvää"

        Tehtävät nissä saattaa olla tehtynä - mitä sarjoja muuten haet?


    • annnnina

      Niin itse laitoin postissa heille kirjoja, joten on siellä ainakin kaksi todella hyväkuntoista kirjaa! :D Muutenkin myyn paljon kirjoja esim Huuto.netissä (valmistuin -09 lukiosta)

    • adverse_remedy

      ite ainakin oon ostanu jamerasta enkä lukiolaasen kirjakaupasta (sielä on kamalan kallista vaikka saakin osti pisteitä) ja hyvä kuntoosia ovat olleetki, mutta kannattaa kattoa täältäki jos on hyviä kirjoja hinnaltaan ja kysellä ihmisiltä jotka on lopettanu lukion josko möisivät.

    • daah

      Enpä enää osta Jameralta. Kirjojen kannessa oli isot Jamera-tarrat, joita ei tietenkään järkevästi saanut pois, kamala liimaläiskä jäi. Kirjojen kuntoon ja hintoihin olin tyytyväinen, mutta tarrojen takia ostan tästä lähtien muualta.

      • lollollollol

        Olen ostanut kaksi kirjaa jameralta ja molemmissa oli siniset tarrat (eli vähemmän käytettyjä). Kuitenkin kun selailin niitä sitten kotona enemmän, olivat kirjat sisältä ihan hirveässä kunnossa. Tekstien päällä oli viivauksia, joistain teksteistä ei saanut mitään selvä, kun oli piirrelty viivoja yms. päälle ja kuvatekstit oli tuhrittu! :s Olin vielä maksanut niistä melkein täyden hinnan (uutena olisi maksanut ehkä 5 euroa enemmän). Eli en kyllä osta jameralta enää yhtään mitään!


      • öttis
        lollollollol kirjoitti:

        Olen ostanut kaksi kirjaa jameralta ja molemmissa oli siniset tarrat (eli vähemmän käytettyjä). Kuitenkin kun selailin niitä sitten kotona enemmän, olivat kirjat sisältä ihan hirveässä kunnossa. Tekstien päällä oli viivauksia, joistain teksteistä ei saanut mitään selvä, kun oli piirrelty viivoja yms. päälle ja kuvatekstit oli tuhrittu! :s Olin vielä maksanut niistä melkein täyden hinnan (uutena olisi maksanut ehkä 5 euroa enemmän). Eli en kyllä osta jameralta enää yhtään mitään!

        Ite oon saanut tosi siistejä käytettyjä nettikaupasta. Oletin, että kielten kirjoissa on merkintöjä tai tehtäviä tehtyinä ja joudun pyyhkimään niitä, mutta eipä ollut. Tarrat kirjoissa kai on, koska siellä on kahdessa erilaisessa kuntoluokassa kirjat. Netistä saa niitä sinisiä, mutta itse kävin kerran myymälässäkin ja sieltä sai ostettua vihreällä tarralla laitettuja kirjoja. Ne oli vähän enemmän käytettyjä, mutta myös edullisempia ja mulle ainakin sopi tosi hyvin esim.hissassa ja bilsassa, selasin ensin niitä läpi. Halpoja on ja uudetkin kirjat on edullisia. Myyjän kanssa juttelin ja sanoi ainakin, että valitsevat aina sellaiset siistimmät käytetyt nettiin ja pyyhkikin pyyhekumilla kirjaa samalla:D. Olen tykännyt ainakin tähän mennessä:).


      • ei ole oikein!
        öttis kirjoitti:

        Ite oon saanut tosi siistejä käytettyjä nettikaupasta. Oletin, että kielten kirjoissa on merkintöjä tai tehtäviä tehtyinä ja joudun pyyhkimään niitä, mutta eipä ollut. Tarrat kirjoissa kai on, koska siellä on kahdessa erilaisessa kuntoluokassa kirjat. Netistä saa niitä sinisiä, mutta itse kävin kerran myymälässäkin ja sieltä sai ostettua vihreällä tarralla laitettuja kirjoja. Ne oli vähän enemmän käytettyjä, mutta myös edullisempia ja mulle ainakin sopi tosi hyvin esim.hissassa ja bilsassa, selasin ensin niitä läpi. Halpoja on ja uudetkin kirjat on edullisia. Myyjän kanssa juttelin ja sanoi ainakin, että valitsevat aina sellaiset siistimmät käytetyt nettiin ja pyyhkikin pyyhekumilla kirjaa samalla:D. Olen tykännyt ainakin tähän mennessä:).

        Täytyy kyllä sanoa että pyytää ihan törkeitä hintoja niistä kirjoista. Jäi todella paha maku suuhun :( Ensiksi tulee mieleen käytetty ruotsin kirja, josta maksoin n. 5e vähemmän kuin uudesta. Tehtävät täytetty, kunto oikeasti huono. Todellisuudessa tälläisestä ei saisi pyytää enempää kuin 3e mielestäni.

        Paskinta tässä että kun sinne viedään myyntiin, niin ne tekee näin. "Joo nää sun kirjas on todella huono kuntoisia, ei voida maksaa yhtään. Mutta jos haluat voit jättää ne tänne". Todellisuudessa pistävät silti nämä "huonokuntoiset" kirjat myyntiin ja ottavat siitä n. 10-15e voittoa per kirja. :))) Mutteivat maksa niille jotka toivat ne. Ja kuten moni tietää, on vittumaista kannella turhaan kirjoja edes takaisin, varsinkin jos on paljon.

        Ja ne kuntoluokitukset on ihan perseestä. Sinisillä tarroilla merkittyjä löytyy niitä oikeesti hyvä kuntoisia, ja niitä joissa on esim kannet paskana. Näin ollen maksan saman hinnan siis oli kirja sitten ihan uuden veroinen, mutta käytetty, tai todellakin kulunut.


      • Nör92
        ei ole oikein! kirjoitti:

        Täytyy kyllä sanoa että pyytää ihan törkeitä hintoja niistä kirjoista. Jäi todella paha maku suuhun :( Ensiksi tulee mieleen käytetty ruotsin kirja, josta maksoin n. 5e vähemmän kuin uudesta. Tehtävät täytetty, kunto oikeasti huono. Todellisuudessa tälläisestä ei saisi pyytää enempää kuin 3e mielestäni.

        Paskinta tässä että kun sinne viedään myyntiin, niin ne tekee näin. "Joo nää sun kirjas on todella huono kuntoisia, ei voida maksaa yhtään. Mutta jos haluat voit jättää ne tänne". Todellisuudessa pistävät silti nämä "huonokuntoiset" kirjat myyntiin ja ottavat siitä n. 10-15e voittoa per kirja. :))) Mutteivat maksa niille jotka toivat ne. Ja kuten moni tietää, on vittumaista kannella turhaan kirjoja edes takaisin, varsinkin jos on paljon.

        Ja ne kuntoluokitukset on ihan perseestä. Sinisillä tarroilla merkittyjä löytyy niitä oikeesti hyvä kuntoisia, ja niitä joissa on esim kannet paskana. Näin ollen maksan saman hinnan siis oli kirja sitten ihan uuden veroinen, mutta käytetty, tai todellakin kulunut.

        Aika mielenkiintosta tekstiä täällä. Se että ootte saaneet huonolaatusia kirjoja, johtuu ihan teistä itsestänne. Sillon ku mä olen käynyt Jameralla, niin olen itse selaillut kirjoja ja valinnut sieltä ne parhaat. Ja jos oikeasti on ollut joku huonokuntoinen sinisellä tarralla, niin olen näyttänyt kirjan myyjälle ja yleensä ne ovat vahingossa livahtaneet sinisillä tarroilla hyllyyn. Kirjoja tulee (ainakin niistä kevään kirjakasoista päätellen) niin paljon, että aivan mahdottomuus varmasti saada tarrat tismalleen oikein kaikkiin kirjoihin. Jos hyllyssä on kymmenittäin sinisellä tarralla olevia kirjoja ja sinä nappaat siitä yhden ja totat sen olevan alleviivattu, niin selaa herranjumala toisiakin! :D Vertaa suomalaiseen kirjakauppaan, siellä kaikki käytetyt kirjat ovat samalla hinnalla, oli tussilla vedelty kaikki kappaleet yli tai ei.

        Ja mitä verkkokauppaan tulee, niin se 14 päivän palautusoikeus ei turhaan siinä ole. Jos kirja ei miellytä, niin palauta! Itselleni ei ole tullut ainuttakaan huonokuntoista kirjaa vielä jameralta ja olen kuitenkin kaikki tähän asti olleet kirjat sieltä tilannut/ostanut. Tehtäväkirjoistakin on jopa tehtävät pyyhitty pois.

        Vain yhden kerran minulla on ollut ongelmia jameran kanssa, ja se oli verkkotilauksessa tullut väärä kirja. Lähetin viestiä asiakaspalveluun ja vastaus tuli todella nopeasti. Sain oikean kirjan oikein hyvitysten kera.

        Joten lämpimästi suosittelen tilaamaan jameralta, jos vain haluat säästää kirjaostoissa.

        Mitä siihen myyntiin tulee, niin olen itse myynyt kirjani ilman välikäsiä ja näin saanut enemmän niistä. Näin kannattaa tehdä jos vain jaksaa nähdä vaivaa. Laskekaapa päässänne miksi jamera saattaa maksaa joistain kirjoista vähemmän kuin esimerkiksi suomalainen? jameran hinnat ovat halvemmat kuin suomalaisella, joten ne pystyy vähän vähemään niistä antamaankin.


    • .......

      Ei kannata Jameralta tilata yhtään mitään. Ostavat kiskurihinnoin ja myyvät puoleen hintaan uuden arvosta. Suosittelen mieluummin esim. suomalaisen kirjakaupan käytettyjen kirjojen osastoa tai bookloopia.

    • Sergei94

      Jamera on kakkakorva

      t. Ressun abi -12

      • entinen jameran asiakas

        Jamera on aivan paska pulju, lähetyksistä puuttuu kirjoja ja sitten kun niiden perään soittelee niin ei vastata tai homma ei hoidu edes kahden soiton jälkeen. Yrittävät paikata tilanteen lähettämällä jotain kapisia vihkoja pari kappaletta.
        Hinnat aivan kiskurihintoja ja verkkokaupan palvelu ei aina toimi.
        Naurettavaa pelleilyä.


    • h3f2hf082h9
    • juliaanaTeresia

      Mulla ainakin vaan hyviä kokemuksia, just pistin taas uuden jakson kirjat tilaukseen. Kirjat tulee nopeammin kuin esim. Suomalaisesta tilattuna. Olen myös myynyt vanhoja kirjojani Jameralle ja tosi hyvin maksoivat niistä. Ei mitään valittamista, myymälässäkin henkilökunta niin ystävällistä, kun joskus olen pistäytynyt, vaikka yleensä kyllä tilaan netistä. Voin suositella! :)

    • Anonyymi

      En pitänyt palvelusta, sillä asiakaspalvelu ei ollut asiantuntevaa. Myöskin asiakkaita oli paljon, joten myyjillä oli kokoajan kiire, eikä palvellut minua hyvin.

      • Anonyymi

        Maskin takaa pieraisin ja silti motkottivat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      261
      2403
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1921
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      141
      1371
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1224
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1165
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1000
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe